Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Canon lens, EF 55-200 f/4.5-5.6 II USM

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Wilco Bekhuis


Gender: Male
Age: 39
Joined: 06 Oct 2005
Posts: 2
Location: Hooglanderveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Nov 2006, 21:52    Post subject: Canon lens, EF 55-200 f/4.5-5.6 II USM
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu aan het oriënteren voor een nieuwe camara.

Onder andere voor een Canon eos 400D. Nu kun je verschillende pakketen kopen. Je kunt hem kaal kopen of alleen met een standaard lens, nu is er ook een pakket met nog een extra lens erbij + battery grip. €980,-
Het gaat om een lens van Canon EF 55-200 f/4.5-5.6 II USM, nu snap ik al aardig wat van de body's qua inhoudt en vermogen.
Maar van lenzen ben ik nog een leek.

Nu is mijn vraag of ik er goed aan doe om dit pakket / deze lens te nemen voor deze prijs, of zegen jullie koop hem kaal of met standaard lens en koop een andere lens er later bij.
Zoals een 70 - 500 mm lens, om iets te noemen, want ik wil straks ook grotere afstanden kunnen fotograferen voor wild.

m.v.g Wilco Bekhuis
_________________
Konica Minolta Dimage Z5

Canon eos 400D
Tokina 12-24 mm F4
Sigma 17-70 mm F2.8-4.5
canon 100-400 mm f4.5.-5.6
Back to top
Reply with quote
 
Adri Clements


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Apr 2006
Posts: 188
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 09 Nov 2006, 22:37    Post subject:
Ben zelf ook aan het uitkijken naar deze kamera + macrolens, hou veel kamera-express in de gaten. Daar is de camera excl. grip, met kitlens, NL versie +/- 750 euri.
Met grip een hondertje erbij.

Quote:
Het gaat om een lens van Canon EF 55-200 f/4.5-5.6 II USM, nu snap ik al aardig wat van de body's qua inhoudt en vermogen


Misschien is dat wel leuk, maar als je toch geld aan het uitgeven ben, waarom dan niet gelijk goed?

Voor de lens zou ik ook op Birdpix.nl informeren, omdat daar vooral gebruikers zitten die veel millimeters op hun camera hebben. Ik weet er ook lang niet alles van, maar weet wel dat bij lenzen met een vast brandpunt de foto kwalitatief beter is. Al spreek je dan wel over stukken hogere bedragen, maar als je nu investeerd, heb je daar jarenlang profijt van.

Hopelijk heb ik je wat verder geholpen, en anders zijn er legio mensen die je zeker meer informatie kunnen geven.

Groet, Adri
_________________
Canon user
Back to top
Reply with quote
 
Anne


Gender: Male
Age: 32
Joined: 05 Apr 2006
Posts: 45

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 11:03    Post subject:
Het ligt er maar aan wat je wilt gaan fotograferen. Wild gaat nog net met 200mm, maar voor vogels is 200mm echt te weinig.
Mijn ervaring is overigens ook dat je een battery grip niet echt nodig hebt.

Een goed alternatief is een telezoom met macrofunctie, die zijn vaak erg goedkoop en functioneel. Tamron en sigma hebben beide zo'n lens
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=12064
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=9460
dan heb je wel 300mm en ook een beter macrobereik, voor hetzelfde geld. Nadeel is natuurlijk wel dat macro vanaf 300mm niet altijd even handig is.
Natuurlijk blijft het hoe meer geld hoe betere kwalteit lens. Als je meer te besteden hebt zijn er betere opties.

Succes met je keuze
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veen


Gender: Male

Joined: 10 Jul 2006
Posts: 105

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 12:35    Post subject:
Als je echt macro wilt fotograferen is een lens met een vaste brandpuntsafstand (50, 90, 100, 150 mm, al naar gelang voorkeur: hoe langer het brandpunt hoe verder weg je kunt blijven, maar hoe zwaarder en bewegingsgevoeliger de lens) aan te bevelen. Die zijn zichtbaar scherper dan zoomlenzen. Voordeel van een gecombineerde zoomlens is dat je niet/niet zo vaak lenzen hoeft te wisselen.
_________________
inactief
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 12:49    Post subject:
Wilco,

Dit blijven lastige vragen omdat het vrij persoonlijke keuzes zijn. Geld en type onderwerp zijn daar natuurlijk hele belangrijke in

Ik reageer vooral even om de opmerking van Anne dat een batterygrip niet echt nodig is. Daar ben ik het op zich mee eens., Ik heb er altijd maar 1 batterij in zitten maar ik persoonlijk heb de grip nodig om hem lekker in mijn hand te kunnen houden.

Hou er als je een objectief met een groter bereik neemt (400-500 of groter) je zeker een statief nodig zult hebben (en die zijn ook niet gratis) Ik gebruik het statief nu ook veel omdat het donkerder aan het worden is. Ik vond een statief eerst onzin maar werk er nu erg prettig mee.

Ik hoop niet dat ik het je lastiger hebt gemaakt Wink

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Wilco Bekhuis


Gender: Male
Age: 39
Joined: 06 Oct 2005
Posts: 2
Location: Hooglanderveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 19:52    Post subject:
Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Het is idd een moeilijke keuze, vooral als je hoort dat alleen al op de canon 1500 soorten lenzen passen. Smile

Maar ben vandaag in de winkel geweest, en ben wel weer een stukje verder.
Iedergeval geen kitlens, ip daar voor bijv een sigma 18 - 125 mm
of 18 -200 mm. Zo heb je een ruimer bereik in groothoek.

En daarbij eventueel een sigma / tamron 70 -300 mm telelens, eventueel met converter. 1.4/1.6

kwaliteit sigma/tamron voor mij onduidelijk, de 1 zegt sigma de ander tamron.

En de reserve accu zei de verkoper ook, is niet echt nodig alleen voor meer houd vast is het fijn. anders heb je pink een beetje er los onder hangen.

Is dit een idee?

m.v.g Wilco
_________________
Konica Minolta Dimage Z5

Canon eos 400D
Tokina 12-24 mm F4
Sigma 17-70 mm F2.8-4.5
canon 100-400 mm f4.5.-5.6
Back to top
Reply with quote
 
Eric Gibcus


Gender: Male
Age: 56
Joined: 20 Sep 2005
Posts: 75
Location: Nieuwegein
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 12 Nov 2006, 11:17    Post subject:
de 50-500 vna sigma of de ...-500 van tamron voldoen goed. idd wel een statief nodig. dus kale body met 50-500 en een macro lens dan kom je een heel eind.
groet, eric
_________________
Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum