Posted: Tue 24 Oct 2017, 3:24 Post subject: Nieuwe Seizoensopdracht: Monochroom
Van Danny kreeg ik de volgende opdracht:
De seizoensopdracht samengevat in 1 woord: monochroom.
Graag dus een foto met 1 kleur waarbij enkel de tinten van licht naar donker binnen die kleur meedoen. Vijftig tinten grijs, wit, groen, geel, ... Maar evengoed slechts twee tinten grijs, wit, groen, geel, ...
Geen muggenziften evenwel, wel spontaan 1 kleur zien als je naar de foto kijkt.
Omzetten naar zwart/wit is niet toegelaten.
Jullie kunnen de foto's aanbieden in het speciale album
Dat kan vanaf vandaag (24 Oktober 2017) tot en met 10 December 2017 en dat is ook meteen de periode waarin de foto's gemaakt moeten zijn. Alle overige regels voor deze seizoensopdracht staan hier
Let er even op dat de twee foto's niet hetzelfde soort onderwerp mogen hebben (normaal gesproken in twee verschillende albums thuis zouden horen). Foto's die niet aan de regels voldoen, worden naar een regulier album of het TA verplaatst
En zouden jullie ook even aan de naamgeving willen denken? Na afloop worden de foto's in de algemene albums geplaatst en dan is het prettig dat de juiste namen erbij staan.
Iedereen succes en veel plezier bij het maken van de foto's.
Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Super leuke opdracht Danny.
Biedt voor iedereen perspectief. _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Jan 2009 Posts: 72 Location: Zwolle
Posted: Fri 03 Nov 2017, 19:35 Post subject:
Kan het album Seizoensopdracht weer worden vrijgegeven voor nieuwe foto's. Er komt telkens een melding 'geen toegang' op het scherm.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Ben _________________ SONY RX10-M4 en SONY-A7 M2 met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, Tamron 150-500 mm tele.
Oei nog maar een paar dagen de tijd voor de opdracht!
Dus aan de slag. Hopelijk goed fotografeerweer de komende dagen. T/m 10 dec. kun je insturen. _________________ Sony RX 10-4
Vandaag de laatste dag dat jullie foto's kunnen insturen voor de seizoensopdracht.
Er mogen nog wel wat foto's bij _________________ Take a moment,Enjoy nature.
De foto's van de Seizoensopdracht zijn nu zichtbaar.
Tijd om reacties te schrijven en nominaties te geven.
Jullie kunnen dit doen tot en met zondag 17 December. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Gender: Male Age: 56 Joined: 05 Feb 2007 Posts: 1473 Location: Nijkerk
Posted: Mon 11 Dec 2017, 9:32 Post subject:
Verdraaid, gisteren met gevaar voor eigen leven (en het leven van mijn vrouw en kinderen) een prachtige foto gemaakt voor de opdracht op het Kootwijkerzand, is de inzendtermijn verstreken. In ieder geval wel alle foto's beoordeeld en twee nominaties gegeven.
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Thu 14 Dec 2017, 9:39 Post subject:
Mooie inzendingen voor deze opdracht. Maar best veel niet monochrome beelden. Dat maakt de keuze voor de winnaar eenvoudiger (wat mij betreft) _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Winnaars fefeliciteerd.
Kiran mag nu een nieuwe opdracht bedenken.
Iedereen die reacties geschreven heeft en nominaties gegeven bedankt. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Van harte gefeliciteerd Kiran. Jij mag nu weer iets uitdagends gaan bedenken. Ook de anderen van harte. Iedereen weer bedankt voor de reacties en nominaties. _________________ Sony RX 10-4
Winnaars van harte gefeliciteerd.
Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht, succes!
Vriendelijke groet,
Jannie _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Jan 2009 Posts: 72 Location: Zwolle
Posted: Mon 18 Dec 2017, 11:10 Post subject:
Kiran, Pieter en Danny van harte gefeliciteerd.
Het is jammer dat van de 30673 gebruikers er maar zeven zijn die foto's hebben ingezonden, het leeft niet echt meer zou ik zeggen.
Ik heb al eens eerder aangegeven mij te storen aan de reacties en niet alleen op m'n eigen foto's, reageren op je eigen foto en die aanprijzen en vergelijken met een soortgelijke is volgens mij nieuw.
Kiran en Pieter, van harte gefeliciteerd!
Benieuwd welke opdracht er uit de bus komt Kiran.
Dank iedereen die de moeite nam om in te sturen en commentaar te geven. _________________ Nikon D750, Sigma 150mm macro, Laowa 60mm F2.8 2x Ultra-Macro Nikon F, Laowa 25mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
Gender: Male Age: 56 Joined: 24 Nov 2006 Posts: 241 Location: Oss
Posted: Tue 19 Dec 2017, 20:22 Post subject:
Natuurlijk moet je er ook maar tijd voor hebben
Of misschien stellen sommige andere belangrijkere prioriteiten
Laten we dat gewoon van elkaar respecteren
Voor mij zat er het er niet in veel te druk en te moe
Winnaars gefeliciteerd _________________ Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum