Geen idee hoe dit zou kunnen, diafragma voorkeur is leidend in deze modus.
Omdat je diafragma waardes oplopen is het enige dat ik kan bedenken dat je met je instellingen van diafragma waarde en ISO waarde de maximale sluitertijd van je camera bereikt hebt en dat er dan alsnog automatisch wordt geknepen op diafragma. Wellicht roep ik onzin maar een andere verklaring zie ik even niet.
Ben daarom dan wel even benieuwd of de sluitertijden bij F14, F16 en F22 mogelijk hetzelfde zijn.
Groeten,
@d _________________ Canon 50D, Canon 7D Mark II, Canon 300 mm. F4 IS, Canon converter x 1.4, Canon telemacro 100 mm. F2.8 IS.
Daar zit wel iets in Ad, ik heb diverse opnames bekeken en bij allen is de sluitertijd 1/8000. Zou dit dan de maximale sluitertijd zijn? Goed mogelijk.
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Sat 28 Nov 2015, 14:29 Post subject:
erg vreemd
1/8000s bij F8? Heb je tegen de zon in gefotografeerd?
Wat was de iso-instelling?
Mogelijk was je je sensor aan het braden? Daar moet je een beetje mee uitkijken... vooral ook voor je ogen, met een telelens of verrekijker kan je stekeblind worden.
Wat voor camera had je?
Normaliter kijk je ook nog even wat de belichtingsmeter aangeeft. En ga je na of het goed is wat er er op het schermpje verschijnt. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Ik denk dat je je "belichtings veliligheidsshift" aan hebt staan. Als je dan een belichting krijgt die fout is past de kamera dat aan. Je hebt keus om AV, TV of ISO aan te laten passen.
Ik denk dat Grinco gelijk heeft, ik had inderdaad de veiligheidsshift aanstaan (mogelijk bij AV en TV) en bij de maximale sluitertijd (1/8000 bij de 7D) past de camera dan in dit geval het diafragma aan om toch een correctie belichting te krijgen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum