Posted: Tue 28 Aug 2012, 8:12 Post subject: Natuurfotopassie
Natuurfotopassie
Dat de natuur mijn passie is, is wel bekend. Maar dat er een nieuwe tijdschrift is dat zo heet, wellicht niet.
Jan Vermeer (bekend Apeldoorns fotograaf) is de initiatiefnemer.
Diverse fotografen komen in het eerste nummer aan bod. O.a. uitgebreid portfolio, tutorial over statieven, schitterende reportage over wilde zwijnen....enz.
Zelf was ik bovendien geïnteresseerd in het artikel over Gran Canaria. Dit jaar nog mijn reisbestemming.
Het ziet er grandioos uit.
Gisteravond dit eerste nummer bekeken. Het smaakt naar meer....
Via www.natuurfotopassie.nl kun je een abonnement nemen of een los nummer kopen.
Het is (nog) niet in de boekhandel verkrijgbaar. _________________ Sony RX 10-4
Het lijkt mij een geweldig blad, inderdaad voordeliger dan E&V, dus aantrekkelijker om te kopen.
Een gat in de markt lijkt mij, want zoveel echte goede bladen voor natuurfotografen zijn er niet.
Ik heb meteen een abonnement genomen.
groetjes
Astrid Schute _________________ 2xNikon D-300 en diverse lenzen
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Fri 31 Aug 2012, 15:02 Post subject:
Heb dit blad van Jan Vermeer al even in handen gehad. En ik moet zeggen dat het schitterend tijdschrift is geworden. Heb met name genoten van de werkelijk fantastische opnames van Jan Huttinga en Adri de Visser.
@Nel, staan er trouwens uitsluitend beelden in het blad van leden van ons clubje ? _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Martine dan kun je wel even moeten wachten. Ze liggen wel bij Cameratools momenteel. Was ik net vanmorgen.
Henri ik denk dat er veel bijdragen zijn van "onze "fotoclub.
VNF - Apeldoorn.
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Posted: Fri 31 Aug 2012, 18:38 Post subject:
Vanmorgen heb ik ook het blad Natuurfoto passie ontvangen en ik vind het blad echt schitterend, zeker echt natuurfoto blad van Nederland!
Zee aanbevolen voor natuurfotoliefhebbers!
grt, Hannie _________________ Pentax: K10D, Pentax K5, Pentax SMC DA 18-55 mm, F 3,5-5,6, Pentax macro FA 100, F 2,8 DA WR en Pentax SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR
Fotorugzak: Lowepro Versapack 200 AW
Heb het blad uit. Je kunt ook foto's opsturen van een opvallende natuurgebeurtenis. Het liefst een niet gepubliceerde op het web.
Dus...grijp je kans.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ook ik heb het blad inmiddels binnen en het is echt prachtig.
Ontzettend mooie foto's met goede red. stukjes.... een aanwinst voor Nederland.
Voor wie nog geen kijkje genomen heeft in dit blad, het is een aanrader.
groetjes
Het blad is eind augustus op de Birdfair , geloof ik, gepresenteerd en komt tweemaandelijks uit, dus waarschijnlijk komt eind oktober begin november het nieuwe blad uit.
groetjes
Nelleke dat klopt. Hij is vanmorgen door de bus gekomen. Gauw doorgebladerd. Ziet er weer goed verzorgd uit!
Voor de prijs hoef je het hopenlijk niet te laten.
Informatief blad voor de fotograaf.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Een genot om de mooie artikelen te zien en te lezen.
In het tweede nummer staat de eerste Natuurfotopassiewedstrijd met het thema Winter. Er zijn mooie prijzen te winnen.
Voor meer info zie:http://www.natuurfotopassie.nl/
groeten Nel
P.S. Idee voor een Sinterklaaskado! Een abonnement. _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Wed 07 Nov 2012, 21:22 Post subject:
Alsof je ervoor betaald krijgt
Ik vind het ook een mooi blad, maar ben niet alleen maar positief. De 'tutorials' geven niet echt schokkend nieuwe informatie en de foto's zijn n.m.m. vaak redelijk voorspelbaar, plaatjes die beginnende fotografen (waar ze zoveel aandacht aan besteden) niet direct nieuwe creativiteit brengen. Al zit er ook prachtig, wel verrassend werk tussen. Maar de ruimte voor de beginnende fotograaf wordt niet echt gegeven door de deadline van de winterwedstrijd te laten eindigen nog vóór het echt winter is. Nieuwe inspiratie uit het blad moet dan wel héél snel uitgewerkt worden...
Het is zeker een prachtig blad, leuk omdat Nederland niet meer zoiets had, maar 'grandioos' vind ik een groot woord.
Wat een prachtig port-folio van Nel Talen in het nieuwste nummer van april/mei. (6 blz.) Een groot compliment!
Hier kun je trots op zijn! _________________ Sony RX 10-4
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum