Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Fri 25 Mar 2016, 10:31 Post subject: gratis (en dus niet duur)
Vanaf nu kan je Google Nik Collection gratis downloaden! Deze plugin werkt perfect samen met Photoshop en Lightroom. In Photoshop verschijnen de plugins automatisch. In Lightroom is het wat moeilijker.
Gender: Male Age: 54 Joined: 18 Nov 2006 Posts: 578 Location: Heteren
Posted: Sat 26 Mar 2016, 11:40 Post subject:
Of dit op de lange termijn goed nieuws is betwijfel ik. Als het weggeven wordt, betekent dit ook geen ontwikkeling meer op gedaan wordt (het levert immers niets op) en sterft het vaak een stille dood. Maar misschien valt het mee. De zakken van Google zijn immers diep.
Voor de korte termijn, profiteren maar zou ik zeggen, het is een mooi pakket.
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Sat 26 Mar 2016, 21:18 Post subject:
Het zou geweldig zijn als deze aplicaties gewoon te koop waren voor bewerkingssoftware en rawconvertors.
Zoals viveza's U-points tot voor redelijk kort binnen Capture NX2 werkte was echt geweldig, veel handiger dan al die losse plugins waarvoor eerst een tiff wordt aangemaakt.
Bij Capture werden alle bewerkingsstappen, inclusief U-points opgeslagen bij de foto en had je geen tussentijdse export nodig. Als je iets een beetje overdreven had, kon je het dus later makkelijk aanpassen zonder het helemaal opnieuw te moeten doen.
Dat scheelt enorm. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Gender: Male Age: 66 Joined: 17 Jun 2009 Posts: 191 Location: Nieuw Lekkerland
Posted: Wed 13 Apr 2016, 17:30 Post subject:
Mede pixers,
Dit programma heb ik gratis binnen gehaald, maar weet iemand of er ergens een Nederlandse beschrijving is hoe het werkt.
BVD Henk Bouter _________________ Camera's: Canon 7D
Lens: Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Sony RX 10 IV
Ik heb vorig jaar het boekje Google Nik Collection besteld ( van Joke Beers-Blom / Van Duuren Media) maar daar ben ik niet zo enthousiast over.
Laatst stuitte ik op de site van Photofacts Academy, daar staan geweldige cursussen, ook voor LR en Photoshop. Je kunt eerst een proefabonnement voor 14 dagen nemen.
Dit is de link:
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum