Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


de veluwe

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 31 May 2007, 22:55    Post subject: de veluwe
Deze stadse jongen gaat volgende week naar Hoenderloo.
Heb uiteraard het nodige gevonden op internet. Heb bij Kamera express een 300 F4 IS USM gehuurd, TC 1.4 heb ik zelf al.
Hoop nog iets moois te fotograferen. Iemand nog wat tips??
Het liefst in de buurt van Hoenderloo zelf, omdat ik niet veel wil gaan rijden. Heb een bungalow gereserveerd bij een zij-uitgang van het park, zodat ik zo het bos in kan schieten. Laughing

Groeten, Aad Verkuijl
Back to top
Reply with quote
 
Els Branderhorst


Gender: Female

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 5178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 31 May 2007, 23:44    Post subject:
Hallo Aad, ik kan je vrij veel over de Veluwe vertellen, daar ik het als mijn achtertuin beschouw en daar elk weekend veel tijd doorbreng.
Ik heb de "luxe" te wonen in een appartement op de Veluwe.
Ik zal je morgen in een privé-bericht wat goede tips geven, het is me nu te laat.
Je kan al wel wat neuzen op mijn site, http://www.pbase.com/elsbranderhorst (de landschappen geven je een goede indruk)
Bijna al mijn foto's zijn daar gemaakt.
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 17 Sep 2007, 15:51    Post subject:
Misschien wat laat, maar er zijn wel een aantal mooie plekken in de buurt van Hoenderloo. Hoewel je al lang weer terug zult zijn, zal ik proberen te vertellen wat ik mooie plekken vindt daar waar je misschien de volgende keer heen kan.

1. Het gebied tussen Hoenderloo en de snelweg A50. Ik heb een aantal jaren op een camping gestaan aan het einde van de Krimweg in Hoenderloo. Je liep daar zo het bos in. Hier zit vrij veel wild en je kan er ook van alles tegenkomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe het er nu voor staat, maar hier heb ik vroeger erg veel wilde zwijnen, edelherten, reeen en vossen gezien. In dit gebied heb ik zelfs een keer de das gezien. Ook heb je hier vrij veel kans op vogels e.d.

2. Deelerwoud. In dit gebied zit ook veel wild (edelherten, damherten, reeen, wilde zwijnen e.d.).

3. Verder is boswachterij Ugchelen-Hoenderloo misschien een leuke aanrader

4. Nationaal Park de Hoge Veluwe. Hier heb je mooie plekken waar je met name edelherten, wilde zwijnen en moeflons mooi kan fotograferen. Ook voor landschapsfoto's en voor vogels kan je hier goed terecht.

Dit vind ik mooie gebieden in de buurt van Hoenderloo, welke goed te bereiken zijn, zonder dat je er kilometers voor moet gaan rijden..
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum