Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Huub Machiels - fotograaf van november 2014

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Nov 2014, 0:00    Post subject: Huub Machiels - fotograaf van november 2014
Mijn naam is Huub Machiels mijn leeftijd is 60 jaar, maar voel me meestal jonger. Smile


Een recente foto van mezelf deze werd 18 0ktober in groeve 't Rooth gemaakt. De fotograaf was mijn kleinzoontje van drie en een half jaar, hij gebruikte hier zijn Samsung cameraatje voor. Hij begon zijn fotografie opleiding al een jaar geleden, ik liet hem soms op de afstandbediening te drukken, gaf een teken als ik scherp gesteld had. Ha, ha er staan al foto's op Nederpix die van zijn hand komen.

Ik woon in het dorp Bunde ten noorden van Maastricht en ben in 1980 getrouwd met mijn echtgenote Jose. We werden gezegend met vier dochters, die inmiddels 33, 25, 20 en 17 jaar zijn, de ideale schoonzoon kwam er ook bij en de kleinkinderen volgden.
Nadat ik 5 ½ jaar militair was geweest begon ik in augustus 1979 bij Stadsbus Maastricht als buschauffeur. Ik verdien na dik 35 jaar nog steeds de kost met dit beroep, tegenwoordig bij Veolia Transport Limburg.


Een voorbeeld van andere foto's die ik ook maak, zag dat deze Gorilla geregeld een vingertje opstak tegen zijn publiek.
Bij het voederen kreeg ik mijn kans, hij schraapte als eerste zijn maaltijd bij elkaar, waarna hij weer het bekende vingertje opstak.


Andere hobby’s?
Buiten m’n fotografiehobby is het houden en kweken van vogels een leuke hobby waar ik veel vrije tijd aan besteed. Verder heb nog een aquarium met mooie tropische vissen die ik graag bekijk en bestudeer.
Mijn tuin is ook een hobby, het is er leuk vertoeven, ik heb hem zo ingericht dat de beestjes zich er thuis voelen. Ik deed van alles om deze te lokken, zo heb ik een vijvertje met een waterstroompje aangelegd. Ik plantte boompjes, struiken en bloemen , en hing kastjes op voor vogels en insecten. Stapelde hier en daar wat dakpannen, bakstenen en hout om schuilplaatsen te creëren. Er komen inmiddels allerlei beestjes op bezoek, die ik weer gebruik om te fotograferen.


Een voorbeeld van een landschap gemaakt met een 100mm macrolens.
Gemaakt vanaf de St. Pietersberg, het Jekerdal ten zuiden van Maastricht met op de achtergrond de wijngaarden van de Apostelhoeve.


Welke apparatuur gebruik en gebruikte je?
Ik begon in 2004 met een Konica Minolta Dimage Z1. Later kocht ik een Canon EOS 400D en een Tokina AF 100 mm f/2.8 macrolens waarmee ik betere macrofoto’s kon maken. De 400D gebruik ik soms nog als tweede camera, met de Tokina lens had ik veel problemen die is inmiddels vervangen. Tegenwoordig fotografeer ik meestal met een Canon EOS 60D met een Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM lens er op. Ik heb verder nog een Tokina 80–400 mm f/4.5-5.6 AT- X 840 D lens die erg makkelijk is voor onderwerpen die zich wat verder weg bevinden. Andere lenzen die ik gebruik zijn de Canon EF-S 18-55 mm 1:3.5–5.6 IS II en de Canon EF 50 mm 1: 1.8 II .
Ik fotografeer nog steeds in JPG, ben tevreden over het resultaat, maar ga in de toekomst zeker ook eens in RAW proberen. Mijn foto’s bewerk ik meestal met het eenvoudige PhotoFiltre en Windows Live Photo Gallery soms ook Adobe Photoshop.


Foto gemaakt in mijn tuin, kwam de achterdeur uit en kreeg deze verrassing van parende Bruine kikkers te zien.

Website: Een eigen website heb ik niet en ben voorlopig nog niet van plan er een te maken. Ik denk dat foto’s meer aandacht krijgen op een site als Nederpix waar veel natuurfotografen en natuurliefhebbers bij elkaar komen. In het verleden plaatste ik ook natuurfoto’s op het Belgische Natuurfotoalbum. Vond het jammer dat deze site ineens van het web was, inmiddels is de site weer hersteld, maar alle foto’s die er geplaatst waren door de leden zijn verdwenen. Ik plaatste in het verleden ook landschapfoto’s bij Panoramio, dat inmiddels door Google Earth gebruikt wordt.


De originele foto van deze Veldparelmoer vlinder plaatste ik in een breed formaat op Nederpix, kreeg toen de tip om eens een vierkante uitsnede te proberen, het pakte goed uit vond ik.

Waarom natuurfotografie en wat vind ik het leuke er aan?
Ik struinde in het verleden veel door de natuur en genoot van hetgeen ik zag. Op een gegeven moment nam ik een camera mee, en begon te fotograferen. Ik vind het nu prachtig om via een macrofoto details te zien en te laten zien, die met het blote oog niet zichtbaar zijn. In deze moderne tijd heb ik de gelegenheid om via internet de beestjes en plantjes die ik zie te delen met anderen, vind het een goede manier om de natuur te promoten. Denk dat veel mensen geen flauw idee hebben wat er om hen heen groeit en bloeit. Verder kwam ik er achter dat er ook natuurliefhebbers zijn die lichamelijk niet meer in staat zijn om de natuur op te zoeken, vind het leuk om deze mensen ook mee te laten genieten van het moois om ons heen.


Ik vind dit een mooie gedragsfoto, de Blauwe glazenmaker is hier bezig met het afzetten van eitjes in de modderige oever van een plas water.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Deze hobby heeft mijns inziens weinig minder leuke kanten. Vind het wel vervelend als je tijdens het fotograferen gestoord wordt, de meeste fotografen zullen het wel herkennen. Ben je geconcentreerd bezig, hoor je achter je een nieuwsgierige stem van iemand die te dicht bij komt, concentratie en het beestje weg. Insecten zoals teken hebben me voorzichtig gemaakt, in het verleden trof ik wel ik er wel eens een of twee aan, maar ben er gelukkig nooit ziek van geworden. Tegenwoordig gaat er meestal een spuitbusje mee waarmee ik m’n kleding inspuit.


Een boomkikker is kleiner dan de meeste mensen denken, deze trof ik aan op een braam, ideaal vergelijkingsmateriaal om het formaat vast te stellen.

Wat is je specialiteit?
Mijn specialiteit is het maken van macrofoto’s, met onderwerpen met het formaat zo tussen een mug en een kikker, maar ik maak ook graag andere foto’s van allerlei onderwerpen.


Deze Fluweelpootjes lieten zich mooi onder hun hoedje kijken, ze groeiden op een dikke Populierenstam vergezeld van andere zwammetjes.

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Ik hou niet van moderne kunst, foto’s waarin ik nauwelijks kan herkennen wat het voorstelt maak ik weinig. Ik probeer de scherpte zo goed mogelijk en op de juiste plaats te krijgen. De compositie en achtergrond bepaal ik ter plekke en hou dan ook rekening met lichtinval en kleuren. Het gaat vaak automatisch, als ik snel moet zijn heb ik daar soms maar enkele seconden voor nodig. Indien een compositie achteraf niet naar mijn smaak is, is dit vaak nog op te lossen door een stukje van een foto weg te snijden, maar ik crop zelden meer als 80%.


Ieder jaar is de Vuurjuffer een trouwe bezoeker van mijn tuin, deze ging er mooi bij zitten voor een portretfoto.

Hoe werk je meestal?
Meestal struin ik rond door de natuur en maak foto’s van onderwerpen die ik leuk of apart vind. Het liefst loop ik door gebieden waar ik kan gaan en staan waar ik wil, heb een hekel aan afrasteringen. Heb meestal een rugzak en een fototas bij me, en sleep van alles mee. Daarin zitten altijd 2 camera’s met reserve batterijen en toebehoren. Ik neem ook altijd een statief en andere attributen mee om mijn camera te ondersteunen. Verder een regenjas, een opvouwbare paraplu en een paar droge sokken voor het geval dat ik natte voeten krijg. Wat eten en drinken mee is ook makkelijk, om eventueel wat langer blijven.


Deze foto maakte ik net over de Belgische grens ten zuiden van Maastricht, doordat het Dambordje mooi vertikaal aan een paar sprieten hing kon ik hem frontaal vastleggen.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen?
Ik probeer de natuur altijd achter te laten zoals ik hem aantrof. Ik kijk uit waar ik loop, en probeer geen zeldzame planten of paddestoelen te vertrappen. Denk dat de verstoring door natuurfotografen in Limburg over het algemeen wel meevalt. Ik heb er een hekel aan als ik zie hoe anderen de natuur vernielen en vervuilen. Iedereen die in de natuur komt ziet het wel eens, hele kofferbakken met afval worden er gedropt.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Het begon al in mijn jeugd met een goedkoop cameraatje, toen zat ik nog op de lagere school. Later, in de jaren 70, kocht ik een Olympus Trip die ik jaren gebruikte, en ik heb hem nog steeds. Ik maakte foto’s van alles en nog wat, maar deed er verder niets mee. Ongeveer tien jaar geleden begon ik met digitale fotografie. Mijn vrouw en kinderen gaven me een Konica Minolta Dimage Z1 als verjaardagscadeau voor mijn vijftigste verjaardag. Ze dachten dat ik hem ging gebruiken voor huis-, tuin- en keukenfoto’s, maar dat liep anders. Ik nam de camera mee op m’n struintochten door de natuur en kwam er al snel achter dat je er leuke macrofoto’s mee kon maken.


Soms zie je niet wat je denkt te zien, op het eerste gezicht denk je dat deze Riethaantjes aan het paren zijn, als je beter kijkt zie je dat de onderste door de bovenste gebruikt wordt om boven te komen.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Limburg en de Belgische grensstreek hebben veel te bieden qua natuur, wat dat betreft ben ik een bevoordeeld mens. Het nabij mijn woonplaats gelegen Bunderbos is een van mijn favoriete plekjes. Er is het hele jaar door van alles te zien, en ik ken het gebeid door en door. In de lente en zomer kom ik graag in Belgische natuurgebieden ten zuiden van Maastricht, waar ik vlinders en orchideeën fotografeer. Groeve ’t Rooth, midden Limburg, De Dellen bij Meerssen en nog een paar gebieden, probeer ik een paar keer per jaar te bezoeken.

Wat is je droomsoort/gebied?
Sinds een jaar of vijf zie ik geen Vuursalamander meer in de Limburgse bossen. Door een schimmelziekte zijn deze zo goed als uitgestorven. Ik verheug me op de dag dat ze weer terug zijn en heb me voor genomen als ik er ooit nog een aantref mijn hele geheugenkaart vol te schieten.
Heb geen gebied waar ik van droom, ben een tevreden mens. Als in een voor mij onbekend gebied kom, fotografeer ik op de zelfde manier als thuis, gewoon rondstruinen en foto’s maken. Ik bereid me wel voor door op landkaarten te kijken en wat over de flora en fauna van het gebied te lezen.


Deze Veldparelmoervlinder vloog tusen de pluizenbollen van paardenbloemen, hij ging naast me zitten op de manier zoals ik hem in beeld bracht.

Wat zou je graag doen op fotografiegebied?
In de wintermaanden heb ik te weinig macro-onderwerpen die me interesseren, insecten, vlinders en bloemen zijn dan immers zo goed als verdwenen. Ik ben van plan om in die tijd wat vaker andere onderwerpen in de natuur te gaan fotograferen, zoals bijvoorbeeld landschappen, vogels en zoogdieren.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert?
Ik heb niet echt een bekende fotograaf die me inspireert, ik word wel geïnspireerd door foto’s die ik zie. Door goed te kijken ben ik een bepaalde manieren van fotograferen mooi gaan vinden. Er blijft altijd iets in het geheugen achter, wat later word toegepast.


Maakte deze foto van Klaverblauwtjes in België, ze zaten mooi vrij langs een pad.Kreeg deze compositie door de foto te spiegelen.

Doe je ook nog andere vormen van fotografie?
Ik maak ook foto’s van landschappen, gebouwen, steden en mensen, maar loop bv. ook graag door een dierentuin met de telelens op m’n camera om het gedrag van in de dieren vast te leggen. Met de komst van mijn kleinkinderen maak ik ook weer meer foto's van mijn familie.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. fotografie?
Ha, ha, heb er wel meer.

Ik was eens met enkele andere fotografen in een mooi natuurgebied in de buurt van het Belgische Maasmechelen, het wemelde er van de paddestoelen. We fotografeerden netjes om de beurt de ene na de andere paddenstoel, waaronder veel Boleten. Achter ons naderde een man met twee plastic draagtassen in z’n handen, hij bleef netjes achter ons aanlopen. Hij wachtte tot dat wij klaar waren met fotograferen, en plukte toen alle Boleten achter ons en stopte deze in zijn draagtassen.
Toen ik hem vroeg wat hij met zoveel paddestoelen moest, antwoordde hij: A wel, die kun ge allemaal opeten. We schoten in een lach, dat was nog niet bij op gekomen. Ik hou het toch maar bij een bakje champignons uit de winkel.


Soms geloof je je ogen niet, omdat hetgeen je ziet te mooi is om waar te zijn. Zo kwam ik hier terecht bij een Boomkikker feestje tussen de Bramen.

Ik was pas geleden samen met m’n kleinzoontje aan het struinen in mergelgroeve ’t Rooth. We waren bezig met het fotograferen van een knotszwam, hij met zijn kleine Samsung cameraatje en ik m’n Canon vanaf statief. Van te voren zei hij nog: "Hier opa je mag ook die van mij gebruiken." Ineens klonk er van achter ons een stem, een mevrouw vroeg me naar de soort. Ik gaf haar netjes antwoord, ze bleek er verstand van te hebben en twijfelde. Op het eind van het verhaal trok ze de knotszwam uit, om hem beter te bekijken. Vol verbazing en verwarring keek mijn kleinzoon me aan, ik moest iets doen. Een beetje gepikeerd zie ik haar toen dat ze dat niet moest doen, omdat ik m’n kleinzoontje geleerd heb om geen paddestoelen te vernielen, omdat andere mensen er dan niet meer naar kunnen kijken. Ik vertelde hem ook eens dat je buikpijn kunt krijgen als je eten in je handen pakt, nadat je een paddenstoel hebt vastgehad. Ze excuseerde zich zenuwachtig en plantte de Knotszwam weer terug, maar die viel van ellende om. Toen we doorliepen zei het pientere ventje van 3½: "Ze zal dalik wel boekpijn kriege es ze geit ete." (Ze zal dadelijk wel buikpijn krijgen als ze gaat eten.) Ik betrapte me zelf op een glimlach.


Vind dit een leuke foto van het gedrag van dieren, de liefde straalt er vanaf, maakte de foto met behulp van m'n telelens.

Wat vind je van Nederpix?
Vind Nederpix een goed ingerichte site en erg overzichtelijk. Ik plaats er al sinds het begin van de site foto’s en het bevalt me prima. Mede door deze site ben ik steeds betere natuurfoto’s gaan maken. Het modereren van de foto’s houd het peil hoog, ik vind dat dit goed en correct gedaan word door de moderators. Een foto die in het tijdelijk album komt, staat daar bijna altijd terecht, ook al ziet de maker ervan dit niet altijd meteen, hij kan er van leren. Persoonlijk controleer mijn foto’s altijd op ruis, sensorvlekjes, scherpte, compositie, e.d. voor ik ze plaats. Modereer ze eigenlijk zelf al van te voren. Ik heb bijna nooit een foto die niet goedgekeurd wordt.

Heb je nog tips voor fotografen?
Wie ben ik, ik denk dat een fotograaf er op den duur er zelf achter komt hoe hij het beste resultaat krijgt. Ik kan wel aanraden om je camera regelmatig te controleren of de instellingen nog goed staan. Het is bijvoorbeeld jammer als je thuis blijkt dat je camera de helft van de dag op 1600 ISO heeft gestaan, en je foto’s vol ruis zitten. Verder raad ik het aan je camera te ondersteunen indien het mogelijk is. Uit het handje krijg je minder scherpe foto’s is mijn ervaring. Bij langzame sluitertijden kun je de camera niet stil genoeg houden en krijg je meer bewegingsonscherpte.


Weet niet of deze foto kan op Nederpix, vind dit een mooi voorbeeld van de foto's van mensen die ik weleens maak. De mensen liepen in gedachten over hun vliegreis naar het vliegtuig toe, een vrouw nam nog even afscheid door te wuiven. Het lijnenspel van de bestrating werkte hier mooi mee.

Beste foto?
Heb ik niet, iedere foto heeft wel iets dat hem de moeite waard maakt.
Probeer eigenlijk allemaal beste foto’s te maken, al lukt dat niet altijd.
Het is een kwestie van tijd en plaats, er komt meestal weer een betere.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik dacht bij deze vraag meteen aan Henk van den Born.

Ik vind dat Henk wel eens in het zonnetje gezet mag worden.
Henk heeft bijna 2000 foto’s op Nederpix geplaatst en toonde zijn belangstelling voor foto’s van anderen, door te reageren met meer dan 11000 commentaren op foto’s van anderen. Hij is een fotograaf die sinds de oprichting van Nederpix altijd actief is geweest op deze site. Ik hou ook wel van zijn manier van foto’s maken. Hij fotografeert vaak de zelfde onderwerpen als ik zelf en geeft daar meestal net een andere draai aan. Je ziet aan de foto’s van Henk dat hij een natuurliefhebber in hart en nieren is, en met veel plezier en enthousiasme fotografeert.

Henk veel plezier ermee, ben erg benieuwd naar je verhaal en de foto’s die je selecteert voor fotograaf van de maand December.
Back to top
Reply with quote
 
Frank Smedts


Gender: Male

Joined: 14 Feb 2009
Posts: 195

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Nov 2014, 9:50    Post subject:
Mooi verhaal Huub, zeker met de kleine man met z'n fotografische interesse.
Tevens ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die alleen in JPG knip, heb de meerwaarde ook nog niet direct van de RAW gevonden of ontdekt.

gr. Frank
Back to top
Reply with quote
 
A.R. Janssens


Gender: Male
Age: 78
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 119
Location: Warmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Nov 2014, 11:33    Post subject:
Huub, ik vind je bijdrage getuigen van een grote spontaniteit en een diepe liefde voor de natuur. Ik heb een keer samen met je gefotografeerd en ik bewaar daar nog steeds de beste herinneringen aan. Je opnames zijn voor mij altijd herkenbaar door de interessante onderwerpen, de correcte belichting, de scherpte, de rustige achtergronden en de afwezigheid van opsmuk. Ik denk dat je geen spijt zult hebben van de overgang naar RAW. Ik hoop nog lang foto's van jouw hand te kunnen zien. Volgens mij heb je in Henk een ideale fotografeermaat en je keuze voor hem als je opvolger lijkt me dan ook niet meer dan logisch.

Vriendelijke groeten,

Roelof Janssens

http://www.roelofjanssens.nl/
_________________
Nikon-camera's en objectieven, Gitzo-statieven
Back to top
Reply with quote
 
jannie


Gender: Female
Age: 76
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 171
Location: leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Nov 2014, 11:40    Post subject:
Dit is genieten Huub, mooi interview.
Je laat door je prachtige foto's zien dat je een veelzijdig fotograaf bent met gevoel voor schoonheid en compositie.

Ik kan me voorstellen dat je kleinzoon graag met je meegaat, goed voorbeeld doet goed volgen en wat is er gezelliger dan met je opa op stap te gaan.


Een verdiende plek als fotograaf van de maand, ik wens je veel plezier!

Een goede keus gemaakt voor de volgende maand door Henk te kiezen.

Vriendelijke groet,
Jannie
_________________
Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Back to top
Reply with quote
 
Leo Brosens


Gender: Male
Age: 71
Joined: 09 Aug 2012
Posts: 13
Location: Klein Zundert
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Nov 2014, 22:03    Post subject:
Beste Huub,
Knappe foto's maak je vind ik. Technisch hoogstaand en veel oog voor compositie en sfeer. Ik kan van die foto's nog veel leren. Knap ook dat je dit bereikt nu nog enkel met jpg.
Veel fotoplezier nog.
Mvg
Leo
_________________
Canon EOS 7D
Canon Macro 100mm 1:2,8 L iS USM
Back to top
Reply with quote
 
Sam Dijkstra


Gender: Male
Age: 70
Joined: 27 Aug 2012
Posts: 45
Location: Tjerkwerd
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 02 Nov 2014, 17:25    Post subject:
Geweldig dat je fotograaf van deze maand bent geworden Huub, en ik heb genoten van de mooie foto`s, ook de vrouwen op het vliegveld vind ik goed en op het juiste moment gemaakt

Gr Sam
_________________
Camera Canon EOS-1 Mark 111 Canon EOS 40 D, lensen Canon 17-85 ,Canon 400 mm telelens 4.5, Sigma apo 2,8 150 mm macro, Canon 70-200 mm
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Nov 2014, 13:04    Post subject:
Herkenbaar Huub.
Mooie opnames en een goed verhaal.
Die opname van je kleinzoontje vind ik super. Dat gaat nog een prima fotograaf worden. Ik weet wel niet wat de minimum leeftijd is voor Nederpix.

Bedankt dat je mij hebt voorgedragen als fotograaf van de maand voor december, de maand dat we gaan verhuizen naar Belgisch Limburg.
Dus ik moet ruim voor die tijd wat verzinnen. Wink

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
Tom.S


Gender: Male

Joined: 21 Aug 2013
Posts: 10

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 16 Nov 2014, 13:08    Post subject:
Beste Huub,
Mooi, en een dubbel en dwars verdiende eer om fotograaf van de maand te zijn geworden, jou foto's zijn keer op keer prachtig om te zien, wat jou kleinzoon betreft daar is geen twijfel over mogelijk dat hij een goede fotograaf wordt, een betere leermeester kan hij haast niet krijgen!

Groeten, Tom
_________________
Dancing
Back to top
Reply with quote
 
Herman Berkhoudt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 127
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 17 Nov 2014, 9:03    Post subject:
Ha die Huub.

Net als bij Jannie die je nomineerde kon ik ook makkelijk terugbladeren naar de eerste foto die ik van je maakte tijdens een rondleiding van Hans Adema in de Hortus in Leiden. 23-10-201 zegt de datum. Een portret geknield met macro I.S. uit de hand, gesteund op je andere.
En weer zie ik daar wat foto's verderop de heilige tweeëenheid Huub en Henk verenigd. Een mooi paar apart en je hebt er goed aan gedaan hem voor volgende maand te nomineren.
Jullie zijn Nederpixers van het eerste uur en altijd heel actief. Ik heb veel respect vooral voor je macro-opnamen die je in je portfolio hebt gekozen. Ik probeer in het zelfde segment actief te zijn, maar Limburg heeft voor veel onderwerpen vaak het betere aanbod.
Je bent net als Henk altijd in voor tips en hulp en ik zou graag nog eens een moment samen in Limburg of Noord-Belgié aan de slag gaan.
Die kleinzoon en zijn aanleg komt mij ook erg bekend voor, ik heb er ook zo een paar die altijd graag aan de spullen zitten. Ondanks hun jonge leeftijd zijn ze heel creatief.
Geniet ervan in het zonnetje gezet te worden, het is je zéker door mij van harte gegund.

Groet, Herman
_________________
Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 21 Nov 2014, 17:45    Post subject:
Mooi verhaal Huub. Heb je eens ontmoet op een Pixperience.
Maar nu heb ik een beter beeld van je gekregen!
Hoop nog lang van je foto's te kunnen genieten.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Lies Lammers
Guest







PostPosted: Mon 24 Nov 2014, 16:50    Post subject:
Allereerst gefeliciteerd als fotograaf van de maand Huub!
Ik heb je interview met veel interesse gelezen. Ook de foto`s zijn heel mooi, ik heb al veel op Nederpix kunnen bewonderen, maar het is natuurlijk wel leuk om ze hier nog een keer te zien. De mooiste is natuurlijk die van je kleinzoontje, jong geleerd is oud gedaan Very Happy
Groeten,
Lies.

www.pbase.com/hennie2011
Back to top
Reply with quote
 
Mignon-Creative


Gender: Male
Age: 57
Joined: 12 Oct 2008
Posts: 68
Location: Oost - Souburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 25 Nov 2014, 19:30    Post subject:
Hey Huub ,

Leuk om wat meer van jou te leren kennen middels dit interview .
Heb dit artikel met veel plezier gelezen en bewonder je veelzijdigheid in de fotografie .
Met name van je macro foto's kan ik altijd erg genieten .
Ben zelf ook vrij laat begonnen met het fotograferen in RAW en kan het je aanbevelen , je zal er zeker geen spijt van krijgen .

Groetjes, Richard
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 78
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Nov 2014, 13:22    Post subject:
'n Beetje aan de late kant Huub maar daarom niet minder gemeend: genoten van je prachtige foto's en ook je verhaal was interessant om te lezen. Veel plezier toegewenst bij je fotografiepassie!
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
Zeeg Robbemond


Gender: Male

Joined: 10 Sep 2005
Posts: 241

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Nov 2014, 16:23    Post subject:
..

Last edited by Zeeg Robbemond on Tue 02 Feb 2016, 20:37; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Wim de Louwere-Landauer92


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2005
Posts: 269

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Nov 2014, 20:15    Post subject:
Prachtig spontaan verhaal (én opnames) Huub.

Van een aantal feiten weet ik zeker dat ze op waarheid berusten. Zeker van die zak met paddenstoelen. Ik bedoel de tassen van die Belg.

Ik wens Henk succes bij het kiezen uit zijn uitgebreid genre.

Met vriendelijke groet (aan allen)
WiM
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Nov 2014, 17:19    Post subject:
Huub wat een prachtig verhaal, dit omlijst met schitterende opname's.
Dat broodje kroket dat Zeeg en ik mis liepen, kwam doordat er iemand in tijdnoot zat{Henk].
Ik hoop je nog eens te ontmoeten en gezellig opstap te gaan.
Veel succes.

gr, cor.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
huub machiels


Gender: Male
Age: 69
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 38
Location: Bunde
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Dec 2014, 0:04    Post subject:
De maand november is al weer voorbij, Jannie bedankt dat je me voordroeg.
Verder iedereen bedankt voor het lezen en kijken.
Zij die reageerden wil ik nog eens extra bedanken, ik vond dit erg leuk.
Draag het bijltje over aan Henk, die ik een fijne maand als fotograaf van de maand december wens.

Met vriendelijke groet, Huub
_________________
Gebruik en gebruikte foto- apparatuur van Canon, Tokina en Konica Minolta.
Back to top
Reply with quote
 
danny.declercq


Gender: Male

Joined: 16 May 2013
Posts: 51
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Dec 2014, 19:13    Post subject:
Je foto's getuigen van vakmanschap Huub, waar ik met veel plezier naar kijk. Ik wens je nog veel plezier in het vastleggen van de natuur in al zijn aspecten.
_________________
Nikon D750, Sigma 150mm macro, Laowa 60mm F2.8 2x Ultra-Macro Nikon F, Laowa 25mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum