Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Jaap Schelvis - fotograaf van maart 2015
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 0:00    Post subject: Jaap Schelvis - fotograaf van maart 2015
Ja zeg, wat krijgen we nu weer? Joerie had toch duidelijk gezegd dat Ben de volgende fotograaf van de maand moest worden en nou dringt die Schelvis gewoon voor Twisted Evil .
Daar zal die dan wel een reden voor hebben? En jawel die reden is er; Jaap stopt deze maand als admin van Nederpix en zet zichzelf nog eens ongegeneerd in het zonnetje. Waarom ik er mee stop? Omdat ik er nog steeds plezier in heb en daar graag op terug wil kunnen kijken. En daarnaast omdat ik geloof in verandering, voor de website en voor mijzelf. En wie 'mijzelf' dan wel is hoop ik wat te verduidelijken in dit topic.

Snotneuzen in de AquaZoo

Eerst maar even de verplichte korte bio (Kan ik van mezelf niet zeggen, ik heb nog 7 jaar over mijn studie biologie gedaan). Ik woon al een jaartje of 37 samen met mijn eerste vriendinnetje, wat later mijn vrouw werd en nog later de moeder van mijn vier zoons. We hebben gewoond in Brabant, Utrecht en Groningen, maar sinds een tweetal jaar zijn we neergestreken in Leeuwarden. Ik ben 54, heb gewerkt in de archeologie en voor de milieubeweging, maar sinds 5 jaar ben ik (beeld-)redacteur bij het grootste Nederlandse stockbureau voor natuurfotografie. Wat moet er verder nog in de korte bio? Oh ja, andere hobby's en gebruikte apparatuur. Dat is in mijn geval simpel want dat komt op hetzelfde neer. Mijn andere hobby is namelijk gebruikte apparatuur. Op rommelmarkten en dergelijke zoek en vind ik soms glazen negatieven, lenzen en camera's. Voor die laatste zoek ik dan passende film of pas ik film aan dat die past. De HEMA ontwikkelt nog vrijwel alles en de negatieven (of diapositieven) reproduceer ik vervolgens met een geïmproviseerd lichtbakje en een DSLR met macrolens er boven.

Foto’s op Nederpix



Mogelijk de enige bewaard gebleven foto van het oorspronkelijke stationnetje van Manage (B), gesloopt in 1902, maar teruggevonden op een glasplaatje van 9x12 cm in een sigarenkistje op de rommelmarkt.



Chimpen aan de Zwarte Zee, fotografie is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven.


Waarom natuurfotografie?

Natuur is bij mij met enorme paplepels naar binnen gegoten; kind van een ouwe sok, lid van de Jeugdnatuurwacht en NJN, (gezins-)lid van Natuurmonumenten sinds 1961 en later mijn studie Biologie, werk bij de Waddenvereniging en reisleider van natuurreizen. Natuur was en is altijd een belangrijk onderdeel van mijn dagelijks leven. Prettige jeugdherinneringen betreffen dan ook vooral de lange wandelingen langs het strand bij Kijkduin en door Meijendel, roeien op de Nieuwkoopse plassen en gezinsvakanties op plaatsen waar klasgenootjes nog nooit van hadden gehoord. Tegenwoordig staan de Plitvicemeren op de Werelderfgoedlijst en vormen ze een bekende toeristische trekpleister in Kroatië, maar eind jaren zestig was het nog een heel avontuur om met een Simcaatje in 3-4 dagen naar Joegoslavië te rijden. Beelden die ik nooit zal vergeten; de eerste Vuursalamander die ik daar zag en de pootafdruk van een beer ons aangewezen door de eigenaar van het landje waar we onze tent mochten opzetten.


Mix van natuur en cultuur, herfstige wijngaarden langs de Saale.


Wat kenmerkt jouw foto’s? 

Ik denk niet dat er 1 kenmerk is wat opgaat voor al of zelfs maar de meeste van mijn foto's, daarvoor maak ik te veel verschillende soorten foto's. Eigen foto's waar ik blij mee ben (dat gaat dus heel voorzichtig in de richting van tevreden over ben), tonen vaak een tegenstelling zoals oud < > nieuw of groot < > klein. Maar het kan ook een contrast in emoties zijn zoals in deze foto van een motorfiets die de rivier oversteekt. Zorgeloze dagjesmensen die bootjevaren en een varken in een ellendige toestand.


This little piggy went to market....



Zomaar een portretje in de Iraanse woestijn.

Wat is je specialiteit?

Die heb ik niet en dat is min of meer een bewuste keuze. Omdat ik graag nieuwe dingen ontdek en uitprobeer ben ik meestal een tijd (soms een paar weken, soms enkele jaren) fanatiek met een bepaald onderwerp of techniek bezig. Wanneer ik dat voor mijn gevoel een beetje in de vingers heb (of wanneer het me eerder gaat vervelen) ga ik weer op zoek naar iets nieuws. Sommige onderwerpen, zoals nachtvlinders, blijven me wel boeien en leiden tot een soort verzamelwoede waardoor je misschien geneigd bent te denken dat ze mijn specialiteit vormen.


Ook na jaren nachtvlinders fotograferen vind ik het leuk om een overbekende soort anders vast te leggen.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?

Toen ik een jaar of 8 was kreeg ik samen met mijn broer deze afgedankte Agfa Clack waar ik vooral vakantiekiekjes mee maakte en dichter bij huis snelle auto's en stoere motorfietsen mee vereeuwigde.
Een jaar of 5 later kreeg ik van een oom die grafisch ontwerper en fotograaf was mijn eerste spiegelreflexcamera, een oerdegelijke Oost-Duitse Pentacon FM. Hiermee begon ik er vrolijk op los te fotograferen en experimenteren en met een balgje en tussenringen maakte ik mijn eerste 'macro-opnames'. Toen was het fotografiehek van de dam en na eindeloze rondes krantenwijk had ik genoeg bij elkaar gespaard voor een Canon AE1. Gaandeweg kwamen daar extra objectieven bij zoals een 28mm groothoek en voor de vogeltjes een F5.6/300mm die ik zelfs met een 2x converter gebruikte. Geen enkel probleem voor de autofocus Wink


Mijn 'Haagse' opa was mijn favoriete opa. Niet alleen stonden er vaak spannende motorfietsen in de Doldersestraat, maar hij had ook zelf op zolder een vergroter gebouwd en heel af en toe kregen we een voorstelling met zijn toverlantaarn.



Naast de camera kwam er ook een zelf-getimmerde Doka op zolder waarin ik naar hartelust vergrootte en ook experimenteerde met vlakfilm en pseudosolarisatie zoals deze opname op een tot 30 din (lees ISO 800) gepushte Kodak Tri-x van Loudon Wainwright III op het Rotterdam Folk festival in 1978.


Wat zijn je favoriete plekjes?

Ik kom graag op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben, nieuwe gebieden waar ik niet weet wat ik er kan verwachten aan soorten. Wanneer zich dan ook de mogelijkheid aanbiedt om een dergelijk gebied te bezoeken waar je niet zomaar komt is voor mij de verleiding al snel te groot. Op die manier heb ik al heel wat onbekende en afgelegen plekken bezocht in bijvoorbeeld Iran, Kirgizië en Georgië. Toch vind ik het ook fijn om een bepaald gebied (veel) vaker te bezoeken en op die manier echt te leren kennen. Als reisleider ben ik zo'n twaalf keer in Noord-Oost Polen geweest en ik zou er graag nog een paar keer naar toe gaan. Tijdens het begeleiden van zo'n reis heb je eigenlijk nooit de tijd om serieus te fotograferen, maar omdat de natuur daar nog zo onverstoord en rijk is kun je tussen de bedrijven door nog heel wat leuks fotograferen. Soms heb je ook gewoon geluk dat je een keer op de juiste plek op de juiste tijd bent met bijvoorbeeld al net genoeg blad aan de bomen en toch voldoende mooi licht.
Dichter bij huis geldt eigenlijk hetzelfde. Ik woon net iets meer dan twee jaar in Friesland en ik vind het leuk om allerlei voor mij nieuwe (natuur-)gebiedjes te leren kennen door excursies van de KNNV en de Vlinderwerkgroep Friesland of door zelf met Google-earth gebiedjes te ontdekken. Tegelijk verbaast het piepjonge bosje van Pylkwier, waar ik dagelijks met mijn hond loop, mij nog steeds weer met leuke soorten (zoals Eikenpage) die ik niet zou verwachten in een stukje natuurbouw van nog geen 15 jaar jong.


Ik was al tien keer in het oerbos van Białowieża geweest voor ik eindelijk een keer een foto had gemaakt die voor mij het karakter van dit prachtige bos weergaf.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?

Er zijn op dit moment tientallen fotografen die mij (kunnen) inspireren. Soms zijn dat bekende namen, maar soms ook 'gewone' gebruikers van sites als Pbase, Flickr en natuurlijk Nederpix. Mijn echte fotografische inspiratie ligt waarschijnlijk toch vooral in jeugdherinneringen, bijvoorbeeld door het tijdschrift National Geographic wat bij ons al ruim voor er een NL-editie bestond maandelijks in huis was. Een vriend des huizes (zijn leven is onlangs nog verfilmd als Sonny boy), studiegenoot van mijn vader vertelde spannende verhalen hoe hij, al dan niet samen met van der Elsken, steeds dieper de Surinaamse jungle in trok en zich steeds meer realiseerde hoe volkomen afhankelijk ze waren van hun lokale gidsen. De foto's van Ed van der Elsken zag ik thuis terug in boeken als 'The family of man' en zijn eigen 4-luik 'Wereldreis in foto's'. Die wat rauwe, korrelige zwart-wit beelden spraken mij enorm aan, maar ook 'Zomaar een sloot ergens bij Edam' waarin van der Elsken het wel en wee van een familie Knobbelzwanen vastlegde. Al die fotoboeken heb ik nog in (en regelmatig ook uit) de kast en later heb ik er heel wat bij gekocht van 'echte' natuurfotografen, variërend van antiquarische werken van pioniers als Tinbergen en Strijbos tot de grote namen als Hazelhoff, Lanting en mijn zwart-wit favoriet Jan van de Kam.


Wollen kabeltrui en lange haren, dit moet 1978 zijn.



Een Sinterklaascadeautje, een fotoboek over de “Gele Bergen” door de mij onbekende fotograaf Wang Wusheng, was de aanleiding om zelf dit gebied te bezoeken en vormde daarmee de inspiratie voor deze foto van Huangshan.


Beste foto ?

Tja, beste foto is natuurlijk een rare term. Voor mijn moeder is dat waarschijnlijk mijn 1e foto van haar 1e kleinkind. Voor mijn portemonnee heb ik mijn beste foto gemaakt tijdens een SBB-excursie naar Rottumeroog; twee actieve senioren die vanaf de drooggevallen boot het weidse wad opstappen. Voor mezelf is mijn beste foto degene waar ik dagelijks met plezier naar kijk omdat hij 1 meter breed als Xpozer boven mijn werkplek hangt. Een heleboel tegenstellingen in beeld en goede herinneringen aan een fijne reis, maar natuurlijk ook het fantastische Tian Shan gebergte op de achtergrond.


Straatbeeld in Balykchy, Kirgizië.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?

Zat, maar één heeft Chris van Rijswijk al zo mooi opgeschreven dat ik hier gewoon een linkje naar zijn verhaal plaats, want dit topic wordt toch al veel te lang.

Wat vind je van Nederpix?

Als gebruiker van het eerste uur heb ik natuurlijk Nederpix zien groeien en veranderen, mensen komen en gaan, bepaalde onderwerpen of technieken zijn opeens 'trendy' en krijgen veel aandacht. En dan ineens is er weer iets nieuws, een soort die we nog nooit gezien hebben, een nieuwe techniek, noem maar op. Die mix van voorspelbaarheid en verrassingen heeft mij altijd aangetrokken in de website. Nederpix is ook leuk door de unieke combinatie van fotografische kwaliteit en inhoudelijke kennis over de onderwerpen die je op geen enkele andere site vindt.
Daarnaast heb ik door Nederpix tientallen aardige, bijzondere, lieve of interessante mensen leren kennen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor mij. Vaak hoor ik van gebruikers dat zij met elkaar op pad zijn gegaan om samen te fotograferen. Op die manier zijn al vriendschappen en zelfs relaties ontstaan die in een enkel geval tot emigratie hebben geleid. Wink
Aanstaande zaterdag is er weer de PixPerience en ik verheug me al weer op het ontmoeten van een heleboel mensen achter de foto's, zowel de oude bekenden als de nieuwe gezichten.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?

Ja, ik heb bijvoorbeeld twee keer een kalender gemaakt voor het Groninger Landschap en ook een keer 100+ foto's geleverd voor een toeristisch boekje.
Dat was erg leuk om te doen, want ik kwam daardoor op plaatsen waar ik anders nooit zou komen en 'moest' onderwerpen fotograferen waar ik anders nooit aan zou denken. Beetje te vergelijken met de seizoensopdrachten op Nederpix, opeens word je gedwongen om met een thema of onderwerp aan de slag te gaan waar je wellicht maar weinig ervaring mee hebt.


Was ik niet op pad gestuurd om de Euroborg te fotograferen dan zou ik nooit de slechtst verborgen wietplantage van Nederland hebben gevonden.




Wie had gedacht dat om het praalgraf onder de kerk van Midwolde te fotograferen ik eerst bij de lokale Audi-dealer een sleutel van een halve kilo moest gaan ophalen?!




In complete duisternis een rolfilm 120 overgezet op 620 spoeltjes om met een pensioengerechtigde plastic Ansco Panda de Waterpoort in Sneek te kunnen fotograferen. Ondanks (of dankzij?) alle lensfouten en lichtlekken ben ik blij met deze foto.


Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen?

Dat hoef ik niet te doen want dat had Joerie al voor mij gedaan Wink. Mij rest nog slechts om iedereen te bedanken die in de afgelopen jaren heeft bijgedragen aan mijn plezier in Nederpix; uiteraard de initiators Daan en Jan Willem Schoonhoven en alle gewezen en huidige moderatoren, maar ook alle gebruikers die met hun foto's en commentaren de site hebben gemaakt tot wat hij is en hopelijk nog heel lang zal blijven.


Ik vertrek dan wel als admin, maar geen zorgen, ik blijf Nederpix in de gaten houden!

_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Hendrika Puntdroad


Gender: Female

Joined: 19 Jul 2006
Posts: 141
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 12:47    Post subject:
Jaap, jij bedankt voor je jarenlange inzet voor Nederpix!!! Het ga je goed. Je laat als zelfbenoemd fotograaf van de maand een mooi beeld zien van je fotowerk buiten NP, en daar geniet ik heel erg van Very Happy . Gaaf zo'n afbeelding van een glasplaat. Ach ja, en het geklooi in een doka, dat waren nog eens spannende tijden Cool . Nogmaals: bedankt!
_________________
Sony

www.boerin.wordpress.com
http://twitter.com/boerinhendrika
http://www.youtube.com/user/melkrobot
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 14:40    Post subject:
Als ik dit zo lees en zie vind je het niet alleen mooi om nieuwe dingen te ontdekken, maar vind je het ook mooi de oude techniek in ere te houden Jaap.
Misschien, over een jaar of 10, wanneer iedereen erop los filmt, en later de mooiste beeldjes uit de film plukt, refereert de generatie van nu aan die goeie ouwe tijd dat je nog een beetje je best moest doen om die juiste shot te maken!
Ook als gebruiker zou ik zeggen bedankt voor alle moeite die je in deze mooie site gestoken hebt voor zo een lange tijd.
Ik wens je veel (foto)plezier en ontspanning voor de toekomst.

Groeten Mark.
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 66
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 16:30    Post subject:
Mooi om te zien wie er achter Jaap zit....een stukje van de sluier opgelicht.
Jaap bedankt je voor het vele werk dat je als moderator hebt verricht en je gaat vast tijd over houden nu.
Ik wens je alle het goede en ik hoop dat je nog eens wat plaatst op Nederpix.

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
joeribeekhuizen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 24 Aug 2011
Posts: 59
Location: rozenburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 18:57    Post subject: Afscheid jaap schelvis
Mooie beelden,de eerste vind ik erg mooi.Jammer dat je geen moderetor dan meer bent.Je hebt je best er voor gedaan dat heb je ook uitstekend gedaan.Groetjes joeri
Back to top
Reply with quote
 
Robert Rodenburg
Editor


Gender: Male
Age: 55
Joined: 05 Feb 2007
Posts: 1464
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Mar 2015, 0:10    Post subject:
Bedankt Jaap, voor je inzet! Altijd jammer als een prima kastje of tafeltje uit het ameublement verdwijnt. Soms stootte vast wel eens iemand zijn tenen tegen een pootje of een hoekje, maar meestal toch een prima bergruimte voor rommel die je nergens anders kwijt kon of om even tegenaan te leunen. Soms ook om een grote vaas met prachtige bloemen op te zetten...

Het ga je goed!

Groeten, Robert
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Mon 02 Mar 2015, 8:30    Post subject:
Zo kende ik Jaap niet.
Een inspirerend verhaal met verrassende foto's.
Jaap bedankt voor je vele werk voor NP.
Ik blijf je volgen Wink
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Mar 2015, 21:10    Post subject:
Hoi Jaap,

Zeer bedankt voor je jarenlange inzet! Het lijkt me niet gemakkelijk om afscheid te nemen van iets waar je vanaf het begin bij betrokken bent geweest en waarvan je nu niet meer de koers in handen hebt. Maar je hebt natuurlijk gelijk: het is goed voor de verandering. Omdat je hebt aangegeven "ons" nog wel te volgen of zo nu en dan eens te bezoeken, hoeven we geen afscheid te nemen. Gelukkig maar want afscheid klinkt zo somber. Veel plezier met je ongekende overvloed aan vrije tijd. Wink

Groeten,

Michiel
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com
http://www.flickr.com/photos/88081547@N06/
Back to top
Reply with quote
 
Leo Brosens


Gender: Male
Age: 71
Joined: 09 Aug 2012
Posts: 13
Location: Klein Zundert
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Mar 2015, 12:12    Post subject:
Beste Jaap,
Ik denk dat met jou een heel bekwame moderator vertrekt. Je hebt Nederpix en ons gebruikers met jouw inzet en jouw kennis veel plezier gedaan, dank je wel daarvoor.
Leuk dat je zo bezig kunt zijn met die oude spulletjes.
Ik hoop dat je nieuwsgierigheid je nog tot veel nieuwe fijne ervaringen zal leiden. Maar dat komt wel goed want je hebt een brede interesse en bent ondernemend genoeg.
Vriendelijke groet,
Leo Brosens
_________________
Canon EOS 7D
Canon Macro 100mm 1:2,8 L iS USM
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Mar 2015, 13:16    Post subject:
Dag Jaap

Bedankt voor je jaren lange inzet. Mooi ook dat je nu een ander zijn inbreng en visie laat geven voor nederpix, Dat getuigd van een jeugdige geest. Het gaat je goed.



Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Mar 2015, 16:16    Post subject:
mensen, er gaat hier geen moderator weg - als zodanig -, maar een admin en wel de initiatiefnemer van deze site... de man die wij meer dan grote dank verschuldigd zijn, aan wie wij ons bestaan hier op nederpix te danken hebben...

... en dat kan niet, als initiatiefnemer kun je niet weggaan... want het initiatief is en blijft genomen.
(dank ook aan Daan Schoonhoven, die snel aansloot en de broodnodige mogelijkheden realiseerde)

... en dan deze ondemocratische inbreuk op de fotograaf van de maand... dat past bij het voorbije bewind van deze autocratische anarchist... (kun je dat zeggen, komt dat een beetje over als compliment, niet tegen iedereen denk ik)

wie zal hier in de toekomst de autocratie ter hand nemen?
hoe moet het verder nu?

(nou weet ik inmiddels wel wat het ene antwoord op die vragen is. het kan worden afgeleid uit eerdere afsluitende antwoorden van de admin die volgden ter sturing van verwoede discussies rond existentiele vragen van deze en gene)

hoe het ook verder gaat, laten we ons gelukkig prijzen dat in de toekomst de gebruikerspopulatie verrijkt zal zijn met wat rest wanneer een autocratisch anarchist van zijn cratische ketenen wordt bevrijd: pure autonome anarchie! wat een foto's worden dat...

smullen
fijn Jaap

en vooral:
dank voor de site
dank voor het samenbrengen van alle fijne en/of interessante mensen
(dank voor het ondergaan van de sores als het even niet meer wilde, en voor het opkrabbelen daarna)
dank voor het podium met ruimte voor een schat aan beelden en informatie van en over de natuur
en soms wat rafelrandjes daarvan

en een leuk portret hierboven van de admin van het decenium
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Patrick Blom
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 52
Joined: 19 Jan 2006
Posts: 48
Location: Beverwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Mar 2015, 16:51    Post subject:
Dag Jaap,

Bedankt voor je inzet als grondlegger en als moderator! Nederpix heeft een enorme boost gegeven aan mijn passie voor wildlife photography en is voor mij inmiddels onlosmakelijk verbonden met het plezier dat ik beleef aan natuurfotografie Very Happy.

Het ga je goed. Hopelijk zien we nog regelmatig werk van jouw hand terug op deze community!

vrgr,

Patrick
_________________
Sony A9, Sony 200-600mm, Sigma 24-70mm, Feisol CT 3371 statief + manfrotto 503 HDV kop, RJS Lenssupport, ghillie suit
Back to top
Reply with quote
 
pearljam


Gender: Male
Age: 47
Joined: 17 Jun 2012
Posts: 7
Location: Papendrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Mar 2015, 20:39    Post subject:
Hoi jaap,

Begrijpelijk dat dit eerst even tussendoor kwam en tevens ook een mooie manier om afscheid te nemen op deze site.
Toffe afwisselende serie opname`s die je erbij hebt geplaatst ook.
Het ga je goed en geniet van je extra vrije tijd Very Happy

Groet,Ben
_________________
Canon eos 7D.
Canon 100-400
Back to top
Reply with quote
 
Julia.V


Gender: Female

Joined: 30 May 2009
Posts: 83
Location: Brabant
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Mar 2015, 7:42    Post subject:
Hallo Jaap


Een klein stukje van de echte Jaap opgelicht door je mooie verhaal.
Dank voor je jaren van inzet ,ik mag er ook graag mijn foto,s posten voelt er erg goed mede door jou inzet.
Het gaat je goed Jaap ,en geniet van je nieuwe uitdaging en vele vrije tijd.

Gr julia.V
_________________
Nikon D90
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 04 Mar 2015, 13:20    Post subject:
Hoi jaap
tjee fotograaf van de maand zijn en je vertrek als mod aankondigen, laatste moet ik nog eens goed over nadenken... kom ik later nog wel op terug!

Prachtige reizen heb je gemaakt, verre spannende toen nog onbekend gebieden. Ik vind je foto's prachtig, in het totale beeld spring er altijd een detail uit, scherp gezien.

Leuk hoe je met oude spullen aanrommelt, zou ik nooit aan denken.

Een mooi mix van natuur en cultuur, zo zie ik ze graag.

Ik hoop dat je nog regelmatig je oog op nederpix zal laten vallen!!
groet susan
edit ik vind eigenlijk dat er moet staan fotograaf van de maand en afscheid als moderator.
Back to top
Reply with quote
 
Sam Dijkstra


Gender: Male
Age: 70
Joined: 27 Aug 2012
Posts: 45
Location: Tjerkwerd
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 05 Mar 2015, 8:48    Post subject:
Mooi levensverhaal en foto s over je fotografie hier laten zien Jaap, en nog gefeliciteerd Jaap

Gr sam
_________________
Camera Canon EOS-1 Mark 111 Canon EOS 40 D, lensen Canon 17-85 ,Canon 400 mm telelens 4.5, Sigma apo 2,8 150 mm macro, Canon 70-200 mm
Back to top
Reply with quote
 
Pieter LJ
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 59
Joined: 13 Jan 2013
Posts: 84
Location: Oud Gastel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 09 Mar 2015, 19:17    Post subject:
Hallo Jaap,

Hartelijk dank voor de tijd die je in Nederpix hebt gestopt. Ik leer veel op deze site. Ik wens je veel succes bij wat komen gaat.

gr, Pieter
_________________
Canon EOS 550D, EOS 5D III
Back to top
Reply with quote
 
Marja


Gender: Female

Joined: 21 Jun 2008
Posts: 27

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 10 Mar 2015, 10:57    Post subject:
Jaap, heel erg bedankt voor al je inzet en werk voor nederpix!
Mooie manier om afscheid te nemen!

Groetjes, Marja
_________________
Canon 5DIII en 7D met div. lenzen
www.marjavanderlaan.nl
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 19 Mar 2015, 15:17    Post subject:
Ik sleur deze nog even omhoog, heeft jaap wel verdiend vind ik!
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Bert Veerman
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 77
Joined: 04 Jul 2006
Posts: 136
Location: Duiven
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 23 Mar 2015, 17:04    Post subject:
Dag Jaap , het korte verhaaltje en de bijgevoegde foto's hier boven laten een heel ander jaap zien als die ik zou verwachten , bedankt voor je werk bij NP als adm. en dat je de grote initiatiefnemer was achter deze fijne site en ik wens je veel plezier bij alle ander werkzaamheden die je hierna gaat oppakken . Vr. gr. Bert
_________________
Nikon D7100 , Nikon D7500 , Nikon , Sigma en Tokina glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 28 Mar 2015, 19:31    Post subject:
Jaap ik zal je missen...
Verrassend om wat meer van je te lezen. Ken je een klein beetje.
Maar er zijn nu ook veel nieuwe dingen voor mij.
Geweldig om de verschillende tijdsbeelden te zien. Ook de lengte van de haren Laughing
Bedankt Jaap voor je inzet en wijsheid.
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Mar 2015, 15:58    Post subject:
Sja, Jaap. Negen jaren geleden, ongeveer rond deze tijd van het jaar kreeg ik een pb'tje van jou. Of ik moderator wilde worden op deze mooie site (zo ging dat toen nog). Ik dit nooit verwacht, voelde me vereerd en kan me m'n opwinding nog goed voor de geest halen. Ik heb je in al deze jaren leren kennen als een rustig persoon die achter de schermen altijd de rust wist te bewaren. Ik heb veel van je geleerd en je hebt in deze tijd op een hele vriendelijke manier een grote invloed gehad op de dagelijkse gang op de site.

Nu, negen jaren later, kreeg ik weer een pbtje, dit keer met de mededeling dat je ermee op ging houden en of ik jouw taak als admin wilde overnemen. Ik voelde me weer vereerd. In de tussenliggende 9 jaar hebben we vrijwel dagelijks contact gehad. We blijven zeker nog contact houden, tijdens onze gezamenlijke workshops of via natuurfotografie.nl, maar ik zal je zeker gaan missen.

Jaap, bedankt voor alles!!
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Mar 2015, 20:41    Post subject:
Crying or Very sad

Jaap gaat weg ....








.
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Mon 30 Mar 2015, 8:31    Post subject:
En...ga je het doen Arjen?
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 30 Mar 2015, 9:44    Post subject:
Effe ballen tellen Nico.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum