Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


De toekomst van de seizoensopdracht

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Op welke manier zouden we jou kunnen overhalen mee te doen met de seizoensopdracht?
Ik doe al (regelmatig) mee met de opdracht
31%
 31%  [ 6 ]
Kortere tijdsduur voor de opdracht
21%
 21%  [ 4 ]
Langere tijdsduur voor de opdracht
0%
 0%  [ 0 ]
De opdracht moet toegankelijker (makkelijker) worden
5%
 5%  [ 1 ]
Ook buitenlandse foto's toestaan
0%
 0%  [ 0 ]
Ook foto's uit dezelfde periode uit een ander jaar toestaan (mits nieuw voor NP)
15%
 15%  [ 3 ]
Minder regeltjes (specificeer in reactie)
5%
 5%  [ 1 ]
Meer fotos per gebruiker toestaan
5%
 5%  [ 1 ]
Ik heb sowieso geen interesse in de opdracht
15%
 15%  [ 3 ]
Total Votes : 19


Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Apr 2020, 15:42    Post subject: De toekomst van de seizoensopdracht
De afgelopen seizoensopdracht had slechts 8 inzendingen van 6 deelnemers. Nou zal dit mede gekomen zijn door de onverwacht lastige opdracht (een echte winter was er niet), maar ook bij de opdrachten ervoor was de deelname niet ontzettend hoog. We willen graag eens met jullie kijken hoe we de seizoensopdracht aantrekkelijker zouden kunnen maken. We zijn dus met name benieuwd naar reacties van mensen die nog niet, of niet altijd meedoen aan de seizoensopdracht.

Helaas is het niet mogelijk om meerdere opties aan te vinken bij een poll, kies dus degene die je het beste vindt en je kunt eventueel andere antwoorden natuurlijk in een reactie onder de poll kwijt. Mocht je nog andere suggesties hebben, dan horen we die natuurlijk ook graag.

We zien graag jullie reacties tegemoet.

Namens het team

Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography


Last edited by Arjen Drost on Sun 28 Jun 2020, 12:16; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan




Joined: 31 May 2018
Posts: 111
Location: oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 16 Apr 2020, 15:55    Post subject:
Ik wil nog een aanvulling geven op de enquête over de seizoensopdracht. Ik zie dat een persoon kiest voor makkelijker opdrachten. Als we de regel los laten dat de gemaakte foto’s in verschillende mappen moeten kunnen, dan kunnen wij ook eenvoudiger opdrachten verzinnen, zoals fotografeer een insect of een bloem. Misschien maakt dat het een stuk aantrekkelijker voor meerdere mensen.
Truus
Back to top
Reply with quote
 
And


Gender: Male

Joined: 28 Oct 2017
Posts: 10
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Apr 2020, 23:43    Post subject:
Is het jullie niet opgevallen dat altijd, of bijna altijd, dezelfde mensen meedoen? En natuurlijk steeds weer dezelfde mensen die dan winnen want die maken vaker een mooiere plaatje dan de rest. Men herkend zelfs elkaars foto een beetje denk ik. Het is een soort van een kliekje geworden. Daar helpt geen prijzengeld of wat dan ook bij. Of vinden jullie zelf van niet? Misschien moet je nieuw bloed en nieuwe visies aantrekken. Ik weet niet wie de poll heeft beantwoord, maar waren dat niet dezelfde mensen? Waar zijn de rest van de leden? Weten die wel van het bestaan van het forum? Volgens mij moeten er ook een hele hoop regels om- en weggegooid worden die in de loop van de tijd de mensen bang hebben gemaakt om aan de wedstrijd mee te doen of op het forum te reageren. Ik hoop dat ik niemand boos heb gemaakt maar soms heb ik dit gevoel bij deze website. Het werpt een soort van drempel voor mij op.
Alleen al het reageren op deze topic koste mij al zoveel moeite dat ik even dacht " laat maar gaan". Ik zocht naar een vakje waar ik kon reageren maar die zag ik niet, dus keek ik of ik wel ingelogd was. Dat was ik. Toen maar weer gekeken hoe ik kon reageren en uiteindelijk zag ik twee knoppen naast elkaar waar bij de eene stond " nieuw antwoord". Die ingedrukt en dan kom je op een pagina waar je kan reageren en dan is het eerste vakje " onderwerp". Moet ik dat nu invullen? Wat was het onderwerp? Moet ik nu weer terug om te kijken wat het onderwerp was? Nu ja, ik heb het maar opengelaten en ik kijk wel wat er uit komt. Als ik al niet zo vaak op het forum reageer en ik wil eens wat zeggen dan zakt de motivatie al weg als ik naar het knopje " nieuw antwoord" moet zoeken. Helaas heb ik dit keer doorgezet en mijn mening gegeven Wink. Wanneer gaan we een andere weg inslaan en onze medefotografen virtueel bij de handen pakken en meetrekken en al het moois laten zien en zeker naar hun kijken en luisteren?
_________________
kijkdoordelens.com
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Apr 2020, 21:43    Post subject:
And wrote:
Is het jullie niet opgevallen dat altijd, of bijna altijd, dezelfde mensen meedoen? En natuurlijk steeds weer dezelfde mensen die dan winnen want die maken vaker een mooiere plaatje dan de rest. Men herkend zelfs elkaars foto een beetje denk ik. Het is een soort van een kliekje geworden. Daar helpt geen prijzengeld of wat dan ook bij. Of vinden jullie zelf van niet? Misschien moet je nieuw bloed en nieuwe visies aantrekken. Ik weet niet wie de poll heeft beantwoord, maar waren dat niet dezelfde mensen? Waar zijn de rest van de leden? Weten die wel van het bestaan van het forum? Volgens mij moeten er ook een hele hoop regels om- en weggegooid worden die in de loop van de tijd de mensen bang hebben gemaakt om aan de wedstrijd mee te doen of op het forum te reageren. Ik hoop dat ik niemand boos heb gemaakt maar soms heb ik dit gevoel bij deze website. Het werpt een soort van drempel voor mij op.

Vandaar dus juist deze poll, And. Het is ons inderdaad opgevallen dat steeds dezelfde mensen meedoen en we zouden graag zien dat er meer meedoen. Dus proberen we door deze poll te kijken op welke manier er meer mensen mee zouden kunnen doen, hoe we dat nieuwe bloed erbij kunnen krijgen.

Maar op dit moment valt me de respons eerlijk gezegd nog wat tegen.

Verder ben ik bang dat we niet echt wat aan de lay out van de site kunnen veranderen.

Maar bedankt voor je uitgebreide reactie.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
And


Gender: Male

Joined: 28 Oct 2017
Posts: 10
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 19 Apr 2020, 13:57    Post subject:
Arjen Drost wrote:
Dus proberen we door deze poll te kijken op welke manier er meer mensen mee zouden kunnen doen, hoe we dat nieuwe bloed erbij kunnen krijgen.

Maar op dit moment valt me de respons eerlijk gezegd nog wat tegen.



Kunnen mensen het forum en de poll niet vinden? Of willen ze niet reageren/ lezen? Als de poll op het voorblad komt heb je er meer respons op denk ik. Ik geloof dat de meeste mensen alleen naar de foto's kijken en misschien dan soms er een reactie bij zetten. Daar maak ik mijzelf ook schuldig aan en soms als ik iets meer tijd heb dan lees en bekijk ik de rest van de homepage waarbij ik dan de lijst van recente topics dan ook bekijk. Dan kan er soms dagen of weken voorbij gaan eer ik daar aan toe kom.
_________________
kijkdoordelens.com
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 26 Apr 2020, 13:26    Post subject:
Het zou ook zichtbaar moeten zijn als je niet bent ingelogd.
Ik heb al gestemd, op doe al regelmatig mee, ik had nog iets om aan te vinken, namelijk meer foto's per gebruiker 5 lijkt mij wel een mooi getal, ik moet nu al gaan kiezen.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
Henk Bouter
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 191
Location: Nieuw Lekkerland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 28 Apr 2020, 19:38    Post subject:
Nu ik wat meer tijd heb wordt het natuurlijk weer leuk om wat in te sturen.
Omdat ik maar 1 punt aan kon vinken wil ik graag nog een aantal punten onderstrepen.
Ook oudere foto's mee laten doen die nog niet eerder geplaatst zijn.
Bij mij komt het nog al eens voor dat je niet aan de opdracht toekomt en misschien nog wel e.e.a. in je archief hebt.
Periodes van 6 a 8 weken is prima, denk ik, dan kun je redelijk mee met de veranderingen in de natuur.
Buitenlandse foto's mag van mij, maar dan wel in een aparte rubriek?
Niet iedereen kan verre reizen maken en wie veel reist kan veel verhalen zeker in de fotografie.
Meer foto's per persoon mag van mij en ook meerdere in 1 rubriek.
Maar ja dat betekend ook meer kiezen en meer schrijven........
Dat doe ik nu eenmaal minder lief dan foto's maken...
suc6 Hg Henk
_________________
Camera's: Canon 7D
Sony RX 10 IV
Lenzen: Canon ef 24-105 1:4-5.6 IS USM,
Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 31 May 2020, 10:43    Post subject:
Waar blijven al die stemmen🤔
Zou zonde zijn als dit ook gaat verdwijnen.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
Ben Aalders
Vip


Gender: Male
Age: 71
Joined: 31 Jan 2009
Posts: 72
Location: Zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 31 May 2020, 16:12    Post subject:
Jarenlang heb ik twee foto’s ingestuurd maar ben ondertussen ook afgehaakt. Waarschijnlijk zou ik weer mee doen als je alleen de foto kunt beoordelen met een nominatie, dus geen exif en commentaren geven. Veel gegevens zijn als een handtekening van de fotograaf en vaak erger ik me aan commentaren en dan bedoel ik niet alleen op mijn eigen inzendingen. En schrijf geen slecht commentaar bij een foto van een ander en een goede bij je zelf.
Maar we hebben er in het verleden vaker over gehad, ook zou je twee foto’s mogen plaatsen die in hetzelfde album horen vind ik.
Gr. Ben.
_________________
SONY RX10-M4 - SONY A7 Mll met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, F1.8-85 mm, Tamron 150-500 mm tele.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Jun 2020, 19:07    Post subject:
Cor wrote:
Zou zonde zijn als dit ook gaat verdwijnen.

Wees niet bang, dat staat niet op de agenda. Het zou alleen leuk zijn als er wat meer mensen deel zouden nemen. Vandaar dat we aan het kijken zijn hoe dat zou kunnen.

@Ben: In principe kun je meedoen en alleen foto's nomineren. Er is geen regel dat je alle foto's ook van commentaar moet voorzien. Zelf vind ik de commentaren bij de seizoensopdracht over het algemeen kritischer dan andere commentaren en daardoor zeker een meerwaarde hebben, maar volgens mij staat er nergens dat je verplicht bent om ook commentaar te leveren na afloop.

EXIF is wel verplicht, dit omdat we op die manier kunnen controleren of je de foto ook echt in de betreffende periode gemaakt hebt.

Dat laatste is zeker een punt waar naar gekeken kan worden, als anderen dat ook vinden.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan




Joined: 31 May 2018
Posts: 111
Location: oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 27 Jul 2020, 17:43    Post subject:
Ik vraag me af of er iets gedaan wordt met de uitslag van de enquête?
Truus
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 30 Jul 2020, 11:30    Post subject:
Hallo allemaal

Naar aanleiding van de resultaten van de poll en de reacties eronder hebben wij nog eens intern naar de seizoensopdracht gekeken.

Ten eerste zijn we erg blij met het aantal inzendingen van de afgelopen seizoensopdracht. Kennelijk is er dus toch wel animo, als de opdracht niet te moeilijk is?
Om eerlijk te zijn viel ons de respons op de poll wel wat tegen. Hierdoor is het lastig echt conclusies hieraan te verbinden, zeker aangezien sommige opties in de reacties dan juist weer tegengesproken worden. We hebben dus besloten om door te gaan met de seizoensopdracht zonder grote wijzigingen. Een regel waarvan nog wel eens blijkt dat hij vergeten wordt hebben we geschrapt (de regel dat 2 inzendingen uit verschillende albums moeten komen) en Jan en ik proberen er op te letten dat de opdracht niet te moeilijk is, zodat het voor meer mensen toegankelijk is. Dit zou wel kunnen betekenen dat er bepaalde opdrachten herhaald worden, wat natuurlijk niet zo gek is na bijna 15 jaar seizoensopdrachten.

We hopen dat we op deze manier nog lang dit leuke onderdeel van de site voort kunnen zetten.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum