Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Samenvatting moderatoren-overleg
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 15:10    Post subject: Samenvatting moderatoren-overleg
Op veler verzoek en na min of meer geduldig wachten hierbij dan een samenvatting van wat we allemaal besproken hebben op Terschelling.
Het eerste deel betreft alle drie de websites en in het deel II worden de zaken genoemd die specifiek voor een bepaalde website zijn besproken:

Deel I: alle pixen


Nominatiesysteem
Het huidige nominatie systeem werkt vriendengroepen in de hand. Aan de ene kant is dat niet erg en hoort het bij een community. Aan de andere kant irriteert het gebruikers (met name BP). We hebben nog geen afdoende oplossing voor een beter systeem. De meest waarschijnlijk aanpak zal zijn dat er een limiet komt op het aantal nominaties wat je per dag/week kunt geven.

Beste foto’s
De “beste foto van de dag” en “meest bekeken foto van de dag” veranderen we in de beste foto’s (meervoud) over een periode. In plaats van 1 foto zullen er meer foto’s at random getoond worden uit de beste 16 (aantal wordt nog nader bekeken). Zo komen meer mooie foto’s onder de aandacht dan nu.

Creativiteit stimuleren
Afgelopen jaren is de behoefte gebleken om meer ruimte aan creatieve foto’s te geven. Het beleidsuitgangspunt is dat we voorop moeten lopen om creativiteit te stimuleren.
Het getoonde beeld blijft uitgangspunt (besluit Helgoland) aangevuld met de inhoudelijke omschrijving bij de foto.

Portal
Meer foto’s op de voorkant: we kijken of er een rij bij kan door minder informatie onder de foto te plaatsen. De moderatoren doen hun best om de tijd tussen posten en plaatsen te verbeteren. De mogelijkheid om automatisch en batchgewijs goedgekeurde foto’s te plaatsen is een wens van gebruikers en moderatoren, dan krijgen foto’s evenrediger aandacht.
We onderzoeken de mogelijkheid om te tonen dat je foto nog in de wachtrij staat. Er komt extra informatie over de wachttijd en hoeveel foto’s je nog mag plaatsen komende 7 dagen. Deze info komt op het scherm na het posten van een foto.
Determinatiefoto’s gaan niet naar de portal, determinatie valt buiten het primaire doel van de pixen, je kunt daarvoor ook naar waarneming.nl.

Pixperience
Komt opnieuw in 2012, datum is 3 maart

Beleef Buiten
Is inmiddels een feit.

Gezamenlijke portal voor alle pixen.
Het idee bestaat nog steeds maar heeft voorlopig geen prioriteit.

Zoeken op fotograaf
We gaan kijken of het zoeken op de naam van de fotograaf gemakkelijker gemaakt kan worden. Nu moet je de hele naam correct invullen, mogelijk kan dat handiger.

Opzet site
We hebben de opzet van andere websites besproken, zoals Flickr, PBase en 500px, maar hebben voorkeur voor het huidige concept van de pixen.

Formaat
Meer kilobytes lijkt niet perse noodzakelijk.
Groter formaat panoramafoto’s geeft praktische bezwaren vanwege de schermresolutie van veel gebruikers.


Invullen van provincienaam en exifgegevens zijn wenselijk, maar niet verplicht.
Nicknames worden niet verboden. Er komt geen aparte favorietenlijst om je favoriete gebruikers in op te slaan.

Op alle fora komt een knop “naar boven”, zodat je makkelijker door de berichten bladert.
Ook kijken we of er een makkelijkere manier is om te bladeren door de foto’s die je bekijkt. Na het plaatsen van een commentaar kun je voortaan vanuit het dialoogvenster doorklikken naar de volgende (recente) foto.

Beheer
Er komt een mogelijkheid om eigen commentaren te verwijderen om vergissingen te kunnen herstellen. De mogelijkheid is niet permanent, maar geldt een korte tijd (10 minuten) na plaatsing.
Er komt een mogelijkheid om oudere foto's (bv meer dan een jaar oud) zelf te verwijderen.


Een strenger moderatiebeleid om het aantal aangeboden foto’s terug te dringen (met name op BP) willen we niet voeren om beginnende fotografen voldoende kans te geven.

Het ensceneren, het bewerken van foto’s of het gebruiken van onnatuurlijke achtergronden levert soms discussie op, vooral op NP. Geen van deze handelingen zijn criteria waarop foto’s zonder meer worden afgekeurd. Uitgangspunt is dat er een beeld getoond wordt, dat natuurlijk oogt. Als er twijfel is gebruiken de moderatoren de uitleg in de toelichting bij de foto om tot een oordeel te komen. De inhoudelijke toelichting van de fotograaf over het hoe en waarom wordt daarmee belangrijker.

Vogelfoto’s horen thuis op Birdpix, maar foto’s van losse veertjes mogen ook op NP.

Het Tijdelijk album krijgt een prominentere plaats (bovenaan) voor verhoging van het kijkcijfer en daarmee het leereffect.
De suggestie om deelnemers aan de seizoensopdracht te verplichten commentaar leveren nemen we niet over. De meeste doen dit al en het gaat te ver dit te verplichten.

Deel II: specifiek voor BP, NP, DP


Birdpix

We stellen een lijst op van broedvogelsoorten die kwetsbaar zijn en aantrekkingskracht hebben op fotografen. De periode waarin we geen foto's plaatsen van deze soorten is: 1 april t/m 1 september.
Deze lijst kan worden aangevuld met locaties die kwetsbaar zijn.
Buiten deze periode kunnen de foto's wel geplaatst worden, ook al zijn ze in de broedperiode gemaakt. Het gaat erom dat we het toeloop effect niet creëren.

Namenlijst
Er loopt een project om de namenlijst te actualiseren voor Nederlandse, Engelse en wetenschappelijke namen. Dit gebeurt in samenwerking met NCB Naturalis. De invoering vindt plaats als de lijst compleet is.

Album maandopdracht wordt zichtbaar voor iedereen (nu alleen voor gebruikers).

Een strenger moderatiebeleid om het aantal aangeboden foto’s terug te dringen willen we niet voeren om beginnende fotografen voldoende kans te geven.

Voorsorteren van Nederlandse en Buitenlandse vogels bij het aanbieden vinden we niet haalbaar en wenselijk.

Birdpix 8: Daan kijkt uit naar een andere formule voor het BP boek.

Nederpix

Mens en natuur
Het tijdelijk album over natuurbeleving naar aanleiding van Beleef Buiten voorziet in een behoefte en we introduceren dit album op Nederpix. Inmiddels is dit initiatief gestart maar ook weer geeindigd naar aanleiding van de reacties van de gebruikers op het album. Wel zijn we soepeler dan voorheen met het plaatsen van natuurfoto’s met mensen er op in een ondergeschikte rol.

Afgewezen foto’s
Foto’s die zijn afgewezen maar niet getoond worden in het tijdelijk album (bijvoorbeeld bij kwetsbare soorten) komen nu in het album Afgewezen foto’s. De naam zal veranderen in Communicatie-album. Alleen de poster van de afgewezen foto en de moderatoren zien de foto’s in dit album en er kan dan bilateraal overleg plaatsvinden.
Het album lijkt moeilijk vindbaar. Het sturen van een PB is echter een goed alternatief.

Toelichting bij de foto's
Experimenten, bewerkingen en manipulaties zijn toegestaan voor zover het niet ten koste gaat van de natuur en een natuurlijk beeld. Deze behoren gemeld te worden in de toelichting. De toelichting moet voldoende houvast bieden voor de moderatoren om tot een oordeel te kunnen komen. Een zorgvuldige uitleg werkt gunstig voor plaatsing.

Moderatie
De teksten bij afkeuring van foto’s leveren nogal wat commentaar op (scherpte, zeggingskracht). We kijken nog eens kritisch naar de teksten om een betere communicatie tussen moderatoren en gebruikers te krijgen.
De criteria voor acceptatie van mens en cultuur op de foto zijn/worden wat versoepeld.
Natuur is en blijft het hoofdonderwerp.

Albums
Het aantal albums houden we beperkt, geen aparte voor vissen, weekdieren etc. Bespreekalbum komt niet terug. Het workshop album blijft bestaan. Het Tijdelijk album blijft ook bestaan. Creatief bewerkte foto’s kunnen gebruikers tonen in hun PA maar niet via de portal.

Seizoensopdracht wordt geen maandopdracht.

Emoticons: worden automatisch achteraan gezet, we kijken of dat bugje opgelost kan worden.


Digiscooppix

De wens bestaat binnen DP een album te krijgen over het “leefgebied van de fotograaf” en de mogelijkheid tot het koppelen van foto’s die daar gemaakt zijn. Dus niet natuurthema of fotograaf maar het gebied centraal. Marcel werkt dit verder uit.
De innovaties van NP en BP die nog niet zijn doorgevoerd voor DP zullen alsnog worden geintroduceerd (bijvoorbeeld filmpjes). De indeling van de albums op DP blijft parallel aan die van Birdpix.

Fotografie door binoculair of microskoop vinden we een heel andere wijze van fotografie en buiten de kaders van de pixen vallen.
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 16:31    Post subject:
" Er komt een mogelijkheid om eigen foto’s en/of commentaren te verwijderen om vergissingen te kunnen herstellen. De mogelijkheid is niet permanent, maar geldt een korte tijd (10 minuten) na plaatsing.
dat gaat toch in de praktijk niet, het is na ballotage dat de foto op de site komt...niet door eigen timing.

of zit ik nu dom te doen?
Groetjes,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6020
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 17:21    Post subject:
Nee volgens mij zit je niet dom te doen. Zo heb ik het ook begrepen. Alleen moet je dan wel heel waakzaam en online zijn.
Want wanneer komt je opname erdoor? Meestal post ik een opname in de morgen. En zie dan pas in de middag of die erdoor is gekomen.
Nog een vraag: Blijft het Album voor de tijdelijke opnames onzichtbaar voor gasten/niet leden?
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 17:21    Post subject:
Hoi jaap
zou je deze zin willen toelichten ik weet niet hoe ik deze moet interpreteren
staat onder creativiteit
''Het getoonde beeld blijft uitgangspunt (besluit Helgoland) aangevuld met de inhoudelijke omschrijving bij de foto."

groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Jun 2006
Posts: 7

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 17:22    Post subject:
Loulou, na plaatsing op de site. Dus na het checken van een moderator.
_________________
Sanyo Xacti vcp-cg20
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 17:27    Post subject:
Zo had ik het ook begrepen, maar dat is praktisch toch niet uitvoerbaar? of ben ik de enige met een leven?Wink)
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Jun 2006
Posts: 7

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 17:48    Post subject:
Ik vraag me af of dat handig is... Je weet immers niet exact wanneer jouw foto op de site verschijnt...
Of het technisch mogelijk is? Ik zou zeggen, waarom niet? Komt toch gewoon weer een andere foto voor in de plaats. De tijd gaat pas in nadat de foto op de site is verschenen.
Of zit ik nu dom te doen Very Happy
_________________
Sanyo Xacti vcp-cg20
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 18:16    Post subject:
@Loulou en anderen: Je kunt bij je eigen foto's toch, op welk willekeurig tijdstip dan ook, zowel het commentaar alswel je determinatie wijzigen? (Of stel ik nu een domme vraag?)

Ik vind het wel goed dat je na een jaar oude foto's van jezelf kunt wissen.

Groeten Mark.
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 18:34    Post subject:
Het lijkt mij wel een nuttig overleg geweest. Ik zie toch een aantal positieve verbeteringen.
Bedankt voor de duidelijke samenvatting!

Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 19:07    Post subject:
susan meijnders wrote:
Hoi jaap
zou je deze zin willen toelichten ik weet niet hoe ik deze moet interpreteren
staat onder creativiteit
''Het getoonde beeld blijft uitgangspunt (besluit Helgoland) aangevuld met de inhoudelijke omschrijving bij de foto."

groet susan

Ik ben dan wel geen Jaap, maar kan een poging wagen. Er wordt mee bedoeld dat we in sommige gevallen af kunnen/zullen wijken van de bestaande criteria. Bijvoorbeeld bij creatief onscherpe foto's (of andere creatieve foto's). Als er in de omschrijving duidelijk staat welk experiment is uitgevoerd en waarom er van de bestaande criteria is afgeweken, gaan wij kijken of dit overeenkomt met het beeld wat we zien. Als dit inderdaad een fatsoenlijk beeld oplevert, zullen we de foto gewoon plaatsen (ook al voldoet hij dus niet aan alle criteria).

Op deze manier kunnen er toch creatieve foto's geplaatst worden en kunnen wij (zij het wat subjectiever) toch modereren.

Overigens is dit dus niks nieuws en doen we dit al sinds Helgoland, het leek ons echter goed om het nog even te vermelden.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography


Last edited by Arjen Drost on Wed 11 Jan 2012, 19:14; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 19:09    Post subject:
Quote:
We stellen een lijst op van broedvogelsoorten die kwetsbaar zijn en aantrekkingskracht hebben op fotografen. De periode waarin we geen foto's plaatsen van deze soorten is: 1 april t/m 1 september.
Deze lijst kan worden aangevuld met locaties die kwetsbaar zijn.
Buiten deze periode kunnen de foto's wel geplaatst worden, ook al zijn ze in de broedperiode gemaakt. Het gaat erom dat we het toeloop effect niet creëren.


Hulde!!! Je zou dit ook breder kunnen trekken, naar Nederpix toe. Bijvoorbeeld: geen kwetsbare plantensoorten (kievitsbloem bijvoorbeeld, de meeste niet-floristen kunnen een nog niet bloeiende kievitsbloem niet van gras onderscheiden) ten tijde van het bloeiseizoen. Er zijn vast mensen die kunnen assisteren met het opstellen van een dergelijke lijst. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld zoogdieren (das, vos voor hol, etc). Anticiperen op de toekomst, dus.

groet,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Sanders




Joined: 12 Oct 2011
Posts: 60

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 19:49    Post subject:
Quote:
Beste foto’s
De “beste foto van de dag” en “meest bekeken foto van de dag” veranderen we in de beste foto’s (meervoud) over een periode. In plaats van 1 foto zullen er meer foto’s at random getoond worden uit de beste 16 (aantal wordt nog nader bekeken). Zo komen meer mooie foto’s onder de aandacht dan nu.


Dit zou een mooie verbetering zijn

Meer foto's op het portal eveneens
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 19:58    Post subject:
@ arjen
ik snap het!!
Ik ben enorm positief en optimistisch over de uitkomsten van het overleg. Er staan een aantal veranderingen in die ik niet had verwacht zoals het beheer van foto's, trekt mogelijk ook weer meer fotografen. Ook heel fijn dat beste foto's gaan rouleren, maakt denk ik ook het aanzicht van de site aantrekkelijker. Meer portaal super, anders foto's plaatsen erg prettig.
Een ding vind ik erg belangrijk wat ik vind de laatste tijd te veel ontbreekt en dat is een betere communicatie tussen mod en fotograaf.

groet susan

edit ik dacht net eerst dat ook het nominatiesysteem op nederpix veranderd wordt ,staat in deel alle pixen, maar ik zie Inge schrijven op birdpix dat systeem op np niet verandert wordt. Ik wil dat toch weten want op np begint het een trend te worden dat er meer nominaties worden uitgedeeld dan commentaren.

edit luc's suggestie vind ik zeer zinnig!!


Last edited by susan meijnders on Wed 11 Jan 2012, 23:53; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Ton Valk


Gender: Male
Age: 67
Joined: 30 Mar 2006
Posts: 446

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 20:20    Post subject:
luc hoogenstein wrote:
Quote:
We stellen een lijst op van broedvogelsoorten die kwetsbaar zijn en aantrekkingskracht hebben op fotografen. De periode waarin we geen foto's plaatsen van deze soorten is: 1 april t/m 1 september.
Deze lijst kan worden aangevuld met locaties die kwetsbaar zijn.
Buiten deze periode kunnen de foto's wel geplaatst worden, ook al zijn ze in de broedperiode gemaakt. Het gaat erom dat we het toeloop effect niet creëren.


Hulde!!! Je zou dit ook breder kunnen trekken, naar Nederpix toe. Bijvoorbeeld: geen kwetsbare plantensoorten (kievitsbloem bijvoorbeeld, de meeste niet-floristen kunnen een nog niet bloeiende kievitsbloem niet van gras onderscheiden) ten tijde van het bloeiseizoen. Er zijn vast mensen die kunnen assisteren met het opstellen van een dergelijke lijst. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld zoogdieren (das, vos voor hol, etc). Anticiperen op de toekomst, dus.

groet,
Luc


Luc, Hoe denk jij een Kievitsbloem te kunnen fotograferen buiten de gestelde data??? In een bloemisterij of zo d'oh!
_________________
De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Jan 2012, 23:46    Post subject:
susan meijnders wrote:

edit ik dacht net eerst dat ook het nominatiesysteem op nederpix verandert wordt ,staat in deel alle pixen, maar ik zie Inge schrijven op birdpix dat systeem op np niet verandert wordt. Ik wil dat toch weten want op np begint het een trend te worden dat er meer nominaties worden uitgedeeld dan commentaren.

Als je nu kijkt naar de lijst met meest genomineerde foto's van vandaag, zie je dat maar 3 foto's (op dit moment in ieder geval) meer dan 1 nominatie gekregen hebben. Het beperken van het aantal nominaties per dag lijkt me dus niet heel zinvol op Nederpix.
Er wordt hier veel voorzichtiger om gegaan met nominaties in vergelijking met Birdpix. Daar krijgen matige foto's soms 20 nominaties, dat is hier nauwelijks aan de orde.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 9:30    Post subject:
Ton Valk wrote:
...Luc, Hoe denk jij een Kievitsbloem te kunnen fotograferen buiten de gestelde data??? In een bloemisterij of zo d'oh!

Ik heet geen Luc, maar ik weet wel dat het juist de bedoeling is dat de door Luc aangeduide groep niet massaal de plekken gaat platlopen waar deze bloemen opkomen. En dus niet massaal naar de plekken gaat om een foto te nemen van wat bloeit, ondertussen de rest plat lopend.

Die groep bestaat naar hoge waarschijnlijkheid niet de mensen die hier in het forum kijken, en waarschijnlijk zelfs niet de actieve nederpixers, maar wel de mensen die hier veel kijken.
Als je wilt weten hoe groot het navolggedrag is onder natuur/vogelfotografen - met een groot platloopgevaar, dan moet je eens in zeeland gaan kijken bij 'de velduil' en in Flevoland bij 'de grauwe kiekendief' (of was het een blauwe?).

Overigens bloeit de kievitsbloem hier in Lunetten tussen de hondedrollen langs de slootranden... Er wonen erg veel zaadverspreiders - oud-biologiestudenten - in de wijk.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 9:38    Post subject:
@mark: "" @Loulou en anderen: Je kunt bij je eigen foto's toch, op welk willekeurig tijdstip dan ook, zowel het commentaar alswel je determinatie wijzigen? (Of stel ik nu een domme vraag?)
Weet niet of je iets doms vraagt, ik dacht dat het nu ook al mogelijk was om commentaar en determinatie te wijzigen. Mijn opmerking gaat over dat het mogelijk gemaakt gaat worden om binnen tien minuten na plaatsing je foto te verwijderen....maar het is de moderator die bepaald wanneer je foto in het overzicht verschijnt...die tien min. na plaatsing ga je dus denk ik missen, lijkt mij op deze wijze praktisch niet uitvoerbaar...maar wellicht heb ik dit anders gelezen dan bedoeld? Misschien dat een moderator dit kan verduidelijken?
Groetjes,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 9:56    Post subject:
@Loulou: lees het bewuste stuk nog een keer. Het staat er nu wat duidelijker Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 10:06    Post subject:
Ik zie dit: "Beheer
Er komt een mogelijkheid om eigen foto’s en/of commentaren te verwijderen om vergissingen te kunnen herstellen. De mogelijkheid is niet permanent, maar geldt een korte tijd (10 minuten) na plaatsing.
Er komt een mogelijkheid om oudere foto's (bv meer dan een jaar oud) zelf te verwijderen.

Geloof niet dat we elkaar begrijpen, ik ben niet 24 online op Nederpix om te zien of en wanneer een foto geplaatst wordt, dus die periode van tien minuten na plaatsing waarin een foto te verwijderen is naar mijn idee praktisch niet uitvoerbaar. Nu boeit me dat niet zo heel erg, het leek me dat ofwel verwoording niet duidelijk was, ofwel een middel bedacht is zonder dat dit in de praktijk uitvoerbaar is..lijkt mij dan niet zinvol. Vandaar mijn reactie,
groetjes,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 11:28    Post subject:
Een helder, niet geheel verrassend verhaal. Voornaamste uitkomst vind ik de mogelijkheid om zelf foto's ( ouder dan een jaar ) te mogen wissen. Niet echt belangrijk maar prettig voor diegenen die daar om moverende redenen op hebben aangedrongen.
Verwarrend is de mogelijkheid om 10 minuten na plaatsing commentaar/foto te kunnen verwijderen. Is een vrij onhaalbaar voorstel wat een foto betreft, deze tijd zou uitgebreid dienen te worden.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 12:00    Post subject:
@ arjen
ik koppel het aantal gegeven nominaties aan het aantal gegeven commentaren.
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 12:09    Post subject:
Wil dat zeggen dat de door jou becommentariërde foto's er allemaal een krijgen of allemaal geen? Of doe je 1:10 Very Happy

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 12:09    Post subject:
Quote:
We stellen een lijst op van broedvogelsoorten die kwetsbaar zijn en aantrekkingskracht hebben op fotografen. De periode waarin we geen foto's plaatsen van deze soorten is: 1 april t/m 1 september.
Deze lijst kan worden aangevuld met locaties die kwetsbaar zijn.
Buiten deze periode kunnen de foto's wel geplaatst worden, ook al zijn ze in de broedperiode gemaakt. Het gaat erom dat we het toeloop effect niet creëren.


Luc wil die regel van BP breder trekken naar NP toe.

Juist in die periode is natuurfotografie op zijn hoogtepunt.
Als ook zeldzame wilde planten, kwetsbare dieren, enz. tot die embargosoorten gaan behoren, moet je wachten tot september om je foto's te kunnen uploaden.

Let wel ook ik ben voor bescherming van kwetsbare soorten.

Om een ongewenste toeloop van fotografen te voorkomen kan ook de plaats waar de foto van de plant/dier "geschoten" is vervaagd worden.

Zo maar een idee.

Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 12:39    Post subject:
susan meijnders wrote:
@ arjen
ik koppel het aantal gegeven nominaties aan het aantal gegeven commentaren.
groet susan

Volgens mij had ik afgelopen week in een pb al uitgelegd waarom we dat geen goed idee vinden....
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 12 Jan 2012, 14:46    Post subject:
@ arjen
klopt!! Ik wilde het toch nog een keer vragen.
Toch een standpunt wat je op het forum zou kunnen schrijven?
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum