Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Hoeveel Paardenbijters zijn nog leuk?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Hoeveel Paardenbijters zijn nog leuk?
Hoe vaak een soort al op NP staat mag niks uitmaken, iedereen heeft recht op "zijn/haar eigen" Paardenbijter.
48%
 48%  [ 74 ]
Voor soorten die in de top 10 (of 25?) staan mag de lat wel wat omhoog wat betreft kwaliteit.
33%
 33%  [ 52 ]
Van soorten die al meer dan 100 (of 200?) keer op Nederpix staan mogen alleen nog foto's worden geplaatst die iets toevoegen.
11%
 11%  [ 17 ]
Er moet per soort een maximum worden gesteld aan het aantal foto's, desnoods moeten dan maar mindere foto's verdwijnen.
2%
 2%  [ 4 ]
Anders, namelijk......
3%
 3%  [ 6 ]
Total Votes : 153


Author
Message
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 20:08    Post subject: Hoeveel Paardenbijters zijn nog leuk?
Eigenlijk zou de vraag ook kunnen met een andere soort, maar toevallig staat de Paardenbijter op nr. 10 in de top-tien van meest gefotografeerde soorten op Nederpix met 67 foto's Er zijn dus soorten die nog (veel) vaker langskomen. Kijk maar eens HIER, overigens wanneer je op "Top 10 onderwerp" klikt krijg je de top 25. We hadden ons dus ook kunnen afvragen "Hoeveel Edelherten zijn nog leuk?", maar zo midden in de bronstperiode is dat misschien een wat beladen vraag Wink

We vroegen ons af hoe jullie daar tegen aan kijken en hoe jullie daar mee om zouden willen gaan? Het liefst zien we natuurlijk dat je je keuze ook nog even toelicht.
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 20:25    Post subject:
als een foto niets meer toevoegt, waarom hem dan plaatsen?
neem maar rustig mee als criterium.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Bart van Buren


Gender: Male
Age: 40
Joined: 24 Sep 2005
Posts: 40
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 20:43    Post subject:
Ik zit ook weleens te bedenken of een foto iets toevoegt. Het is natuurlijk zo als je zelf een geslaagde foto maakt dat je die graag laat zien, ook al hebben 20 anderen al een soortgelijke foto geplaatst, maar het voegt verder niet echt iets toe dan. Je krijgt soms het idee van een grote massa foto's waarin de betere foto's eigenlijk verdwalen.

Het is natuurlijk wel zo dat veel mensen aangegeven hebben dat ze graag kritisch commentaar over de kwaliteit van hun foto's willen. Je moet dan denk ik heel duidelijk een doel stellen:

-een fotoforum om foto's te laten beoordelen door medegebruikers

of

-een site met alleen de betere foto's.

Misschien is dat ook te combineren, bijvoorbeeld alleen de foto's die iets toevoegen te tonen, en een werkalbum oid icm het forum te gebruiken om te leren van je foto's.

Het is ook per gebruiker verschillend denk ik. Ik zie bijvoorbeeld graag weer nieuwe foto's van grofwild, anderen denken misschien: weer zo'n hertenplaat. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik vind dat alle wildfoto's maar toegelaten moeten worden want dan wordt het ook eentonig.

Ik ben benieuwd hoe de andere NPgebruikers erover denken.

Groeten, Bart
_________________
Canon eos 40d, eos 350d, Canon EF 300 F4.0L IS, Sigma 50-150 F2.8, Canon 17-55F2.8 IS, TC1,4X II.
Back to top
Reply with quote
 
Theo van Woerden


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 34

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 21:09    Post subject: toevoeging
Wat kan een mens nog hebben na een stortvloed aan Paardenbijters, Edelherten of Icarisblauwtjes. Ik moet eerlijk zeggen, soms wordt het mij te veel.

De laatste tijd kijk ik eerst of mijn foto iets toevoegt aan wat er al op NP is te vinden. Zo niet, dat stuur ik niets. Zo heb ik pas een vlinder ge-upt die alleen maar met dichte vleugels op NP stond. Omdat de vlinder op mijn foto met open vleugels was te zien, was dit voor mij de reden deze op te sturen.

Theo van Woerden
_________________
Nikon D 70 Nikon 50mm Nikon 18-70 mm Sigma 150 mm Macro, Sigma 50-500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Alexander


Gender: Male
Age: 60
Joined: 23 Jan 2006
Posts: 38
Location: De Meern
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 21:11    Post subject: wie bepaald
wie bepaald wat het geen is dat iets aan een foto toevoegd? Erg moeilijk en het is nu al ingewikkeld genoeg om een goede beoordeling uit te voeren op de aangeboden foto's. Ik ben er daarnaast stee vast van overtuigd dat geen twee foto's hetzelfde zijn. Leg gewoon de lat substantieel hoger zodat men meer aan de kwaliteit gaat werken of..........roei de paardenbijters uit Very Happy
_________________
Olympus E3 en Olympus E510 met 18-45mm, 50-200 mm, makro 35 mm, 1.4 en 2.0 converter en de Zuiko ED 300 F2.8, Manfrotto driepoot en natuurlijk een schuiltentje.
Back to top
Reply with quote
 
etii0


Gender: Male
Age: 37
Joined: 21 Apr 2006
Posts: 90
Location: Beernem
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 22:08    Post subject:
Dit forum moet een forum zijn voor fotografen om hun werk eens te tonen. Als dat nu toevallig bij heel velen eens een paardenbijter is, moet je daarom niet de criteria voor deze soort verstrengen. Want dat is toch niet het doel van de site? De site is om feed back te krijgen over de kwaliteit en de manier waarop je fotografeert, wat het onderwerp eigenlijk ook is.

Daarom denk ik: als je dan toch een mooie collectie foto's wilt, om, ja, mee naar buiten te komen, dan ga je misschien best over tot een speciale map waar enkel geselecteerde foto's (geselecteerd door de moderators) insteken. Dit kan een soort 'encyclopedie' map worden en die plaats moet je dan echt verdienen...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan...

Groetjes

Robin
_________________
Nikon D70s+ Nikkor 18-70mm kitlens+ Sigma APO 70-300mm + Sigma APO 400mm F5.6+ Sigma 150mm APO HSM F2.8

www.natuur-foto.be.tt
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Sep 2006, 23:01    Post subject:
Het splitten van de albums in een showcase en testcase is misschien wel interessant. Voor de showcase tellen strenge criteria, terwijl de in de testcase foto's kunnen worden aangeboden voor tips en adviezen.

De foto's in een testcase album hoeven in principe niet voor eeuwig bewaard te blijven. Het gaat erom dat je als fotograaf een leercurve maakt doordat anderen je foto's becommentarieren. Als je die leercurve maakt zijn oudere foto's na verloop van tijd minder interessant.

Het probleem is wel een beetje wie gaat bepalen wat show of testcase is. Nu is het nog wel een beetje zo dat een foto die in het tijdelijke komt als afgewezen wordt beschouwd. Dat imago moet dan wel een beetje veranderen.

Als er van een bepaalde soort veel foto's worden aangeboden zouden de criteria omhoog moeten denk ik. De derde optie, een foto die iets toevoegd, lijk mij voor bepalde onderwerpen vrij lastig. Een vlinder op een bloem kun je maar op een paar manieren op de foto zetten.
Back to top
Reply with quote
 
Tobias Dansen


Gender: Male
Age: 50
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 69
Location: Woerden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 6:13    Post subject:
Ik heb gekozen voor de 2e mogelijkheid. Ik ben het helemaal eens dat je een beetje soort-moe wordt, of soms zelfs familie-moe (in het vlinder/paddestoelenseizoen). Toch is het stellen van een maximum denk ik wat drastisch: iedereen is nu paardenbijter-moe, maar volgend jaar als ze voor het eerst weer vliegen is het leuk om ze weer op nederpix te zien. Een ander nadeel is dat het aantal soorten per familie niet evenredig is: 25 foto's per wespensoort is toch nog en heleboel wespenfoto's, terwijl 25 foto's per hertensoort (in Nederland) gauw ophoudt. Zelf kijk ik bij veelgefotografeerde soorten meestal ook of mijn foto iets toevoegt (qua beeldkwaliteit) aan wat er als staat voor ik iets instuur. Ten slotte, de lat over de hele linie wat hoger zou misschien ook een oplossing zijn: je krijgt dan wel meer nadruk op de technische kwaliteit van de foto ipv de soort die er opstaat.

groet, Tobias
_________________
Canon EOS 400D, Canon 17-55 f2.8 IS USM, Sigma 105/F2.8 EX DG Macro, Canon 300mm f4 IS USM
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 7:42    Post subject:
Ook ik heb voor optie 2 gekozen. Als er in een bepaalde periode veel aanbod is van een bepaalde soort dan zou de criteria omhoog kunnen. Dit moet niet iets permanents blijven. Het volgende seizoen zouden weer de "gewone" criteria moeten gelden totdat.. etc.

De vos staat er bv. 100 keer in maar in de afgelopen 2 maanden slechts 10. Ik kan nog niet zeggen dat ik vos moe ben. De ijsbeer staat er slechts 25 keer op maar wel 16 keer in de afgelopen 2 maanden. Top 10 zegt dus niet alles.

Daarnaast is er natuurlijk niet de "verplichting" om alles te bekijken (behalve voor de mods (sorry Wink ) en/of te van commentaar te voorzien.

Groeten Frank

PS. Waarom is de top 10 eigenlijk met de wetenschappelijke naam en niet de (voor mij makkelijkere) nederlandse naam.

Edit: Even voor de volledigheid. Ik vind dat nieuwe mensen op NP niet op de "strengere criteria" zouden moeten worden beoordeeld.
_________________
Canon


Last edited by Frank_Stavenuiter on Wed 20 Sep 2006, 15:18; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 7:52    Post subject:
Ik heb voor optie 1 gekozen. Wat mij betreft mag elke fotograaf hier zijn werk laten zien, en vooral voor beginnende fotografen zal het lastig zijn om van een gewone soort iets bijzonders te schieten zonder eerst in de standaard-platen te vervallen. Je wilt tenslotte leren. Echter, ik vind wel dat elke wat meer ervaren fotograaf (iemand die langer dan een paar maanden hier rondloopt) aan zichzelf verplicht is om optie 2 en 3 na te leven!!! Iemand die na een jaar of wat nog steeds niet verder komt dan zij-aanzichten van koolwitjes met gesloten vleugels, om maar wat te noemen, moet zich serieus afvragen wat zijn werk nog bijdraagt. En waarschijnlijk zal het aantal reacties sowieso minder worden op dat type foto's.
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Gert Paassen


Gender: Male
Age: 69
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 50
Location: Zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 8:24    Post subject:
Gewoon plaatsen, want iedereen heeft er recht op maar het moeten wel goede foto's zijn met voldoende scherpte ed.
_________________
Groetjes Gert

Nikon D300
Nikon D750
nikkor 16-35 AF-S F4
Nikkor 105 AF-S Micro F2.8 G IF-ED
Nikkor 24-70 AF- F2.8 ED
Nikkor200-500 AF
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 8:38    Post subject:
Ik ben het wel eens met Gert. Zolang de foto's ( welke soort/onderwerp dan ook) passen binnen het criterium van NP zie ik geen enkele reden ze niet te plaatsen. Iedereen maakt zijn eigen plaat, doet daar de nodige moeite voor en legt er zijn ziel en zaligheid in. Indien deze dan niet zou worden geplaatst omdat er al 70 op NP staan lijkt me dat sneu en niet rechtvaardig.
Wat de kwaliteit betreft: daar hebben de mods het nu al druk genoeg mee en die wordt dacht ik al "bewaard"...

Overigens maken de Paardenbijters slechts 0,25 % ( snel uitgerekend ) uit van het totaal aanbod foto's op NP.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
C. Fikkert


Gender: Male

Joined: 17 Jun 2006
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 12:14    Post subject:
iedereen moet een paardebijter mogen plaatsen, het is een mooie ervaring en prestatie een vliegende paardebijter te pakken, een soort overwinning, laat zien.

leuke poll trouwens, vooral als je voor paardebijter landschap invult.
Back to top
Reply with quote
 
Eric Gibcus


Gender: Male
Age: 56
Joined: 20 Sep 2005
Posts: 75
Location: Nieuwegein
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 13:37    Post subject:
Ik heb voor optie 1 gekozen, als de criteria te hoog worden komen beginnende fotografen niet door de selectie en werkt dat heel demotiverend, bijkomend nadeel is dat nederppix verwordt tot een veredeld fotoclubje voor een handvol (wat betere)natuurfotografen terwijl volgens mij de charme is dat iedereen die aan de gestelde criteria voldoet geplaatst wordt en daardoor aangespoord wordt om tot dezelfde goede foto's te komen als de "topfotografen", terwijl als beginende fotografen niet door de selectie komen ze er al snel de brui aangeven.
groet, eric
_________________
Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
Back to top
Reply with quote
 
gerwinvanhouwelingen


Gender: Male
Age: 45
Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6
Location: Zwolle
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 17:25    Post subject:
Sluit mij bij Eric en Luc aan. Iedereen moet een foto kunnen plaatsen. Ik heb al aardig wat vliegende libellen gefotografeerd maar blijf het een uitdaging vinden om ze steeds scherper en mooier te fotograferen. Bij deze ga ik dus nog maar eens een vliegende heidelibel uploaden Wink .

gr. Gerwin
_________________
Canon 40D + Canon 7D + 300mm F4 L IS + 70-200mm F4 IS + 17-40mm f4 + sigma 50-500 (te koop)
Back to top
Reply with quote
 
Thymen de Groot


Gender: Male
Age: 64
Joined: 03 Apr 2006
Posts: 20
Location: Gorredijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 17:48    Post subject: Hoeveel Paardenbijters zijn nog leuk.
Van soorten die al 100 keer op Nederpix staan mogen alleen nog foto,s worden geplaatst die iets toevoegen.
Ben het met Luc eens. Iemand die na een jaar nog niet verder komt dan zijaanzichten van Koolwitjes e.d. Dat soort werk levert geen serieuze bijdrage meer.
Ben het niet met Frank eens. Die steld dat nieuwe mensen niet op de
"strengere criteria"zouden moeten worden beoordeeld.
Dit moet mijn inziens wel. Want anders blijft Nederpix door de stroom nieuwe Nederpixers steeds op een laag pijl. Dit moet voorkomen worden.
Het lijkt mij logies dat je al een bepaalde ervaring met fotografie hebt voordat je foto,s aanbied op Nederpix.


Groeten Thymen.
_________________
Canon 7D met EF 500 1:4 L IS USM .
Canon 5D mark II met EF 24-70 mm 1:2.8 L USM. en EF 70-200 1:2,8 L USM.
Back to top
Reply with quote
 
Rutger


Gender: Male
Age: 35
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 9
Location: Wageningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 18:29    Post subject:
Ik heb voor optie 2 gekozen. Ik denk dat deze optie ook wel overlapt met wat er in de FAQ over de criteria van foto's staat. Aan foto's van algemene soorten worden meer eisen gesteld. Hoe algemener en makkelijker fotografeerbaar de soort, hoe meer eisen aan de foto gesteld mogen worden.

Rutger
_________________
Canon 50D, Tokina 12-24 F4 Pro DX2, Canon 50 F1.8, Canon 100 F2.8 Macro, Canon 400 F5.6 L
Back to top
Reply with quote
 
etii0


Gender: Male
Age: 37
Joined: 21 Apr 2006
Posts: 90
Location: Beernem
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 19:39    Post subject: Re: Hoeveel Paardenbijters zijn nog leuk.
Dan krijg je een eliteclubje, waar niemand meer komt en je constant elkaar zit te bewierooken, vrees ik. Nieuwe mensen leren door de commentaren, weer hun 'slechtere' foto's, en je wint geen (of minder) leden meer. Je verliest het groepsgevoel, het 'forum' voor alle natuurfotografen, hetgeen het succes is van dergerlijke sites.

Een fotoforum mag niet elitair worden, vind ik, het wordt trouwens voor de zogenaamde topfotografen op de duur nadelig

Groetjes

Robin

Thymen de Groot wrote:
Van soorten die al 100 keer op Nederpix staan mogen alleen nog foto,s worden geplaatst die iets toevoegen.
Ben het met Luc eens. Iemand die na een jaar nog niet verder komt dan zijaanzichten van Koolwitjes e.d. Dat soort werk levert geen serieuze bijdrage meer.
Ben het niet met Frank eens. Die steld dat nieuwe mensen niet op de
"strengere criteria"zouden moeten worden beoordeeld.
Dit moet mijn inziens wel. Want anders blijft Nederpix door de stroom nieuwe Nederpixers steeds op een laag pijl. Dit moet voorkomen worden.
Het lijkt mij logies dat je al een bepaalde ervaring met fotografie hebt voordat je foto,s aanbied op Nederpix.


Groeten Thymen.

_________________
Nikon D70s+ Nikkor 18-70mm kitlens+ Sigma APO 70-300mm + Sigma APO 400mm F5.6+ Sigma 150mm APO HSM F2.8

www.natuur-foto.be.tt
Back to top
Reply with quote
 
Rick Tibbe


Gender: Male
Age: 51
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 7
Location: wierden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 19:46    Post subject:
zit even te denken, misschien is het wat om dan met 2 maten te gaan meten. als voorbeeld de fotowedstrijd van grasduinen. hier heb je dus de catagorie profs en amateurs. je zou dus het plaatsen van foto's in 2 groepen kunnen opdelen. als je denkt dat je een wereldplaat hebt gemaakt, plaats je hem bij de profs. maar deze foto zal dan op strengere criteria moeten worden beoordeeld dan bijvoorbeeld het amateurgedeelte. tis maar een idee.

vind wel dat iedereen zijn foto hier moet kunnen laten zien. DAT je de foto hier al wil laten zien geeft aan dat je blij bent met je opname,niet?

groet, rick
_________________
canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 19:57    Post subject:
Vind dit een lastige. Aan de ene kant vind ik dat Nederpix een site moet zijn voor een breed publiek, dus van beginners tot (semi-)professionele fotografen. Dus wat dat betreft heeft iedereen recht op zijn "eigen" paardenbijter.
Aan de andere kant wordt soms de stroom van een bepaalde soort erg veel waardoor de mindere platen weinig aandacht krijgen, wat frustrerend is voor de fotograaf (die wil graag commentaar krijgen over hoe het beter kan), en ook voor de kijkers (die de zoveelste "paardenbijter" langs zien komen).

Ik denk dat voor een beetje een tussenweg ga. Het moet mogelijk blijven voor beginnende fotografen (met een beetje niveau) om foto's te posten. Vaak zullen dit algemene soorten zijn, waarvan dus al veel foto's op de site staan. Wel lijkt het me dat het goed is, zoals al in de FAQ staat, dat de criteria een beetje strenger worden toegepast voor algemene soorten.
Maar ik ben het ook zeker met Luc, dat het erg prettig zou zijn als de wat meer ervaren fotografen op de site (dus die hier al een tijdje rondlopen) eens goed naar hun op te loaden foto's kijken of hun foto nog wel iets toevoegd aan het bestaande bestand.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 20:02    Post subject:
Een ander criterium zou het aantal foto´s dat iemand geplaatst heeft kunnen zijn bv.>100 of wat er ook gekozen wordt voor grens. Daarboven strengere hantering van de criteria. Dit geeft nieuwe mensen de gelegenheid om te wennen waarna het "hogere/normale" nivo verwacht mag worden.

Gr Frank

PS. Ik vind eigenlijk hoger/lager lastige woorden maar het zij maar even zo.
PSS. je zou het complexer kunnen maken door foto´s die in het tijdelijke belanden van het totaal van iemand kunnen afhalen (hoewel dat technisch waarschijnlijk lastig is).

Nogmaals Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
marijke kanters


Gender: Female
Age: 72
Joined: 17 Dec 2005
Posts: 46
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 20:09    Post subject: Hoeveel paardenbijters zijn nog leuk
Ben het met etii0 eens. Het moet geen eliteclubje worden.
En wat Thymen schrijft over de kwaliteit verhogen, ook voor beginners om NP op een hoger niveau te krijgen, dat is denk ik toch niet de bedoeling van deze site. Beginners kunnen nu nog hun foto's insturen en aanwijzingen krijgen hoe ze hun foto's kunnen verbeteren.
Als het niveau te hoog wordt, zullen er veel mensen afhaken en blijft alleen de elite over, dat zou jammer zijn.
Als ik de eerste foto zie, die ik toen instuurde, en het aantal commentaren, die ik in de loop van de maanden heb gekregen, nog eens doorneem, heb ik ontzettend veel geleerd. Dat moet niet verdwijnen.

Groetjes, Marijke
_________________
Canon Eos 800D Digital, EF100mm F2.8 Macro Usm., Macro Twin Lite MT-24EX. Canon G9. Statief:SmallRig
Back to top
Reply with quote
 
etii0


Gender: Male
Age: 37
Joined: 21 Apr 2006
Posts: 90
Location: Beernem
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 20:35    Post subject:
rick wrote:
zit even te denken, misschien is het wat om dan met 2 maten te gaan meten. als voorbeeld de fotowedstrijd van grasduinen. hier heb je dus de catagorie profs en amateurs. je zou dus het plaatsen van foto's in 2 groepen kunnen opdelen. als je denkt dat je een wereldplaat hebt gemaakt, plaats je hem bij de profs. maar deze foto zal dan op strengere criteria moeten worden beoordeeld dan bijvoorbeeld het amateurgedeelte. tis maar een idee.

vind wel dat iedereen zijn foto hier moet kunnen laten zien. DAT je de foto hier al wil laten zien geeft aan dat je blij bent met je opname,niet?

groet, rick


Inderdaad, zoiets stelde ik al voor in mijn eerste post: maak een 'elite' map, een map om echt de sublieme foto's in te steken, en neem d egewone mappen als ja, postmappen. Iedere foto die voldoet aan de standaardvoorwaarden komt daarin. Dan heeft iedereen er iets aan, de fotografen en de kijkers. Want de kijkers kunnen dan kiezen voor een beperkt album met topfoto's. En tegelijk is het ook voor topfotografen weer een uitdaging om in dat 'elite'-album te kunnen staan en vallen hun topfoto's wat meer op, want misschien is het hier dat het schoentje wat wringt (kan ik wel ergens begrijpen). Met dit laatste wil ik geen aanstoot geven, mocht dit al onduidelijk zijn

Groetjes Robin
_________________
Nikon D70s+ Nikkor 18-70mm kitlens+ Sigma APO 70-300mm + Sigma APO 400mm F5.6+ Sigma 150mm APO HSM F2.8

www.natuur-foto.be.tt
Back to top
Reply with quote
 
JHvS


Gender: Male

Joined: 01 Jul 2006
Posts: 16
Location: Harlow, Essex
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 20 Sep 2006, 21:11    Post subject: Re: Hoeveel paardenbijters zijn nog leuk
marijke kanters wrote:
Beginners kunnen nu nog hun foto's insturen en aanwijzingen krijgen hoe ze hun foto's kunnen verbeteren.

Nou, leerzaam commentaar zie ik maar heel weinig bij foto's. Je kunt je nog het best afvragen waarom een foto (van jou, of van iemand anders) in het tijdelijke album verdwenen is... (en daar krijg je zelden of nooit commentaar).

Ik denk dat iedereen voor hij iets instuurt iets "nieuws" moet doen (je kunt makkelijk nazoeken of je foto iets zou kunnen toevoegen)... dat probeer ik als beginner ook... ik zit zelf óók niet op nog een Icarusblauwtje met dichtgevouwen vleugels op een stengeltje te wachten.

Jan Hein
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4749
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 21 Sep 2006, 5:07    Post subject:
Ik heb ook voor de eerste optie gekozen.
Denk dat iedereen hier zijn werk moet kunnen tonen.
Ben het ook wel met Luc eens over de mensen die hier al een tijd komen.
Dus dan zelf eens kijken of je foto nog wat toevoegt.
Denk ook dat de site niet alleen voor de elite moet worden.

Een elite map is wel een mooi idee maar word wel weer veel extra werk voor de moderatoren.
En nu er steeds meer foto's komen hebben die het denk ik toch al aardig druk.


Groet Jan
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum