Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Sat 18 Feb 2012, 20:29 Post subject: Cameratas
Beste mensen,
Ik heb net een nieuwe 300mm f/4L IS USM lens. Geweldig ding, werkt fantastisch! Hij past alleen niet in mijn huidige tas (Lowepro Rover AW II). Ik ben op zoek naar een tas waar één grote lens (de 300mm dus) in past, evt. met de body eraan, en waar verder ook een macrolens, groothoek-/allroundlens en een tussenringensetje in passen. Er moet ook wat ruimte in zitten voor een fles water, boterham enz.
De tas moet niet al te groot zijn, hij moet op de rug passen van een middelgroot persoon. Heeft iemand tips?
Posted: Sat 18 Feb 2012, 20:38 Post subject:
Kijk eens naar de Lowepro Flipside 400. Ik heb zelf de 300 en hij is ideaal, niet te lomp en een goeie pasform. Er is op youtube ook een filmpje te vinden, zie HIER _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Posted: Sat 18 Feb 2012, 20:52 Post subject:
Ton, bedankt voor je reactie. Die tas ziet er geschikt uit. Ik twijfel alleen over de overige ruimte. Ter indicatie: past er bijv. een 1,5 liter fles water in?
Die Flipside 400 AW kan alles ruim bergen wat je noemt en een fles water kun je aan de zijkant van de tas in een vak steken. Maar een 1,5 liter fles is wel erg groot! Die past nergens in, denk ik.
Ik gebruik een tamrac velocity 10. Heel comfortabel, je kan hem ook al schoudertas gebruiken maar dit wandeld niet comfortabel.
Er zijn ook riempjes aan de zijkant bevestigd, daar kan je nog aparte tasjes aanhangen(als die een bevestiging hebben voor een je broeksriem te handen.)
Ik steek er mijn twee macro lenzen in, 2 bodys, kitlens en een 55-200 mm, ringflitser, pittenzak, filmcamera en dan is er nog wel wat ruimte.
Nog veel succes met je keuze.
MVG
Axel Gielen _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Ik gebruik een kata 3n1-33
Er zit een 100-400 met body eraan in, macro, flitser, kitlens en dan heb je nog 3 overige vakken die leeg zijn. In het aparte vak bovenin is ook vrij ruim, maar daar past geen 1.5 fles in
Posted: Sun 19 Feb 2012, 14:18 Post subject:
Allen bedankt voor het meedenken. Ik heb inmiddels besloten voor de Flipside 400 AW te gaan (die raadde de tassenzoeker van Lowepro ook al aan). Na de aankoop van die dure lens moet ik nog wel een maandje geduld hebben, maar ik heb al een manier gevonden waarop ik de lens voorlopig mee kan nemen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum