Posted: Sun 07 Jan 2007, 20:45 Post subject: statief
Wie kan mij vertellen of de aanschaf van een z.g.n eenpoot statief zin heeft . Ik zou hem eventueel willen gebruiken bij het fotograferen van landschappen . Ik heb een Pallas 3-poot statief , ingeklapt 60cm , en dit past niet in een rugzak (tas) .
Met Vriendelijke Groet , Bert Veerman _________________ Nikon D7100 , Nikon D7500 , Nikon , Nikon en Tamron glaswerk
Posted: Sun 07 Jan 2007, 20:49 Post subject:
Hoi Bert, een beetje een fatsoenlijke eenpoot (manfrotto 680B) is ook al snel 50cm en dan komt er nog een kop op.
Gr Ton _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Eenpoot is wel lekker licht, en is meestal wel goed vast te snoeren aan de buitenzijde van een rugzak (driepoot ook trouwens ). Maar het is wel aan te bevelen, vooral met langzame sluitertijden. De neergaande beweging die je camera maakt agv het indrukken van de sluiterknop wordt daarmee gecompenseerd, en dat maakt net het verschil tussen voldoende scherpte en ultieme scherpte. _________________ Nederpixer in ruste
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum