Blizzard wrote: |
Henri van Vliet "dat zie je in de kwaliteit niet terug". Kun je deze bewering waarmaken?
Toevallig worden bijv. de foto's tijdens ruimtereizen (denk aan onze Wubbo) met Nikon-camera's gemaakt.... ![]() ![]() |
D. Haaksma wrote: |
Het doet mij goed als ik zie dat ze voor Nikon gekozen hebben even als bij de Olypics 2012. |
Quote: |
Een nadeel is dat de 300mm f/4 lens van Nikon geen beeldstabilisatie heeft. Deze lens zou ik i.c.m. met de 1.4x converter willen gebruiken. Zijn er alternatieven voor deze 300mm lens, zelfde prijsklasse, die zo'n 420mm bereiken en wel beeldstabilisatie hebben? |
M. Janssen wrote: | ||
Die keuze heeft evenwel weinig te maken met kwaliteit en alles met marketing/sponsoring. Of zou je met Canon apparatuur de beste voetbalfoto's maken (UEFA 2012) en met Nikon de beste foto's van alle olympische sporten (behalve voetbal natuurlijk)? Hoe dan ook, de keuze tussen Nikon of Canon is in zeg 95% van de gevallen voor 95% een emotionele keuze en voor 5% een rationele. Als een Nikon camera jou mogelijkheden biedt die je noodzakelijk acht, en Canon biedt die mogelijkheden niet (binnen een redelijk budget), dan moet je een Nikon kopen. Groeten, Michiel |