Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Cultuurelementen in landschapsfoto's
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Nov 2013, 19:41    Post subject: Regels
Dank je Hendrik. Ik blijf dapper meedoen met mijn landschapsopnamen...

En...! Zonder wrijving geen glans.

Voor allen:
Heel veel plezier op deze site en een fijn weekend gewenst.

Mvrgr, Wijnand.
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.
Back to top
Reply with quote
 
meijsvo


Gender: Female
Age: 59
Joined: 09 Jun 2013
Posts: 16
Location: almere
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 29 Nov 2013, 20:13    Post subject:
Hendrik,

Het is nogal veel tekst… Ik heb het gevoel dat ik het examen “begrijpend lezen” van mavo voor anderstalige weer moet overdoen Smile
Maar goed, wat ik er van denkt te begrijpen, is dat de regels kunnen dezelfde blijven en moderators moeten flexibeler worden? Het is wel prima tekst, hoor, ik ben het daar ook in principe mee eens, maar ik kan er geen revolutionaire visie in zien/bespeuren die tot veranderingen kan leiden.

Gr, Markéta
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Nov 2013, 20:49    Post subject:
Er is niet altijd een revolutie nodig om veranderingen te krijgen. Met vrij kleine inspanningen is veel mogelijk, ook in de huidige situatie. Wij gebruikers moeten ons bewust worden van onze macht maar ook onze zwakte als we niet verder komen dan klagen. Moderatoren moeten leren dat er ook andere benaderingen mogelijk zijn dan de huidige Nederpixvisie. Belangrijk is mijn idee over de Fotografische voortrekkers. Alles hangt af van gedrag en dat is niet echt van bovenaf op te leggen. Wij moeten ons daarvan bewust zijn.

Volgens mij hoeven de regels zelf nauwelijks aangepast te worden. Hooguit een tikkeltje oprekken. Zie onderstaande quote uit de FAQ (met dank aan Vincent Rijnbende)


Quote:
... Naast de algemene kwaliteitseisen die we stellen aan iedere foto wat betreft scherpte, belichting en compositie gelden voor de landschappen nog de volgende extra criteria:

Nederpix is een site voor natuurfoto's dus willen we dat de landschappen enigszins wild, natuurlijk en/of landelijk aandoen. Dit sluit niet uit dat er op de foto sprake kan zijn van menselijke invloeden, maar die mens of de menselijke invloed zoals een gebouw of brug mag niet een hoofdrol spelen. Daar komt nog bij dat in die bijrol de menselijke invloed in het landschap moet opgaan en zeker een toegevoegde waarde moet hebben voor de foto.

Met deze criteria sluiten we dus foto's van industriële complexen en andere architectuurfoto's uit, maar van de andere kant blijft het mogelijk om zelfs binnen het sterk door mensen beïnvloedde Nederlandse landschap foto's te maken.

_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Nov 2013, 22:02    Post subject:
Dat is een beste lap tekst Hendrik. Dat moet even bezinken Idea
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Sat 30 Nov 2013, 9:48    Post subject:
Wat mij betreft kunnen we de discussie sluiten.
Beter dan Hendrik's resumé kan het niet samengevat worden.
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 30 Nov 2013, 12:09    Post subject:
@Hendrik
op een uitzondering na geheel met je eens. (sterker nog...)

De uitzondering is dat wat mij betreft moderatoren mogen zeggen wat ze willen, dus ook hoe een foto binnen de doelstelling kan worden gebracht, en inderdaad, ook hoe een foto sterker wordt.

Wat wel handig is, is dat duidelijk is welk deel als moderator wordt gezegd (dus over het plaatsingsbeleid), en waar de persoonlijke mening (over het beeld) begint. Ik ben helemaal voor persoonlijke meningen, ook van moderatoren. Zonder die meningen ben je ook niet in gesprek.
Sterker nog, ik vind het erg prettig dat je hier bij nederpix veel meer van de moderatoren hoort dan op birdpix.

(Ondertussen blijf ik mij afvragen waar de grenzen tussen natuur- en landschappelijke fotografie mogen komen te liggen. Dat is voor mij heel principieel - hoewel ik inmiddels over principes heen heb leren stappen).
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
A.R. Janssens


Gender: Male
Age: 78
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 119
Location: Warmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 30 Nov 2013, 13:16    Post subject:
Ik zou er voor willen pleiten de foto's die vallen in de categorie 'Landschappen met cultuurelementen' niet direct op de voorpagina van Nederpix te plaatsen maar in een map met een vergelijkbare status als het tijdelijk album. Dit past m.i. beter bij het experimentele karakter ervan. De liefhebbers van dergelijke opnamen zullen deze map zonder twijfel gemakkelijk weten te vinden en de minder vernieuwingsgezinden kunnen dan onbekommerd het resultaat van de uiteindelijke besluitvorming afwachten.

Vriendelijke groeten,

A.R. Janssens

http://www.roelofjanssens.nl/
_________________
Nikon-camera's en objectieven, Gitzo-statieven
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 30 Nov 2013, 13:36    Post subject:
Ik kan mij wel vinden in de uitzondering van Peter Wijn. Iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil.

Wel blijf ik van mening dat moderatoren een belangrijke verantwoordelijkheid hebben. Ze moeten zich bewust zijn dat ze (beginnende) fotografen niet teveel onderrichten naar de Nederpix norm. Er is meer in de wereld en met uitsluitend uitgaan van Nederpixregels zouden ze iemand, in de ontwikkeling tot een fotograaf met een eigen visie, teveel in de weg kunnen staan.

-----------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ik zou er voor willen pleiten de foto's die vallen in de categorie 'Landschappen met cultuurelementen' niet direct op de voorpagina van Nederpix te plaatsen maar in een map met een vergelijkbare status als het tijdelijk album. Dit past m.i. beter bij het experimentele karakter ervan. De liefhebbers van dergelijke opnamen zullen deze map zonder twijfel gemakkelijk weten te vinden en de minder vernieuwingsgezinden kunnen dan onbekommerd het resultaat van de uiteindelijke besluitvorming afwachten.


Zouden die minder vernieuwingsgezinden niet beter hun stem kunnen laten horen? Het is ook hun Nederpix. Overigens vind ik een ruime maand discussie rijkelijk lang.

.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 30 Nov 2013, 16:11    Post subject:
Als reactie op het stuk van Hendrik, ik denk dat de huidige regels niet per definitie het probleem zijn, want ze zijn vrij ruim geformuleerd. Het ligt hem meer in de interpretatie er van.

Wat betreft de intenties van de fotograaf, ik fotografeer waar ik zin in heb en wat ik mooi en leuk vind, Nederpix speelt daarin geen beperkende rol. Dat is iets wat elke fotograaf voor zichzelf moet uitmaken. Wat is je doelstelling?

Wel vind ik het jammer dat ik niet al mijn werk hier kan laten zien. Soms heb ik het gevoel dat de letterlijke regels belangrijker zijn dan de schoonheid van een foto.

Ik ben eens gaan kijken op andere foto sites om te zien hoe zij hier mee omgaan. Een site met vergelijkbare intenties lijkt mij NatureScapes.net. Ja het is Amerikaans en veel commerciëler, maar zij hebben een duidelijke scheiding tussen 'Landscapes' en 'Travel & Culture'.

Nu is in Amerika alles groot, dus ook de ongerepte landschappen. Hun Landscapes gallery heeft alleen maar natuur, terwijl het 'Travel & Culture' album veel verder gaat dan men hier zou willen (denk ik). Toch staan ook daar foto's die hier een plaatsje kunnen hebben.

Ga je echter puur op esthetische kwaliteit modereren, dan kom je misschien uit op een model zoals 1x.com. Dat is voor beginnende fotografen dan misschien weer niet zo bemoedigend.

Zijn we al klaar met de discussie? Ik denk het nog niet. Vooral de voorstanders hebben inhoudelijk van zich laten horen. Ook is het mij nog niet echt duidelijk waar er een grens getrokken zou moeten worden. Peter heeft een aantal keren een agrarisch landschap laten zien, maar gaat dat te ver?
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 12:52    Post subject:
Hier een mooi voorbeeld hoe krom je kan redeneren als je uitsluitend naar de regels kijk en niet naar de context waarvoor ze ontworpen zijn. Een goed aspect om dat in deze discussie mee te nemen.

http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=195692

Je kan nog zulke mooie regels bedenken. Die zullen nooit werken als je in de beoordeling niet de gedachte meeneemt waarvoor die regels zijn ontworpen.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 13:01    Post subject:
Ik vind de aangehaalde foto vooral een voorbeeld van het verwateren van een discussie door er een andere discussie aan te koppelen. Het gebruik van het soortenregister als referentie voor plaatsing staat niet ter discussie. Een schapenfoto blijft een schapenfoto. Wat is de volgende stap, de kat van de buren op een boerenhekje?
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 13:10    Post subject:
Dat is een kwestie van beoordelen van de bedoeling van de regels. Wat doet een Kat op een boerenhekje voor het beheer van het landschap? Die foto kan je prima afkeuren door dat verband aannemelijk te maken.

De hele oproer gaat hier vooral om het strak en automatisch hanteren van regels zonder na te denken over de bedoeling daarachter. Dat is één onderwerp dat zich op verschillende manieren manifesteert. Past uitstekend in deze discussie.

.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Hendrika Puntdroad


Gender: Female

Joined: 19 Jul 2006
Posts: 141
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 13:38    Post subject:
Met belangstelling volg ik deze ontwikkelingen, ik heb me tot nu toe afzijdig gehouden van de discussie. Ik vind al langere tijd dat veel uploads hier op Nederpix te gelikt, te braaf, te veel van hetzelfde zijn, te veel geneuzel op de vierkante meter. Nederland is één groot cultuurlandschap en het is toch raar dat hier op Nederpix cultuurelementen en cultuurlandschappen zo krampachtig buiten beeld moeten worden gehouden, het is niet de werkelijkheid. Ik vind dit nieuwe album heel inspirerend, leerzaam. Ik hoor overigens wel graag het verhaal bij een landschap, dat leert me naar het landschap te kijken en ook te waarderen dat het is zoals het is. Dat hoeft niet altijd mooi te zijn voor de oh's en de ah's, maar mag wat mij betreft ook rauw en grauw zijn. Veel soorten zijn afhankelijk van cultuurelementen. Zo broedt er al een jaar of 15 een kerkuilenpaar in een van onze schuren, en ieder jaar komen tientallen boerenzwaluwen een nest bouwen in de koeienstal. Ik kijk al weer uit naar februari, dan komen de wulpen terug en daarna de grutto's en kieviten. Hier kun je de veldleeuweriken nog horen zingen. In de winter als er sneeuw ligt en het vriest, vinden fazanten een rustplaats voor de nacht in de bomen rond ons erf. Vanuit het keukenraam zie ik soms patrijzen en vanaf het erf sta ik naar grazende reeën te kijken. Wat ik hiermee wil zeggen: ook in cultuurlandschappen is 'natuur' te vinden. Ik vind landschappen met cultuurelementen en cultuurlandschappen een meerwaarde voor Nederpix. En wie er niet van houdt, hóeft er niet naar te kijken. Zelf heb ik ook albums waar ik vrijwel nooit in kijk - zoogdieren en reptielen, heb ik helemaal niets mee.

Hendrika, liefhebber van (de Nederlandse) cultuurlandschappen
_________________
Sony

www.boerin.wordpress.com
http://twitter.com/boerinhendrika
http://www.youtube.com/user/melkrobot
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 16:57    Post subject:
't is ook gewoon lastig om te zien of een schaap alleen een beetje schaap zit te zijn, of dat ie een wezenlijk en natuurlijk onderdeel vormt van onze nationale knutselnatuur: zij het heidevelden, zij het dijklichamen...

De Nieuwe Wildernis is niet opgenomen binnen nederpix.nl.

De enige beesten die op onze nederpixe velden thuishoren zijn wilde dieren - tot verdriet van de boeren overigens -, zoals herten, konijnen, wilde zwijnen, ganzen en ... oh nee. verdorie, dat kan natuurlijk ook niet, daar hebben we de zustersite voor...
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 17:37    Post subject:
Quote:
Dan vraag ik me af wat jij nog op deze zichzelf niet respecterende sprookjeswebsite doet



OK lui

tot over een maand of drie.

Alle goeds tot die tijd, en ik zie wel wat jullie voor elkaar boksen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 17:53    Post subject:
Shocked
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 18:05    Post subject:
(het was niet aan mij gericht Henri. maar het maakt wel dat ik even wat zelfcensuur ga toepassen.)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 19:00    Post subject:
Een anonieme quote niet aan jou gericht....


Vraag me af wat het nut is om dat te delen in een openbare discussie Confused
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Jantine
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 58
Joined: 12 Feb 2013
Posts: 211
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 22:35    Post subject:
Het is best wel handig als iedereen zich een beetje volwassen blijft gedragen hè.

"Hij begon!"
Kan me nie schelen, ophouden nou!!!!

(ik hoor m'n moeder ergens op de achtergrond)
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 22:58    Post subject:
Afgelopen vrijdag schreef ik in mijn visie op Nederpix het volgende ....... wrote:
Als ik mijzelf er op betrap dat ik tijdens het fotograferen zoek naar een oplossing om aan de regels van Nederpix te voldoen, en de beste oplossing is dat juist niet, dan ben ik verkeerd bezig. Nederpix is geen doel op zich. Foto's maken is het doel en het plaatsen op Nederpix komt op de tweede plaats. De fotograaf moet het risico durven nemen om zijn foto toch te plaatsen ondanks dat het vrijwel zeker zal zijn dat deze Tijdelijk wordt. Eenmaal in het Tijdelijke album moet de fotograaf de moeite nemen om rustig uit te leggen wat hij/zij met de foto wil, waarom hij/zij er voor gekozen heeft om de foto zo te maken enz. Inhoudelijke argumenten dus. Niet gaan zeuren over regels en verongelijkt andere foto's aanhalen die wel zijn geplaatst. Ga uit van eigen kracht. Het lijkt mij van belang dat goede landschapsfotografen, of fotografen met een goed verhaal, zoals bijvoorbeeld Chris Hornung, Nel R, Bendiks Westerink en Dirk-Jan deze uitdaging oppakken. Als ik zie wat deze mensen in het tijdelijke Cultuurlandschappenalbum hebben geplaatst, moeten zij in staat zijn om een voortrekkersrol te spelen bij de meningsvorming. Zelf heb ik ondervonden dat het in het Tijdelijke album mogelijk is om meer dan 20 commentaren en 150 hits te scoren. Dat is substantieel als je dat afzet tegen de aantallen in de gewone albums. Het gegeven dat ervaren fotografen zich niet te goed voelen voor het Tijdelijke album kan er toe leiden dat andere fotografen ook meer risico durven nemen. Daarmee kan de status van het Tijdelijke album flink worden verhoogd. Op die manier kan het een rol gaan spelen bij de evolutie van Nederpix.


Ondertussen kunnen we in het Tijdelijke album genieten van twee foto's die al ruim boven de 50 hits en 15 commentaren zitten. Mijn eigen "tijdelijke" foto van het Apocalyptisch bos zat op 206 hits met 26 commentaren, een braaf alternatief met het zelfde thema, dat ik vandaag heb geplaatst, komt niet verder dan 60 hits en 2 commentaren in het "gewone album".

We moeten het Tijdelijke album niet langer zien als prullenbak. Het is een krachtig instrument. Je moet alleen zelf geloven dat het kan.

.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Hendrika Puntdroad


Gender: Female

Joined: 19 Jul 2006
Posts: 141
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Dec 2013, 23:06    Post subject:
Back to top
Reply with quote
 
D. Haaksma


Gender: Male
Age: 74
Joined: 13 Oct 2006
Posts: 118
Location: Boxtel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 8:49    Post subject:
@ Hendrik.

Zo beschouwde ik het TA al.
Daar komen buiten de terechte missers ook wel heel mooie platen voorbij.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 9:09    Post subject:
@Jaap, het doel was om aan te geven dat ik vind dat de discussie nogal aan het ontsporen is. Misschien is het beter - na een nachtje slapen - om inmiddels te zeggen dat ik vind dat de discussie ten dele niet zo goed verloopt. Dat klinkt heel anders.
Dat wat wel goed loopt, is de stroom aan andere foto's - geweldig leuk - en de reacties daarop van een heel aantal mensen.

Een probleem wat ik zie, is dat argumenten worden herhaald en herhaald omdat het net is of ze niet worden gehoord.

Omdat ik het idee had dat mijn argumenten niet gehoord werden, was ik gisteren behoorlijk boos. Bovenstaande quote geeft aan dat niet alleen bij mij hakken in het zand gaan. Wat ik dan niet moet doen is olie op het vuur gooien. Ik heb mijn best gedaan mijn teksten te zuiveren. Niet om mijzelf schoon te kletsen.

Deze discussie - verdeeld over inmiddels tientallen foto's - verloopt momenteel zoals in een kroeg, inclusief de oprispingen. In 'de kroeg' zijn al vele ideeën ontstaan, maar de kroeg is een slechte plek om ze uit te werken.

Terecht roept Hendrik op om meer reacties van andere mensen dan nu veelal reageren. Oprispingen als de mijne en die van de quote stimuleren mensen die geen conflicten willen niet om deel te nemen.

In een vergadering geeft een voorzitter sturing aan een discussie door van tijd tot tijd samen te vatten wat er gezegd is. Ik roep jou op om een voorzitter aan te wijzen. Of iets dergelijks.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 14:32    Post subject:
Mensen, ik trek mij (tijdelijk?) terug uit de discussie. Het hoge woord is er uit. Excuses voor het hameren. Soms is het even nodig.

Ik ga weer fijn foto's plaatsen (niet al te omstreden)
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Hans Schot


Gender: Male
Age: 61
Joined: 30 Apr 2010
Posts: 8
Location: sprundel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Dec 2013, 20:54    Post subject:
Ik begrijp dat er op deze manier naar betere regels gezocht moet worden. om de 1 af andere reden vindt ik het echt niet prettig deze foto's voorbij te zien komen in mijn zoek tocht naar juweeltjes.

Het doet mij geen goed , half januari 2014 kom ik weer wel eens kijken of het over is.

Groeten Hans Schot
_________________
Lover Of The Light
Nikon met servies, knijpers en kompas
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 4 of 6


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum