Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Herman Berkhoudt: fotograaf van april
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Apr 2012, 3:54    Post subject: Herman Berkhoudt: fotograaf van april
Korte bio
Naam: Herman Berkhoudt

Leiden, foto Aat Bender
Leeftijd: 67
Woonplaats: Leiden (Merenwijk)
Beroep: Bioloog
Andere hobbies: Reizen, Vogels kijken, Gids Natuureducatie bij het IVN, Muziek, zowel populair (Enya) als klassiek.
Gebruikte apparatuur: tegenwoordig Canon 50D, 300/4 en 400/5.6 EF met 1.4x extender voor vogels, 100/2.8 USM en 65 MP-E voor macro.
Foto’s op Nederpix.


bosanemoon, Oud Poelgeest, Oegstgeest

Interview
Waarom natuurfotografie?
Dat heeft voor mij twee aspecten: als kind en als volwassene.
Het eerste gaat ver terug tot het begin van de jaren 50. Aan de hand van mijn vader liep ik als jochie mee tot achterin het veld: buitelende kieviten liet hij me zien en stilstaande snoekjes onder het water.

snoek, aquariumopname Bezoekerscentrum Nieuwkoop
Het boerenleven was er nog net als in het liedje van Wim Sonneveld: “Het Dorp”. De natuur een beetje als op de schoolplaten van Koekkoek. Mijn beroepskeuze hinkte jarenlang op twee benen: bioloog of dierenarts, pas na mijn diensttijd hakte ik die knoop door.

Verder ligt die keuze als volwassen bioloog natuurlijk voor de hand:”Zonder plaatjes geen praatjes” was mijn devies bij de colleges in het vak Diermorfologie aan de Leidse Universiteit. In mijn onderzoek, hersenonderzoek en microscopisch onderzoek van zintuigen van vogels was het vastleggen van resultaten zonder foto’s en tekenen niet mogelijk. Daartoe bekwaamde ik me in technieken zoals microfotografie. En passant ontwikkel je automatisch een natuurlijk idee voor wat écht mooi is.


Mandarijneend van dia, Leiden Merenwijk

Wat is het leuke aan natuurfotografie?
Dat je onderwerpen te over hebt, in alle seizoenen buiten kunt zijn en dat je als je je eenmaal vastbijt in een onderwerp je nog veel interessante (gedrags-)waarnemingen kunt toevoegen aan wat er over een plant- of diersoort bekend is.

Verder kun je de publieke opinie beïnvloeden door te laten zien wat er allemaal zou verdwijnen als er misbruik gemaakt wordt van de krimpende restanten natuur door allerlei projectontwikkelaars. Zo ben ik als fotograaf mee op de barricaden geklommen tegen de ontwikkeling van een jachthaven bij ons in de wijk vanuit buurgemeente Warmond.


Hoornaarnest, de Doort, Limburg

Wat zijn de minder leuke kanten?
Het gevaar van tekenbeten en het gevaar dat er doordat iedereen diezelfde mooiste plaatjes wil maken zoveel betreding en verstoring optreedt dat het schadelijke gevolgen voor de natuur oplevert.

Wat is je specialiteit?
Ik probeer een beetje van alle markten thuis te zijn, aanvankelijk alleen vogels en libellen, maar de laatste tijd toch vooral macro van insecten, nu hommels en bijen. Dit wordt mede veroorzaakt dat de stichting Eis er bij Naturalis boeken over die onderwerpen uitgeeft. Ik doe er mijn best voor daaraan bij te dragen.


Witte sierduiven, Barcelona (kopie van dia)

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Biologische echtheid, natuurlijk gedrag in een even natuurlijk biotoop. Meestal ben ik niet echt bezig met kunstzinnige plaatjes schieten. Maar die kant ontwikkelt zich door het kijken naar Nederpixers geleidelijk toch wel.

Hoe werk je meestal?
Ik gebruik de techniek die de jager bersen noemt. In het Engels bekender als stalking. Gewoon in het terrein rondlopen en als er zich iets voordoet zo ongezien mogelijk naderen, als het nodig is in de tijgersluipgang.


haas, Hoogmade (kopie van dia)

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Deel uitmaken van het landschap: Niet opvallen, aangepaste groene kleding en je zo klein mogelijk maken.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
De zin erin ontwikkelde zich bij het ontwikkelen van dia’s tijdens vakantiewerk bij Ferrania, later 3M. In mijn derde studiejaar in 1971 werd ik echt aangestoken door het fotografie-virus door jaargenoot Erik Wanders, die meewerkte als fotograaf aan het Meijendelboek. Hij vertelde me dat een spiegelreflex een must was en dat Novoflex bijzonder goede en betaalbare telelenzen maakte. Ik kocht er twee, tweedehands, later nam ik zijn 400 mm kop over. Bovendien was hij heel goed in het ultra-kleine, met Leitz en Zeiss macrolensjes, zo leerde ik vogel- én macrofotografie in de praktijk.


haas, Hoogmade (kopie van dia)

Wat zijn je favoriete plekjes?
Dichtbij: de eigen Leidse Merenwijk, Meijendel, de duinen bij Katwijk.
Wat verder: Texel, de Oostvaardersplassen, de Hoge Veluwe, de Doort in Limburg.
Binnen Europa: Lesbos, maar eigenlijk kan ik overal wel aan de slag.

Wat is je droomsoort/gebied?
Binnen Nederland is de bandheidelibel er eentje waar ik voor omrij.
Qua vogels binnen Nederland de blauwborst, die doe ik jaarlijks op Texel.

witgesterde blauwborst, Texel
En in de categorie ver: Costa Rica of de Galapagos lijkt me nog wel een vrome wens. Op herhaling in Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika vind ik ook niet verkeerd.

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
De infrarood highspeed-sluitermogelijkheid van Stephen Dalton die ik op het Lab voor mijn Tamron-macro heb laten nabouwen nog eens voor Canon werkzaam krijgen.


schildwesp, Leiden Merenwijk

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Verscheidene:
Internationaal:Stephen Dalton specifiek voor de high speed fotografie, Fritz Pölking voor Vogelfotografie, en Frans Lanting voor natuur in den brede.
En nationaal: Macro: dr. Wim Kruyt, Frans Hodzelmans, een vlinderfotograaf en Chris van Rijswik voor de vogelfotografie..
Bij Nederpix: Albert de Wilde.


parende leliehaantjes, Leiden

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Ik heb een workshop portretfotografie gedaan en vond het nog leuk ook. Verder obligaat (en met veel genoegen) het vastleggen van onze kleinkinderen.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?

We verbleven een weekje in een caravan midden in de uitgestrekte bossen bij Elspeet. Daar werden we eerst verrast door een moeder wild zwijn die met haar biggen de zandweg overstak. Vlak erna volgde een behoorlijk mannetjeszwijn waarvan ik mijn eerste wildopname maakte. Omdat dat gebeurde met een 200 mm tele met een 2 x teleconverter moest je daarvoor toch wel redelijk dichtbij. Vrij kort daarna stonden er twee edelherthindes op het pad, half verscholen achter een boom. Heel omzichtig erheen getijgerd en gezorgd dat ze ons niet konden ruiken. Totdat ik in de gaten had dat het onder mij in de grond hinderlijk begon te zoemen: in mijn concentratie was ik dwars door een wespennest heen getijgerd. De dia van beide hindes bewijst nog steeds dat we ze ook écht gezien hebben, maar het is begrijpelijk bij die ene opname gebleven.

De tweede anekdote was ook op vakantie, in Frankrijk.
Speciaal voor onze beide kinderen (toen 16 en 14) hadden we en bungalowtent gehuurd op camping La Sirene in Argeles sur Mer. 's Middags gingen we vaak zwemmen bij het strand van St. Cyprien, wat noordelijker. Ik ontdekte dat op die zandstranden ook allerlei vogels typisch voor dat biotoop broeden, zoals de dwergstern en de strandplevier, waarvan we eieren en jongen vonden. Met de lange Novoflex-lens van 640 mm ging ik in mijn korte broek proberen om ook wat opnamen van deze beide vogelsoorten te maken. Dat leverde helaas wat ophef op, omdat het gebied ook door de naaktrecreatie was ontdekt. Ik heb toen maar geprobeerd me niet af te laten leiden en ben wel degelijk met aardige plaatjes teruggekomen. Roodborstjes kwam op mij dia's niet voor...

En tenslotte had ik bij een autobandenhandel in Leiden een binnenband geleased om tussen de parende kleine roodoogjuffers te dobberen, bleek dat het slootje waar ze dat deden zwaar chemisch verontreinigd was. Dagenlang lang rode uitslag en jeuk gehad.


gewone slobkousbij, vrouwtje, Leiden, Merenwijk

Wat vind je van Nederpix?
Een fijn en sociaal forum. Ik reken het bijna tot mijn social media. Ik voel me er als een vis in het water. Wat ik betreur is dat mensen in de discussie soms geen maat weten. Dat leidt soms tot afhaken van mensen die een goede inbreng hadden en die ik écht mocht.


schilders in klaprozenveld, nabij les Baux, Frankrijk (kopie van dia)

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Ja in verband met het punt hiervoor: niet op de man spelen.
En meer technisch: Koop een klein compactje en neem hem altijd mee. Vaak kan hij nét wat je spiegelreflex niet kan. Bovendien is er met een eenvoudig plastic tubus een digiscoop van te maken. handig als ik mijn telescoop mee heb bij vogelexcursies.

Beste foto
Waarom is dit je beste foto?

sperwer met houtsnip, Leiden Merenwijk
Het is mijn eerste foto op Birdpix en meteen de beste. Hij straalt de drang tot overleven uit, voor roofvogel en slachtoffer. De houtsnip heeft veertjes van de sperwer in zijn bek om te laten zien dat hij zich in een ultieme poging heeft proberen te verdedigen.

Hoe heb je hem genomen?
In de winter op een Zondagmorgen, er was net sneeuw gevallen.
Wat kan er beter aan?
De scherpte, mijn eenpoot-statief zakte weg in de prut. Verder ook het standpunt, maar dat was zonder verstoring niet mogelijk.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Een lynx in het wild. Een bolderende korhaan, nog weer een betere sperwer-paring?

sperwerparing

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Loulou Beavers
Ze kwam in beeld toen ik achtergrondresearch deed voor de tentoonstelling Wildebeest bij Naturalis. Ze leverde prompt haar fraaie plaatjes aan . Ik leidde haar rond en fotografeerde haar naast naamgenoot stier Herman. Ze geeft workshops en ik moet er nog eentje bij haar doen.


Last edited by Arjen Drost on Mon 16 Apr 2012, 9:11; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Wim de Louwere-Landauer92


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2005
Posts: 269

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Apr 2012, 7:11    Post subject: April
Dag Herman,

Met genoegen je verhaal gelezen en breed geglimlacht bij je anekdotes.
Wanneer ken je elkaar?
In ieder geval weer iets beter.

Ik moest aan mijn handicap denken bij:
Quote:
Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Deel uitmaken van het landschap: Niet opvallen, aangepaste groene kleding en je zo klein mogelijk maken.

Ook daarin kan ik je zeker niet evenaren.

Met vriendelijke groet,
Wim
Back to top
Reply with quote
 
Theo Terwiel


Gender: Male
Age: 79
Joined: 31 Jul 2007
Posts: 4
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Apr 2012, 10:55    Post subject: reactie
Geweldige tekst Herman en natuurlijk geldt dit eveneens voor je foto's.
Ook je anecdotes waren vooral voor mijn echtgenote heel herkenbaar.
Ik wist dat mijn keuze voor jou een goeie zou zijn.

Fijne goser, we hopen nog heel lang van je materiaal te kunnen genieten.

vr. gr. Theo en Berna
_________________
Canon 10D macro EF 180 mm
Canon 500D met 55-200 macro zoom
Canon 550D
24mm groothoek, 80-200mm zoom, 100mm macro en 500mm tele
Back to top
Reply with quote
 
A.R. Janssens


Gender: Male
Age: 78
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 119
Location: Warmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Apr 2012, 12:57    Post subject:
Beste Herman,

Mooi verhaal met interessante informatie. Heb ik er over heen gelezen of komt het woord paddenstoel inderdaad niet een keer in je artikel voor?

Tot ziens,

Roelof Janssens

http://www.roelofjanssens.nl/
_________________
Nikon-camera's en objectieven, Gitzo-statieven


Last edited by A.R. Janssens on Sun 01 Apr 2012, 21:02; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Apr 2012, 20:05    Post subject:
Hoi herman,
met veel plezier je verhaal gelezen, ik wist niet dat je zulke fijne foto's van vogels maakt.
Daarnaast als ik heel soms een vraag aan je heb krijg ik veel informatie en links van je en dat kan ik zeer waarderen.
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Erik Busstra


Gender: Male
Age: 32
Joined: 18 Nov 2010
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Apr 2012, 21:00    Post subject:
Met plezier je verhaal gelezen Smile Mooi om je foto's te zien, en dan nog uit het analoge tijdperk. Zeker op het gebied van wildfotografie vind ik dat bewonderingswaardig!

Groeten,
Erik
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Apr 2012, 7:09    Post subject:
Hoi Herman, met plezier je verhaal gelezen, erg leuk!
Groetjes,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Mon 02 Apr 2012, 8:05    Post subject:
Leuk om iets meer over je andere werk te lezen en te zien, want voorheen bracht ik je voornamelijk in verband met insecten en paddenstoelen.

Mooie vogelfoto's!

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Ruud V


Gender: Male
Age: 76
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 3
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 02 Apr 2012, 13:23    Post subject:
Goed geschreven Herman, vooral die wespen kan ik me iets bij voorstellen.
_________________
Nikon D90, AF-S DX Zoom-Nikkor 18–70mm f/3.5–4.5G IF-ED, Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikkor 50mm f1.8 en 105 2,8 VR,
Linhof 3-poot, Velbon 1-poot
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6020
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 02 Apr 2012, 14:52    Post subject:
Met plezier je verhaal gelezen. En je bijpassende opnames bekeken. Het laat weer zien hoe veelzijdig jij bent.
En ook hoe je van de natuur in je eigenomgeving geniet.
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 62
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Apr 2012, 16:54    Post subject:
Leuke reportage met leuke foto,s zo krijg je weer een brdere blik van iemand te zien.


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Apr 2012, 7:05    Post subject:
Dag Herman,

En leuke reportage met mooie foto's. Die van de Sperwer(s) zijn toch wel bijzonder mooi he !! Phoe...

groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Tue 03 Apr 2012, 10:14    Post subject:
Leuk om de man achter de naam Berkhoudt te zien Herman !! Interessant verhaal en hele fraaie foto´s......Bij deze ook maar even een bedankje en compliment voor je inzet bij het determineren - corrigeren op NP !!

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
jvbeilen


Gender: Male

Joined: 27 Oct 2011
Posts: 27
Location: Stadskanaal
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Apr 2012, 12:25    Post subject:
Herman, een heel mooi verhaal met prachtige foto's. Beide foto's van de sperwer zijn schitterend.

Groeten, Johan
_________________
Mijn blog: http://www.natuurinbeeld.net
Back to top
Reply with quote
 
gertjan...


Gender: Male
Age: 29
Joined: 13 Sep 2011
Posts: 89
Location: Leiderdorp
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Apr 2012, 15:51    Post subject:
Leuk om eens zo'n verhaal van een persoon te lezen die zo dichtbij woont. Ik heb het met plezier gelezen en bekeken!
_________________
Canon 7D - 11-16 2.8 - 17-40L - 50 1.8 - 70-200mm 2.8L IS II - 120-300 2.8 OS - 430EXII
Back to top
Reply with quote
 
fotasch


Gender: Male
Age: 76
Joined: 10 Nov 2011
Posts: 1
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Apr 2012, 16:23    Post subject:
Beste Herman,

Bijzonder om even persoonlijk kennis gemaakt te hebben. Weliswaar via een heel ander pad dan de natuurfotografie maar daarom niet minder leuk.
Achteraf realiseer ik mij dat ik je al eens eerder ´op de korrel had´ en wel door je locatie (Merenwijk) en je mooie foto´s vanuit deze omgeving. Ook nadat ik Roelof Janssens dit najaar trof bij Huys te Warmond was je naam al eens gevallen.

We hebben binnekort nog wel even contact over "de portretfoto´s".
En wat een toeval dat je nu ook nog fotograaf van de maand bent!

M.v.g.
Henk Aschman
_________________
Sony A99M2
Sony A77M2
Sony A77
Sony A700 + VG-C70AM
Sal70400G
Sal18250
Sal1870
Sal50F14
Sal100M28
Sal500F80
Back to top
Reply with quote
 
Dick en Mira


Gender: Female

Joined: 26 Jun 2010
Posts: 140
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Apr 2012, 18:13    Post subject:
Een echte allrounder spreekt hier. Terechte keuze.

Groet Mira en Dick.
_________________
NPS lid en  liefhebber

Kijk ook eens op: www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 05 Apr 2012, 19:25    Post subject:
Heel leuk om te lezen. Weer een hele andere fotograaf dan de andere fotografen van de maand. De hazenfoto's spreken met het meest aan.

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
VanderGreef


Gender: Male
Age: 72
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 14
Location: Driebergen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 07 Apr 2012, 21:33    Post subject:
Fijn om zo de achtergronden te kunnen lezen Herman, een brede interesse in de natuur en een diepe kennis, mooi om te zien hoe je diverse aandachtsgebieden zoal wel op BP als NP voor ziet van mooie foto's groeten, Jan
_________________
Canon 1D-Mark IV; Canon EOS 1-Dx ; 16-35; 70-200; 300 mm ;500 mm; 1.4 en 2,0 ext
Back to top
Reply with quote
 
Thomas K


Gender: Male
Age: 31
Joined: 27 Oct 2010
Posts: 75
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Apr 2012, 20:01    Post subject:
Een boeiend interview aangevuld met hele fijne platen!! Interessant om meer van de persoon te weten!
Gr Thomas
_________________
Panasonic lumix DMC GF1, Canon FD 50mm f1.8+adapter, Raynox macrolens, Zonnekappen, Cullman statief, rijstzak, maglites
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 75
Location: Esen - Diksmuide - West-Vlaanderen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 10 Apr 2012, 9:48    Post subject:
Mooi verhaal, interessant !
Heb ook een goede herinnering aan onze ontmoeting - was het Lesbos?) in het veld. Fijne foto's. Die sperwer met houtsnip is er eentje die voor altijd op mijn netvlies staat.

groeten, Rudi
_________________
Canon 7D & 5DMII - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 1:4 L IS USM - Extender: EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Manfrotto Balhoofd 484 & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Whimberley schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 67
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Apr 2012, 14:16    Post subject:
Altijd erg leuk om een verhaal achter de naam te hebben.
Gaat zo'n persoon 'meer leven'.
Mooi verhaal en mooie foto's!

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Apr 2012, 13:03    Post subject: FvdM
Wat een gevarieerd aantal soorten opnamen met evenzoveel variatie in onderwerpkeuze. Een heerlijk artikel om te lezen en te bekijken. Een vakman aan het werk die enorm inspireert!
Hartelijk bedankt daarvoor.

Groet, WvB
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.
Back to top
Reply with quote
 
Natura Segreta
Guest







PostPosted: Fri 13 Apr 2012, 20:24    Post subject:
Wetenschap kan niet zonder passie.
Het berekende hoofd heeft een hart.
Een boerenhart.
Een dorpshart.

Kennis en kunde is kaal zonder karakter.
Breed en vol verscheidenheid de overgave. Beelden van her en der.
Een werkleven lang Leiden.
NP als familie; Herman als Godfather. Mensen missend.
Verloren zonen en dochters?

Platina platen en verhalen vol eenvoud.
Zo wil ik oud worden.
En Herman ook. Toekomst telt geen jaren.
Alleen vergezichten en onverwacht opdoemende namen.


Groetjes, An.
Back to top
Reply with quote
 
theo westra


Gender: Male
Age: 75
Joined: 30 Jan 2012
Posts: 2
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 15 Apr 2012, 15:58    Post subject:
Prachtige Herman en gefeliciteerd met deze nominatie!
www.picturetrail.com/theowestra
_________________
Panasonic FZ1000 compactcamera
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum