Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Thomas Kalkman - fotograaf van november
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Oct 2011, 23:59    Post subject: Thomas Kalkman - fotograaf van november
Korte bio
Naam: Thomas Kalkman

De fotograaf himself, foto door Jannie
Leeftijd: 18 jaar
Woonplaats: Leiden
Beroep: Student rechten
Andere hobby’s? Gitaar spelen, lezen, (Klassieke) muziek, antiek(kunst)
Gebruikte apparatuur: Panasonic Lumix DMC FZ18, cullman statief, meerdere Maglites (zaklampen)
Foto’s op Nederpix


Deze zaaddoos van een klaproos vanaf de zijkant belicht.

Interview
Waarom natuurfotografie?
Ja, waarom eigenlijk? Omdat de natuur zo divers en interessant is. Iedere keer zie je weer iets nieuws tijdens het fotograferen. Je verbaast je er af en toe over dat zoveel mensen er minder of geen interesse voor tonen en zomaar aan die geweldige wereld, die natuur heet, voorbij lopen. Een wereld vol prachtige structuren, vormen en kleuren, zeker wat betreft macrofotografie. En ik ben trouwens van jongs af aan al zeer geïnteresseerd in natuur. Insecten bekijken en vangen, met een schepnetje in de sloot vissen, vogels spotten. Daarom natuurfotografie!


Dit lantaarntje in het donker geeft een sinister beeld.

Wat is het leuke aan natuurfotografie?
Het is gewoon lekker om buiten te zijn, lekker te wandelen door een bos, park, polder en af en toe iets moois te fotograferen. In mijn geval zorgt het fotograferen en in de natuur zijn voor een stukje ontspanning, je laat de banaliteit even achter je en bevindt je op de een of andere manier in een andere werkelijkheid, zeker als het om de nachtfotografie gaat.


Deze slak strekt zich volledig uit en zorgt voor een kunstzinnig beeld. De meeste mensen zien ze aan voor ongedierte, maar eigenlijk zijn ze prachtig.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Hoge verwachtingen hebben van een dagje/nachtje fotograferen, en zonder bevredigend resultaat thuiskomen. Af en toe valt het weer tegen, komt net die zon tevoorschijn en is het licht veel te hard, of druk je net niet op het juiste moment af om die top foto te schieten. Je wil toch met mooie platen terugkomen. Voor mij is het in de natuurfotografie een combinatie van genieten van de natuur, maar ook met een fraai resultaat terugkomen.

Wat is je specialiteit?
Nachtfotografie is toch wel mijn specialiteit, tenminste, het kunstmatig belichten van natuurlijke onderwerpen, vooral insecten en paddenstoelen. Ik vind dit zelf een geweldige manier van fotograferen. Het gaat dan om het beeld én de sfeer. ’s Nachts manifesteert de natuur zich geheel anders dan overdag, een bepaald deel dat je overdag niet waarneemt komt dan tot leven en het is en blijft altijd weer een verrassing wat je tegenkomt. Ook is het gewoon spannend om ’s nachts door bijv. een bos te lopen, het is er alles behalve stil. Je hoort overal geritsel, gepiep, gekraak, alleen het huilen van de wolven mist nog. Die mysterieuze sfeer spreekt mij wel aan.


Licht in de duisternis. Ik fotografeer zeker ook overdag en deze hagedis zat er prachtig voor.

Wat kenmerkt jouw foto’s?
De hoeveelheid zwart in de foto! Nee hoor, even zonder gekheid, mijn foto’s worden, vind ik, gekenmerkt door hun mysterieuze karakter. Ik probeer tot de verbeelding sprekende foto’s te maken. Verder zijn mijn foto’s redelijk rustig, geen onrustige voor- of achtergrond, en ik probeer een zo laag mogelijk standpunt in te nemen.


Veel zwart, heel veel zwart! Maar het oplichtende slakkenoogje maakt de foto wel bijzonder en abstract.

Hoe werk je meestal?
Mijn werkwijze wat betreft het maken van de nachtfoto’s zal velen wel interesseren, dus zal ik daar maar wat licht op werpen. Ik werk trouwens nooit vanuit een schuilhut, tent, etc. Ik vind het veel fijner om gewoon in beweging te blijven, lekker rond te lopen en maar te kijken wat ik op mijn pad tegenkom. Als ik ’s avonds op pad ga neem ik eigenlijk helemaal niet zoveel mee, alleen mijn camera, statief en een paar zaklampen. Overdag kijk ik al welke plek interessant zou kunnen zijn, daar kom ik dan ’s avonds terug. De zaklamp gebruik ik voor twee dingen; Mijn object vinden en belichten. Het komt vooral aan op goed kijken en maar hopen dat je iets vindt. Daarna stel ik mijn camera en statief op, stel ik alles in, stel ik meestal handmatig scherp op het onderwerp, omdat de AF zulke donkere situaties niet aan kan. Daarna belichten met de zaklamp en fotograferen. Van de voorkant belichten, strijklicht, tegenlicht, enz. Ik probeer alles. Het is deels een kwestie van experimenteren en proberen een zo kunstzinnig mogelijk beeld te krijgen. Ik bewerk mijn foto’s trouwens weinig tot nauwelijks. Ik snijd ze wel bijna altijd bij en af en toe verscherp ik de foto nog wat. Het overzetten van een foto naar Zwart-Wit vind ik in sommige gevallen ook mooi. De zwarte achtergronden in mijn foto’s zijn, door het fotograferen in het donker, altijd natuurlijk. Daaraan is dus niets bewerkt op de computer.


Frontaal gefotografeerd lantaarntje. Het zijn net aliëns!

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Ik let op zich redelijk goed op waar ik loop, of ik niets vertrap/kapot maak. Maar ook ik trap wel eens een paddenstoel plat of plet een naaktslak, of sloop een spinnenweb, of enz.. Ik ga denk ik verantwoordelijk en met beleid met de natuur om, maar ik overdrijf het ook niet.


Dit was een van mijn eerste nachtfoto’s. Dit jonge naaktslakje zat dan ook wel prachtig op dit grassprietje. Intrigerende oogjes heeft zo’n beestje toch.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
In 2006 kreeg ik voor mijn verjaardag een compactje (van Samsung geloof ik). Niet echt geweldige kwaliteit, maar wel leuk. Ik fotografeerde vooral ’s zomers, op vakantie. Pas sinds vorig jaar heb ik deze camera en vanaf oktober ’10 heb ik meer werk gemaakt van het fotograferen, dus ik ben er nu een jaartje mee bezig.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Heb ik eigenlijk niet. Parken, bossen, polders, zee/strand, ze hebben allemaal hun eigen charme en sfeer.


Paddenstoel in sepia. Ik vind sepia zeker niet altijd mooi, maar in dit geval vind ik dat het wat toevoegt. De foto wordt iets mysterieuzer.

Wat is je droomsoort/gebied?
Ik heb ook niet echt een droomsoort of gebied. Ik vind vliegenzwammen wel geweldig mooie paddenstoelen, ze spreken in ieder geval erg tot mijn verbeelding. Misschien is dat mijn droomsoort, daar zou ik nog wel eens een mooie plaat van willen schieten.


Deze twee prachtige mycena’s heb ik van de zijkant belicht, waardoor de lamellen zeer duidelijk zichtbaar worden. De keuze voor zwart-wit versterkt naar mijn mening de foto.

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Het lijkt me leuk om me bezig te houden met architectuurfotografie. Lijnen, vormen, structuren, gebouwen. Lijkt me erg leuk allemaal.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Ik kom pas kijken, ik heb niet echt een fotograaf die me inspireert. Wel moet ik zeggen dat ik vooral het werk van Zeeg Robbemond en Ben van Aken op Nederpix.nl erg bewonder. Zeer divers en van prachtige kwaliteit.


Dit springspinnetje zat in de gootsteen. Een buitenkansje! Z’n kleur komt prachtig overeen met de kleur van de wasbak.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Af en toe een beetje. Stadsfotografie. Maar allemaal verwaarloosbaar weinig.

Heb je nog een leuke anekdote mbt je fotografie?
Ja, namelijk hoe ik op het idee gekomen ben om met nachtfotografie te beginnen. Dat zit namelijk zo: ik was afgelopen winter in een antiekzaakje waar ik een oude schemerlamp zag staan. Mooi zoals die kap het licht geproportioneerd verdeelde. Toen ik terug naar huis fietste zag ik een groepje sneeuwklokjes staan, de zon scheen er prachtig doorheen en deed de klokjes mooi oplichten. Vooral de klokjes deden mij op de een of andere manier aan een/de lampenkap denken, maar dan zonder lichtbron. En toen bedacht ik me: maar wat als ik er een zaklampje onder houd, dan maak ik er een natuurlijke schemerlamp van. ’s Avonds teruggegaan en foto’s gemaakt. En daarna nog heel vaak op pad geweest met de zaklamp.

Wat vind je van Nederpix?
Een geweldige site, die ik bijna iedere dag wel bezoek. Een site met een enorme hoeveelheid mooie tot prachtige foto’s en een hoop gebruikers met dezelfde interesse, maar iedereen weer met zijn eigen manier van fotograferen. Ik heb het afgelopen jaar een hoop geleerd van de site, alleen al door naar alle foto’s te kijken, maar ook van alle commentaren op mijn eigen foto’s.


Het kostte even moeite, vooral wat betreft het flitsen, maar toen stonden deze vliegende dansmugjes er ook op. Toch fraai om de natuur zo te kunnen bewonderen.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
De fotograaf is van doorslaggevende betekenis, niet de apparatuur. Ik heb een redelijk goede en degelijke camera, maar af en toe loop ik wel tegen bepaalde grenzen aan, wat betreft mogelijkheden, het is zeker geen topapparatuur!
Ik ben de laatste die zegt dat goed materiaal niet van belang is, maar heel belangrijk is de eigen inbreng van de fotograaf. Zijn fantasie, originaliteit en creativiteit maken grotendeels de foto!

Beste foto

Dit is zeker een fraaie, maar of het mijn beste foto is… Het slakje spreekt wel tot de verbeelding en heeft iets kunstzinnigs.
Waarom is dit je beste foto?
Ik weet niet of dit mijn beste foto is. Ik vind het zeker een fraaie, maar het is lastig een keuze te maken. De combinatie van een fraaie compositie, prima belichting en goede scherpte, maken dit tenminste wel tot een goede foto.

Hoe heb je hem genomen?
Vlak na mijn eindexamen, ik had ineens zeeën van tijd, heerlijk… Het was een regenachtige avond en dit slakje bevond zich, net als vele andere slakjes om hem heen, op een van de tussen het riet uitstekende grassprietjes. Van de zijkant opgelicht met mijn maglite en vervolgens een serie foto’s geschoten.

Wat kan er beter aan?
Vast wel iets, dat mogen anderen zeggen.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Ik ben tevreden zo!


Maangezicht

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik zou graag Mignon-Creative tot fotograaf van de maand december willen benoemen, omdat zijn werk(vooral de vlinderfoto’s) mij erg aanspreekt en ik graag meer over de persoon en zijn manier van fotograferen zou willen weten.
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 0:32    Post subject:
Genoten van je foto's. Een wel heel speciale kijk op macrofotografie.
Je ontwikkelt je in een razend snel tempo. Je interview met veel belangstelling gelezen. Ga zo door.
Groetjes Martine


Last edited by martine on Tue 01 Nov 2011, 14:10; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Tim Hofmeester


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 73
Location: Umeå
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 9:20    Post subject:
Mooi verhaal en een aantal schitterende foto's! Toch ook fantastisch dat je in zo'n korte tijd zo'n eigen stijl hebt weten te creëren.
Vooral die mycena's in zwart-wit vind ik prachtig.

Groeten,
Tim
_________________
Kijk voor meer foto's op:
www.hofmeester-natuur.nl

Ik gebruik Canon apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Erik Busstra


Gender: Male
Age: 32
Joined: 18 Nov 2010
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 11:21    Post subject:
Hele fraai stijl van fotograferen, leuk om er wat meer over te lezen! Ook mooi om te zien hoe je met de beperkingen van je apparatuur toch bijzondere foto's weet te maken.

Groeten,
Erik
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 13:45    Post subject:
Leuk om te lezen hoe je met de fotografie bezig bent Thomas. En in een korte tijd ook al een hele eigen stijl hebt ontwikkeld. Gaaf !
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 16:20    Post subject:
Uiteraard heb ik ook dit artikel met interesse gelezen, maar het is de Thomas K, die ik al ken. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar meer/andere informatie over jou. Bv. die architectuurfotografie, die je zelf even noemt.

Over een jaartje moeten ze jou nog maar eens kiezen Laughing

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Dick en Mira


Gender: Female

Joined: 26 Jun 2010
Posts: 140
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 16:43    Post subject:
Prima artikel en je fotografie spreekt aan door het minimalisme ervan.

Groet Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber

Kijk ook eens op: www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 62
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 18:55    Post subject:
Ik vind het interview erg leuk en ook je foto,s hebben iets aparts
en dat met een halfcompact camera.complimenten.



groetjes
Gert-jan


Last edited by Gert-Jan on Tue 01 Nov 2011, 22:07; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 19:04    Post subject:
Complimenten Thomas. Je toont aan dat je met een creatieve benadering heel eigen foto's kan maken. Echt gaaf. Ik kende veel platen overigens nog niet. 'k Ben kennelijk nog niet actief genoeg op Nederpix.

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
jokeb


Gender: Female
Age: 59
Joined: 19 Aug 2009
Posts: 63
Location: Spijkenisse
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 19:32    Post subject:
Leuk om een interview met jou te lezen Thomas, om te weten wie er achter die mooie foto's met een geheel eigen stijl zit.
Grappig om te lezen hoe je die nachtfoto's bent gaan doen.
Je maakt prachtige foto's en ik ben erg benieuwd hoe jij je verder zult ontwikkelen. Ik verwacht daar veel van.

gr
Joke


Last edited by jokeb on Tue 01 Nov 2011, 19:55; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 19:53    Post subject:
Ha Thomas,
Erg leuk interview, met schitterende foto's. Toen de eerste 'nachtfoto's' van je op NP kwamen, vond ik het resultaat zo mooi, dat ik zelf eens 's nachts ging experimenteren. Zonder resultaat, want het lukte maar niet om juist te belichten. Erg knap hoe jij dat bij elk onderwerp weet te variëren met de belichting, en er ook nog eens prachtige foto's van weet te maken.

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Zeeg Robbemond


Gender: Male

Joined: 10 Sep 2005
Posts: 241

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 21:02    Post subject:
..

Last edited by Zeeg Robbemond on Fri 12 Feb 2016, 12:19; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Angela de Wild


Gender: Female
Age: 48
Joined: 09 Dec 2007
Posts: 209
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 21:37    Post subject:
Met interesse je interview gelezen. Inspirerende foto's!

Groeten, Angela
_________________
Ook op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Angies-Eyes/807159139318621?ref=hl
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2391
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Nov 2011, 22:19    Post subject:
Leuk verhaal en mooie foto's.
Zo zie je dat je met medium materiaal wat moeite en creativiteit toch hele mooie beelden kan maken.
gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Nov 2011, 9:23    Post subject: Gefeliciteerd
Gefeliciteerd Thomas! Ik vond het een leuk stuk om te lezen, en er staan veel herkenbare dingen in, vooral de combinatie van genieten van de natuur, maar ook met een goed resultaat thuis komen is erg herkenbaar. Verder vond ik het leuk om te lezen hoe je te werk gaat. Het resultaat is niet altijd mijn smaak, maar het is zeker boeiend. Dus ga vooral lekker zo door zou ik zeggen!

Groeten Erik.
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Nov 2011, 17:07    Post subject:
Hallo Thomas,

Heel leuk wat meer over jouw te weten

Vind ik knap hoor op zo een jonge leeftijd al zo onderscheidend en creatief bezig.

Succes ook met je studie.
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
Henk Bouter
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 191
Location: Nieuw Lekkerland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Nov 2011, 17:25    Post subject:
Dag Thomas.
ook ik heb met belangstelling gelezen.
het verwonderd me dat je met betrekkelijk eenvoudige apparatuur zulke prachtige resultaten bereikt!
en het feit dat je echt een eigen stijl ontwikkeld heb!
compliment!
hgr Henk
_________________
Camera's: Canon 7D
Sony RX 10 IV
Lenzen: Canon ef 24-105 1:4-5.6 IS USM,
Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Back to top
Reply with quote
 
Axel Gielen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 28 Jul 2009
Posts: 324
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Nov 2011, 21:50    Post subject:
Heb je interview met plezier gelezen. Mooie foto's en mooie verhalen heb je gemaakt.

Fotograaf van de volgende maand vind ik ook een goede keuze!

MVG
Axel Gielen
_________________
Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Back to top
Reply with quote
 
Laurens


Gender: Male
Age: 33
Joined: 16 Jun 2006
Posts: 289
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 03 Nov 2011, 21:23    Post subject:
Geweldig genoten van je fotos en tekst!
Je bent het bewijs dat de foto tot stand komt achter de camera, en dat daar zeker geen materiaal van duizenden euros voor nodig is...
_________________
www.beverskijken.nl
facebook.com/beverskijken
Back to top
Reply with quote
 
Ties Niehof
Supervip


Gender: Male
Age: 72
Joined: 29 May 2007
Posts: 21
Location: Nijeberkoop
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 04 Nov 2011, 10:31    Post subject:
Niet het apparatuur bepaalt of je mooie foto's maakt maar degene die er achter staat. En ik moet zeggen dat gaat je bepaalt niet slecht af. Subtiel, gedurfd en onderscheidend. Goed verhaal en mooie foto's.
Groet Ties.
_________________
Nikon D200, 105 f/2,8 VR, 18-200 f3.5-5.6G VR
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Fri 04 Nov 2011, 11:02    Post subject:
Het meest opmerkelijke van het verhaal is dat ik van nu af aan achter "Thomas K" Thomas Kalkman zie staan !! Wink
Zonder gekheid: leuk verhaal om te lezen hoe jij je eigen stijl hebt ontwikkeld en met beperkte mogelijkheden zulke aansprekende foto's weet te maken. Zoals Ties ook al zei: het gaat niet alleen om de apparatuur maar wat je ermee doet .

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 67
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Nov 2011, 12:24    Post subject:
Mooi verhaal Thomas!
Wat ik vooral heel leuk vond om te lezen hoe je tot de nachtfotografie bent gekomen en hoe je werkwijze daarbij is.
Heel bijzonder,.......met heel bijzondere mooie foto's!

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Mignon-Creative


Gender: Male
Age: 58
Joined: 12 Oct 2008
Posts: 68
Location: Oost - Souburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 06 Nov 2011, 15:26    Post subject:
Hallo Thomas , heb met grote belangstelling dit verhaal gelezen , interessante ontwikkeling moet ik zeggen , en ben erg benieuwd tot welk moois dit nog meer gaat opleveren in de toekomst .
Leuk dat je een geheel eigen stijl heb ontwikkeld , al ben ik persoonlijk niet altijd even gecharmeerd van zwarte achtergronden .
Vind het een hele eer dat jij mij hebt benoemd voor de maand December , zal mijn best doen om mijn mannier van fotograferen zo goed mogelijk over te brengen .

Gr Richard
Back to top
Reply with quote
 
jannie


Gender: Female
Age: 76
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 171
Location: leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Nov 2011, 22:27    Post subject:
Mooi en interessant verhaal Thomas.

Ik heb je zien fotograferen, heel enthousiast en geconcentreerd.
Je maakt prachtige foto's.

Ik wens je veel succes met je studie en uiteraard met je
je fotografie.

En wie weet zie ik je komend voorjaar wel weer.SmileSmile

vr.gr. Jannie
_________________
Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Back to top
Reply with quote
 
Jan Paul Kraaij


Gender: Male
Age: 43
Joined: 14 Dec 2009
Posts: 112
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 08 Nov 2011, 22:06    Post subject:
Het was leuk om te lezen Thomas, je hebt een speciale kijk op fotografie en je weet dat heel goed uit te voeren. Er zitten zeker hele fraaie opname's tussen. Ik ben benieuwd als jij je verder ontwikkeld wat we nog van je mogen verwachten.

Met vriendelijke groet,

Jan Paul Kraaij
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum