Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Cultuurelementen in landschapsfoto's
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 20:59    Post subject:
Hans Schot wrote:
Ik begrijp dat er op deze manier naar betere regels gezocht moet worden. om de 1 af andere reden vindt ik het echt niet prettig deze foto's voorbij te zien komen in mijn zoek tocht naar juweeltjes.

Het doet mij geen goed , half januari 2014 kom ik weer wel eens kijken of het over is.

Groeten Hans Schot

@Hans: Mag ik daaruit concluderen dat jij deze foto's geen aanwinst vindt voor de site? Dat is namelijk wel goed om in de discussie mee te nemen. De nieuwe grens kan op verschillende plekken liggen, ook strenger dan nu. Input als deze (als ik het goed begrijp) is dus zeker waardevol!

Overigens is dit wel de reden dat we het album meteen via de portal hebben laten lopen. Op die manier kan iedereen zien hoe de site wordt als de regels opschuiven.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 21:13    Post subject:
Ondanks dat ik vanaf het begin van de discussie zeer kritisch ben geweest ten opzichte van de 'cultureel getinte' foto's moet ik zeggen dat ik al een aantal prachtige foto's voorbij heb zien komen, en ik heb mijn mening ook deels bijgesteld. Kwestie van wennen denk ik.
Ik verwacht een overvloed van dit soort foto's te zien te gaan krijgen, zeker nu veel mensen hun database eens na gaan kijken of ze er nog iets tussen hebben staan wat nu wel mag.
Ik denk dat het wel echt een aanwinst is voor Nederpix.
Ben zeer benieuwd naar de uitslag van de komende poll!

Gr Mark.
Back to top
Reply with quote
 
digiluc


Gender: Male
Age: 60
Joined: 29 Mar 2009
Posts: 20
Location: Putte (België)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 21:29    Post subject:
Alhoewel ik tot mijn spijt de laatste tijd door omstandigheden niet zo veel meer aan fotograferen toekom als ik zou willen wou ik toch even mijn reactie kwijt in deze discussie.

Ik heb deze discussie met de nodige aandacht gevolgd en moet zeggen dat ik een aantal prachtige foto's heb zien passeren, zodat men zou kunnen stellen dat het beperkt toelaten van cultuurelementen zeker een verrijking kan zijn voor een natuurfotosite zoals NP. Wanneer het gaat over natuurfotografen die af en toe eens een beetje buiten de lijntjes willen kleuren is daar niks mis mee. Soms is het in onze semi-natuur vrijwel onvermijdbaar. Het aantal foto's met cultuurinvloeden zal dan aanvaardbaar blijven. Ik vrees echter zoals velen dat het erg moeilijk -of zelfs onmogelijk- zal worden om de lijn van het toelaatbare te trekken.

Mijn grootste bezorgdheid is dat een sterke versoepeling van de regels een schare nieuwe fotografen zal aantrekken die op zich niets met natuurfotografie hebben. Hierdoor zou het wel eens kunnen dat NP zou overspoeld raken door beelden die net op de omgekeerde manier tot stand komen dan de huidige foto's op NP. Dus gemaakt door cultuurfotografen die proberen om hun cultuurfoto's door het mee in beeld nemen van een minimum aan natuur toch op NP te krijgen.

Ik zou het jammer vinden dat ik op de voorpagina op den duur moet zoeken naar een natuurfoto. Het aanbod is nu op sommige momenten reeds zo groot dat foto's op een mum van tijd naar het achterplan verdwenen zijn. Een groot aantal extra natuur/cultuurfoto's zou dit enkel nog versnellen.

Er mag voor mijn part best dus best een bepaalde versoepeling komen, maar dan liefst in een apart album. Liefst zou ik ook zien dat de foto's op de voorpagina zoveel mogelijk aanleunen bij NP als natuurfotografiesite. Het is ten slotte net de nadruk op natuur die NP anders maakt dan vele andere fotosite's en om die reden zijn velen onder ons nu net bij NP terechtgekomen..

Tot zover mijn bescheiden mening.

Luc
_________________
Meer foto's op : www.lucvercammen-natuurfotografie.be
Back to top
Reply with quote
 
A.R. Janssens


Gender: Male
Age: 78
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 119
Location: Warmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 22:59    Post subject:
In overeenstemming met mijn eerdere bijdrage aan deze discussie steun ik bovenstaand commentaar van harte.

Vriendelijke groeten,

A.R. Janssens

http://www.roelofjanssens.nl/
_________________
Nikon-camera's en objectieven, Gitzo-statieven
Back to top
Reply with quote
 
jeroen verhoeff


Gender: Male
Age: 57
Joined: 05 Dec 2006
Posts: 86
Location: Vlaardingen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 9:53    Post subject:
Wat mij betreft geen cultuur-landschapsfoto's er bij; ik zie zelf nederpix liever als een natuursite. Natuurlijk zijn er vele prachtige en interessante landschapsfoto's te maken en misschien is dat nu precies voor velen de reden om hier daarom voor te zijn, want 'dan kan ik die en die mooie foto ook laten zien!' Als we niet oppassen wordt de volgende stap dan: 'Ik heb nog een hele mooie foto van mijn vrouw in de bosjes; want da's toch ook puur natuur?'
Dat overspoelen van digiluc en Mark ben ik ook bang voor; het is al zoveel. Het zelf albums kunnen kiezen via instellingen lijkt me wel wat. Verder heb ik bijna niets dan complimenten voor deze leuke en goed beheerde site (Waar we ons misschien meer als gasten moeten opstellen dan als mede eigenaars??).
_________________
Kijk eens op http://www.jeroenverhoeff.nl/ natuurkunst, natuurnieuws en natuurfoto's.
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 10:36    Post subject:
digiluc wrote:
Mijn grootste bezorgdheid is dat een sterke versoepeling van de regels een schare nieuwe fotografen zal aantrekken die op zich niets met natuurfotografie hebben. Hierdoor zou het wel eens kunnen dat NP zou overspoeld raken door beelden die net op de omgekeerde manier tot stand komen dan de huidige foto's op NP.

Dit is een deprimerend doomscenario wat niemand hier wil denk ik. Het is ook erg zwart/wit gesteld. Er zitten echter nog vele tinten grijs tussen 100% natuur en 100% cultuur. Dit kan Nederpix zelf in de hand houden. Enerzijds door helder te zijn over de mate van cultuur in de beelden, anderzijds door de foto's op kwaliteit te beoordelen. Misschien dat je beelden met cultuur iets strenger beoordeeld dan 100% natuurbeelden. Je moet dan wel een goede en heldere visie hebben of ontwikkelen.

Ook nu zie ik soms natuurbeelden door de ballotage komen die qua scherpte en belichting wel ok zijn, maar waar totaal geen visie of inspiratie in zit. Je moet het wel heel bond maken wil je foto in de TA belanden met de reden 'wij vinden dat de compositie niet werkt'. Een foto is meer dan de juiste scherpte, diafragma en sluitertijd.

Een visie is lastig in een rijtje regels te prakken of concreet op een foto aan te wijzen. Toch zou het mogelijk moeten zijn om daar mee te gaan werken. De site 1x.com is daar een goed voorbeeld van. (kijk vooral in het album landschapes)

Mooie beelden van natuurlijke landschappen met subtiele cultuur elementen zijn wat mij betreft een verrijking voor Nederpix. Als ik zo tussen de regels door lees vind bijna niemand dat een probleem. Ik denk dat velen vooral bang zijn voor een stortvloed aan middelmatig beeld van troosteloze stukken Nederland.
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 11:01    Post subject:
Quote:
Ook nu zie ik soms natuurbeelden door de ballotage komen die qua scherpte en belichting wel ok zijn, maar waar totaal geen visie of inspiratie in zit. Je moet het wel heel bond maken wil je foto in de TA belanden met de reden 'wij vinden dat de compositie niet werkt'. Een foto is meer dan de juiste scherpte, diafragma en sluitertijd.
Dirk-Jan, ook dat is een belangrijk punt waar we binnenkort nav het moderatoren-overleg op terug gaan komen. Uiteraard zitten we hier niet te wachten op kiekjes om het maar even recht voor z'n raap te zeggen. Verhogen van de kwaliteit van het aanbod op de site zonder mensen voor het hoofd te stoten of een onneembare drempel op te werpen moet daarbij het uitgangspunt zijn.

Dit was een klein zijspoortje van de 'cultuurdiscussie' waar we nu beter weer naar terug kunnen gaan. Visie op kwaliteit zal in een ander topic nog uitgebreid aan bod komen.

Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 11:31    Post subject:
Jaap Schelvis wrote:
... ook dat is een belangrijk punt waar we binnenkort nav het moderatoren-overleg op terug gaan komen. ...Visie op kwaliteit zal in een ander topic nog uitgebreid aan bod komen.

Interessant! Kwaliteit heeft natuurlijk ook invloed op hoe wij de inhoud ervaren, dat hangt sterk met elkaar samen. Maar ik wacht dan verder die discussie af.
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 11:32    Post subject:
fijn, om andere geluiden te horen, die zal je in het nieuwe album minder tegen komen... of misschien hebben jullie toch even gelegenheid, Luc, Roelof en Jeroen, en misschien zelfs Hans?


alert wordt je door angst... heel belangrijke emotie

is daarentegen een slechte raadgever.
handelen doe je op basis van strategie.
(niet handelen is ook handelen)


1x.com vind ik overigens een behoorlijk ongezellige site. Veel prachtige foto's, maar vrij eenzijdig gericht op 'schoonheid', beetje gladjes, registratie komt niet aan bod. Mooi... Mooi... Mooi... Inhoudelijke discussie kwam ik nog niet tegen. Voor beginners is er weinig meer te vinden dan plaatjesgapen: je steekt er alleen de eindresultaten op, op de beschrijvingen na.
Aangepast: Dat betekent niet dat je de goede aspecten er niet van kan overnemen, als site, zoals de autoriteit die de moderatie gegeven is om eventueel onnavolgbare besluiten te nemen. Heel goed. Ook daar wordt nu gezocht naar middelen om de betrokkenheid van de minder groten te vergroten.

Dat brengt me op @Jeroen, nederpix nodigt ons juist regelmatig uit dat we ons betrokken voelen en tonen en bijdragen aan wat er hier gebeurt. Dat gaat dan wellicht soms iets te ver, - mea culpa - , maar het is ook wat het juist extra leuk maakt. Zeker als je je dit realiseert na vergelijk met andere (top!) sites Wink.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Tue 03 Dec 2013, 12:38; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6018
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 12:05    Post subject:
Als je enige tijd weinig gelegenheid hebt om NP te volgen gaan hele discussies gedeeltelijk aan je voorbij. Ik denk dat veel gebruikers zo af en toe NP bezoeken. En niet de hele discussie volgen.
Daarom toch een verzoek aan allen om je mening te ventileren over het wel /niet verruimen van de cultuurelementen in de landschapsfotografie.
Persoonlijk word ik een beetje chagerijnig en onrustig als ik in een discussie in bepaalde hoek gedreven word.
Dus laat ieder zijn mening ventileren.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
jeroen verhoeff


Gender: Male
Age: 57
Joined: 05 Dec 2006
Posts: 86
Location: Vlaardingen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 19:20    Post subject:
Peter; nederpix is zeker extra leuk in vergelijking met de meeste andere fotosites, zoals ik ook al aangaf min of meer. Zeker ook doordat de moderatoren kritiek doorgaans heel goed kunnen hebben en er zelfs om vragen.

Maar het blijft wat mij betreft, een (voor velen gratis) feestje en dan vind ik het persoonlijk altijd wel prettig als men er zich als een prettige gast gedraagt. Dus suggesties doen voor een ander menu of voor andere slingers vind ik prima, maar sommigen hebben soms een wat te veel eisende toon... vind ik af en toe. Maar misschien ben ik hier wel iets te ouderwets in...

Vr. gr. Jeroen
_________________
Kijk eens op http://www.jeroenverhoeff.nl/ natuurkunst, natuurnieuws en natuurfoto's.
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Dec 2013, 23:05    Post subject:
Een beetje off-topic, maar de kracht van NP is denk ik dat er nog wel degelijk constructief kritisch commentaar wordt gegeven. Soms even zoeken, maar het commentaar op bijv. 500px of zoom gaat meestal niet verder dan 'mooie foto'. Ook op facebook krijg je nauwelijks commentaar waar je als fotograaf verder mee komt. Misschien ook niet het medium voor, maar op NP verwacht ik dat wel.
Of een wijziging in criteria voor landschapsfoto's veel meer kiekjes aantrekt waag ik te betwijfelen. Landschapsfotografie is een aparte tak binnen de fotografie en begeeft zich vaak op het grensgebied van natuur en cultuur.

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 8:01    Post subject:
de omstandigheid dat andere sites de markt:
"forum waar je landschapsfoto's kunt bespreken" laat liggen, vind ik nou niet bepaald off-topic. Er is vraag, er is geen ander aanbod: niche.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 8:12    Post subject:
Goed, dat we elkaars standpunten en motivaties over dit onderwerp in een poll met elkaar kunnen delen en kijken waar ligt nu het grensgebied van natuur en cultuur. Daar komen we wel uit hoop ik.

Er kan naar mijn mening best iets van cultuur in een natuuropname zitten, maar laat de beoordeling uiteindelijk liever aan het team van moderators over omdat juist te beoordelen, dat is toch ook prima?

Groet, Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
Jomar Spanjaard


Gender: Male
Age: 41
Joined: 18 Oct 2010
Posts: 61
Location: Beverwijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 9:30    Post subject:
Wat Nel in bovenstaande reactie aanhaald, speelt zeker een grote rol,
ik vrees dat er maar een klein deel van de geregistreerde actief mee doet en zijn of haar mening deelt,
anderzijds is dit het moment om dat te doen, doe je dat niet, gemiste kans misschien.

Ik denk dat de meerderheid wel openstaat voor een verruiming van de criteria van het landschap-album,
maar ik vraag mij af, hoe we lijn kunnen verschuiven.
Dat er in Nederland practisch geen landschap foto zonder cultuur gemaakt kan worden vind ik persoonlijk onzin, maar een ander kijkt hier anders naar.
Als ik in een polder sta, met mijn enkels in de omgeploegde bagger zie ik in het weiland voor mij natuur,
de ander ziet een grasmat wat door de boer gecreeerd is, en ziet hier veel meer cultuur in.
De vraag is hoever je moet gaan.

Een prachtige zonsopkomst in de mist met aan beide zijde rijen met geplante bomen , met aan een zijde van de foto een houten bankje wat uit de mist rijst, zou op dat moment voor mij pure natuurbeleving zijn.
geen problemen mee dus.

Maar een leeg weiland waarbij de electriciteitsmasten flink aanwezig zijn, roept voor mij geen beleving op,
Nu ben ik mij er van bewust, dan mijn natuurbeleving, niet de beleving van een ander hoeft te zijn.

Daarom vraag ik mij af, hoe dit enigzins goed te modereren is,
het feit blijft dat per foto beoordeeld moet worden,
en er altijd zere schenen blijven zijn.

Eerder was ik bang dat er tijden zouden zijn, dat de voorpagina geheel zou bestaan uit beelden gevuld met cultuurelementen, hetgeen naar mijn mening de voorpagina minder aantrekkelijk maakt,
Ik keek laatst even bij de buren op BP, waar de volledige voorpagina uit Sperweruil bestond, dat vind ik minder aantrekkelijk.
Bij nader inzien zal dat met landschap forografie niet snel gebeuren natuurlijk, nu wordt er veel geupload in dit albun om vooral reacties op te roepen.

Ik ben dus wel voor verruiming, maar kom er zelf niet uit waar de grens moet komen te liggen,
en laat dat nou net het probleem zijn Smile
_________________
Met altijd de vriendelijke groeten,

NIKON, een paar glazen & Common sense
Back to top
Reply with quote
 
sluitertijd


Gender: Male

Joined: 02 Feb 2010
Posts: 77

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 10:32    Post subject:
De angst om te veel van hetzelfde te zien op de voorpagina lijkt me onterecht. Hoogstens tijdelijk en altijd voorbijgaand. In de natuur en dus ook op nederpix zijn periodes dat druppels in tegenlicht, libellen, paddenstoelen, herten enz. enz. de hoofdmoot van het aanbod vormen. Niks mis mee. Wat dat betreft kopiëren de seizoenen elkaar keer op keer. Gezonde afwisseling zou ik het willen noemen in plaats van "jammer!".
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 10:35    Post subject:
Bovendien, als men van mening gaat zijn dat het karakter van de portal te veel verandert door een stormvloed aan landschapsfoto's met cultuurelementen, dan kunnen de moderatoren daar toch ook weer tegen optreden?
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com
http://www.flickr.com/photos/88081547@N06/
Back to top
Reply with quote
 
Jomar Spanjaard


Gender: Male
Age: 41
Joined: 18 Oct 2010
Posts: 61
Location: Beverwijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 11:06    Post subject:
@Sluitertijd

"Jammer!" absoluut niet, daarom betitel ik het ook als "minder aantrekkelijk",
net zozeer als ik alleen paddenstoellen of libellen zie, ik vind gewoonweg een gevarieerde voorpagina aantrekkelijker ogen, dat je hier niet onderuitkomt en dat dit zeer seizoens gebonden is is een ander verhaal.
maar dan nog vind ik er een verschil in zitten tussen een voorpagina met natuur of veel cultuur.
en zoals ik al aangaf, was ik hier even bang voor, maar zal dat in de praktijk wel meevallen.
_________________
Met altijd de vriendelijke groeten,

NIKON, een paar glazen & Common sense
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van Kammen


Gender: Male
Age: 40
Joined: 16 Jun 2007
Posts: 141
Location: Zwaagwesteinde
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Dec 2013, 14:14    Post subject:
Ik vind het een verrijking voor de site dat er wat meer cultuur in aanwezig mag zijn. Ik heb het altijd al apart gevonden dat er geen cultuur in voor mocht komen. Ik kijk gewoon graag naar mooie foto's en wat bokt het dan dat er een huisje of kerkje in beeld staat? Kijk: een close up van een kerk of een overzicht van een binnenstad hoeft van mij ook niet omdat dat weinig meer met natuur te maken heeft. Ik denk dat ik nu zeker wat vaker landschapsfoto's ga uploaden. Ik wil altijd een bepaald "onderwerp" in een landschapsfoto hebben en in nederland is dat nu eenmaal vaak een molen of een kerk,hek,huisje of whatever.

Ik heb ook meteen een poging gedaan met gedomesticeerde diertjes...ik ben benieuwd of ie er doorkomt Smile
_________________
Camera en wat lensjes

www.momentsofnature.nl
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Dec 2013, 11:58    Post subject: Cultuurelementen
Zover ik begrijp gaat het nog ongeveer een maand duren voor er meer duidelijkheid gaat komen over het toestaan van cultuurelementen in landschapsfoto's. Eerlijk gezegd zie ik daar behoorlijk tegenop...
Het onderwerp is volgens mij inmiddels wel genoeg bediscussieerd en met voorbeelden gelardeerd om een keus te kunnen maken en/of een poll in te richten.
Het bijkomende probleem van het voeren van discussie op verschillende plaatsen en bij veel verschillende foto's is meteen uit de wereld.
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.
Back to top
Reply with quote
 
D. Haaksma


Gender: Male
Age: 74
Joined: 13 Oct 2006
Posts: 118
Location: Boxtel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Dec 2013, 12:08    Post subject:
Als ik het allemaal zo lees en volg, lijkt het me ook geen slecht idee om alles te houden zo als het is.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Thu 05 Dec 2013, 13:38    Post subject:
Een klein beetje opschuiven mag toch wel? Wink

Maar het lijkt mij dat er niet te lang meer gewacht moet worden met besluitvorming.
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Dec 2013, 14:58    Post subject: Cultuurelementen
Bij diverse foto's worden momenteel reacties geplaatst die in mijn ogen in dit topic thuis horen. Acherontia duidde daar onlangs ook op.
Hopelijk lukt het de moderatoren om dit alles te stroomlijnen.

Inmiddels lijkt me de tijd ook rijp om tot afronding van de discussie te komen. Daarom doe ik enkele concrete voorstellen:

- Voeg een album toe met de naam: Natuurlandschappen met cultuurelementen.
- Handhaaf de criteria die al voor alle andere opnamen gelden
- Voeg er één criterium aan toe: in de toelichting bij de opname moet de maker duidelijk maken wat de meerwaarde van het cultuurelement is in het beeld van het natuurlijke landschap.
- Het al dan niet plaatsen van een foto in dit album blijft ter beoordeling van de moderatoren.

Mvrgr, Wijnand.
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 79
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Dec 2013, 16:51    Post subject:
In de voorstellen die Wijnand hierboven doet kan ik mij wel vinden!
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Dec 2013, 16:59    Post subject: Re: Cultuurelementen
Wijnand van Buuren wrote:

- Voeg een album toe met de naam: Natuurlandschappen met cultuurelementen.

Persoonlijk snap ik deze niet zo zeer. Waarom moet dit in een apart album? Volgens mij creëren we dan weer een grens die eigenlijk helemaal niet nodig is. En wat moet dan in het natuurlijke landschapsalbum? Kunnen we daar dan wel foto's gemaakt in Nederland in plaatsen (ik heb de laatste tijd vaak genoeg gehoord dat er in Nederland eigenlijk geen natuurlijke landschappen zijn, dat alles cultuurlandschap is)?

Ik zou zeggen: "geef meer ruimte (ik denk dat we die kant op gaan) in het algemene landschappenalbum. Een landschap is een landschap, of er nou cultuurelementen op staan of niet."

Maar als er goede argumenten zijn om wel een apart album te openen, dan laat ik me graag ompraten Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 5 of 6


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum