Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Het hoogtepunt van 2011
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Wat was jouw hoogtepunt van 2011?
Eindelijk mijn wenssoort(en) op de foto
12%
 12%  [ 7 ]
Die ene reis naar.....
12%
 12%  [ 7 ]
De aanschaf van nieuwe spullen
9%
 9%  [ 5 ]
Het winnen van een prijs
7%
 7%  [ 4 ]
De reacties op mijn foto's op Nederpix
7%
 7%  [ 4 ]
De vooruitgang die ik geboekt heb met m'n foto's
18%
 18%  [ 10 ]
De publicatie van mijn foto('s) in....
9%
 9%  [ 5 ]
Die ene speciale foto van.....
3%
 3%  [ 2 ]
Dit jaar was er geen foto/gebeurtenis die eruit sprong
7%
 7%  [ 4 ]
Anders, nl....
12%
 12%  [ 7 ]
Total Votes : 55


Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 11:24    Post subject: Het hoogtepunt van 2011
Het is weer zover, er is weer (bijna) een jaar voorbij. Traditiegetrouw het moment waarop er terug geblikt wordt op het afgelopen jaar. Waar ben jij nou het meest blij mee op fotografiegebied het afgelopen jaar?

Laat de verhalen (bij voorkeur met links naar de betreffende foto's) maar komen, ik ben benieuwd!

Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography


Last edited by Arjen Drost on Mon 26 Dec 2011, 10:35; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 86

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 12:49    Post subject:
Onze Natuur en Vogelvereniging heeft jaren gewerkt aan een boek over alle ooit waargenomen vogels
in de Bollenstreek en aangrenzende kust sinds begin 19e eeuw. Het is een schitterende uitgave geworden
met als titel "Tussen tulpen en de zee" en vult 368 blz. in A4 formaat met informatie over hoe het was en hoe het nu gaat met de vogels in dit bijzondere landschap.
De tekst wordt ondersteund met honderden foto's waarvan ik ook een flink deel heb mogen leveren.
De officiële ten doop houding vorige maand was dus wel mijn meest blije moment op fotografiegebied van het afgelopen jaar.

Groet, Jan
_________________
Canon 7D, Canon 400mm 5.6, 100mm 2.8 macro
Back to top
Reply with quote
 
Axel Gielen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 28 Jul 2009
Posts: 324
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 21:12    Post subject:
Ik heb gekozen voor:"De vooruitgang die ik geboekt heb met m'n foto's."

Omdat ik afgelopen jaar 4 keer meer foto's met nominaties heb gehaald dan in 2010.
Het is gewoon een goed fotografie jaar geweest met vele foto's.

MVG
Axel Gielen
_________________
Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 21:44    Post subject:
De Grote keizerlibel wilde ik er goed op krijgen en
dat is dit jaar dan ook gelukt. Dat geldt ook voor de
Bruine glazenmaker.
Daarnaast ben ik heel tevreden over de fotos van de
Azuurwaterjuffer, niet perse een wenssoort maar toevallig
tegengekomen en daarna een aantal weken mee bezig geweest.
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
Hendrika Puntdroad


Gender: Female

Joined: 19 Jul 2006
Posts: 141
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 22:58    Post subject:
Ik vond het heel spannend: mijn eerste expositie Very Happy . Tot eind dit jaar nog te zien in de dierenartsenpraktijk in Coevorden. Daarna gaan de foto's het eerste kwartaal van 2012 naar de dierenartsenpraktijk in Sleen (Dr). Het is nooit mijn ambitie geweest om te exposeren, maar ik krijg veel positieve reacties: goed voor m'n zelfvertrouwen, ik vind namelijk zelf dat ik slechts 'kiekjes' maak.

Update:
Quote:
Leuk om al jullie hoogtepunten te lezen Maar iets meer foto's erbij mag wel hoor.

Er staan twee foto's in een dichtbundel - waaronder de kopfoto van mijn weblog - en ik won de eerste prijs in een fotowedstrijd(je) van Landschapsbeheer Drenthe, met een foto van een pas uit het ei gekropen wulp Very Happy .
_________________
Sony

www.boerin.wordpress.com
http://twitter.com/boerinhendrika
http://www.youtube.com/user/melkrobot


Last edited by Hendrika Puntdroad on Mon 26 Dec 2011, 15:29; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 23:03    Post subject:
2011 stond voor mij voor een groot deel in het teken van de das.
Geen eenvoudig dier om te fotograferen omdat zij voornamelijk 's nachts aktief zijn. Vele avonden kwam een das even uit z'n burcht, maar meestal net te laat. Het licht was dan net op.
Ook dan kon ik genieten van deze prachtige dieren, maar je blijft dromen van gunstigere omstandigheden.
Uiteindelijk kwamen die, en kon ik een dassenfamilie naar tevredenheid filmen en fotograferen.
Het filmpje bleek goed genoeg voor uitzending op tv (bij Vara's vroege vogels), en de foto's waren mooi genoeg voor het Nederpixboek.
Ik vind deze waardering erg belangrijk
Deze motiveerd mij nog meer om volgend voorjaar weer veel tijd bij de burcht(en) door te brengen. Hopenlijk kan ik dan opnames van dassen met hun jongen maken.

http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=136815
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Dec 2011, 23:09    Post subject:
ben wel een beetje gegroeid in het landschapperen
de wat wildere pogingen vorig jaar hebben tot iets geleid
nog een lange weg te gaan
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 26 Dec 2011, 0:45    Post subject:
Leuk om al jullie hoogtepunten te lezen Smile Maar iets meer foto's erbij mag wel hoor Smile

Maar zal m'n eigen vraag ook beantwoorden.

Veel leuke dingen gedaan dit jaar, die onder verschillende categorieën vallen. De publicatie van Beleef Buiten, publicatie van foto's, m'n nieuwe spulletjes, m'n reis naar Spitsbergen, leuke libellen in het voorjaar. Maar m'n absolute hoogtepunt (misschien wel van m'n hele "fotografiecarriere" gebeurde tijdens m'n reis naar Finland. Het was heerlijk om een keer een week me echt alleen met fotografie bezig te kunnen houden. Het eten werd geregeld, de plek was zo afgelegen dat je verder niks kon, dus je kon ook niks anders.
Mijn doelen waren twee grote Finse roofdieren, de Bruine Beer en, als het even kon, de Veelvraat. Die laatste was wel een echte droomsoort, maar ik wist ook dat de kans erop niet erg groot was.
De laatste avond scheen de zon eindelijk en ik had al een moeder met 4 jonge beren in erg mooi licht bij het meertje gehad. De zon stond intussen laag en het was even rustig. Tijd voor een kopje thee. Terwijl ik bezig was dit in te schenken, keek ik terug op de week. Een geweldige week, met erg veel mooie beren. Alleen de Veelvraat miste, maar ach, dat kon ik op zo'n eerste keer ook eigenlijk niet verwachten.... Terwijl ik dit dacht, zag in m'n ooghoek ineens wat huppelen. Snel de thee weg en kijken. EEN VEELVRAAT!! Voor het eerst was ik zo verbaasd dat ik vergat om foto's te maken. Pas toen hij eigenlijk al weg was, lukte het me om een fotootje te maken. Er was nog net een oortje te zien tussen alle struiken. Maar toch, EEN VEELVRAAT!!!! Een echte!!

Ik bleef nog een minuut of 10 (zo leek het tenminste) in die richting kijken, wie weet kwam hij nog terug.... Maar helaas. Dan maar weer verder met de thee. Ik had net het zakje erin gedaan, of ik zag weer wat bewegen. Nu vlak voor de hut! JA, daar was hij weer!! Dit keer wel meteen m'n camera gepakt en een aantal foto's gemaakt en zelfs een filmpje gemaakt.
Ik was nu echt zo blij dat ik het wel uit kon schreeuwen van vreugde, maar ik had het vermoeden dat m'n collega's in de andere hutten dat misschien minder zouden waarderen. Wat mij betreft was m'n trip nu ook voorbij. Wat er nu nog zou gebeuren, maakte me weinig meer uit, ik was volledig tevreden. Die avond kwamen er nog twee beren langs en de ochtend erop was ook leuk, maar dat boeide me eigenlijk niet meer.

Een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat m'n enthousiasme van dat moment wat overbrengt.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 26 Dec 2011, 9:13    Post subject:
Ik heb gekozen voor de vooruitgang die ik heb geboekt. Iets meer dan een jaar geleden ben ik actief gaan fotograferen, en dat leverde op Tweede Kerstdag mijn eerste nominaties op. In de lente kon ik beginnen met het fotograferen van planten en vlinders, wat veel nieuwe mogelijkheden bood. Zo heb ik veel geëxperimenteerd met tussenringen voor grote vergrotingen. In de zomer, op vakantie in Noorwegen, veel macrofoto's gemaakt waar ik erg tevreden over ben, maar voor het eerst ook interessante landschappen op de foto gezet. In de vroege herfst heb ik één van mijn doelsoorten goed op de foto gekregen: de Porseleinzwam. Op NP zag ik de klassieke foto's van deze soort, en wilde deze zelf erg graag ook zo op de plaat zetten. Tot slot heb ik voor het eerst deelgenomen aan een wedstrijd, en ben daarbij in de finale gekomen.
Als ik zo terugkijk, ben ik erg tevreden over mijn ontwikkeling dit jaar. Hopelijk dat 2012 ook zo'n mooi jaar mag worden. Vrijdag ga ik naar Zwitserland, dus ik begin het nieuwe jaar in elk geval goed.

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Luc Grollie


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Mar 2011
Posts: 16
Location: Bredene
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 26 Dec 2011, 17:50    Post subject:
mijn hoogtepunt voor 2011 was m'n safari naar Tanzania, een droom die eindelijk waar geworden is....en die voor herhaling vatbaar is, Afrika is een immens mooi continent en de natuur is er verbluffend !!

greetz,[/img]
_________________
lid BVNF en NFHD
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 10:15    Post subject:
Voor mij was het hoogtepunt toch wel het maken van een huwelijksreportage.
Ten eerste alleen al het feit dat ik daarvoor gevraagd werd naar aanleiding van de foto's op mijn site en door een familie, die toch goed in de slappe was zit en voorheen altijd professionele fotografen de reportages had laten doen.
Ten tweede door de enthousiaste reacties en lovende commentaren over het resultaat en de aanmoedigingen om daar mee verder te gaan.

Toch blijft het voor mij bij die ene keer. Het voelde echt als werk en daar zit ik niet op te wachten. Het was ook veel werk (vooral het nabewerking van alle foto's).

Het was leuk vanuit het idee "Try before you die". En ook al kun je er leuk mee verdienen, ik besteed mijn tijd toch liever anders.

Henriëtte

(tikfoutje)


Last edited by jonggolde on Tue 27 Dec 2011, 22:48; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 10:42    Post subject:
Ik zat al een paar jaar te azen op een goede foto van karper(s). Die beestjes zijn zo ontzettend schuw dat je ze al niet vaak tegenkomt onder water, en als je ze tegenkomt, vaak niet veel tijd hebt om een foto te maken. Ik was erg blij toen ik hiermee uit het water kwam:
http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=146399
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 16:42    Post subject:
Op de valreep van 2011 een nieuwe macrolens aangeschaft.
Voor wat betreft het fotograferen is het er de afgelopen paar jaar door diverse omstandigheden niet erg veel van gekomen.
Komend jaar hoop ik er weer vol tegenaan te gaan.

Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 17:29    Post subject:
Dit jaar had een aantal extraatjes. De vakantie naar het Muriz gebied was erg bijzonder het was de eerste keer dat ik in het vroegere oost Duitsland was, prachtige kano tochten gemaakt (door de bossen heen van plas naar plas!!) en dan lig je even te dobberen komen er twee kraanvogels over en landde een visarend in een boom, dat was een geweldig mooi moment.
Muritz

Fotografisch weer voor uitgang geboekt, weer wat nieuwe technieken erbij geleerd en omdat ik geen bewerkings software heb wil ik zoveel mogelijk uit de camera en lenzen halen. Erg tevreden dat ook al fotografeer ik in RAW weinig hoef na te bewerken, tenminste zo als ik het mooi vind.
invulflits
bijzonder beeld

Ik denderde soms ook wel eens tegen beperkingen aan en dat was ook een goede les.
beperkingen

Anders ook aangevinkt twee cadeautjes gekregen een foto van hendrik van kampen en het recept voor de stol van wijnand van buren.
foto Hendrik

Komende tijd high key foto's proberen en de mpe wordt een enorme uitdaging. Volgend jaar flinke trip naar Zweden gepland en daar heb ik giga veel zin in.

Aan medepixers bedankt voor jullie commentaren, nomi's, technische bijstand en het bekijken van mijn foto's. Weer veel van jullie geleerd!!

groet susan


Last edited by susan meijnders on Wed 28 Dec 2011, 13:40; edited 5 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 18:58    Post subject:
Mijn vakanties zijn eigenlijk altijd hoogtepunten omdat ik dan echt dagen achtereen in de weer ben met fotografie en natuurbeleving en precies doe wat ik wil. Maar dit jaar was het hoogtepunt de ontdekking dat er in Spanje ook een veelvoud aan orchideeën is te bewonderen. Dus voortaan niet alleen nog slechts met de ogen naar boven gericht rondlopen!

Groeten,

Michiel
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan Cromwijk
Vip


Gender: Male
Age: 53
Joined: 22 Dec 2008
Posts: 31
Location: Nunspeet
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 19:06    Post subject:
Veel hoogtepunten gehad dit jaar:
-meewerken aan Beleef Buiten, hard werken aan teksten daarin, het leveren van een foto en de enthousiaste reacties op het boek
-nieuwe camera, 7d aangeschaft en stukje bij beetje leren kennen
-50 nominaties op een steenuil-foto op birdpix (ja, kinderachtig genoeg ben ik daar heel blij mee)
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=246032
-drie keer een grote foto in een landelijke krant
-twee foto's op een kalender (waarvan de plaatsing op de birdpix-kalender wel het grootste hoogtepunt was)
-twee keer winnen van de maandopdracht op birdpix.
't Is wel een beetje een birdpix-verhaal geworden hier op Nederpix, ik hoop dat dat wel mag?
Gert-Jan.
_________________
Fujifilm X-T3 met handgreep, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 458B met 804 RC2 kop.
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 22:19    Post subject:
Gekozen voor, ‘die ene reis naar…….’
Ik heb heel wat afgereisd in mijn leven, Noord- Midden- en Zuid Amerika, Afrika, de Arabische landen, het verre Oosten, maar vaak door de drukke programma’s ter plaatse en heb ik geen tijd kunnen nemen om de natuur in te gaan en te fotograferen.
Afgelopen zomer was ik in de Pyreneeën en heb daar wel in alle rust, zonder drukte, en veel toerisme of wat dan ook, kunnen rondzwerven en fotograferen in het Natuurgebied de Ordesa.
Dat was betreffende het fotograferen in de natuur, voor mij een hoogtepunt in het afgelopen jaar.

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.


Last edited by Henk van den Born on Tue 27 Dec 2011, 22:56; edited 3 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 22:53    Post subject:
Leuk om al jullie hoogtepunten te lezen. Maar ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de bijbehorende foto's. Die mis ik nog wel eens Wink

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 27 Dec 2011, 23:01    Post subject:
Drie keer geprobeerd een opname in mijn bericht te verwerken, maar het wilde niet lukken.
Volgende keer beter.

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6020
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 28 Dec 2011, 7:25    Post subject:
Dacht dat het aan mij lag Henk.
Ik had ook al een heel verhaal! En het lukt nu ook niet. Kan het komen dat ik het kopieer van een Wordbestand. Want dit bericht komt wel over.
Iemand een idee?

Probeer het nu maar hieronder.
Hoogtepunten:
-Pixdag Daar hield ik een voordracht over mijn geliefde gebied: De Sprengen.
-Het ontmoeten daar van mede Pixers.
-De aanschaf van mijn 7d
-Het vastleggen van de ransuil
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=250296
-De reis naar Lesbos een paradijs voor vogelaars in mei
-Vele hoogtepunten door het genieten van de natuur in mijn eigen omgeving.
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 28 Dec 2011, 16:56    Post subject:
Dat kan wel.

Je moet ergens op internet een plaatje zetten. Niet in een pagina verborgen zoals bij jou link, maar los in een mapje op je website of zo. Dan moet je om het adres van het plaatje deze tags zetten:



(en die regel die je hier ziet is in dit geval ook meteen het betreffende plaatje).

Hier is:
www.fryslansite.com mijn website
download is het mapje waar het plaatje in zit
test.gif is het plaatje.

.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Dick en Mira


Gender: Female

Joined: 26 Jun 2010
Posts: 140
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 28 Dec 2011, 17:35    Post subject:
Mira en ik hebben vele hoogtepunten gehad dit jaar Wink maar daar heb ik geen foto's van Laughing Very Happy Grapje moet kunnen in 2011 toch? Onze hoogtepunten waren vooral ons bezoek aan IJsland in maart en in juni, Hongarije. Als jullie er foto's van willen zien kijk dan maar op onze site www.dickenmirahoogenboom.nl

Groet Mira en Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber

Kijk ook eens op: www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 28 Dec 2011, 19:26    Post subject:
Quote:
Mira en ik hebben vele hoogtepunten gehad dit jaar.
Als jullie er foto's van willen zien kijk dan maar op onze site

Nee Dick, ik wil liever geen foto's van jullie hoogtepuntjes zien Very Happy
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
BertJan


Gender: Male
Age: 42
Joined: 08 Feb 2008
Posts: 100
Location: Veendam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 28 Dec 2011, 21:02    Post subject:
Vanwege verbouwingen in mijn huis ben ik niet veel toegekomen aan foto's maken dit jaar.
Misschien was mijn houtsnipjong wel een hoogtepunt of mijn klapekster van vorig weekend.
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=266072

Een Ander hoogtepunt was mijn close-encounter met een vos samen met mijn vrouw. We reden in het donker van huis weg en zagen aan de kant van de weg een vos staan. Toen we gingen stoppen bij de vos liep deze niet weg maar was erg nieuwsgierig. Hij kwam tot 2 meter afstand van ons en hebben hem gehoord en duidelijk gezien en dat ongeveer 10 minuten lang. Jammer dat ik geen camera bij me had en dat het te donker was.

Ook het ontdekken van stengelloze sleutelbloem, moeraswespenorchis en andere zeldzame flora behoorden tot hoogtepunten dit jaar.

De ontmoeting met een erg grote das die langs me heen rende vond ik ook erg bijzonder.

Een ander hoogtepunt was dat er voor het eerst een foto van me gepubliceerd is in het boek: Beleef buiten.
_________________
http://www.natuurfotograaf.info - persoonlijke portfolio
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6020
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 28 Dec 2011, 21:12    Post subject:
Dank je Hendrik.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum