Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


polder Arkenheem waar moet ik precies zijn

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jeroen Gense


Gender: Male
Age: 50
Joined: 21 May 2006
Posts: 168
Location: Weert
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 May 2007, 19:43    Post subject: polder Arkenheem waar moet ik precies zijn
Hallo
Ik wilde dit weekend eens in de buurt van de polder Arkenheem wat gaan fotograferen,vooral hazen en weidevogels.
Wie weet goede plekken? Ik ken heel de polder niet,kan me iem helpen?

Gr
Jeroen
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers
Guest







PostPosted: Fri 18 May 2007, 14:58    Post subject: Polder Arkenheem
hallo Jeroen, laat ik eens een poging wagen. Als je hulckestein/ Nijkerk intypt op een routeplanner, krijg je een kaartje waar deze polder dan deels op staat. Het gebied is niet heel erg groot, knap als je verdwaald.
De Zeedijk, Arlersteeg en Middelbeekweg is druk bevolkt met weidevogels en hazen. het kan ook de moite zijn op de Zeedijk eens op te lopen, wellicht is er wat boeiends te zien op het veluwemeer.
Het Arkenheemsepad ( aan beide kanten van de vaart) is een goede plaats om weide- en watervogels te zien, er zitten ( tenminste afgelopen woensdag) nog steeds futen en ganzen op het nest, maar er is ook veel jong spul.
hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes
Loulou
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 58
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 26
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 18 May 2007, 17:47    Post subject: Polder Arkemheen
Als je de naam eerst al op de goede manier intikt in Google: Arkemheen (van Arke Mheen) dan krijg je allerlei links over de polder te zien. Het is inmiddels een Nationaal Landschap geworden.

Maar probeer het Nekkeveld eens, doodlopende weg dus dat scheelt weer in het verkeer. En verder is er eigenlijk langs elke weg wel wat te vinden. Langs de Arkervaart (Arkersluisweg) kun je allerlei eenden en Futen zien.
Let wel op voor politie want je mag met de auto de polder niet in.
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Canon MT-24EX Twin Macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum