Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Cultuurelementen in landschapsfoto's: het resultaat
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 13 Jan 2014, 21:27    Post subject: Cultuurelementen in landschapsfoto's: het resultaat
Na een uitgebreide discussie over de aanwezigheid van cultuurelementen in landschapsfoto's aan de hand van foto's in het discussiealbum gevolgd door een poll waar ruim 100 gebruikers hun stem hebben laten gelden is het nu tijd om de balans op te maken.

Uit het discussiealbum bleek dat er veel mooie foto's zijn die nu niet geplaatst kunnen worden omdat er teveel cultuur op staat. Ook werd er behoorlijk gediscussieerd over wat wel en wat niet geplaatst zou moeten worden. Uit de poll bleek echter dat er, naast een groep die (veel) meer ruimte voor cultuurelementen wil, ook een ongeveer net zo grote groep is die dit niet wil. Deze groep vindt Nederpix een site voor natuurfoto's waar cultuurelementen geen belangrijke rol mogen spelen. Deze twee totaal verschillende standpunten maakt het onmogelijk iedereen tevreden te stellen.

Op dit moment is de regel:
Quote:
Nederpix is een site voor natuurfoto's dus willen we dat de landschappen enigszins wild, natuurlijk en/of landelijk aandoen. Dit sluit niet uit dat er op de foto sprake kan zijn van menselijke invloeden, maar die mens of de menselijke invloed zoals een gebouw of brug mag niet een hoofdrol spelen. Daar komt nog bij dat in die bijrol de menselijke invloed in het landschap moet opgaan en zeker een toegevoegde waarde moet hebben voor de foto.

Deze regel biedt de nodige ruimte. We hebben die hoofdrol de afgelopen tijd aardig streng gehanteerd. Zodra het cultuurelement onderdeel uit ging maken van het onderwerp, bepalend werd voor de foto, werd de foto afgekeurd. We zullen hier meer ruimte voor gaan geven. Op deze manier blijft Nederpix toch een site voor natuurfoto's, maar is het beter mogelijk om in ons cultuurlandschap gemaakte foto's aan te bieden.

Namens het mod-team
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Jan 2014, 21:51    Post subject:
Hoe gaan de mods dit terug koppelen naar het discussiealbum?
Groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 13 Jan 2014, 21:55    Post subject:
susan meijnders wrote:
Hoe gaan de mods dit terug koppelen naar het discussiealbum?
Groet susan

We zullen binnenkort het discussiealbum leeg gaan maken, de foto's die binnen de nieuwe grenzen vallen zullen naar het landschapsalbum verplaatsen, de overigen naar het TA.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Jan 2014, 23:14    Post subject:
Arjen,
Je - jullie - bericht maakt mij niet duidelijk wat er wel of niet geplaatst gaat worden. Wel of geen agrarische landschappen? Waar ligt de grens bij natuurontwikkeling?


Daarnaast, het lijkt me veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel handiger als je de foto's die je in de toekomst niet wil gewoon laat staan:

ten eerste zijn ze legitiem geplaatst;
ten tweede staan er interessante discussies onder;
ten derde kun je ze als referentie gebruiken.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Pieter Cox


Gender: Male
Age: 33
Joined: 15 Jun 2008
Posts: 22
Location: Lommel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 13 Jan 2014, 23:41    Post subject:
Eigenlijk niet zo'n slecht idee wat Peter zegt.

Momenteel zit ik ook met de vraag waar nu de grens ligt.
Waarschijnlijk zit iedereen met deze vraag, want het is moeilijk uit te leggen wat de grens is.
A.d.h.v. een map met niet goed-gekeurde foto's waar teveel aandacht gaat naar de cultuurelementen, kan je vergelijken of je foto al dan niet afgekeurd zal worden.

Ik heb nog enkele (eigen) foto's in mijn verzameling staan die ik graag zou willen uploaden, maar waarvan ik schat dat deze vlak bij de grens van wel of niet aanvaardbaar zullen liggen.
Weet nu niet goed wat doen hiermee, ik heb namelijk geen zin om ze allemaal in TA zien te verdwijnen... Wink

Het blijft een moeilijk onderwerp...

Groeten,
Pieter.
_________________
Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter + Canon 100mm f/2.8 (voordien: Canon 450D + 7D + sigma 150-500mm) _____________________________ www.PieterCox.be
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 0:09    Post subject: Re: Cultuurelementen in landschapsfoto's: het resultaat
Arjen Drost wrote:
We zullen hier meer ruimte voor gaan geven.

Ik snap dat het onmogelijk is om met die 50/50 score een helder besluit te nemen, maar dit is wel een heel summier destillaat. Het maakt op geen enkele manier gebruik van de discussie zoals die gevoerd is. Het is nu in zijn geheel niet transparant wat die extra ruimte zal zijn.

Ik sluit me graag aan bij Peter en Pieter, laat het discussiealbum staan als referentie. Benoem en beargumenteer ook vooral de grijze grensgevallen, juist die zullen nuttig zijn als referentie. Aan open deuren hebben we niet zo veel.
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 9:42    Post subject:
50/50 geeft aan dat je als sitebeheerder je eigen lijn kunt bepalen. Hetgeen we dan ook vast momenteel zien gebeuren.

Ik ben benieuwd of de Chris Hornung foto's (type) binnen boord blijven. Zo ja, dan is er ruimte voor meer fotografen die nu doorlopen en hooguit even langswippen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 9:59    Post subject:
peter wijn wrote:
50/50 geeft aan dat je als sitebeheerder je eigen lijn kunt bepalen. Hetgeen we dan ook vast momenteel zien gebeuren.

Ik ben benieuwd of de Chris Hornung foto's (type) binnen boord blijven. Zo ja, dan is er ruimte voor meer fotografen die nu doorlopen en hooguit even langswippen.

Ik verwacht dat de meeste van zijn foto's nu wel binnenboord zullen blijven.
We realiseren ons dat er nu niet echt een duidelijke lijn is, deze is echter lastig precies te omschrijven. Ik denk dat het het makkelijkst werkt als jullie gewoon foto's gaan plaatsen (zoals Ton Valk al gedaan heeft), dan wordt het vanzelf duidelijk waar de grens precies ligt. Er zullen dan ongetwijfeld een paar foto's in het TA, maar dat is toch ook niet het eind van de wereld? ).
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 10:39    Post subject:
Dat klinkt een beetje alsof de mods het zelf ook nog niet helemaal weten. Er moet toch wel een 4 tal foto's uit de huidige discussie komen waarvan:

1 overduidelijk wel wordt toegelaten

1 grensgeval dat wel wordt toegelaten

1 grensgeval dat niet wordt toegelaten

1 overduidelijk niet wordt toegelaten

Een analyse van deze 4 foto's zoals Ruben Smit die gebruikt in zijn boek Nederlandse landschappen zou helpen bij het helder stellen van de grenzen. Als er dan ook nog een aantal heldere definities worden omschreven die worden gebruikt om de foto's te karakteriseren en te beoordelen heb je denk ik een stevige basis voor het beoordelen van landschapsfoto's. Dan zijn de criteria enigszins inzichtelijk en heb je als fotograaf een handvat om mee te werken.
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 15:50    Post subject:
@ arjen
vreemd,ik heb de tekst van vincent nog eens gelezen en ik interpreteer dat toch heel anders dan hoe jij nu reageert of ligt dat helemaal aan mij dat ik lees wat ik wil lezen,dat kan natuurlijk ook.
Ik zou het ontzettend zonde vinden als er niets meer met het discussie album gebeurd,zeker als foto's in de tijd worden teug geworpen ,dat geeft me geen goed idee hoe het mod team naar de foto's kijkt en deze interpreteert.
Gaat de foto van roelof (huis zand)wel niet door,het asfaltweggetje van hendrik bijvoorbeeld??
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 18:01    Post subject:
Is het misschien een idee om als mods te reageren onder foto's die in het discussie album staan voordat foto's worden verplaatst.??
Groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 22:20    Post subject:
Kan me eigenlijk wel vinden in het 'nieuwe beleid'. Laat inderdaad behoorlijk wat ruimte, maar dit soort dingen in regeltjes vangen is mijns inziens nauwelijks mogelijk. Dus een meer algemene strekking met aan de mods te beslissen waar een lijn wordt overschreden.

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 22:32    Post subject:
Bendiks Westerink wrote:
Dus een meer algemene strekking met aan de mods te beslissen waar een lijn wordt overschreden.

Daar was nu toch juist die discussie voor om die grenzen duidelijk te maken? Nu blijft het een beetje ondoorzichtige achterkamertjes politiek.

Volgens mij kun je wel degelijk een filosofie ontwikkelen op basis van de discussie. Er zijn bijna 80 foto's geplaatst met bijna het tienvoudige aan commentaren. Daarnaast is er een forumdraadje met nog eens bijna 100 reacties.
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
Hans_18T


Gender: Male
Age: 61
Joined: 21 Oct 2013
Posts: 2
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 23:27    Post subject:
Heren/Dames,

Waar gaat dit over, regel 1 de mod heeft altijd gelijk, in geval dat de mod geen gelijk heeft, regel 2 verwijst naar regel 1.
99% procent van mijn foto's, submit ik niet eens, omdat mijn plaatjes niet in de doelstelling van "nederpix" vallen. In de eerste instantie maak ik "mijn foto's" voor mijzelf, als ik denk dat ze binnen de "doelstelling van nederpix" vallen dan denk ik pas aan een "upload". Voor mij is het niet vanzelfsprekend dat al mijn foto's moeten worden geplaatst.
Wat mij betreft, mods ga zo door met het "ietwat versoepelde" beleid.

Hans
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jan 2014, 23:29    Post subject:
Ja, maar vergeet ook de uitslag van de poll niet. Er was geen ruime meerderheid. Wat moet je dan? Helemaal opnieuw opschrijven hoe je de huidige regels ietsje ruimer gaat interpreteren? Beetje zonde van je vrije tijd (als mod) denk ik.
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com
http://www.flickr.com/photos/88081547@N06/
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 15 Jan 2014, 8:47    Post subject:
Michiel Janssen wrote:
Ja, maar vergeet ook de uitslag van de poll niet. Er was geen ruime meerderheid...

Waarvoor was er precies geen meerderheid?

Merk op dat er wel degelijk een meerderheid was: rond het midden, dus rond het huidige beleid. Daarbij was de helft min of meer voor behoud zoals het nu is, en de helft voor iets meer ruimte voor...

... ja waarvoor eigenlijk?

Mod wrote:
voor cultuurelementen, suffie...

Oh ja, voor cultuurelementen.

Nu dient in nederland cultuur zich in landschappen niet altijd in "elementaire vorm" aan, zoals een hekje, een sluisje of een trafohuisje,
maar eerder structureel: in de vorm van een stinzen-landgoed, park, productiebos, begraasde heide, polders, sloten en ontgrondingen (waterpartijen), dijken, grazige weilanden en akkers, en natuurlijk machinaal kaalgeslagen doelstellingsnatuurlandschappen.

Nou meen ik me onderstaande te herinneren:
Jaap wrote:
Daar gaat het ook over in deze poll/discussie

(letterlijk is bovenstaande quote niet, zoek het eventueel precies op)

En ook voor het antwoord interpreteer ik uit bovenstaande
Arjen wrote:
Probeer maar gewoon eens wat...

Gelet op de moeite die we er in gestoken hebben een ietswat summier besluit. Helemaal omdat ik er geen vertrouwen in heb dat Arjen nu zelf weet waar hij straks aan gaat toetsen. Dat ziet er misschien uit als een motie van wantrouwen. Maar het is eerder een zoals-de-waard-is-vertrouwt-hij-zijn-gasten-houding van me.
(Naast moeite hadden we natuurlijk ook we ook plezier en lol en van die bruisende energie die hoort bij discussie en verwarring en ook soms wat ruzie en hopelijk hebben we het weer bijgelegd. Kortom, we staken er heel wat van op.)

Evenwel
Als je het naast het beleid van Daan houdt, wat Vincent heeft verwoord, dan denk ik dat je wel iets kunt concluderen:
Daan wrote:
regel 1: perspectief,
regel 2: perspectief,
regel 3: perspectief,
...
...


Het gaat er om dat er een soort van perspectief op natuur uit de landschapsfoto blijkt...

Think

Een foto van schapen op een dijk of heideveld, waarin natuurlijk beheer van een historisch cultuurlandschap wordt gepleegd: voldoende natuurlijk perspectief?

Een foto van een rijtje abelen langs een kanaal of provinciale weg, omgeven door weilanden - wel of niet geploegd of mestgeïnjecteerd? - maar in ieder geval zonder vogels of misschien ver weg een plukje grazende ganzen, en eventueel een koe er tussen maar niet te groot en zolang het maar geen Konikpaard is?

Of een foto van Martijn de Jonge - waar de hele discussie mee begon -, met een trein die als de kogels uit een DDR-mitrailleur langs de Oostvaardersplassen raast en voorkomt dat de mobiele natuurelementen buiten het natuurgebied komen... het perspectief van natuur in Nederland.

Een huis met een blauwe deur - Roelof, en ook Marsel van Oosten langer geleden - waar de voortrollende duinen van een zandwoestijn korte metten mee maken (oprukkende natuur) ...

perspectief op natuur?
of toch niet?

zeg het maar

PS Helikopters op die prachtige natuurlijke defensieterreinen, dat wilden we niet, dat is duidelijk. Ik zie er ook weinig perspectief op natuur in, hoewel je het ook als ultieme 'natuurdefensie' kunt opvatten...
PS 2 Wat je zou kunnen doen, zou kunnen, is op termijn - als het uitvoerbaar is - een vinkje aanbieden waarmee mensen naar smaak de cultuurlandschappen aan/uit kunnen zetten - ene helft aan, andere helft uit.

(aldus nog eens geredigeerd)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Wed 15 Jan 2014, 10:14; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 15 Jan 2014, 8:55    Post subject:
oh ja,

perspectief in een foto kun je soms pas herkennen als je enigszins bekend bent met de situatie. Volgens Daan/Vincent moet de foto zelf spreken, zonder de tekst. Naar mijn mening moet het mogen dat een tekst de context geeft die maakt dat je het perspectief in de foto gaat zien, en waarmee deze gaat spreken.

de wereld is te complex om zonder enige uitleg te bevatten.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Wed 15 Jan 2014, 15:58; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 15 Jan 2014, 10:44    Post subject:
peter wijn wrote:
.... Daarnaast, het lijkt me veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel handiger als je de foto's die je in de toekomst niet wil gewoon laat staan:

ten eerste zijn ze legitiem geplaatst;
ten tweede staan er interessante discussies onder;
ten derde kun je ze als referentie gebruiken.

Is dit ook gelezen door de moderatie?

Ik zie ergens een onderhandeling dat vier foto's genoeg zou zijn om de grens te bepalen. Als het probleem slechts één dimensie zou hebben, dan zou dit inderdaad het geval zijn.

Quod est not...
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2391
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 15 Jan 2014, 19:22    Post subject:
Wij hebben bewust de keuze gemaakt om geen voorbeeldfoto's in de mededeling op te nemen.
Ten eerste is het toch voor iedere foto anders, in de ene foto is een cultuurelement geen probleem terwijl ditzelfde element in een andere foto te overheersend kan zijn.
Ten tweede bij de beoordeling van een foto, doen wij niet aan vergelijken en we willen ook niet dat jullie dat gaan doen.
Laten we gewoon lekker gaan fotograferen en foto's plaatsen, dan wordt het vanzelf duidelijk.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 15 Jan 2014, 21:46    Post subject:
haha

lekker gaan fotograferen, dat zeg ik ook altijd als ik geen idee heb wat ik dan zou willen gaan fotograferen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Acherontia
Guest







PostPosted: Wed 15 Jan 2014, 21:47    Post subject:
En de elementen trotseren tijdens het fotograferen Cool en vooral erna ook....... Twisted Evil

Jeroen
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jan 2014, 11:26    Post subject: Cultuurelementen
Als ik de boodschap goed begrijp zoals die min of meer tussen de regels door te zien is, gaan de moderatoren in de toekomst wat ruimhartiger om met landschapsfoto's waarin cultuurelementen te zien zijn. Dat zie ik als pure winst.... en daar ben ik blij mee.

Toch mooi dat Hendrik van Kampen en anderen dat voor elkaar gekregen hebben. Ik ben benieuwd naar de foto's en nog meer naar de commentaren eronder in het landschappenalbum.
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.


Last edited by Wijnand van Buuren on Thu 16 Jan 2014, 13:18; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Dirk-Jan


Gender: Male
Age: 43
Joined: 26 Apr 2006
Posts: 244
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jan 2014, 12:16    Post subject:
Ik sluit me bij de woorden van Wijnand aan. Mijn excuses voor de iet wat teleurgestelde reacties eerder.
_________________
http://dirkjan.saaltink.net
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jan 2014, 13:01    Post subject: Re: Cultuurelementen
Wijnand van Buuren wrote:
Als ik de boodschap goed begrijp zoals die min of meer tussen de regels door te zien is, gaan de moderatoren in de toekomst wat ruimhartiger om met landschapsfoto's waarin cultuurelementen te zien zijn. Dat zie ik als pure winst.... en daar ben ik blij mee.

En als je naar de recent geplaatste foto's kijkt zie je dat in een aantal gevallen ook al terug. Er wordt dus ook gebruik van gemaakt. Ga daar vooral mee door, zou ik zo zeggen Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 16 Jan 2014, 13:30    Post subject:
Achterlangs begrijp ik dat mijn opmerkingen gelezen zijn.

Het scheelt als - en dan liefst voorlangs - een bericht gegeven wordt dat dit het geval is, dat leidt er toe dat ik me minder opwind. Anders denk ik dat het uit onwil genegeerd wordt, of uit domheid. Dat werkt op mij als een rode lap. Beide niet van toepassing dus.

Wat blijft staan:
* Ik zou het prettig vinden als er de komende maanden een meer heldere formulering komt van het natuurperspectief in landschappen.

* Ik zou het prettig vinden als de foto's en discussie in het huidige discussie-album ergens een plekje op de site vinden.

Motivatie zie eerder.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum