Posted: Thu 27 Jun 2013, 15:24 Post subject: Libellen weeribben/wieden
Weet iemand toevallig wanneer ongeveer de beste tijd is om naar die plekken te gaan en libellen en juffers tegen te komen?
Hier is het huilen met de pet op,misschien daar beter??
groet susan
Zoals overal als de zon schijnt in het zomerseizoen lijkt me. Kijk ook eens op waarneming.nl wat er op dit moment te vinden is.
Ik was er laatst nog maar ben weer snel vertrokken vanwege het grote aantal muggen. Dat is al de 2e keer dat ik er binnen een kwartier weer vertrokken was om die reden. _________________ Gr, Erik
Gender: Male Age: 67 Joined: 04 Nov 2005 Posts: 83 Location: Nijmegen
Posted: Thu 27 Jun 2013, 21:00 Post subject:
Er zijn wel meer plekken waar veel libellen te vinden zijn, Woldlakebos in de weerribben, Kampina in Brabant, Hatertse vennen bij Nijmegen, Millingerwaard.
Dat is dan die ik weet. Op waarneming.nl zijn nog meer waarnemingen te vinden.
Het Woldlakebos (hoort ook bij het nationaal park Weerribben-Wieden) is wel een hele mooi plek om erg veel libellen te kunnen zien. Echter is het weer niet goed, dan zul je ook daar erg je best moeten doen om ze tussen het gras te vinden. Maar als de zon schijnt, de temperatuur lekker is en het niet regent, dan kun je daar je ogen uitkijken. Op dit moment nog veel voorjaar soorten zoals Bruine korenbout, Smaragdlibel, Viervlek, Vroege glazenmaker, gevlekte witsnuit en met een beetje geluk Gevlekte glanslibel. Maar over een paar weken vliegen er ook veel zomer soorten zoals Bruine Glazenmaker en Groene glazenmaker. Beetje muggen crème mee kan geen kwaad, maar dat heb je overal waar veel water is nodig.
hm goed idee om richting Nijmegen te gaan,beetje uit het kompas verloren gegaan, blauwe kamer ik weet eigenlijk niet waar dat is maar schiet me in mijn hoofd, ooipolder ook al heel lang niet meer geweest,goed idee!!
Geduld dus op mooier weer, pas twee keer in Zweden op vakantie geweest,muggenoverlast krijgt daar een hele andere betekenis..
Waarneming denk ik nooit aan,dus ook een goed idee.
groet susan
Hier vind je een overzicht van de betere plekken voor libellen in Nederland. Misschien heb je er wat aan Overigens geldt in alle gebieden natuurlijk dat je er met 25 graden meer libellen ziet dan met het weer van vandaag.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum