Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Kamera -expres Capelle a/d Ijsel
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 9:41    Post subject:
Ik dacht dat er ook een Konijnenberg in Den Haag zit inmiddels? De ervaring die ik in Den Ham heb is dat de mensen kundig zijn en tijd nemen. Je hebt gelijk dat je een camera ook in de hand moet hebben bij kopen, als ik met jouw budget een 2e hands auto koop mag ik er zelfs in rijden.
Je zou misschien voordat je kiest misschien eerst moeten bepalen of je een fullframe camera wilt hebben, nu of in de nabije toekomst, en dat als uitgangspunt voor de objectieven nemen. Op termijn kan dat nl. goedkoper zijn.
De 14-24 mm is trouwens prima geschikt voor landschapsfotografie, maar zo zijn er meer objectieven.
Mocht je een cropfactor camera nemen, hou dan rekening met het effect van cropfactor op de groothoek ook ( 16 mm. op cropcamera is effectief 24 mm..hangt natuurlijk wel van de cropfactor af) voor mij zou dat niet ruim genoeg zijn.

Canon of Nikon maakt echt niet zoveel uit qua prestaties, de verschillen kunnen in bedieningsgemak zijn ( persoonlijk..dus het moet ook uit die doos) en prijstechnisch. Als je vogels wilt fotograferen laat je dan de verschillen uitleggen hoe tracking werkt op de verschillende camera's.
Duurdere bodys zijn doorgaans makkelijker in de bediening, omdat de meeste gebruikte functies niet in een menu zitten, maar aan de buitenzijde van de camera.
De AF snelheid is voor deel ook bepaald in de body, het is niet alleen de lens en de TC, ook dat zou je moeten kunnen proberen in de winkel.

Kan me wel voorstellen dat bij zaken als KE en Konijn zaterdag niet de beste dag is voor service, bel vooral daarover zodat je niet voor niks rijdt.


Succes,
groetjes,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 9:52    Post subject:
De correctie is juist, ik had het ongelukkig geformuleerd. Natuurlijk is de AF langzamer met een TC. Dat merk je wel degelijk. Maar of het je minder goede foto's oplevert, weet ik niet. Misschien hangt dat ook af van de fotograaf. Ik heb niet het idee dat ik veel heb gemist door een iets tragere AF bij gebruik van de TC.

Groeten,

Michiel
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com
http://www.flickr.com/photos/88081547@N06/
Back to top
Reply with quote
 
momo


Gender: Male

Joined: 23 Oct 2007
Posts: 51
Location: lelystad
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 11:07    Post subject:
de beste prijs van all de anbider foto boom
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 12:52    Post subject:
peter wijn wrote:
Ik heb horen zeggen dat er binnenkort een boek uitkomt over landschapsfotografie.
Er is er al een uit over vogelfotografie. Uitgegeven door Daan Schoonhoven. http://webshop.birdpix.nl/
Misschien is dit ook iets voor jou http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?t=4412:
Heel veel mensen met plezier en/of ervaring in natuurfotografie bij elkaar. Ook stands van camerafabrikanten.
In het nieuwe boek besteden we uiteraard ook ruim aandacht aan de keuze van de apparatuur. Tijdens de pixperience zal het worden gepresenteerd zodat je daar niet alleen een hoop camera's en lenzen vast kunnen houden, maar ook het boek kan kan bekijken en evt. zonder portokosten kan aanschaffen Wink
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 15:26    Post subject:
Loulou Beavers wrote:
De 14-24 mm is trouwens prima geschikt voor landschapsfotografie, maar zo zijn er meer objectieven.

zoals een 500 F4 met tc 1,4

Ik denk dat Gertjan een 500 F4 nodig heeft.

Wink
p
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 15:35    Post subject:
momo wrote:
de beste prijs van all de anbider foto boom

Je bedoelt die zaak uit Twente die afgelopen jaar failliet gegaan is?? Kennelijk konden die lage prijzen toch niet helemaal uit. Wink

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 62
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 15:52    Post subject:
Hoi Peter


werk jij bij Kamera expres Very Happy Als ik die lens zou kopen is gelijk mijn hele butget foetsie.en het is een hele grote lens,ze hadden er een liggen in de verhuur vitrine.echt een knots van een lens.



Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Feb 2013, 21:59    Post subject:
Gert-Jan wrote:
... en het is een hele grote lens,ze hadden er een liggen in de verhuur vitrine.echt een knots van een lens..

weet je Gert-Jan, je kan ook met heel andere lenzen heel mooie landschapsfoto's maken.

Kijk eens bij de beelden van Jan Paul, Thomas, Bart (Fuse) en Bendiks en wat voor lenzen ze zoal gebruiken.
bijvoorbeeld
of misschien bij Jelte en Jacob
en vergeet Loulou niet
of uh...

of van wat voor foto's houd je eigenlijk?
deze?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 62
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 13 Feb 2013, 11:31    Post subject:
Dag Peter


Ik ben een stille fan van Jan paul.Hij maakt met relatief eenvoudig
materiaal de mooiste foto,s.daar heb ik erg veel bewondering voor.hij kent zijn camera en lenzen als de beste.en hij heeft er ook aanleg voor,of ik dat ook heb weet ik niet.Ik verlang soms weer terug naar het analoge tijdperk.met name de Olymopus OM 1 n en de OM 2 sp.waren mooie cameras.eenvoudig maar ozo makelijk in hun bediening en licht van gewicht.de OM 1n was de favoriete camera voor de bergsport,dus dat zegt wel wat,maar met Olumpus gaat het niet helaas echt goed.dus dat is pase.
van verschillende kanten is mij afgeraden om Met Olumpus in zee te gaan.Ik heb er wel even naar gekeken,maar nee dus toch maar niet.Het gaat tussen Nikon en Canon ,dat zijn merken waar aan ik mij geen bult kan vallen.komende week heb ik weinig tijd om voor een camera op pad te gaan.ik heb wel inmiddels iemand bereid gevonden om met mij naar een fotozaak te gaan.
Dat wordt foto verschoore in Oosterhout NB.ik ga kijken of ik daar wel de camera in de hand mag houden en hoe de service is.ik hoef niet perse de laagste prijs,maar wel een goede service/uitleg


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 13 Feb 2013, 13:07    Post subject:
(aan Olympus val je je normaliter ook geen buil...)

(weet je, als je van je spullen houdt, dat is stiekem ook wel wat waard. het lijkt onzinnig, en rationeel gezien is het dat ook, maar je hebt net wat meer plezier, en plezier betaalt zich terug in meer bereidheid om meer moeite doen.)

(alleen de keuze bij Olympus in lange lenzen om ook vogels en eekhoorns e.d. te kunnen fotograferen, dat is uhm... mager tot belabberd. Dat geldt ook voor Pentax en Sony.)

(misschien is het slim om niet gelijk het hele budget op te hakken, maar gefaseerd te kopen. Als het systeem dan niet is wat je er van verwacht is het minder kostbaar om over te stappen).

(wel heel slim om nu al rekening te houden met wat je allemaal hoopt te gaan fotograferen)

(heb je de systeemcamera's ook je lijst gehad? nadeel: kleine sensor (nadeel bij weinig licht), voordeel: kleine, lichte camera en lenzen.)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 62
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 13 Feb 2013, 15:04    Post subject:
Hoi Peter


Ik heb nog even naar de Olympus OM D gekeken,licht van gewicht
maar je bent wel heel erg beperkt in het lenzen pakket.ik hoop in de toekomst wat aan vogelfotografie te kunnen gaan doen.maar voor als nog vliegen en zwemmen de vogels heel hardt weg als ik aan kom lopen,ik ben een ware vogel verschrikker Very Happy alleen als ik de eendjes met oudbrood kom voeren dan zijn ze plostseling niet zo bang meer.raar volk die eenden.maar net wat jij zegt is het een idee om mijn geld in stapjes uit te geven,dus erst een kortelens met body en dan later eventueel een wat langere lens.



Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum