Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


De juiste locatie.

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 17 Jul 2007, 23:23    Post subject: De juiste locatie.
Misschien is het overbodig om dit hier te melden, maar toch.
Ik zoek mijn locatie's om te vogelen en te grofwilden op in Google Maps.
Tevens gebruik ik hierbij de Topografische Atlas van de ANWB.
Kaarten 1:50.000, supergedetailleerd en met alle namen van ieder bosperceel. Zelfs alle wandelpaden staan hierop aangegeven.
Heeft hier nog iemand ervaring mee? en wat gebruiken jullie om route's uit te stippelen?
Atlas is trouwens een aanrader.

groeten, Aad Verkuijl
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Jul 2007, 10:05    Post subject:
Hallo Aad,

Zelf gebruik ik diverse mogelijkheden. Een enkele keer Google Earth, maar verder vooral kaarten. Zelf geef ik de voorkeur aan de topgrafische kaarten van 1:25.000, die zijn nog veel gedetailleerder dan de atlas die jij gebruikt. Van mijn eigen omgeving heb ik de losse kaartbladen die uitgegeven worden door de topografische dienst van het Kadaster. Daarnaast de Topografische Atlas van de ANWB 1:25.000, per provincie in een boek. Die vind ik wat handzamer om tijdens een lange wandeling mee te nemen dan de 1:50.000 atlas van heel Nederland, want dat is toch weer een behoorlijk gewicht. Wat ik ook hele praktische kaarten vind zijn die van Staatsbosbeheer/Falkplan, met name als je in gebieden van Staatsbosbeheer zit. SBB werkt met genummerde vakken, die je zowel op de kaart (altijd) als in het terrein (niet altijd meer leesbaar) kunt terugvinden. Voor een vlugge oriëntatie op het gebied vind ik de (goedkope) overzichtskaartjes van de betrokken gebieden wel makkelijk.

Verder gaat er ook vrijwel altijd een kompas mee, een zeer nuttig hulpmiddel om de kaart in de juiste richting te leggen. Het nadeel van de diverse kaarten vind ik overigens dat ze vrij snel kunnen verouderen.

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum