Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


de 50-500 Bigma van Sigma met Olympusvatting

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Alexander


Gender: Male
Age: 60
Joined: 23 Jan 2006
Posts: 38
Location: De Meern
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Sep 2006, 19:15    Post subject: de 50-500 Bigma van Sigma met Olympusvatting
Vanmiddag de 50-500 opgehaald bij Kamera-expres en gelijk op de camera geplaatst. Was vergeten de converter eraf te halen en kwam daar pas achter nadat ik vanuit de hand voor een stoplicht een foto schoot van een aalscholver. Niet omdat de foto mislukt was maar omdat ik bij het terugkijken de ring zag zitten. Standaard brengt deze sigma met de camera 1000 mm maximaal bij een f-stand van 6.3 maar met de 1.4 converter van Olympus erbij heb je maar liefts 1400 mm lens voor de camera Heel wat anders dan de 200 waar ik het tot nu toe mee moest doen
Volgens de internet sites heeft deze sigma voor Oly geen HSM (hyper sonic motordrive) Helaas.....die heeft hij wel en dat is een waar genot.
Hopelijk krijgen wij van het weekend weer ietsje pietsie zon en kan ik jullie zondag de resultaten laten zien.
_________________
Olympus E3 en Olympus E510 met 18-45mm, 50-200 mm, makro 35 mm, 1.4 en 2.0 converter en de Zuiko ED 300 F2.8, Manfrotto driepoot en natuurlijk een schuiltentje.
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Sep 2006, 19:28    Post subject:
Alexander. Veel plezier. Ben benieuwd waar je mee komt (vliegende paardenbijter ??)

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 22 Sep 2006, 21:00    Post subject:
Gefeliciteerd met de aanwinst. Ik ben heel benieuwd naar de eerste resultaten.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena


Last edited by Hendrik van Kampen on Fri 29 Sep 2006, 20:27; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Theo van Woerden


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 34

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 22 Sep 2006, 22:57    Post subject:
Ik heb vorige week ook de 50-500 mm van Sigma binnen gekregen. De eerste resultaten vielen mij niet tegen. Zaterdag ga ik hem op de Pier van IJmuiden verder uitproberen. Ben benieuwd naar jou ervaring met de converter.

Veel succes er mee

Theo van Woerden
_________________
Nikon D 70 Nikon 50mm Nikon 18-70 mm Sigma 150 mm Macro, Sigma 50-500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Alexander


Gender: Male
Age: 60
Joined: 23 Jan 2006
Posts: 38
Location: De Meern
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 27 Sep 2006, 19:01    Post subject: heerlijk zo'n lens
Inmiddels een paar dagen kunnen stoeien en wat waardevolle tips van Els gekregen. Mijn eerste ervaringen zijn bijzonder positief. De lens is uitermate scherep maar heeft wat moeite met de scherpte direct te vinden. Dit resulteerd in een wat zenuwachtig gedrag van kort heen en weer zoemen. Door iets korter dan 500mm te gaan zitten verhelp je dit probleem redelijk. Door de lage lichtsterkte is een vaste en solide ondergrond noodzakelijk tenzij je veel zonlicht hebt. Inmiddels wat foto's geschoten van vogels en heb mogen constateren dat niet alleen de scherpte ok is maar ook de kleuren lijken veel beter uit de bus te komen. Het gebruik van de converter is zonder enig probleem. Je verliest echter wel 1 stop licht dus nog belangrijker om het statief te gebruiken. Met de Olympus verkrijg ik dan een totale lengte van 1400 mm tegen F8 lichtopbrengst. In mij PA onder Birdpix staat een foto van twee watersnippen op het eilandje voor de vogelhut de kluut op het OVP. Geschatte afstand circa 50 meter? Desondanks nog redelijk te doen.

Kortom.....even wennen aan het scherp stellen maar verder geen op of aanmerkingen behalve dat het lijkt alsof ik beter ben gaan fotograferen. Very Happy
_________________
Olympus E3 en Olympus E510 met 18-45mm, 50-200 mm, makro 35 mm, 1.4 en 2.0 converter en de Zuiko ED 300 F2.8, Manfrotto driepoot en natuurlijk een schuiltentje.
Back to top
Reply with quote
 
Theo van Woerden


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 34

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 27 Sep 2006, 22:22    Post subject:
De eerste resulataten van de Sigma 50-500 staat hier: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=73720

en hier: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=73721

Beide foto's zijn uit de hand genomen maar dat viel toch wel tegen.Het weer was erg somber met af en toe regen. De Steenlopers zaken op ca. 10mtr afstand.

Theo
_________________
Nikon D 70 Nikon 50mm Nikon 18-70 mm Sigma 150 mm Macro, Sigma 50-500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum