Posted: Mon 18 May 2020, 11:23 Post subject: DIY macrolens
Ik zoek en oude negatief en dia scanner van Minolta, de Minolta DiMage Scan Elite 5400 of de Minolta DiMage Scan Elite 5400 II. Het gaat mij om de lens die erin zit. Dus het is geen probleem als de scanner defect is.
Edit: ik wil hem inzetten als onderdeel voor macrofotografie. _________________ Canon & Apple
Inmiddels heb ik een ander model dia en negatief scanner gevonden. De Minolta DiMAGE Scan Dual IV. Ook een oud model. Na wat sloopwerk trof ik een klein lensje aan. Met behulp van mijn fototoestel wat foto's door het lensje gemaakt en die zagen er al veelbelovend uit. Nu nog iets maken waarin ik het lensje vast kan zetten en kan monteren op mijn dslr.
Wordt vervolgd! (als het mag) _________________ Canon & Apple
Inmiddels heeft mij pa een soort van kunststof dop gedraaid. Aan de ene kant zit het ingeklemde lensje en aan de andere zijde bevindt zich een 52mm draad.
Met de tussenringen kan ik het brandpunt verkleinen of vergroten denk ik. Even uitproberen hoe dat gaat. _________________ Canon & Apple
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum