Posted: Thu 05 Jan 2023, 10:52 Post subject: Overlijden Arjen Drost
Overlijden Arjen Drost,
Gisteren bereikte ons het trieste bericht dat Arjen Drost op 4 januari 2023 op 46-jarige leeftijd is overleden.
Arjen was al geruime tijd ernstig ziek maar desondanks altijd opvallend positief ingesteld.
Arjen was, zo staat ook in zijn profiel op Nederpix en Birdpix te lezen, expeditiegids in beide poolgebieden.
Tussen de behandelingen door is Arjen zeer recent nog van 8 tot en met 25 november als begeleider van een poolreis mee naar Antartica geweest, de arctische gebieden hadden altijd zijn warme belangstelling.
Arjen heeft in de loop der jaren heel wat reizen naar polaire streken begeleid en ons een schat aan beelden hiervan op zowel Nederpix als Birdpix getoond. Foto’s van ijsberen, pinguins, zeezoogdieren, ijsbergen, ongerepte landschappen etc.etc. zijn maar een greep uit hetgeen wij hiervan meegekregen hebben.
Meer over Arjen en zijn werk is te vinden via deze link:
https://www.natuurfotografie.nl/arjen-drost-in-beeld/
Een soortgroep die Arjen ook zeer na aan het hart lag waren libellen en juffers, onvoorstelbaar hoeveel kennis hij van deze insecten had. Zo nu en dan bezocht Arjen gebieden waar je specifieke soorten zou mogen verwachten.
Ook in vogels en vlinders was hij uitermate geïnteresseerd, kortom zijn liefde voor de natuur was veelomvattend.
Arjen was een leidende kracht voor Nederpix, zo was hij zowel administrator als moderator; altijd positief ingesteld, vriendelijk, hulpvaardig en betrouwbaar. Achter de schermen werd, voor gebruikers van Nederpix niet altijd zichtbaar, heel wat werk door hem verzet.
De laatste jaren begeleidde Arjen, in samenspraak met Daan Schoonhoven, veel webinars vanuit Natuurfotografie.nl
We gaan Arjen enorm missen en zijn onuitsprekelijk dankbaar dat we hem in ons midden mochten hebben.
We wensen zijn nabestaanden en eenieder die hem een warm hart toedroeg heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
Arjen bedankt!
Namens de moderatoren,
Ad Sprang _________________ Canon 50D, Canon 7D Mark II, Canon 300 mm. F4 IS, Canon converter x 1.4, Canon telemacro 100 mm. F2.8 IS.
Last edited by Ad Sprang on Thu 05 Jan 2023, 13:07; edited 2 times in total
groet susan
edit; ik merk dat het me raakt, ik neem aan dat hij kanker had, aangezien ik 2 jaar geleden door het oog van de naald ben gekropen is dat veel mensen niet gegeven.
Last edited by susan meijnders on Fri 06 Jan 2023, 19:23; edited 2 times in total
Gender: Female Age: 46 Joined: 19 Dec 2005 Posts: 39 Location: Berkel en Rodenrijs
Posted: Thu 05 Jan 2023, 18:01 Post subject:
Heel veel sterkte voor familie en vrienden van Arjen.
Wij zijn in shock (wij wisten niet dat hij ziek was), Meindert en ik hebben vorig jaar een webinar gegeven waar hij op de achtergrond aanwezig was. Van te voren heb je dan contact met elkaar, daardoor hebben we hem gesproken. Wat een leuke man, super enthousiast zowel over het fotograferen en ook over de natuur! Ook het enthousiasme op Nederpix met zijn foto's en commentaren en zijn inzet als moderator, zal door ons gemist worden.
Groet Rixte _________________ Canon 80D met verschillende objectieven en Canon G9X
Ik heb Arjen enkele malenl mogen ontmoeten. Grote man, met een goed gevoel voor humor. Ik wens nabestaanden veel sterkte toe. _________________ Canon & Apple
Gender: Male Age: 41 Joined: 15 May 2006 Posts: 66 Location: Woudenberg
Posted: Thu 05 Jan 2023, 19:21 Post subject:
Wat een triest bericht!
Op zo'n jonge leeftijd, echt schokkend!
Ik kende Arjen niet persoonlijk maar toch een beetje visueel via deze site.
Zoals gezegd hebben we veel van hem mogen leren en o.a. door Arjen ook kennis gemaakt met de noordelijke sferen.
Graag wil ik zijn geliefden sterkte toewensen in dit verlies.
Posted: Fri 06 Jan 2023, 11:02 Post subject: Arjan Drost
Wat een schok om te lezen dat Arjan is overleden !
Heb hem diverse malen in een ver verleden meegemaakt met de Paddo dagen via Nederpix.
ZO jong nog
Rust in vrede Arjan xxxx _________________ Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Gender: Male Age: 57 Joined: 16 Oct 2022 Posts: 12 Location: Krimpen aan de Lek
Posted: Fri 06 Jan 2023, 14:05 Post subject: Arjen Drost
Triest om te horen dat Arjen op deze veel te jonge leeftijd is overleden. Heel veel sterkte aan iedereen die hem lief had!
Erno _________________ Nikon d7200 en d750, diverse lenzen momenteel Tamron G2, 150-600mm, Nikon 16-80, Tokina 11-20, Tokina 100mm macrolens.
en af en toe nog de Lumix DMZ-300
Zo jong nog, en nu al niet meer, wat een rot ziekte.
Vrienden en naaste heel veel sterkte met dit grote verlies.
We zullen hem missen.
Rust in vrede ARJEN. _________________ Canon gebeuren
Wat een intens verdrietig bericht en bijna niet te bevatten.
Zo een zes weken geleden sprak ik hem nog in het Drents Friese Woud waar hij op zoek was naar de Kruisbekken.
Een boom van een kerel en altijd vrolijk, hij wist ontzettend veel van de natuur.
Veel sterkte voor de nabestaanden en iedereen die hem kende.
Gender: Male Age: 55 Joined: 24 Nov 2006 Posts: 241 Location: Oss
Posted: Sun 08 Jan 2023, 19:29 Post subject:
Ja ben hier ook erg van geschrokken. Persoonlijk ken ik Arjen niet maar voor mij is hij onlosmakelijk verbonden met NP. Voor altijd dus. Wat mij opviel is dat hij vaak belangstelling toonde voor fotos die wat meer aandacht hadden mogen hebben.
Voor mij is NP niet meer hetzelfde, eerder incompleet, vanwege zijn bijzondere ijsfotos uit de poolstreken.
Sterkte voor de familie en vrienden.
David _________________ Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8
Wat een schok zo jong nog, ik genoot altijd van zijn prachtige foto's. Ik wens de naasten van Arjen en allen die hem liefhebben heel veel sterkte en kracht toe. _________________ Sony DSRL700 + + Tamron 90mm macro lens.
Canon 7dII+ Canon R6 + 300mm F4.0 IUSM + 1.4 extender + 17-85mm Canon + Canon 500mm f4m+ RF100-500
Wat 'n droevig nieuws. Heel veel sterkte voor de familie en vrienden! Ook een groot verlies voor Nederpix. We zullen hem missen... _________________ Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Zojuist via een livestream het afscheid van Arjen gevolgd, het was indrukwekkend.
De kist was door Daan en Inge aan weerszijden beplakt met levensgroot eigen werk van Arjen, aan de ene kant de Noordpool, aan de andere kant de Zuidpool; een geweldig eerbetoon!
De boodschap welke doorklonk bij diverse sprekers was in lijn met waar Arjen voor stond, “koester onze planeet en ga er zorgvuldig mee om”. _________________ Canon 50D, Canon 7D Mark II, Canon 300 mm. F4 IS, Canon converter x 1.4, Canon telemacro 100 mm. F2.8 IS.
Gender: Male Age: 52 Joined: 19 Jan 2006 Posts: 48 Location: Beverwijk
Posted: Sat 21 Jan 2023, 21:37 Post subject:
Ik ben een tijd niet op NP geweest en zie dus nu pas het overlijdensbericht van Arjen Drost. Hoewel ik Arjen niet persoonlijk kende, was ik altijd onder de indruk van zijn poolfoto’s en dan met name die van ijsberen. Het bericht van zijn dood, komt voor mij als een schok.
Ik wens zijn nabestaanden en iedereen die hem verder een warm hart toedroeg alle sterkte met het dragen van dit verlies. _________________ Sony A9, Sony 200-600mm, Sigma 24-70mm, Feisol CT 3371 statief + manfrotto 503 HDV kop, RJS Lenssupport, ghillie suit
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum