Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Is Nederpix verslavend?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Is Nederpix verslavend?
Ik bezoek zoveel websites, ik zou NP niet missen
3%
 3%  [ 5 ]
NP staat bij mijn favorieten/bookmarks en ik kijk regelmatig
32%
 32%  [ 50 ]
Ik kijk dagelijks op NP, maar kan wel een dagje zonder
55%
 55%  [ 85 ]
Als ik niet meerdere keren per dag de site bezoek voelt dat niet goed
3%
 3%  [ 6 ]
Anders, namelijk:
4%
 4%  [ 7 ]
Total Votes : 153


Author
Message
Laurens


Gender: Male
Age: 33
Joined: 16 Jun 2006
Posts: 289
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Nov 2006, 20:32    Post subject:
Ik kijk (vaak) wel regelmatig, kan ook een dagje zonder, maar toch, op langere termijn niet... dus... verslavend: ja Razz
_________________
www.beverskijken.nl
facebook.com/beverskijken
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 27 Nov 2006, 21:59    Post subject:
Verslaafd is wel wat overdreven, maar ik kijk toch wel minstens eens in de twee dagen, en meestal is dat wel meer. Als ik uit school kom, zet ik de computer aan en is NP de eerste site die ik bezoek. De mooiste foto's voorzie ik dan van commentaar en zo af en toe plaats ik zelf ook nog wat.
Iig is NP een enorme aanwinst en ik zou het zeker missen.

Gr Maarten
Back to top
Reply with quote
 
HansJWG


Gender: Male

Joined: 08 Mar 2007
Posts: 13
Location: Holland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Mar 2007, 16:45    Post subject:
Nu ik ook hier plaatjes plaats is dit wel een handige back-up, en ook een site om ideeen, informatie en inspiratie op te doen.
heb in mijn favorieten o.a. ook birdpix, en waarneming.nl.
Kortom bezoek deze sites regelmatig. Smile
Back to top
Reply with quote
 
Tjeerd visser


Gender: Male
Age: 32
Joined: 03 Jan 2007
Posts: 388
Location: Lutjegast
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 10 Mar 2007, 12:58    Post subject:
Ik kijk zeker dagelijks op NP, even kijken als er nieuwe foto's op staan, zo ja even van commentaar voorzien. NP staat bij mij zeker in de favorieten, en het is ook mijn favoriete site. Ik zal het wat Maarten al zij zeker missen.

Groeten Tjeerd visser
_________________
Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Back to top
Reply with quote
 
margriet


Gender: Female
Age: 41
Joined: 02 Apr 2007
Posts: 255

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jun 2007, 20:11    Post subject:
Eigenlijk deed ik vroeger (1,5 a 2 jr geleden) helemaal niet aan computers.... sinds ik een tijd met een heel groot brok gips heb gezeten doe ik veel met de computer, eerst om mijn natuur-kennis-zucht te vervullen, nu ook met foto's.
Zonder nederpix denk ik niet dat ik beter zou zijn gaan kijken naar hoe ik foto's maak, nu doe ik dat wel en ik merk dat de fotokwaliteit vooruit gegaan is, dank allen voor de lessen Wink
Maar wanneer ik lekker in het veld zit (zoals laatst 3 veldweken) mis ik het niet, wel is het heel erg moeilijk daarna uit alle foto's te kiezen welke ik ga plaatsen en alle mooie foto's te bekijken die ondertussen op de site staan.

groetjes margriet
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jun 2007, 21:09    Post subject:
Ik zit zo'n 15 uur per dag achter de pc. 8 uur per dag mbt mijn baan, en thuis zo'n 7 uurtjes mbt. mijn hobby (fotografie), mijn eigen bedrijfje (ontwerpen van drukwerk en het bouwen van website's) en voor de rest zo'n 30 waarnemingen en fotopagina's.
Ik kan dus wel zeggen dat ik redelijk on-line ben. Hiervoor heb ik dan ook een 20 Mbit verbinding. Terwijl ik met andere dingen op de pc bezig ben, staat op de achtergrond altijd NP en BP open, zodat ik wel 10x per avond op nieuwe foto's controleer.
Of dit een verslaving is???? vul dit zelf maar in.

Groetjes, Internet Arie , Aad Verkuijl
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
martijn roos


Gender: Male
Age: 32
Joined: 11 Dec 2006
Posts: 57
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jun 2007, 21:19    Post subject:
staat ook samen met birdpix en waarneming bij mijn favouriten. verder kijk ik elke keer als ik achter de comp. ga op Np. mijn pc staat op mijn eigen bureau dus ik kijk er echt super vaak op!
missen is een groot woord maar ik zou toch wel de dagen daarna met nog meer enthousiasme alle foto langslopen! zowieso is de hele hobby een keiharde verslaving bij mij, dus incl. Np en Bp! kan je nagaan hoe ik me voel als ik al 3 weken geen camera meer heb! Wink
gr. martijn
_________________
40d | Tamron 17-50 2.8 | Tamron 90 2.8

NIEUW: http://www.martijnroosfotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 27 Jun 2007, 6:20    Post subject:
In het kader van dit topic de volgende link http://www.ad.nl/multi-media/article1455078.ece.

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Ruben de Bruijn


Gender: Male
Age: 32
Joined: 09 May 2007
Posts: 110
Location: Molenaarsgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 27 Jun 2007, 13:26    Post subject: Kijken bij NP
Ik kijk echt wel heel vaak op NP, elke dag wel een paar keer, maar ik kan wel een dagje zonder hoor.

Gr. Ruben
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 14:24    Post subject:
Ik ben niet verslaafd aan NP. Wel aan mijn computer en Internet. Maar NP staat wel bij mijn favorieten en ik kijk elke dag wel even.

Henriėtte
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 15:04    Post subject:
Tja, als je een tijdje weg was en dan weer terugkeert. Heb je dan aangetoond dat je zonder kunt, of toon je aan dat je niet zonder kunt?

Weet niet.
Ik vind kletsen over natuurfotografie leuk (vaak steek je van kletsen iets op, omdat je er een beetje bij moet nadenken) en kijken naar goede foto's, of gewoon foto's met iets geks - en nadenken wat dat dan is, dat vind ik ook leuk.

Zou wel graag willen dat meer mensen daarvoor meer hun best doen trouwens. Elkaar een beetje prikkelen door foto's en reacties. Niet alleen maar rechtdoor fotograferen, en niet alleen maar lieve reacties.
(Dus impliciete dank aan de criticasters van mijn foto's en teksten.)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 62
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 15:58    Post subject:
sinds ik mij heb aangemeld op NP probeer ik foto,s te uploaden, alleen komen ze niet door de keuring heen.verder kom ik iedere dag wel een paar keer op NP en BP.



groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 16:01    Post subject:
Ja inderdaad, in de categorie: "Wie was Peter Wijn" en vervolgens een rode bol bij zijn naam... haha

Ik kijk het liefst dagelijks, soms komt het niet uit en dan kijk ik niet, kan ook weken niet zijn.

Soms maak ik dagelijks foto's soms maanden niet..

Als je iets upload heb je ook meer zin om te zien of er reacties op je foto zijn, en om bij anderen iets te schrijven..
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 17:18    Post subject:
Ik kijk echt iedere dag minstens een x, maar meestal vaker.
Als ik net gepost heb kijk ik heeeel vaak...
Tja toch wel een beetje verslaaft
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 19:36    Post subject:
Ja ik ben verslingerd, maar niets lijdt eronder.
zo iedereen tevreden Laughing
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Sat 17 Sep 2011, 20:03    Post subject:
Ben denk ik niet verslaafd aan NP. Alhoewel ik nagenoeg dagelijks op NP meerdere malen ingelogd ben kan ik best een weekendje of 3 weken (Zomervakantie) zonder internet. IK mis het dan niet, alhoewel ik mijn laptop wel meeneem op vakantie om er foto's op te zetten. IK kijk wel vaker als ik een foto geupload heb om de commentaren te lezen.
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 Sep 2011, 8:06    Post subject:
luc hoogenstein wrote:

Als moderator ben je natuurlijk dagelijks op nederpix te vinden, maar als ik dat niet zou zijn, dan zou ik hier ook vaak te vinden zijn. Ik denk wel dat het met pieken en dalen is, beetje afhankelijk van het seizoen en mijn eigen foto-activiteiten. Als er erg veel vogels voor de lens komen dan zal birdpix weer iets meer aandacht krijgen (alhoewel ik nederpix op dit moment zowel inhoudelijk als qua variatie stukken boeiender vind!).

Luc


Even mezelf citeren, van jaren terug: ondertussen ben ik volledig afgekickt. Birdpix kom ik zo ongeveer eens per maand, misschien nog minder, en Nederpix gebruik ik voornamelijk om via pb's contact te onderhouden met een paar andere fotografen. Mijn bezoekfrequentie hangt af van de intensiteit van het pb-verkeer. Foto's plaats ik al tijden niet meer op Birdpix, en de motivatie om nog foto's op Nederpix te plaatsen is gereduceerd tot iets in de buurt van nul. Waarom? Misschien oververzadiging, misschien teveel onhooggevallen ego's, misschien heb ik geen geschikte foto's voor Nederpix, misschien biedt Nederpix te weinig mogelijkheden, misschien ben ik een verwend nest geworden, misschien...etc. Misschien, als ik nog eens iets bijzonders fotografeer....

Ik vind het leuk om af en toe het forum te volgen en een berichtje of een commentaartje te plaatsen, maar veel verder gaat de liefde niet meer. Andere foto-gerelateerde interesses hebben het in de loop der jaren gewonnen van de pixen (hoewel ik nog steeds foto's maak die me na maanden nog doen verwonderen. Zolang dat gevoel blijft, blijf ik fotograferen).

groet,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Tineke Strijbosch
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 69
Joined: 21 Sep 2010
Posts: 33

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 18 Sep 2011, 19:05    Post subject:
Verslavend? Nee, dat niet, maar net terug van een vakantie in Frankrijk, toch wel meteen op Nederpix gaan kijken..... Laptop blijft ook thuis en ik mis dit dan ook niet.
Nederpix staat onder mijn favorieten, gewoon omdat ik het een enorm leuke, leerzame site vind en er prachtige foto's zijn te zien.
_________________
Canon Eos 90D met diverse lenzen.

Cullmann statief Mundo525m
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 18 Sep 2011, 21:11    Post subject: Verslavend
Ja, Nederpix werkt voor in zekere zin verslavend. Ik kijk nagenoeg dagelijks wanneer ik over internet kan beschikken; d.w.z in binnen- en buitenland. Daar heb ik ook de tijd voor momenteel wat zeker niet voor iedereen zal gelden.
Het valt me op dat het aantal reacties bij de aangeboden foto's gering is en dat gebruikers erg spaarzaam omgaan met nominaties en/of opbouwende kritische commentaren. Daardoor gaan sommige doelstellingen van de site enigszins verloren namelijk
1. het zijn van een community en/of platform
2. het kunnen leren van eigen en andermans werk.

Sommige opnamen worden vele keren bekeken maar wanneer er dan geen enkele reactie gegeven wordt is dat voor de maker waarschijnlijk niet erg stimulerend.

Ondanks deze punten geniet ik veelvuldig van het zien van de vele mooie natuuropnamen die op deze site worden aangeboden.

Toen ik startte heb ik mij voorgenomen om na iedere geplaatste foto van mijzelf tenminste 3 commentaren te geven bij foto's van andere gebruikers. Dat aantal is vrij gemakkelijk te halen. Mogelijk is dit een uitnodiging voor alle gebruikers.

Met vriendelijke groeten,
Wijnand van Buuren.
_________________
Nikon 7100 en Nikon 300s met Nikkor 70 - 300mm, Nikkor 105mm micro, Nikkor 18-105mm en Nikkor 200 - 400 mm F4 en teleconverter 1,4 E II. Manfrotto monopod 682B en Slik 3-poot.
Back to top
Reply with quote
 
Angela de Wild


Gender: Female
Age: 48
Joined: 09 Dec 2007
Posts: 209
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 19 Sep 2011, 9:31    Post subject:
Tijdens de vakantie kan ik gerust zonder, maar nu ik terug ben kijk ik toch weer bijna elke dag op NP

Groet, Angela
_________________
Ook op Facebook: https://www.facebook.com/pages/Angies-Eyes/807159139318621?ref=hl
Back to top
Reply with quote
 
Ben Aalders
Vip


Gender: Male
Age: 71
Joined: 31 Jan 2009
Posts: 72
Location: Zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Sep 2011, 12:54    Post subject:
Door mijn werk ben ik niet altijd in staat commentaar te geven, gelukkig staat op mijn afdeling een computer waar ik soms kijk en dan snel een nominatie geef voor een mooie foto.
Ik kijk dus iedere dag wel even op Nederpix, waar de kijkdichtheid overigens veel kleiner is dan op Birdpix waar ik af en toe iets op zet waar soms 600 maal naar gekeken wordt. Op Nederpix heb ik plaatjes staan waar 29 x naar gekeken is zonder enig commentaar, 2,4 kijkers per provincie.
Aan de andere kant is het best wel grappig dat een foto waar je het niet van denkt zomaar negen nominaties opleverd.
Toch vind ik Nederpix wel leuker omdat de diversiteit veel groter is en ik een liefhebber ben van landschapsfoto's.

Met vriendelijke groet,
Ben Aalders.
_________________
SONY RX10-M4 - SONY A7 Mll met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, F1.8-85 mm, Tamron 150-500 mm tele.
Back to top
Reply with quote
 
Lourens


Gender: Male
Age: 38
Joined: 16 Aug 2010
Posts: 23
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Sep 2011, 13:14    Post subject:
Pas sinds korte tijd bezoek ik dagelijks nederpix. Mede doordat ik mij wat serieuzer ben gaan bezig houden met fotograferen. Diverse foto sites afgelopen maar ik hoefde niet lang na te denken om mij hier aan te melden en andere sites, op birdpix na, links te laten liggen. Op eea manier trok Nederpix mij veel meer dan bv zoom.nl.
Ik vind het reuze interresant om foto's van andere te bekijken en hier zelf wat van op te steken. Ik probeer veel de commentaren te lezen zodat ik dat gebruiken voor mezelf. Zelf commentaar geven vind ik nog lastig omdat ik nog niet zo geknepen ben in het fotograferen.
Ik zou overigens best zonder kunnen maar ik zou het niet willen.
Back to top
Reply with quote
 
kasperge


Gender: Male
Age: 34
Joined: 24 Jul 2008
Posts: 79
Location: sint michielsgestel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 21 Sep 2011, 19:15    Post subject:
Ik kijk regelmatig op nederpix. Maar sinds ik me meer ben gaan richten op onderzoek naar paddestoelen en het bijhouden van soorten op waarneming.nl kijk ik wel iets minder dan voorheen.
Maar het blijft een geweldige site die zeker verslavend kan zijn. Very Happy

Gr Kasper
_________________
Nikon D50 met Sigma 70-300mm F4-5,6 DG macro/ Sigma 50mm F2,8 DG macro/ Nikkor AF-s 18-55mm 3,5-5,6G2 ED
Nikon D7000 met Nikon 70-300 F4,5-5,6 VRII en Nikon 85 F3,5 VR macro
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum