Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie


Hoeveel foto's gooi je weg?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Hoeveel foto's gooi je weg?
Helemaal niets
0%
 0%  [ 0 ]
Alleen de echt "mislukte"
24%
 24%  [ 9 ]
Meer dan 25%
8%
 8%  [ 3 ]
Meer dan 50%
16%
 16%  [ 6 ]
Meer dan 75%
37%
 37%  [ 14 ]
Bijna alles
13%
 13%  [ 5 ]
Total Votes : 37


Author
Message
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 9:25    Post subject: Hoeveel foto's gooi je weg?
Ik "ontdekte" afgelopen weekend dat ik m'n 20.000e foto had gemaakt met de camera die ik nu ruim twee jaar heb. Omdat ik op dit moment (ge-inspireerd door het workflowseminar) nu eindelijk ook eens serieus met m'n archief aan de gang ben weet ik ook dat ik uit diezelfde periode nog zo'n 1750 foto's overheb die ik de moeite waard vind om te bewaren. Dat betekent dus dat ik ruim 90% van m'n foto's weggooi Smile
Ik ben wel benieuwd hoe die verhouding bij andere mensen ligt?
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 10:07    Post subject:
Met mijn vorige canera (Fuji 5000s) heb ik in 3 jaar bijna 20.000 foto's gemaakt. Nu, met de Canon 20D heb ik vanaf januari 2.000 foto's gemaakt. In principe maakt ik alles op continue opname's om bewegingsonscherpte tegen te gaan. Ja, dan gaat het heel rap.
Van die 5 bewaar je er maar één en die moet dan ook nogeens aan alle eisen voldoen.
Dus............... hou je maar weinig over!

Groeten, Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 10:14    Post subject:
Op dit moment gooi ik nog niet zo heel veel weg, alleen de echt mislukte foto's. Omdat (digitale) fotografie ewen nieuwe hobby is voor mij is mijn archief momenteel nog niet zo heel groot, dus qua ruimte kan het allemaal nog gemakkelijk. Op (korte) termijn zullen er naar verwachting heel veel foto's bij gaan komen. Ik sluit dan niet uit dat de balans dan geleidelijk zal verschuiven naar meer dan 75%.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Tim Hofmeester


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 73
Location: Umeå
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 11:11    Post subject:
Bij mij hangt het er vanaf, als ik bijv planten/landschappen of een ander stilstaandobject fotografeer, maak ik vaak maar een paar foto's die ik dan meestal allemaal bewaar. Als ik een vogel/zoogdier fotografeer, maak ik een heleboel foto's waarbij ik er uiteindelijk maar een paar bewaar. vlinder/libellen liggen hier ongeveer tussenin qua hoeveelheid foto's die ik maak en hoeveel ik weggooi. Dus het hangt er maar helemaal vanaf wat ik fotografeer.. vandaar dat ik 25% of meer heb gestemd, omdat dat de hele reeks bestrijkt, dus soms gooi ik 90% weg en soms maar 20% of minder

grts,
Tim
_________________
Kijk voor meer foto's op:
www.hofmeester-natuur.nl

Ik gebruik Canon apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 222
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 11:38    Post subject:
Ik ben nog maar amper een halfjaar actief met digitale fotografie. Daar waar het vogelfoto's betreft is de kans op weggooien het grootst.
Maar zolang ik denk ook van een minder goede foto ook nog iets te kunnen leren gooi ik nog niet alles weg, ook om mijn eigen progressie een beetje te kunnen meten.
_________________
Jaap Blom

Canon R7, 17-85 mm IS USM, 10-22 mm,
100-400 EF II mm IS USM, 100mm 2.8
Soligor tussenringen
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 13:14    Post subject:
hangt heel sterk van de omstandigheden af:

Portretten met flits: 95% goed, weinig dubbelingen dus, nagenoeg 95% bewaard.
Portretten bij bestaand - weinig - licht: lastiger, vaak met zeer kleine scherptediepte dus grote kans op verkeerde scherpstelling en bewegingsonscherpte. 1 op 4. Soms een hele serie van 40 foto's weg.
Vogels: 1 op 10 a 1 op 20. Soms blijven van een serie van 200 foto's er 5 of 10 over. Soms heb je maar 1 kans die gelijk goed is: dan 100%.
Landschappen: ontzettend moeilijk. Heb ik ook te weinig ervaring mee, maar wel een vrij hoog ambitieniveau: sfeer. Je kunt tijd nemen om een goede foto te maken. 1 op 5 bewaar ik misschien een tijdje.

Kortom: overig
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 13:53    Post subject:
peter wijn wrote:
Kortom: overig
Is er lekker niet Cool Schat dan maar in hoeveel % je nog in je archief hebt als je een jaar verder bent met sfeervolle, deels geflitste vliegbeeldportetten!
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 15:17    Post subject:
Ik gooi alleen de echt mislukte weg. De rest bewaar ik, dwz. ik besteed er geen tijd aan. Schijfruimte is goedkoper dan mijn vrije tijd

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Adri Clements


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Apr 2006
Posts: 188
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 15:52    Post subject:
Zoals peter zegt hangt het veel van de soort af. Volgens mij ook van de weerssituatie ter plaatse, bij veel licht heb je minder kans op bewegingsonscherpte, dus meer goede foto's. Soms gooi ik hele series weg (vaak is dat bij slecht-licht situaties), omdat een bepaald doel dan niet is bereikt.
Met m'n oude camera heb ik ongeveer 15.000 foto's gemaakt, met de 400D 2500. Daarvan zijn er ongeveer 2700 overgebleven, waarvan de helft kritisch is uitgezocht. Als ik alles heb uitgezocht zullen er ongeveer 2200 overblijven. Dat is ongeveer 12.5% --> 75% of meer...

Groet, Adri
_________________
Canon user
Back to top
Reply with quote
 
egon


Gender: Male
Age: 63
Joined: 22 Aug 2006
Posts: 81
Location: Oost-Groningen, NL
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 16:18    Post subject:
Ik heb vooralsnog gestemd op "Alleen de echt mislukte".

Vooralsnog, want weggooien gaat hier in fasen, en die zijn meestal gekoppeld aan projecten. Zolang een project niet afgerond is gooi ik heel weinig weg omdat je van te voren niet weten kunt wat "gelukt" is, wat wel of niet gaat passen, en al helemaal niet als dat ook nog af hangt van wat andere mensen ineens als "gelukt" willen zien. Mede daarom probeer ik wel eens wat uit op NP e.d., en dat lukt evenmin altijd betrouwbaar maar kan wel een indruk geven.
Wanneer ik de koniks als voorbeeld neem zou ik dik tevreden zijn uiteindelijk 250 goed bruikbare platen te kunnen selecteren uit 15000, dat is dan ruim 1,5%. Selecteren is echter niet hetzelfde als weggooien.

Als ik echter alleen zou gaan voor wat ik persoonlijk de "mooiste" foto's zou vinden, sja... dan zou ik 95% of meer nog weggooien. Maar zo gaat de praktijk niet.
Een "persoonlijke selectie" komt, schat ik ruwweg, neer op 1 op 500 (afgelopen maand februari was helemaal niet gek met 800 foto's, daaruit 6 echt wel leuke en 2 waar ik echt heel blij mee was).
_________________
Nikonian / Gitzo
http://home.wanadoo.nl/egonkraak/foto
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 16:34    Post subject:
Ik heb dit weekend op Schier voor 5 gb aan foto's gemaakt. ik zal jullie op de hoogte houden hoeveel ik er overhou Cool
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 17:34    Post subject:
Misschien bedoelen (o.a.) frank, egon en ik wel hetzelfde. (Al lees ik heel duidelijk dat egon niet echt weggooit. weggooien doe ik wel.)

Zodra een foto zijn functie verliest, omdat ie onvoldoende zeggingskracht of kwaliteit heeft en ik een andere foto heb die wel goed en bijzonderder is, dan gaat de functieloze foto helemaal weg. Hiermee bespaar ik mijzelf een boel tijd bij een toekomstig opnieuw bekijken van foto's. Dan ben ik sneller bij die foto's die ik wil (laten) zien.
Ik had mijzelf de moeite al eerder kunnen besparen, maar in de praktijk vind ik na maanden nog wel eens iets heel anders van een foto dan direct na het maken. Omdat ik soorten "spaar" hebben sommige slechte foto's toch nog wel eens een emotionele of - voor mezelf - didactische waarde. Soms blijkt zo'n matige/slechte foto zelfs goed genoeg om zelfs in een vogelgids te worden opgenomen.... (apetrots).

OK jaap, je wilt het preciezer: ik weet het niet. Weet iemand hoe je van een d70 en d200 het totaal aantal gemaakte foto's leest?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 17:39    Post subject:
Ben zelf ook nog niet zo heel lang aan het fotograferen, maar merk wel dat ik erg "makkelijk" ben met weggooien. Dus 75% of zelfs meer heb ik al weggekiepert. Alleen de vogelfoto's, daar wil ik nog wel e.e.a. van bewaren. Tot nu toe dan....moet die mappen nog eens doorlopen, maar ook dan gaat waarschijnlijk een groot deel de kliko in.
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 18:38    Post subject:
Mijn foto's gaan door een tweetal selecties voor ze worden opgeslagen. In het veld maakt ik meestal meerdere foto's (als de mogelijkheid hiertoe is) met verschillende belichtingen, composities en diafragma's (de laatste soms). De foto's die dan goed lijken te zijn bewaar ik voorlopig, de overige foto's gooi ik gelijk van mijn geheugenkaart af; hierbij zal ongeveer 75% van de foto's direct verwijderd worden. Dit is trouwens een goede manier om wat ruimte op de geheugenkaart te houden. Daarna ga ik thuis op de computer nog eens kijken welke foto's er goed zijn en welke foto's er weg kunnen. Uiteindelijk denk ik dat ik ongeveer 15% van de werkelijk gemaakte foto's overhoud.
Back to top
Reply with quote
 
Veganpix


Gender: Male
Age: 65
Joined: 25 Jul 2006
Posts: 138
Location: Almelo
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 19:22    Post subject:
Ik kan direct al zeggen dat ik het laatste half jaar veel minder foto's weggooi dan ervoor. Dat komt omdat ik met veel minder foto's thuis kom. Eerst knipte ik er maar op raak sinds ik digitaal ging, maar nu ik op NP zit ben ik veel kritischer geworden (dank jullie wel! Very Happy ). Tijdens het fotograferen gooi ik ook eerder duidelijk foute foto's (storende sprietjes, overbelichting etc.) van de geheugenkaart af en hoef dan minder foto's over te zetten op de computer. Toen kwam ik vaak met 100-150 foto's thuis, nu is het misschien 20-30. Denk wel dat het in het voorjaar wel weer meer gaat worden omdat er dan ook meer keuze is. Ik probeer meestal 1 foto van een onderwerp over te houden, tenzij een 2e duidelijk iets toevoegt. Met de huidige camera heb ik in 1,5 jaar tijd 6000 foto's gemaakt, maar dat zit ook veel niet-natuur bij. En om dan de vraag te beantwoorden: ik denk dat ik nu zo'n 10-15% bewaar en heb gekozen voor: meer dan 75% weggooien.

Groeten,

Alfons


Last edited by Veganpix on Tue 13 Mar 2007, 19:35; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Veganpix


Gender: Male
Age: 65
Joined: 25 Jul 2006
Posts: 138
Location: Almelo
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 19:33    Post subject:
peter wijn wrote:
Weet iemand hoe je van een d70 en d200 het totaal aantal gemaakte foto's leest?

Peter,
bij mijn D70s kan ik in het setup-menu (gereedschapsymbooltje) de optie Opeenvolgende nummering gebruiken. Dan wordt elke foto doorgenummerd, ook al plaats je de foto's in verschillende mappen op de camera. Ook bij wisselen van de geheugenkaart telt hij volgens mij door. Mijn laatste foto is met bestandsnummer DSC_5985 overgezet op de computer. Zo kan ik zien hoeveel foto's ik gemaakt heb.

Groeten,

Alfons
Back to top
Reply with quote
 
Klaas van Haeringen


Gender: Male

Joined: 25 Sep 2005
Posts: 182

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 21:45    Post subject:
Ik bewaar alleen de beste foto's. Van de kleine vos die ik vandaag heb geplaatst bijvoorbeeld heb ik meer dan 30 foto's gemaakt, 2 heb ik bewaard. De teller van m'n camera staat nu op bijna 55.000 foto's.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 21:59    Post subject:
Goh, hadden we het daar zaterdag niet over? Wink Leuk om te zien wat iedereen doet.

Ik doe het nu een stuk anders dan toen ik mijn camera net had. Toen was ik blij met elke foto die technisch goed was, ook al had ik een hele serie met foto's die beter waren (of identiek waren), ik gooide geen foto's weg. Alleen wat onscherp of verkeerd belicht was ging weg. Tegenwoordig ben ik een stuk kritischer. Als ik een betere foto heb (van die dag, ik kijk niet terug in m'n archief), dan gaat de mindere weg. Vaak schiet ik series van 2-3 van het zelfde onderwerp, daar blijft er ook maar eentje van over. Bij vliegbeelden van vogels gaat echt minimaal 90% de prullenbak in, bij stilstaande onderwerpen wat minder.

Ik zit intussen ook bijna op de 20.000 (nog zo'n 200 te gaan), en heb daar nog 5145 van over, dus ongeveer 75% gaat weg. Moest je met dia's vroeger niet aan denken...

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Hillebrand Breuker


Gender: Male

Joined: 13 Nov 2005
Posts: 29
Location: Warten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Mar 2007, 22:33    Post subject:
Alles wat stil zit (landschappen, bloemen, etc.) gaat in 95% van de gevallen wel in 1x goed. Vogels en zoogdieren is een ander verhaal. Ik schat dat daarvan 50% verdwijnt. Ik ben redelijk kritisch vwb scherpte, belichting en compositie. Eén van mijn eisen is dat een opname tenminste op 45x30cm af te drukken moet zijn. Veel ruimte om te croppen is er dan niet. Na verloop van tijd kijk ik naar compleetheid van een bepaald onderwerp en gooi dan eventuele dubbelingen weg.
_________________
Groet

Hillebrand
www.pixus.nl
www.fotografie.nl
www.breuker-fotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Tjeerd visser


Gender: Male
Age: 32
Joined: 03 Jan 2007
Posts: 388
Location: Lutjegast
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 14 Mar 2007, 18:02    Post subject:
Als ik een keer even ga wandelen dan maak ik zo meer dan 100 foto's.
Van die foto's bewaar ik meestal alleen de mooisten dan heb je er meestal ongeveer 20 foto's over.
en die plaats ik weer in de mappen van de computer.
De fuji camera is van mijn vader maar 99.9% van alle 6500 Had ik gemaakt dat was wel grappig, maar van die foto's blijven misschien maar 10/15% van over

Groeten Tjeerd visser
_________________
Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,


Last edited by Tjeerd visser on Sun 18 Mar 2007, 12:18; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 14 Mar 2007, 21:12    Post subject:
Als ik fotografeer, met de Canon EOS heb ik die altijd op de repeteerstand staan. Met dieren heb je dan vaak meerdere beweginsstanden vastgelegd. Lang niet alles is fraai,en of er zit toch net een takje even in de weg.
Heb sinds de 2 jaar dat ik met de EOS fotografeer een kleine 10.000 foto's gemaakt en daarvan heb ik er zo'n 4600 over , heb ik nagekeken op diverse schijven.
Met de Fuji Finepix S5600 maak ik veel filmpjes en foto's van de kids maar ook landschappen , ook hier blijkt dat ik zo'n 50% weggooi van de ook alweer ruim 5000 fotos.
Omdat ik van een moment altijd meer dan 1 foto maak. Daarom bewaar ik de beste(n). Ik betrap me zelf wel er op dat ik steeds kritischer word op m'n foto's en dus makkelijker dingen weggooi.
Al tikkend besef ik me dat ik vroeger met m'n fototas vol met spullen bij m'n Good Old Canon T70 SLR, In 19 jaar tijd zo'n 7600 foto's heb gemaakt, maar dat je toen voorzichtiger was met schieten. Wat een kapitaal zou dat anders gekost hebben zeg! Wink
Lang leve de digitale camera!
groeten Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Thu 15 Mar 2007, 9:35    Post subject:
Veel !!! Maar dat komt ook omdat ik elke dag wel foto's maak en indien ik die allemaal zou moeten/willen bewaren heb ik (nog) een aparte harde schijf nodig.
In bovenstaande reacties lees ik vaak dat men weet hoeveel foto's men heeft gemaakt met een camera. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat te weten kom? Ik weet niet of ik blij zal zijn met de uitkomst Wink maar het lijkt me wel interessant om te weten.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 15 Mar 2007, 9:46    Post subject:
Verwijderd wrote:
In bovenstaande reacties lees ik vaak dat men weet hoeveel foto's men heeft gemaakt met een camera. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat te weten kom? Ik weet niet of ik blij zal zijn met de uitkomst Wink maar het lijkt me wel interessant om te weten.


Ik heb de file numbering (in het 4e blad van het menu) op "continuous" staan. In de bestandsnaam wordt dan doorgenummerd (staat bij mij nu op _mg_9876.cr2). Ik hoef alleen te onthouden dat ik al 10.000 foto's gemaakt heb.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Thu 15 Mar 2007, 9:54    Post subject:
@Arjen: bedankt. Bij mij staat deze ook op continue en de laatste plaat is img- 0122, dus zal ik zeker één keer het klokje rond zijn Wink

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 15 Mar 2007, 10:27    Post subject:
Verwijderd wrote:
@Arjen: bedankt. Bij mij staat deze ook op continue en de laatste plaat is img- 0122, dus zal ik zeker één keer het klokje rond zijn Wink

gr.Ben
Ook dat kun je "zeker" weten door te kijken naar de naam die je camera geeft aan het mapje waar de nieuwste foto's in komen te staan want die bestaat uit een volgnummer van 3 cijfers gevolgd door (in jouw geval) CANON. In ieder mapje gaan 100 opnames dus als het goed is ben je nu mapje 101CANON aan het vullen. Bij mapje 201CANON ben je al twee keer de klok rond Shocked
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum