Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Henk Bouter - fotograaf van Oktober 2013
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Sep 2013, 23:00    Post subject: Henk Bouter - fotograaf van Oktober 2013
Korte Bio
Naam: Henk Bouter
Geboren in Streefkerk op 18 juni 1958
Beroep: slager
Hobby’s: fotograferen, genieten van het gezin en mijn werk
Apparatuur: Canon 50D. Lenzen 100 mm, 100-400 mm en 24-105 mm


Dit is wat ik ben en doe (foto gemaakt door fotostudio G.J. Vlekke fotovak BV)

Op de achtergrond 2 van onze zonen en op de zwart wit foto mijn vader.
Mijn opa was ook slager en had 3 zonen die ook slager waren.
Zelf kom ik uit een gezin van negen kinderen en zes daarvan zijn werkzaam in de slagerswereld.
Samen met Janneke mijn vrouw heb ik een slagerij in Nieuw Lekkerland, waar dus ook 2 van onze negen kinderen werken.


Dit is Janneke het zonnetje in huis dat is toch wel het beste profiel wat ik haar kan geven

Vier van onze kinderen zijn inmiddels getrouwd, de volgende hoopt in mei volgend jaar te trouwen. We zijn inmiddels gezegend met twee kleinkinderen en dat is genieten!


Dit is Fieke het jongste klein kind

In het verleden heb ik ook gefotografeerd met een analoge Olympus OM10 . Dat is helemaal overgegaan, dit had mede te maken met het feit dat ik tot diaken gekozen werd in de gemeente waartoe we behoren en toen moest je gewoon keuzes maken en dat had bij mij voorrang.
Een aantal jaren later kreeg een van onze dochters verkering met een echte vogelaar Thomas Luiten. Hij maakte ook foto's en dat bracht bij mij de oude liefde weer op gang. Een canon 350D gekocht en een 100- 400 mm lens en ook gaan vogelen. Maar dat lag mij toch niet zo. Je moest altijd op pad en als je veel geluk had kon je een leuk plaatje meebrengen. Eerst op Birdpix een aantal foto's geplaatst maar die vielen in het niet en veel in het TA, vanwege de hoge standaard die daar is. Dus dat bracht niet zoveel enthousiasme voor mij. Wel een keer een weekend met Arie Ouwerkerk op Texel geweest en dan doe je een aantal dagen niets anders en dan kun je wel een aantal mooie plaatjes maken. Zeker met de kennis en de adviezen van Arie!
Wel vogel ik zo nu en dan nog wel eens...


Mijn vrouw en ik waren aan het wandelen in de polder toen mijn vrouw zei: Henk kijk! Er vlogen zwanen over. (Janneke heeft een zwak voor zwanen). Ook dit is een foto van klikken maar. Later zag ik pas echt goed wat het was en ik moest daarbij aan een liedje denken wat ik als kind geleerd had.
Witte zwanen, zwarte zwanen!
Wie gaat er mee naar engelland varen?
Engelland is gesloten
De sleutel is gebroken
Is er dan geen timmerman
Die de sleutel maken kan?
Verklaring:
Dit liedje gaat oorspronkelijk over het leven, de dood en Jezus.
Witte zwanen, zwarte zwanen!
De engelen die je begeleiden bij geboorte (wit) en dood (zwart).
Wie gaat er mee naar engelland varen?
Naar de hemel (engelenland)
Engelland is gesloten
De sleutel is gebroken
De hemel is door de zonde ontoegankelijk geworden.....
Is er dan geen timmerman
Die de sleutel maken kan?
De timmerman is Jezus (zoon van timmerman Josef)



Het was een mooie ochtend met wat rijp op de grond en een mooie zonsopkomst dat gaf mooi licht. Deze grutto vloog op om een andere te verjagen. Een leuke toevalstreffer.


Bij ons in het dorp, heb je een particulier bos dat het hondebos genoemd wordt, daar staat een dode boom in het midden van een druk bewandeld pad. Daar had deze specht al 2 jaar achter elkaar een nest. Nog geen 2 meter boven de grond. Dus camera op het statief en zelf achter de bomen met een draad ontspanner en geduldig wachten, met dit als resultaat.

Van lieverlee kreeg ik meer oog voor het kleinere om mij heen en wilde gewoon graag fotograferen.
Vastleggen wat je ziet. Geen vast omlijnd plan, maar gewoon op pad en we zien wel wat we tegen komen.
Het liefst vroeg in de morgen. Vanwege mijn vak ben ik gewend om vroeg op te staan tussen 5 en 6 uur en dat doe ik in de vakanties ook, heerlijk vind ik dat.
De stilte, de opkomende zon, kortom genieten van de Schepping.
Dauw is een geweldig fenomeen waar je hele mooie foto's van kan maken.


Deze foto's spreken voor zich....
Maar ook de dauw op vlinders en insecten is boeiend vooral om dat je dat de tijd hebt om ze te fotograferen.



Op NP heb ik veel geleerd! Bijv. live view. Ik wist niet wat het was tot dat, ik dacht Arjen Drost er een keer iets over zei in een commentaar op een foto van mij. Dan ga je zoeken en proberen. Nu werk ik meestal met live view en een draadontspanner. Wat ik ook geleerd heb is steeds meer op de achtergrond te letten en niet alleen op het hoofdonderwerp en als ik wat oudere foto's bekijk zie ik wel verandering.

Wat mij enorm verwonderd is het uitsluipen van libellen en van vlinders.
Daar zou ik graag complete series van maken.


Het is zo wonderlijk om te zien en het hele proces daaromheen van eitje naar larf, naar libel enz. GEWELDIG!
Als ik dat zie dan ik kom ik tot de belijdenis: God wat bent u Groot zowel in al dat kleine en in het grote! Het zit gewoon fantastisch in elkaar!


Kees Ouwerkerk en ik gemaakt door Jannie Kleijn

Soms heb je door je hobby leuke ontmoetingen. Zelf kom ik regelmatig in het Alblasserbos. Als het Heikikker- en Oranjetipjes-tijd is, kom je daar mede-hobbyisten tegen. De volgende foto is gemaakt door Janny Kleijn en daar zit ik met een vriend, maar vooral een broeder in Christus, samen aan de rand van de kikkerplas.
De eerste keer dat ik Kees Ouwerkerk daar ontmoette, wist ik niet wie hij was. Later begreep ik dat hij de vader van de bekende vogelaar Arie Ouwerkerk is. We kunnen samen genieten van de Schepping. Maar al gauw gaan de gesprekken over de liefde van God die Hij tot uitdrukking brengt in Christus Jezus onze HEERE.
Wat is het toch heerlijk om niet alleen het Werk van Zijn Handen te (h)erkennen, maar ook Hem die dit alles gemaakt heeft. Verder is het leuk om met andere fotografen op te trekken. Zo ben ik met Zeeg Robbemond en met Gerard Roest een aantal keren op pad geweest. Je kunt veel van elkaar leren. Maar bovenal heel gezellig.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto's maakt?
Dat gebeurd mij nog wel eens. Dat heeft te maken met het feit dat ik nogal onhandig ben, dat ik als fotograaf graag een mooi plaatje wil maken. Vaak mag ik dan wel zeggen dat het per ongeluk gaat. Maar ja, dan is het kwaad al geschied. De volgende foto is een resultaat van die lompigheid. Het was in de omgeving van Hardenberg dat ik dit Icarusblauwtje zag zitten. Ik probeerde wat te tuinieren om deze wat vrij te krijgen. Het beestje schrok en vloog regelrecht in een web en de spin was er als de kippen bij. Daar baalde ik echt van. Deze foto herinnert mij dat ik voorzichtiger moet zijn.


Icarusblauwtje in web

Zijn er ook fotografen die jou inspireren? Zo ja, welke?
Bewondering heb ik voor mensen die niet alleen mooie foto's maken maar er ook nog veel van weten. Zoals Jeroen (acherontia) dat vindt ik knap.
Ook Richard (mignon creative) voor zijn altijd weer schitterende vlinderfoto's, maar vooral dat hij ze weet te vinden.
Maar zeker ook voor Cor die zo'n beetje de slagader van NP is, vanwege de vele foto's en de vele commentaren die hij schrijft. Volgens mij staat hij voor beide in de top 10. Zo wil ik dan graag Cor voor het voetlicht halen en hem vragen fotograaf van de volgende maand te zijn.
Iemand die mij ook boeit is Frank Smedts met zijn schitterende druppel foto's! Maar dat niet alleen, een bezoek aan z'n site is het zeer zeker waard!
Voor de onderwaterfotografie van Eric en Vincent heb ik ook veel bewondering. Geweldig mooi die onderwaterwereld zeker qua vormen en kleuren. Bijzonder knap om dat dan ook nog mooi op de foto te krijgen!
Bewondering voor Hans Adema vanwege zijn kennis op het gebied van paddenstoelen. Hij heeft me al aan menig naam geholpen om toch te kunnen plaatsen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tegenlicht opnames is wat ik het leukste vind om te doen vooral met een opkomende of ondergaande zon. Dat geeft mooi warm licht en een mooie tekening rond het object wat je probeert vast te leggen.


Vlinder met tegenlicht.

En daarbij landschappen met op komende zon of ondergaande zon.


Deze foto is 's morgens genomen tijdens een vroege wandeling in Gronebach

Paddenstoelen. Een heel dankbaar onderwerp. Het loopt niet weg! Je kan de tijd nemen om naar compositie te zoeken en van alle kanten bekijken. Mensen kijken wel eens raar op als je op je knieën in de blubber ligt om een foto te maken.


Beste foto.... Tja, wat moet je daar nu mee? Wat vandaag je beste is kan morgen anders zijn omdat er dan weer iets moois uit je camera komt. Veel van de foto's die ik zelf mooi vind zijn vaak op het aller onverwachts genomen. Gewoon klik en thuis denk ik dan: Zoo, dat is best mooi. Vaak moet ik bekennen dat ik dit niet op een heel bewuste manier vast gelegd heb.
Dus de beste..... dat mogen jullie zeggen ik weet wel welke ik mooi vind, maar achter de horizon ligt vaak een nieuwe....


Oranjetipje


aan een zijden draadje

Bloemen. Schitterende kleuren en vormen te over. Ware kunst werken die nog leven ook! Maar als ik dat allemaal op NP plaatsen wil heb ik een probleem want de juiste naam er bij, ja dan moet ik zeggen ik ben meer van de foto dan van de bioloog die alles juist weet te benamen. Dan ben ik heel blij als ik door de echte kenners op weg geholpen wordt.



Wat vind je van Nederpix?
Het is al weer een aantal jaren dat ik hier foto's plaats en ik kijk iedere dag wel even wat er nieuw bij gekomen is. In het begin schreef ik regelmatig commentaren, maar daar gaat zoveel tijd in zitten dat ik besloten heb als ik een foto mooi vind geef ik een nominatie en soms schrijf ik er iets bij. Dat men het niet altijd leuk vind als je weinig schrijft begrijp ik wel, maar er gaat voor mij echt te veel tijd in zitten, want je wil toch ook wel iets zinnigs schrijven....
Wat ik niet leuk vind is dat het er wel eens erg negatief aan toe kan gaan op het forum. Zo zijn we al een aantal goede fotografen kwijtgeraakt hier op NP dat vind ik triest. Woorden kunnen zoveel kwaad aanrichten, maar gelukkig ook veel goed maken......
Soms zet ik ook wel eens e.e.a. op Deel de Natuur en zelf heb ik een site op www.pbase.com/hbouter maar daar heb ik de laatste tijd niet zoveel opgezet. Hier moet ik eigenlijk ook nog de nodige tijd insteken.

Zijn er nog plekken waar je graag naartoe zou willen? Of soorten die je graag vast zou leggen?
Als je voornaamste ding macro fotografie is heb je niet zo'n groot gebied nodig. Wel is het zo dat je steeds meer op zoek gaat naar nieuwe soorten en dan moet je toch op pad. Aangezien ik de enige ben met deze hobby in het gezin, kom ik er niet zo veel aan toe om verder weg te gaan.



Laatst zijn Janneke en ik samen ruim een week naar Cyprus geweest. Dan ga ik meestal vroeg op pad. Zo rond een uur of acht ben ik weer terug en 's avonds als de zon ondergaat ook nog een paar uurtjes. Dat zijn voor mij qua licht de mooiste tijden om te fotograferen.

Dat was het dan zo'n beetje. Samengevat is het in de natuur wandelen en fotograferen een plaats om tot rust te komen. Een tijd van verwondering en aanbidding van mijn Heere en God, de Schepper van Hemel en Aarde. Dit is wat ik graag vast wil leggen om dit ook met anderen te delen..
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 5:34    Post subject:
Henk wat leuk om je hier, op deze manier, iets beter te leren kennen. Mooi verhaal, met prachtige foto's !
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Herman Berkhoudt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 127
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 12:45    Post subject:
Ha Henk,

Gefeliciteerd. Het slagersverhaal kende ik al van Naturalis -collega Hans Adema. Leuk je diversiteit hier aan bod te zien komen.

Groet, Herman
_________________
Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Roest


Gender: Male
Age: 61
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 38

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 16:27    Post subject:
Hallo Henk,

Mooi om te lezen en je foto's te bekijken.
Ik heb goede herinneringen aan onze gezamenlijke fototochten.
Ook leuk om de foto's met je familie en een oude bekende te zien.

Hartelijke groet,
Gerard
_________________
Canon 90D
Canon SX70
Canon EF-S 18-55 mm IS,
Sigma 150 mm 2,8 macro
Laowa 100mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
elles


Gender: Female

Joined: 11 Apr 2011
Posts: 8
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 16:39    Post subject:
Hoi Henk,

Gefeliciteerd en leuk je foto's te zien en verhaal te lezen. We zien elkaar vast weer in het Alblasserbos.

Groetjes,
elles
_________________
Nikon D800
Back to top
Reply with quote
 
Angela de Wild


Gender: Female
Age: 48
Joined: 09 Dec 2007
Posts: 209
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 16:43    Post subject:
Beste Henk,

Wat leuk om je verhaal te lezen en je diversiteit aan foto's te zien. Uit je verhaal blijkt niet alleen je liefde voor de schepping maar ook voor je gezin en werk, mooi.

Groeten,
Angela
_________________
Ook op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Angies-Eyes/807159139318621?ref=hl
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 78
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 16:46    Post subject:
Wat 'n mooie vogelfoto's heb je gemaakt Henk, ik wist niet dat je dat ook deed. Verder 'n fijn verhaal om te lezen en prachtige beelden om van te genieten!
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
pearljam


Gender: Male
Age: 47
Joined: 17 Jun 2012
Posts: 7
Location: Papendrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 18:02    Post subject:
Een prachtig verhaal Henk en vooral de foto v.d. spechten is fantastisch!
Mooi om te lezen dat je zo kunt genieten van de schepping en dan vooral ook van het kleine gezien je mooie macrofoto`s.
Ga vooral zo door Very Happy

Groet,Ben
_________________
Canon eos 7D.
Canon 100-400
Back to top
Reply with quote
 
joeribeekhuizen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 24 Aug 2011
Posts: 59
Location: rozenburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 19:07    Post subject: bekend gezicht
mooi verhaal prachtige fotos,Wel een bekend gezicht ik zag hou ergens alleen ik weet niet meer waar het was.
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 19:58    Post subject:
Hoi Henk gefeliciteerd, mooi verhaal erbij.
Van die zwanen wist ik niet, ik ga het iig opslaan
grt en tot ziens Roosje
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 20:39    Post subject:
Mooi verhaal met mooie foto's. zo leer je weer wat meer mensen beter kennen voor zo ver dat mogelijk is. een kijk je in iemands denk wereld is ook altijd boeiend. Succes verder met je hobby.


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 20:44    Post subject:
fijn portret Henk,
wat een leuke opening, zo met je zoons, en de volgende fasen.

je oprechte geloof siert je. Het maakt wel dat ik me stiekem afvraag of ik mijn oprechte ongeloof had moeten propageren? En of hier een volgend keer een moslim de ruimte zou moeten krijgen?

je foto's of de tekst erbij stralen ook een soort van vertrouwen en berusting uit. Ik weet niet of dit wel kan*, maar ik vind het mooi.

(*EDIT, kan in de zin van of het wel mogelijk is dat een foto dit uitstraalt)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Wed 02 Oct 2013, 7:56; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Zeeg Robbemond


Gender: Male

Joined: 10 Sep 2005
Posts: 241

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Oct 2013, 21:19    Post subject:
..

Last edited by Zeeg Robbemond on Wed 03 Feb 2016, 12:00; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Hans50


Gender: Male
Age: 73
Joined: 15 Aug 2008
Posts: 3
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Oct 2013, 8:23    Post subject:
Hallo Henk,

Heb genoten van je foto's en je commentaar.

groet
Hans Dekker
_________________
Nikon spulletjes
Back to top
Reply with quote
 
Bert Veerman
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 77
Joined: 04 Jul 2006
Posts: 136
Location: Duiven
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Oct 2013, 13:18    Post subject:
Dag Henk , hartelijk gefeliciteerd met je behaalde titel , prachtig verhaal hier boven , ....gestaafd met prachtige foto's en trouwens ook mooie foto's die buiten het NP bereik vallen . Vr. Gr. Bert
_________________
Nikon D7100 , Nikon D7500 , Nikon , Sigma en Tokina glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
Erik Speksnijder


Gender: Male
Age: 52
Joined: 19 Aug 2008
Posts: 12
Location: Wolphaartsdijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 Oct 2013, 14:26    Post subject:
Hoi Henk,

Wat een mooie foto's en ook een genot om je getuigenis rondom deze foto's te lezen. Gelukkig zijn er meer mensen die de hand van God zien in al het fraais om ons heen, maar om het ook zo vast te kunnen leggen, is een vak apart.
Groet,

Erik
Back to top
Reply with quote
 
amstel


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 14
Location: drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 Oct 2013, 18:05    Post subject:
Mooie foto,s, maar het begint nu wel erg EO achtig te worden.

(ieder zijn geloof maar hou het wel in het juiste perspectief,)
_________________
groetjes amstel
d70s + wat glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
Pieter LJ
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 59
Joined: 13 Jan 2013
Posts: 84
Location: Oud Gastel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 Oct 2013, 21:01    Post subject:
Beste Henk,

Je enthousiasme, verwondering en respect voor de wereld om je heen raken mij. Je weet dit vast te leggen in prachtige foto's. Je geloof en overtuiging zijn hier een onmiskenbaar onderdeel van. Als overtuigd 'ongelovige' kan ik daar oprecht van genieten.

groeten, Pieter
_________________
Canon EOS 550D, EOS 5D III
Back to top
Reply with quote
 
Lies Lammers
Guest







PostPosted: Sun 06 Oct 2013, 18:23    Post subject: Fotograaf van de maand!
Een fijn verhaal om te lezen en prachtige opnamen erbij.
Gave foto van de specht met jongen. Gefeliciteerd Henk en ik hoop nog veel foto's van je te kunnen bewonderen.
Groetjes
Lies Lammers.
www.pbase.com/hennie2011
Back to top
Reply with quote
 
Mignon-Creative


Gender: Male
Age: 57
Joined: 12 Oct 2008
Posts: 68
Location: Oost - Souburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 08 Oct 2013, 17:01    Post subject:
Hallo Henk ,
Met veel plezier en grote interesse heb ik je verhaal gelezen en genoten van je foto's .
Je opening met foto's en tekst van de familie komt bij mij hartverwarmend over .
Hoewel we regelmatig mail contact hebben gehad is het leuk om meer van de fotograaf te lezen , wist dan ook niet dat je ook aan vogelfotografie heb gedaan .
Henk het gaat je goed , en hoop nog lang van je foto's te mogen genieten , en wie weet komen we elkaar eens een keer tegen in het veld .

Gr Richard
Back to top
Reply with quote
 
Julia.V


Gender: Female

Joined: 30 May 2009
Posts: 83
Location: Brabant
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 09 Oct 2013, 8:34    Post subject:
Hallo Henk

Met erg veel aandacht heb ik je verhaal gelezen.
Net als mijn voorganger(Richard) vind ik het ook hartverwarmend dat je je verhaal begonnen bent met mooie beelden en tekst van je familie.
Verder heb ik ook genoten van je mooie foto,s Henk.
En ik hoop voor jou dat je ze nog vele jaren met veel plezier kunt maken in goede gezondheid .(kunnen wij lekker mee genieten) Very Happy
Ook nog mijn felicitaties.

gr julia.V
_________________
Nikon D90
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Oct 2013, 14:35    Post subject: FvdM
Altijd interessant om de mens achter de foto's te leren kennen.
In je commentaren heb je al menigmaal laten blijken waardoor je wordt geleid in het leven, als ik dat zo juist formuleer. Als vanzelfsprekend.... en soms ook wat indringend voor mensen die er een andere levensopvatting op na houden.
Wat ons bindt is de gezamenlijke passie voor de schoonheid in de natuur die je vaak op een prachtige manier vormgeeft.
Op basis van die overeenkomsten vallen verschillen vaak in het niet.
Iets waar we vaker naar zouden kunnen zoeken.... onze overeenkomsten. Dat we verschillend zijn, is vanzelfsprekend.

Compliment voor het kiezen van Cor, als je opvolger. 't Kan bijna geen toeval zijn. Hij is timmerman.

Mvrgr, Wijnand.
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.
Back to top
Reply with quote
 
Margriet Hak


Gender: Female
Age: 39
Joined: 09 Oct 2013
Posts: 2
Location: Hendrik ido Ambacht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 19 Oct 2013, 7:59    Post subject:
Ha Henk,

Ik ben nieuw hier. Mooi stuk heb je geschreven, je hebt een bijzondere kijk op de fotografie, die ik geheel kan onderschrijven Smile .

Ik woon in ambacht en trek meestal de andere kant op, maar ga ook maar eens in het alblasserbos struinen.

Ik heb genoten van de foto's!
groetjes Margriet
_________________
Sony Alpha
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 19 Oct 2013, 16:01    Post subject:
Dag Henk,

Je bent ruim een jaar langer ingeschreven bij NP, en je hebt heel wat meer foto's geupload sinds die tijd. Bij sommigen ervan kijk ik er zo overheen, terwijl ik van andere erg heb genoten. Ga vooral zo door, en wie weet spreken we elkaar nog eens.

Groeten Mark.
Back to top
Reply with quote
 
Pontbaas


Gender: Male

Joined: 01 Jan 2013
Posts: 18

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 23 Oct 2013, 17:50    Post subject:
Beste Henk,

Wat een magistraal begin van jouw pakkend beeldverhaal.
Met je nazaten in de winkel bij het dagelijks werk. Daaruit proef je onmiddellijk die prachtige Bijbelse passage, 'En hij geloofde zelf, en zijn gehele huis'.
Ook hij die jou in handel en wandel voorging, staat je altijd in zwart-wit aan de wand terzijde.
Van geslacht tot geslacht wordt er geslacht. Dat alles in het zweet van uw aanschijn!

Wat heerlijk dat je volmondig uitkomt voor de bron van jouw bestaan en wat tevens de leidraad is voor leven (en sterven). Jij bent een oase van diepgang in de kale oppervlakkigheid van deze wereld en vaak ook hier op Nederpix. Uit beelden, verhaal en commentaar blijkt jouw diepgeworteld respect voor de Schepper en zijn schepping. Heel jouw bestaan is op de rots gebouwd en kan regen en wind verdragen. En de seculiere wereld laat het extra hard plenzen en stormen tegen bouwsels waar het bloed aan de deurposten is gestreken. Maar het gaat aan je voorbij!

De beelden die je van de vele facetten van de natuur hebt vastgelegd, zijn van bovengemiddeld niveau. Toch ben ik het meest getroffen en zelfs aangedaan door de foto van de twee wijze en vredige mannen. Jij en Ouwerkerk sr.
Wat een rust en vrede. Geen haast, kalm gehurkt en geknield. Geen knevels van de tijd.
Verrukkelijk beschouwend en observerend. De techniek ongemoeid laten. Opnemen en laten bezinken. De oorsprong doorgronden, bespreken en hulde brengen aan de Ontwerper.
Dat alles in de stille, woordeloze taal waarin alles gedeeld kan worden.
Met het hart en het gehele verstand, in geloof, hoop en liefde samen het heden en de verlossing van het boze, want ieder mens is daarmee doordesemd, ondergaan. Wat een weelde!

Verder geef je aan weinig te schrijven en te becommentariëren. De tijd ontbreekt.
Je wilt 'iets zinnigs' schrijven of niets. Sublieme keuzemogelijkheid!
Velen bedienen zich hier van dooddoeners en platte algemeenheden. Echt één worden met een beeld en van daaruit een melodie voor een loftrompet componeren is teveel gevraagd.
Jij kiest veelal te zwijgen, ingetogen en bescheiden, maar genietend.

Henk, ik ken je niet persoonlijk, heb je nimmer ontmoet. En toch, en toch, heb ik het idee jou beter te kennen uit het verhaal dan menigeen die ik frequent ontmoet.
Dan moet er een verbinding zijn die alle verstand te boven gaat!

Ik wens je met de aanbieding van '100 gram gebraden kalfsrollade plus, jawel, 100 gram filet americain' voor nog geen drie euro heel veel succes. Dat je 'het veld' als tweede woning vaak mag betrekken en bekleden.
Al is ieder mens vol gebrek en feilbaar, jij bent voor mij deze maand (en langer) een lichtend licht en een zoutend zout.

De Pontbaas (houdt zijn veer aan de wal om het scheepje onder Jezus' hoede te laten passeren).
_________________
Ich habe keine Geliebte, kein Haus,
keine Stelle auf der ich lebe...
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum