Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Vraag over extern flitssysteem

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 17 Dec 2006, 16:15    Post subject: Vraag over extern flitssysteem
Wederom kom ik met een vraag. Een poosje geleden had ik een gesprek met iemand die aangaf dat het mogelijk is om een externe flitser op een fototoestel aan te sluiten, terwijl hier geen aansluiting voor is. Hij gaf aan dat er flitsers zijn die aan te sluiten zijn op de flits van het fototoestel en zodra het fototoestel flitst, flitst ook de externe flitser.

Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre dit systeem bruikbaar is voor mijn camera (Fujifilm Finepix S5600), deze heeft een pop-up flitser. Hoe werkt dit en zijn hier ook informatiesite’s over. Natuurlijk ook de vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijk susteem en hoe dit bevalt. Als laatste de vraag welke merken dit kunnen leveren en welke merken ook geschikt zijn voor mijn camera. Alvast bedankt voor de moeite.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 17 Dec 2006, 23:31    Post subject:
je hebt een slave unit nodig: een fotocel die een flitser af laat gaan als ie een flinke hoeveelheid licht in zijn celletje krijgt. Je zet de externe flitser op dit slave unit voetje en het geheel op een statief, of in de vensterbank of in de kast. Moet bij een wat oudere winkel voor onder de 20 euro lukken (exclusief de 20 euro voor een willekeurige flitser, exclusief de 20 euro voor het willekeurige statief).

Alleen voor manueel flitsen, niet voor automatisch of TTL. Maar met stilzittende onderwerpen heb je alle tijd.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum