Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Stofje in lens?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Leonie


Gender: Female

Joined: 06 Dec 2006
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 06 Dec 2006, 18:45    Post subject: Stofje in lens?
Vandaag heb ik een Canon macrolens EF 100 aangeschaft. Nou zit er als je door de lens heenkijkt een stofje in. Na schoonmaken van de glazen(buitenkanten) zit het stofje er nog steeds in. Op de foto's die ik geprobeerd heb zie je er niets van.
Wat vinden jullie zal ik ermee terug gaan of niet? Krijg ik er later nog problemen mee?

Groeten Leonie
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Wed 06 Dec 2006, 18:59    Post subject:
Hallo Leonie, ik zou zonder enige twijfel teruggaan en het probleem voorleggen aan de zaak waar je de lens hebt gekocht. Ook al zie je het niet op een foto, het hoort niet bij een nieuwe lens. Succes iig....

gr. Ben
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 06 Dec 2006, 19:14    Post subject:
Eens met Ben, Terug gaan, Je gaat er spijt van krijgen als je dat niet doet. Wat ik me afvraag is of je dat stofje ook met andere lenzen ziet (als je er meer hebt). Ik heb bv. een stofje in mijn visier en niet op de lens of spiegel.

Als je hem echt net hebt, probeer dan of je een andere mee kan krijgen ipv deze. Sommige bedrijven doen dat.

Gr Frank

Ps. Ik zie het commentaar van Kees (hieronder). Ik wat problemen gehad met een statief waar wat vanaf brak en was ook bang om hem weken kwijt te zijn. Bij konijn kan je inprinciepe als er iets niet deugt een nieuwe krijgen als het in de eerste 4 weken na aanschaf gebeurd. Dus misschien dat andere bedrijven dit ook doen ?
_________________
Canon


Last edited by Frank_Stavenuiter on Wed 06 Dec 2006, 20:27; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Kees van de Wege


Gender: Male
Age: 58
Joined: 18 Oct 2006
Posts: 158
Location: 's-Gravenpolder
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 06 Dec 2006, 19:59    Post subject:
Vervelend is altijd (bij mij) dat je zoiets op de koop toeneemt omdat je verder wil met de lens en het risico loopt dat je weer een tijdje moet wachten op de nieuwe. Toch zou ik er ook mee terug gaan.
Neem eens een foto van een egaal gekleurd vlak en kijk dan of je het stofje niet ziet.

HG, Kees
_________________
Canon 7D met Canon 100mm (macro)
Back to top
Reply with quote
 
olle griese


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Oct 2006
Posts: 6
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 09 Feb 2007, 23:53    Post subject:
Ben een beetje aan het lezen vandaar dat ik een wat ouder bericht omhoog haal.
Mijn 17-35 lens zaten ook een paar stofjes in.
Op de foto zie je er absuluut niets van terug maar aangezien het een dure lens is stoorde het me.
Ik heb de lens weggebracht en helemaal schoon laten maken, kosten, 100 euro ex. btw
Niet goedkoop vond ik zelf maar je hebt wel weer een z.g.a.n. lens
_________________
D50 , D1x , speedlight SB-80DX , nikkor 50/1.8 , nikkor 105 micro/2.8VR , nikkor 17-35/2.8 , nikkor 35-70/2.8 , sigma 50-500/4-6.3 , kenko pro 300 1.4x 2x , Gitzo statief , Manfrotto 393 schommelkop. Lid NPS, NCN , zoom
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum