Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Klaas van Haeringen - fotograaf van december

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 0:00    Post subject: Klaas van Haeringen - fotograaf van december
Korte bio
Naam: Klaas van Haeringen
Leeftijd: 26
Woonplaats: Groningen
Beroep: ik studeer nog
Andere hobbies? Veldbiologie, Roeien
Gebruikte apparatuur: Canon EOS 50D, diverse lenzen
Website: www.pbase.com/kvhphotography
Foto’s op Nederpix

Interview
Waarom natuurfotografie?
Van jongs af aan ben ik gek op dieren en planten. Ik ben in het buitenland opgegroeid, waar ik als klein jongetje al in aanraking kwam met de meest exotische dieren die door de tuin kropen, sprongen of vlogen. De ‘kick’ van het vangen van vlinders, hagedissen en vissen trok mij enorm: jagen en verzamelen zit echt in me. Mijn interesse voor dieren hield hier niet bij op. Ik wilde namelijk ook alles weten van de dieren en planten die ik ving of tegenkwam. Ik fotografeer nu ruwweg 7 jaar. Ik kan ontzettend veel plezier beleven aan natuurfotografie. Het is voor mij een manier geworden om mijn kennis van de natuur te verbreden en toe te passen, om te ‘jagen’ op soorten en ook een manier om een moment of soort te ‘vangen’.


Koningspage

Wat is het leuke aan natuurfotografie?
Dat je anderen kunt laten zien hoe mooi en/of interessant de natuur en soorten in jouw ogen zijn.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Hoe groter de drang wordt om een foto zo te maken als ik hem voor ogen heb, des te groter wordt mijn frustratie als dit niet lukt. Als hobby vind ik natuurfotografie soms niet ontspannend genoeg.


Zuidelijke keizerlibel in avondlicht

Wat is je specialiteit?