Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Mooie locatie Westfriesland?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Faiz


Gender: Male
Age: 53
Joined: 15 Dec 2016
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 15 Dec 2016, 22:45    Post subject: Mooie locatie Westfriesland?
Hoi,

Meteen maar even een locatie vraagje.
Wie heeft/weet er een mooie foto locatie in Westfriesland (Noord-Holland), omgeving Hoorn/Wieringen?

A.s.zaterdag ben ik van plan om met een maat van me plaatjes te gaan schieten, maar zijn nog een beetje zoekende naar een mooie locatie. Mogen lange sluitertijd locaties zijn (genoeg filters etc. in de tas). Dus iets met water en land zou wel mooi zijn. Nu heb ik wel iets van De Nek bij Schellinkhout gezien, maar ben benieuwd of er nog meer mooie plekjes zijn.

Alvast bedankt!
_________________
Nikon shooter
Back to top
Reply with quote
 
F.C. van der Horst


Gender: Male
Age: 79
Joined: 13 Aug 2011
Posts: 15
Location: Santpoort Noord
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 Dec 2016, 21:59    Post subject:
Misschien vind je het niet helemaal het weer om op je buik langs de sloot op een kikker te loeren, dus ik geef je ook wat landschappelijke tips. Maar pas op, het is heel goed mogelijk om daar helemaal niks mee te hebben. Het zal niet gauw rocken.

Voor een wat algemeen overzicht kun je eens kijken op de site van Landschap Noord Holland. Zie link:
https://www.landschapnoordholland.nl/natuurgebieden/natuurgebieden

Landschappelijk vind ik her en der de Westfriese Omringdijk mooi, b.v. tussen Schoort en Schagen.
Tussen de Omringdijk en de Hondsbosse Zeewering ligt een mooi poldergebied en een vogelrijke plas, De Putten. Als je een teletoeter hebt, neem hem mee.
Ook landschappelijk aantrekkelijk is de Mijzenpolder boven Schermerhorn. Aan de andere kant van de weg, geen West Friesland maar niet verkeerd, ligt de Schermerpolder.
Tussen Medemblik en Wervershoof ligt tussen de dijk en het water een vogelrijk nat gebied.
Een eindje onder Hoorn, bij Oosthuizen is ook vanalles te beleven aan plassen, rietkragen, polderland en Zuiderzee.
Tussen Den Helder en Wieringen ligt het Balgzand met een continu veranderend lichtpatroon over het water of het natte zand.

Je moet maar kijken, en veel plezier.
Florian
_________________
Sony Alpha 7R, o.a. Sony FE 2,8/90 macro, Sigma 400 mm.
Bewerkingen met Lightroom 5.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum