Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie


Vlinders fotograferen in de Alpen: tips?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 31 May 2012, 17:10    Post subject: Vlinders fotograferen in de Alpen: tips?
Inmiddels weten we vrij zeker dat we in de zomer naar het Aostadal in Italië gaan, een vlinderwalhalla. Ik ben vooral van plan zoveel mogelijk soorten vlinders te zien, maar het lijkt me ook leuk 's ochtends vroeg op zoek te gaan naar vlinders om ze te fotograferen. Ik ben een leek op het gebied van vlinders zoeken 's ochtends vroeg (alleen oranjetipjes zijn gelukt), dus heeft iemand tips? In een veldje met bloemen waar vlinders vliegen, zitten de vlinders de volgende morgen dan 'gewoon' op de bloemen op te warmen? Wat zijn goede zoekstrategieën?

B.v.d. Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Sat 02 Jun 2012, 13:21    Post subject:
Hoi Jelte,
Veel vlinders hebben hun eigen waardplant. Als je de plant herkent heb je vroeg of laat kans dat ze daar op rusten of hun eitjes leggen.
s'Avonds kiezen ze een rustplek en vaak vind je ze dan nog de volgende morgen vroeg op dezelfde plek.Ze hebben toch wel heel graag de zon voordat ze gaan vliegen. Misschien een aantal bamboestokken meenemen om die plekken te markeren. Als het heel winderig is vliegen ze ook nauwelijks.
Wel leuk dat je naar het Aostadal gaat. Dat was in eerste instantie ook mijn keus geweest voor dit jaar. toch gekozen voor Hongarije omdat het daar niet zo steil is overal en vanaf de camping al heel wat te zien is.
In elk geval een fijne vakantie toegewenst.
Groetjes Martine

Ps Kijk eens op aostadal bij Paul Cools. Volgens mij is hij daar geweest. Dan kun je alvast een voorproefje wat hij zoal is tegengekomen.
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jun 2012, 20:15    Post subject:
Hoi Martine,

Bedankt voor je reactie. Paul Cools had ik al een berichtje gestuurd, en heeft mij zijn tips gegeven. Gecombineerd met die van jou weet ik genoeg.

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum