Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Canon 17-55 IS USM 2.8 of 24-70 2.8 L lens

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Bertina


Gender: Female
Age: 42
Joined: 13 Sep 2005
Posts: 21
Location: Katwijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 11:42    Post subject: Canon 17-55 IS USM 2.8 of 24-70 2.8 L lens
Ik zit een beetje in dubio en hoop op goed advies. Op dit moment fotografeer ik mijn landschappen nog met de standaard 17-55 kitlens en het wordt hoog tijd dat daar verandering in komt. Ik heb nu een 20d, maar wil over ongeveer een jaar ook een 5d aanschaffen.
Nu zit ik dus met het probleem dat ik voor mijn 20d voor landschappen het beste de 17-55 aan kan schaffen, maar dat deze op de 5d volgens mij niet meer past. Als ik nu de 24-70 aanschaf mis ik eigenlijk de groothoek voor de landschappen op mijn 20d.
Wie kan mij advies geven? Ik wil hem dus vooral gebruiken voor landschappen, maar ook voor bruidsreportages (ja sorry) en voor concertfotografie (waar ik dicht bij het podium kan komen). Ik wil zoiezo een 2.8 lens.
Alvast bedankt voor de adviezen! Misschien is er wel een lens die ik over het hoofd zie die net zo goed is?
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Jul 2007, 13:39    Post subject:
je schetst een dilemma waar niemand je mee kan helpen. het is gewoon een keuze. Kies je voor nu, of voor later? geheel aan jou.

Wat je zou kunnen doen is bedenken, waar je in de toekomst je 5D het meest voor wilt gebruiken.
Het lijkt me dat je voor landschappen een 17-40 F4 zou kunnen kopen, dat is nogal wat groothoek op die 5D. F2,8 heb je daarvoor niet nodig.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum