Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Schotland

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
rolf van leeningen


Gender: Male
Age: 36
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 18
Location: Beilen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Jun 2007, 13:07    Post subject: Schotland
Hallo,

over een aantal weken ga ik naar Schotland op vakantie. Een week in de buurt van Aviemore en twee weken in de buurt van Fort William.
Ik heb me al aardig georiënteerd wat er te zien en te doen is, maar hebben jullie nog dingen waarbij je zegt, dat moet je zien? Daarbij alle facetten van de natuur. Dus landschappen, vogels, planten etc.

Ook zou ik graag papegaaiduikers willen zien, weet iemand in de buurt van deze plaatsen waar ze zitten? Of zijn ze al weer de zee op? Op internet kon ik het niet goed vinden.

In ieder geval bedankt,
Rolf
_________________
Pentax K100D, DA 18/55 mm (kitlens), Pentax-M 1:4 200mm, Sigma 105mm 1:2.8 Macro
www.rolfnatuurfotografie.tk
Back to top
Reply with quote
 
JHvS


Gender: Male

Joined: 01 Jul 2006
Posts: 16
Location: Harlow, Essex
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 24 Jun 2007, 14:04    Post subject:
Aviemore is prima voor vogels. Je "moet" de Cairngorms in. Neem niet de kabelbaan (dan mag je blijkbaar het gebied niet meer in!) maar loop omhoog. Dan richting Ben Macdui: Alpensneeuwhoen, Sneeuwgors (al bij het station), Morinelplevier. In de bergen wat alpen-/toendraflora (oa Rubus chamaemorus).
De visvijvers in Aviemore zijn erg goed voor vissende Visarend. Er zijn veel bosgebieden (Abernethy, Glenmore), waar fotogenieke oude dennen staan.

De omgeving van Ben Nevis is niet best voor vogels. Als je mobiel bent, zou je verder naar het westen richting Ardnamurchan kunnen gaan: veel zeldzame zoogdieren (Wilde Kat, Boommarter, Otter), Reuzenhaai, en diverse vogels.

Papegaaiduikers moeten begin juli wel kunnen, maar daarvoor moet je naar de Farne-Eilanden (noord-oost-Engeland) of echt ver naar het noorden (Handa, Cape Wrath etc.)
Back to top
Reply with quote
 
rolf van leeningen


Gender: Male
Age: 36
Joined: 22 Jan 2006
Posts: 18
Location: Beilen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Jun 2007, 15:46    Post subject:
Hartelijk dank voor je antwoord! Deze plaatsen komen zeker in het "verlanglijstje".

Groet,
Rolf
_________________
Pentax K100D, DA 18/55 mm (kitlens), Pentax-M 1:4 200mm, Sigma 105mm 1:2.8 Macro
www.rolfnatuurfotografie.tk
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum