Posted: Fri 12 Jan 2007, 17:11 Post subject: boek macrofotografie
Hallo allemaal,
Ik wil me graag toeleggen op de macrofotografie. Weet iemand hier een goed boek voor. Het boek moet o.a. het volgende inhouden: Lensgebruik,
flitstechnieken en fotografietechnieken.
Alvast bedankt.
Mvg. Martine
Martine, bij het bericht van Dirk-Jan is het woord "deze" groen gedrukt. Dat betekent dat je er met de muis op kunt klikken en dan kom je bij de betreffende pagina uit. Is wel Engelstalig.
Op onze tilburgse bilbliotheek heb ik ook een leuk boekje gevonden met de titel: close up en macrofotografie van Paul Harcourt Davies
ISBN 90-213-2893-3. Dit boek is echter niet meer in de reguliere boekhandel te verkrijgen. Misschien wel bij een plaatselijke de Slegte.
Mvg. Martine
Gender: Male Age: 60 Joined: 02 Feb 2006 Posts: 63 Location: oudenbosch
Posted: Mon 15 Jan 2007, 10:02 Post subject:
het boek wat dirkjan noemt is zeer goed als je alles van macro wilt weten maar wel in het engels ik heb deze n.l. ook.
groeten john _________________ camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Posted: Tue 21 Jun 2011, 12:25 Post subject: weet iemand waar dit boek nog te koop is
Weet iemand waar dit boek nog te koop is ( Macrophotography. Learning from a Master. Auteur: Ronan Loaec & Gilles Martin. Engels - Paperback. 312 pagina's | Harry N. Abrams, Inc. | New title ...)???
Gender: Male Age: 76 Joined: 05 Jun 2010 Posts: 3 Location: Prinsenbeek
Posted: Tue 21 Jun 2011, 17:33 Post subject:
Lars Polder, Digitale fotografie: Macro, 2de druk, Pearson Education Benelux B.V., Amsterdam, 2010, ISBN 978-90-430-1833-3 is m.i. een aardig Nederlands boekje.
Ik heb nog nooit één letter gelezen in een boek over macrofotografie. Gewoon doen en je krijgt het vanzelf onder de knie. Wees kritisch ten opzichte van jezelf, let op je instellingen en je leert van je eigen fouten.
Gewoon doen en je krijgt het vanzelf onder de knie.
Wat voor de één werkt hoeft dat voor een ander niet te doen. Sommige leren van vallen en opstaan, anderen lezen graag wat over de achtergrond. Lijkt me een persoonlijke (en daarmee te respecteren) keuze van iedere fotograaf.
Groet,
Jaap _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Wed 22 Jun 2011, 13:44 Post subject:
Ik ben ook uitgegaan van de 'Trial and error' methode toen ik begon met fotograferen. Maar door deze cursus (zie link) te lezen, heb ik ook een hoop geleerd. Ook handige achtergrondinformatie.
Deze cursus is gratis, met een stukje over macrofotografie.
http://www.natuurfotografen.org/cursus/cursus-natuurfotografie
Gewoon doen en je krijgt het vanzelf onder de knie.
Wat voor de één werkt hoeft dat voor een ander niet te doen. Sommige leren van vallen en opstaan, anderen lezen graag wat over de achtergrond. Lijkt me een persoonlijke (en daarmee te respecteren) keuze van iedere fotograaf.
Groet,
Jaap
Daar ben ik het mee eens.
En dan zijn er ook mensen die het gewoon leuk vinden om een aantal boeken over hun interessegebied aan te schaffen, denk ik
Gender: Male Age: 89 Joined: 19 Mar 2010 Posts: 16 Location: havelte
Posted: Wed 22 Jun 2011, 19:45 Post subject:
Vele boeken over nauurfotografie heb ik in de loop der jaren ingezien.
Er is maar 1 auteur waarvan ik de boeken met plezier inzie: John Shaw. Deze Amerikaan geeft zoals in al zijn boeken, analytisch zijn werkwijze weer. Veelal is uit de afbeeldingen op te maken waarom en belangrijker nog hoe hij werkt. Aanbevolen: John Sfaw's CLOSEUPS IN NATURE, dit is weliswaar nog uit het analoge tijdperk.
De 5 boeken die ik van hem in bezit heb zijn bij AMPHOTO verschenen, de moeite waard om op (de 2e hands markt) te zoeken.
John Pootjes Handboek Macrofotografie. Ik vond het in de Bibliotheek van Naturalis, nam het mee naar huis en copieerde er wat plaatjes uit voor de Nederpix-dag.
Verder is het gouwe ouwe Macroboek van Dr. W.Kruijt ook nog altijd een aardige, zij het op analoge basis.
Inmiddels doet een ieder hier de libellen beter dan hij in zijn kelder deed.
We zijn wel degelijk vooruitgegaan! _________________ Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum