Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


canon eos 350d en 400d
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
margriet


Gender: Female
Age: 41
Joined: 02 Apr 2007
Posts: 255

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Aug 2007, 17:21    Post subject:
margriet wrote:

ondertussen schiet ik echt geweldige (micro) foto's (vind ik) met de kitlens, ik weet niet zo goed of die lens vergelijkbaar is met de kitlens van canon maar ik denk het wel


volgens meer ervaren mensen niet dus....

succes met je keuzeweg...'t is niet makkelijk

groetjes margriet
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Aug 2007, 17:31    Post subject:
Tot dat ik genoeg geld heb ga ik dus met de compactcamera verder oefenen.
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Aug 2007, 17:37    Post subject:
Ben benieuwd naar je foto´s.

Mijn voornaamste reden om naar een DSLR te gaan is de snelheid waarmee opnamen gemaakt konden worden. Ik vind zelf het leukste (en moeilijkste) om actie foto´s te maken (dieren die elkaar aanvallen,vliegend ed) en dat was precies waar mijn pocket camera ernstig tekorst schoot.

Gr Frank

Ps. probeer op een gegeven moment wat te lenen van mensen met een DSLR (vrienden / ouders van vrienden) of als je wat gespaard hebt wat te proberen in een goede foto zaak.
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Aug 2007, 19:16    Post subject:
oke, bedankt voor de tip!
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 8:43    Post subject:
Nog een vraag, passe oude konica minolta lenzen nu ook op de nieuwe sony dslr camera's? In dat geval kan ik beter voor een sony gaan want mijn pa heeft nog een hele set mooie lenzen die hij voorheen op zijn konica minolta camera gebruikte (analoog).
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 9:37    Post subject:
aquamax wrote:
Nog een vraag, passe oude konica minolta lenzen nu ook op de nieuwe sony dslr camera's? In dat geval kan ik beter voor een sony gaan want mijn pa heeft nog een hele set mooie lenzen die hij voorheen op zijn konica minolta camera gebruikte (analoog).


Wanneer deze lenzen een A-type bajonet hebben dan zou het in theorie moeten/kunnen passen. Wil je het 100% zeker weten dan gewoon de lenzen een keer meenemen naar de fotowinkel en op je gemak uitproberen en kijken of alles naar behoren werkt.

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers
Guest







PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 9:52    Post subject: km lenzen
Als de lenzen geen zg. MD lenzen zijn ( zijn enkel handmatig scherp te stellen), zal dit geen probleem zijn, ik gebruik naar volle tevredenheid "oude analoge lenzen" op mijn KM 7D, deze zullen ook functioneren op de Sony Alpha 100. Maar neem idd de lenzen mee naar de fotozaak en probeer het gewoon uit.
Voordeel van de Sony t.o.v. een aantal andere merken: de antishake is ingebouwd in de body.
Groetjes
Loulou
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 12:22    Post subject:
precies, dat was waar het mij vooral om ging. En verder ook door goede ervaringen met het merk sony.
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Aug 2007, 13:17    Post subject:
Wéér een vraagje Embarassed : ik struin de laatste dagen het internet af naar aanbiedingen en ben tot de conclusie gekomen dat de 350d + kitlens ( + cameratas soms ook nog) goedkoper is dan alleen de body. Wat moet ik dan doen, toch een betere 55mm lens kopen (100 euro) en dat ik die als standaartlens gebruik, of de kitlens gebruiken als standaartlens en 100 euro extra voor een duurdere lens uitgeven (zoomlens?). Zelf lijkt mij een zoomlens erg handig, maar gebruik je die nu ook wel bij natuurfotografie? Voor vogels heb je toch een echte telelens nodig? En mischien een rare vraag, maar kun je een zoomlens en een 50mm macrolens combineren om een macrolens te hebben waarbij je verderweg iets in macro kan fotograferen?
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Aug 2007, 21:32    Post subject:
@Luc, als je hem vergelijkt met lenzen in diezelfde range zullen die wellicht betere resultaten geven, maar ik ben zeker niet ontevreden over de kitlens 18-55mm , samen met een CU+2 lensje heb je tegen lage kosten een leuke mogelijkheid voor close-up opnamen.
Natuurlijk is het minder dan dat je er goed geld tegen aan gooit om een beter objectief aan te schaffen, maar om het relatief prut te noemen is mij persoonlijk iets te kort door de bocht.
Kijk eens op de site hier, zoek op kitlens in beschrijvingen of op 18-55mm in beschrijvingen,
en je komt toch hele leuke resultaten tegen.
Wink
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Aug 2007, 21:41    Post subject:
Ik gebruik zelf voor natuurfotografie alleen maar zoomlenzen.
Qua lichtsterkte zijn ze minder en de kwaliteit van de optiek (wellicht)
ook.
Maar een zoomlens is veelal goedkoper in aanschaf.
Ik gebruik ook voor vogelfotografie een zoomlens en dat bevalt mij uitstekend.
Kijk gewoon eens bij de diverse gebruikers met welk materiaal ze werken
en wat jou dan het beste lijkt, ga ook bij jezelf te rade wat je het meest gebruikt, alleen het maximale bereik of alleen het minimale bereik, of zou je de tussen standen ook regelmatig gebruiken.
Bij mij is dat laaste zeker het geval en je hoeft niet zo vaak je objectief te wisselen in dat geval.
Zelf heb ik op de EFS18-55mm vrij vaak een CU+2 voorzetlensje zitten om close-up opnamen te maken. Zo'n lensje kost maar 25 Euro.
Zo kun je je hobby ook nog betaalbaar houden.
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 8:07    Post subject:
Art wrote:
@Luc, als je hem vergelijkt met lenzen in diezelfde range zullen die wellicht betere resultaten geven, maar ik ben zeker niet ontevreden over de kitlens 18-55mm , samen met een CU+2 lensje heb je tegen lage kosten een leuke mogelijkheid voor close-up opnamen.
Natuurlijk is het minder dan dat je er goed geld tegen aan gooit om een beter objectief aan te schaffen, maar om het relatief prut te noemen is mij persoonlijk iets te kort door de bocht.
Kijk eens op de site hier, zoek op kitlens in beschrijvingen of op 18-55mm in beschrijvingen,
en je komt toch hele leuke resultaten tegen.
Wink


Ha Ad; ik refereerde vooral aan de kitlens die ik bij mijn analoge camera destijds had gekocht, maar die is kwalitatief vergelijkbaar met de nieuwste kitlens. Het verschil op internetformaat zie je niet zo, ik heb bijvoorbeeld met de kitlens gefotografeerd op de Fanre Isles en die foto's staan gewoon tussen het andere lenzengeweld op m'n pbase! Maar....ik heb nu ook een duurdere Tamron-lens (de SP AF 17-50mm f2.8 Di ll, die bij diverse Amerikaanse verkiezingen "zoomlens van het jaar 2006" geworden is, alhoewel dat soort wedstrijden natuurlijk subjectief blijven), en het verschil is echt groot. De scherpte op 100% is vele malen groter dan die van de kitlens! "Prut" is natuurlijk gechargeerd, maar het kwaliteitsverschil is aanzienlijk.
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 10:32    Post subject:
Hallo Art:

Quote:
Zelf heb ik op de EFS18-55mm vrij vaak een CU+2 voorzetlensje zitten om close-up opnamen te maken


Door deze opmerking raakte ik geďnteresseerd aangezien ik geen macrolens heb. Ik heb van de fotovakzaak begrepen dat het een ideale "vervanging" is maar dat het met automatisch scherpstellen wat moeilijker ligt. In dit geval is dus handmatig scherpstellen wel een vereiste!!

gr. Ben
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 14:29    Post subject:
Ben zei: dan is handmatig scherpstellen een vereiste !!

Klopt geloof ik wel Ben, ik ben van de week ook bezig geweest met wat voorzetlenzen. Alleen had ik die op mijn 75-300 lens gedaan. Resultaat (ook met handmatig scherpstellen) viel erg tegen. Máár op de kitlens zijn er hele fraaie resultaten te behalen (bij Andrea gezien) Dus dat wil ik ook nog eens uitproberen. Het is volgens mij een goed alternatief voor een dure macrolens, maar de echte kwaliteit zal je er ben ik bang niet mee halen.

groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 15:54    Post subject:
@Sonja, Ben:
Het kenmerkende van een macrolens is dat je veel dichterbij scherp kunt stellen dan bij een niet-macrolens van vergelijkbare brandpuntsafstand. En niet veel meer dan dat. Doordat ze dichtbij scherp kunnen stellen neemt de afbeeldingsmaatstaf (= het formaat waarop het onderwerp op de sensor weergegeven wordt) toe. Alle macrolenzen van Canon kunnen van zichzelf tot 1x, het onderwerp wordt dan op ware grootte op de sensor (!) afgebeeld. Een van de goedkoopste macrolenzen van Canon is op dit moment de EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, momenteel precies € 300,00 bij Kamera Express, inclusief verzendkosten.

Naast macrolenzen en voorzetlenzen kun je de afbeeldingsmaatstaf ook vergroten door tussenringen te gebruiken. Bij macrofotografie is het gebruik van een statief overigens vaak wel een vereiste, ook bewegingsonscherpte wordt bij 1x op ware grootte weergegeven.

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 18:42    Post subject:
Bedankt allemaal voor de informatie, hier kan ik wat mee. Ik heb al eerder geprobeerd om op die lens te zoeken maar is nog niet echt gelukt Sad . ik ga kijken of het nu wel lukt.
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 19:28    Post subject:
aquamax wrote:
Ik heb al eerder geprobeerd om op die lens te zoeken maar is nog niet echt gelukt Sad . ik ga kijken of het nu wel lukt.


Om het je gemakkelijk te maken:

De specificaties vind je hier;
Een review vind je hier;
En de aanbieding bij Kamera Express vind je hier.

Suc6.

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 19:32    Post subject:
Art wrote:

Kijk eens op de site hier, zoek op kitlens in beschrijvingen of op 18-55mm in beschrijvingen,


Dit bedoelde ik eigenlijk. Ik dacht dat er hier een functie dus zou zijn waardoor je in beschrijvingen kunt zoeken, maar die is er niet, of ik heb hem nog niet ontdekt.
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 19:42    Post subject:
aquamax wrote:
Art wrote:

Kijk eens op de site hier, zoek op kitlens in beschrijvingen of op 18-55mm in beschrijvingen,


Dit bedoelde ik eigenlijk. Ik dacht dat er hier een functie dus zou zijn waardoor je in beschrijvingen kunt zoeken, maar die is er niet, of ik heb hem nog niet ontdekt.


Ach, so.

Die functie is er wel degelijk, via Zoeken, Beschrijving. Ik heb het je nog maar een keer gemakkelijk gemaakt: deze en deze.

Groet, Joop
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Aug 2007, 22:20    Post subject:
@ Ben en Sonja, ik heb me destijds ook laten voorlichten hierover.
Ik heb gekozen voor een CU+2 waardoor je 2x zo dichtbij kunt fotograferen. Zou ik een CU+3 of zelfs CU+4 genomen hebben, dan krijg je een effect dat de randen erg onscherp worden en alleen het centrum van de foto scherp.

Ik heb de CU+2 ook al eens gebruikt op de 75-300mm dit is niet echt handig. Je kunt hem dan het Beste gebruiken rond de 75-ca100mm.
Voor het beste resultaat. Het is idd wel zo dat als ik zo'n lensje gebruik, ik de lens in de MF mode heb staan, niet altijd overigens.
Met de 75-300 viel het scherpstellen in combi met zo'n CU lensje erg tegen, maar is niet onmogelijk.
Een voorbeeld van een foto met de 75-300mm in combi met een CU+2
http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=32603

groeten Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
aquamax


Gender: Male
Age: 31
Joined: 04 Aug 2007
Posts: 25
Location: zuid-limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 19 Aug 2007, 10:03    Post subject:
Bedankt, dan was ik er toch bijna, zag alleen beschrijving niet staan... Confused
_________________
nog op zoek naar een digitale spiegelreflexcamera... (op dit moment samsung s600 compactcamera)
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum