Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Hoe ga jij op fotojacht?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Hoe ga jij op fotojacht?
Ik ga ergens wandelen en zie dan wel wat ik onderweg tegen kom.
49%
 49%  [ 104 ]
Ik zit altijd in mijn favoriete gebiedjes, en maak daar al mijn foto's, van welke groep dan ook.
18%
 18%  [ 39 ]
Ik ga speciaal op pad voor een foto van een bijzondere soort en rij hierbij soms half Nederland door.
1%
 1%  [ 3 ]
Als ik een leuk onderwerp gevonden heb, bijt ik me daar helemaal in vast en hou pas op als ik alles ervan gefotografeerd heb.
4%
 4%  [ 10 ]
Ik ga naar een gebiedje en probeer daar zoveel mogelijk foto's te maken van mijn favoriete diergroep(en).
18%
 18%  [ 38 ]
Anders, namelijk......
7%
 7%  [ 15 ]
Total Votes : 209


Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 19:04    Post subject: Hoe ga jij op fotojacht?
Er zijn veel manieren om foto's te maken. je hebt er allemaal een camera voor nodig, maar hoe ze tot stand komen is verschillend.

Sommige mensen bijten zich helemaal vast in een onderwerp en houden niet eerder op voordat ze alles uit een onderwerp gehaald hebben. Anderen maken alleen foto's op de wekelijkse zondagmiddag wandeling. Weer anderen reizen het halve (of hele) land af, op zoek naar dat ene zeldzame diertje, en zijn helemaal gelukkig als ze daar 1 goede foto van hebben.

Onze vraag is dus, hoe maken jullie meestal je foto's? En misschien is het dan leuk om in het commentaar daar nog wat uitleg bij te geven, hoe je dat dan precies doet.

Dus, hoe ga jij op fotojacht?
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography


Last edited by Arjen Drost on Mon 03 Sep 2007, 19:14; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Eric Gibcus


Gender: Male
Age: 56
Joined: 20 Sep 2005
Posts: 75
Location: Nieuwegein
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 19:12    Post subject:
Voor mij is het mix van alle, soms ga ik zitten, soms lopen, soms gericht op pad. Ik heb geen echte voorkeur. Al moet ik wel zeggen dat mezelf steeds vaker een bepaald doel voor ogen stel en daar gericht voor op pad ga.
goret, eric
_________________
Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
Back to top
Reply with quote
 
Tim de Boer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 28
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 19:23    Post subject:
8 van de 10 keer ben ik gewoon in het veld voor de soortjes Very Happy dit betekend dat ik wel het hele land ervoor af ga en mocht het zo uitkomen dan maak ik hier ook fotos van. De andere 2 keer ga ik naar een voor mij bekend gebied toe om fotos te maken.
_________________
30d, 17-35 2.8L, 50 1.8, Tamron 28-75 2.8 DI , 100 2.8macro, 100-400 4.5-5.6L , Sigma 1.4 converter, Solligor tussenringen, Canon 550 + 420 EX en meer. http://www.timdeboer.nl
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 19:35    Post subject:
Eindelijk weer een nieuwe poll, het werd tijd zo langzamerhand... Wink

Voor mij is het erg moeilijk kiezen eigenlijk, het is een mix van verschillende opties.

Quote:
Ik ga ergens wandelen en zie dan wel wat ik onderweg tegen kom.


Dat doe ik soms, als ik in een gebied kom waar ik geen plekjes weet, ga ik gewoon aan de wandel en zie wel wat er op mijn pad komt. Uiteraard blijf ik dan wel hangen op interessante plekken om te fotograferen.

Quote:
Ik zit altijd in mijn favoriete gebiedjes, en maak daar al mijn foto's, van welke groep dan ook.


Ik zit wel altijd in dezelfde gebiedjes, maar ik kan nu niet zeggen dat dat mijn favoriete gebiedjes zijn... Ik ben nu 15, heb dus geen rijbewijs en kan niet naar mooie gebieden rijden als ik daar zin in heb, helaas. Ik ben dus genoodzaakt in de buurt te blijven, en zit dus wel bijna altijd in dezelfde gebiedjes. Gelukkig zijn mijn ouders de beroerdsten niet, en rijden ze me gelukkig (vooral in de vakantie) wel eens ergens heen.

Quote:
Ik ga speciaal op pad voor een foto van een bijzondere soort en rij hierbij soms half Nederland door.


Ik rij niet half Nederland door voor iets bijzonders (om bovengenoemde reden én dat vind ik wat overdreven), maar als ik weet dat in een bepaald gebied een bepaalde bijzondere soort voorkomt, ga ik daar wel naar op zoek.

Quote:
Als ik een leuk onderwerp gevonden heb, bijt ik me daar helemaal in vast en hou pas op als ik alles ervan gefotografeerd heb.


Helaas, deze optie gaat voor mij (nog) niet op. Ik heb eigenlijk nog niet genoeg geduld daarvoor. Soms doe ik wel een paar dagen hetzelfde, maar me echt ergens in vastbijten (zoals Els bijvoorbeeld) doe ik eigenlijk niet. Ik houd namelijk erg van afwisseling...

Quote:
Ik ga naar een gebiedje en probeer daar zoveel mogelijk foto's te maken van mijn favoriete diergroep(en).


Volgens mij moet 'dier' hier ook tussen haakjes staan...
Maar ik fotografeer inderdaad alles wat me voor de lens komt, of het nu een libel, vlinder, plant, vogel, zoogdier, mos, landschap of weet ik wat is, als ik er een mogelijkheid inzie, fotografeer ik het. Dat is erg makkelijk, omdat he altijd iets te doen hebt. En ik kijk ook nog vogels btw.

Quote:
Anders, namelijk......


Ik denk dat het nu wel duidelijk is waarom ik maar voor de laatste optie heb gekozen....

Gr Maarten
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 19:36    Post subject:
Ik ga altijd aan de wandel en zie dan wel wat er voor de lens wil komen. Het geduld om ergens (in een schuilhutje) te gaan zitten heb ik zowieso niet, en heb dan ook altijd het idee dat ik veel te veel mis. Tijdens het wandelen (lekker op je gemak) zie ik altijd van alles. Zo combineer ik tegenwoordig twee hobby's...in de natuur (zijn) wandelen én fotograferen.
Groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 20:26    Post subject:
Er zijn wat mooie natuurgebiedjes in de buurt en daar neus ik meestal wat rond.
Soms ga ik ook met andere natuurfotografen op pad.
Je ontdekt dan meer, je deelt je intresse met elkaar en het is ook vaak heel gezellig, maar aan het eind van de rit zit je dan vaak wel met dezelfde foto's. Rolling Eyes

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
Aad


Gender: Male

Joined: 21 Jun 2007
Posts: 46
Location: Hillegom
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 20:55    Post subject:
Ga regelmatig naar de Amsterdamsewaterleidingduinen ( Pannenland Vogelenzang ), of naar schiphol waar ik ook veel kom, en naar ijmuiden dat kan mij ook wel boeien Wink
_________________
Aads Foto Gallery
Back to top
Reply with quote
 
Adri Clements


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Apr 2006
Posts: 188
Location: Alblasserdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 21:15    Post subject:
Meestal heb ik een bepaald doel, bijv. een zeldzame plant of diersoort, maar kom daar vaak niet aan toe omdat ik onderweg veel te veel tegenkom wat mijn aandacht trekt.
Als ik naar een gebiedje ga wat weinig interessante soorten heeft, verdiep ik me in de creatieve blik (uiteraard fotografisch) op gewone, alledaagse soorten.

Groeten,
Adri
_________________
Canon user
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Sep 2007, 22:47    Post subject:
In de meeste gevallen heb ik al bepaald wat ik ga fotograferen.
Omdat ik het geluk heb dichtbij het NP de Hoge Veluwe te wonen kan ik makkelijk in mijn auto stappen en 's ochtend "mijn rondje" door het park te maken.
In veel gevallen ben ik een gelukkig man, maar mocht ik niks tegen komen is de schade niet zo groot omdat de afstand relatief klein is.

Als ik op de hoogte ben van bepaalde dieren op beplaade plekken hetzij door eigen researc of dankzij tips van collega's stem ik daar mijn materiaal op af.
Bijvoorbeeld, neem ik mijn schuiltent mee of is mijn mobiele schuiltent (auto) voldoende, wat voor lens neem ik mee en dat soort dingen.

Echter in de meeste gevallen ben ik totaal bepakt en bezakt dwz: tent, statief, alle lenzen, flits, stoeltje en natuurlijk brood en een lekker bakkie
voor een eventuele lange zit.
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 4:39    Post subject:
Robby wrote:
Echter in de meeste gevallen ben ik totaal bepakt en bezakt dwz: tent, statief, alle lenzen, flits, stoeltje en natuurlijk brood en een lekker bakkie
voor een eventuele lange zit.


Vraagje: Hoe neem je dat allemaal mee zodanig dat je a) comfortabel kunt wandenlen, en b) je spullen toch snel kunt pakken en opzetten Question

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 7:10    Post subject:
Vraagje van Joop: 'Hoe neem je dat allemaal mee zodanig dat je a) comfortabel kunt wandelen, en b) je spullen toch snel kunt pakken en opzetten?'
Dat is meestal een kwestie van keuzes.
Nog niet lang geleden riep ik, 'ik nooit een SLR, zwaar, dure lenzen, die je ook nog vaak moet verwisselen, stof op je sensor, enz. Neen, geef mij maar een mooie kleine handzame camera waar een goede tele en macro opzit'.
Maar ja, hobby's groeien, ideeën groeien en dan ook vaak het matriaal.
En dan wordt het echt sjouwen, maar met een goede fotorugzak kun je best comfortabel wandelen en aardig uit de voeten.
Alleen als je nog alles nog moet uitpakken als je plotseling vlakbij een uil op een paal ziet zitten, is het best even stressen. Wink
Gewoon bij een wandeling in de natuur neem ik vaak een klein handzaam camera-tje mee, maar als ik doelgericht ga fotograferen, sjouw ik de hele boel mee.

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 7:25    Post subject:
Ik heb 1 aangekruist, maar eigenlijk is het een combinatie van 1 en 2. De juiste omschrijving voor mij is:

"Ik ga altijd ergens in mijn favoriete gebied wandelen, en maak daar al mijn foto's van welke groep dan ook die ik toevallig ergens onderweg tegenkom".

Dit is nu het luxeprobleem wat je hebt als je favoriete gebiedje het grootste natuurgebied van Nederland is, en je daar nog woont ook Very Happy

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 7:33    Post subject:
Meestal ga ik ergens lopen en zie ik wel wat ik tegenkom (optie 1). Vaak zijn dit gebieden in de buurt en zijn het ook gebieden waar ik wel vaker kom, maar soms zijn het ook gebieden die ver weg liggen of waar ik nog nooit ben geweest. Het gebeurt wel eens dat ik ergens naartoe ga voor een zeldzame soort, maar dan fotografeer ik tijdens het wandelen zo veel andere dingen (en met geluk die zeldzame soort), dat ik heb gekozen voor de eerste optie.
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 7:43    Post subject:
Joop Gerretse wrote:
Dit is nu het luxeprobleem wat je hebt als je favoriete gebiedje het grootste natuurgebied van Nederland is, en je daar nog woont ook Very Happy
Ik wist niet dat de Waddenzee tegenwoordig in Gelderland ligt Cool
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 8:04    Post subject:
Ik heb me altijd laten vertellen dat de Veluwe het grootste natuurgebied van Nederland is. Blijkbaar lopen de meningen hierover uiteen:
http://www.google.nl/search?q=nederland+grootste+natuurgebied

Confused

Maar het blijft natuurlijk een luxeprobleem Very Happy

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 8:11    Post subject:
Is denk ik een beetje een kwestie van definities van natuur(gebied) en daar zullen we ons in dit topic maar even niet aan wagen Wink
Om weer even on-topic te komen: meestal heb ik wel een bepaald doel voor ogen als ik ga fotograferen en pas ik ook mijn uitrusting daar op aan, maar zoals het zo vaak gaat zul je dan net zien dat je tegen iets heel anders aanloopt waarvoor je weer net niet de goede lens of statief bij je hebt Sad Na enige twijfel toch maar gekozen voor optie 5 met de aantekening dat ik tegenwoordig soms zelfs af en toe een plantje fotografeer Shocked Grootste bezwaar daarvan is natuurlijk dat ik achteraf tijden bezig ben om uit te vinden wat er op de foto's staat.
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Paul Cools


Gender: Male
Age: 40
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 41
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 10:39    Post subject:
Meestal zit ik hier gewoon in de 2 vaste gebiedjes met een zeer rijk aanbod en heb ik de tele en macro bij, ik heb echter altijd wel wat dag doeltjes maar ik pik ook van alles onderweg mee.
Ook ga ik toch wel geregeld stad en land af maar dan moet het wel iets zijn waarvan ik de garantie heb dat het lukt, en gelukkig is dat tot nu toe bijna altijd nog gelukt.
Maar ik kan me ook vastbijten in een soort waardoor ik soms van 23uur tot 4uur snachts bij een paddenlocatie kan zitten, het zal je hobby maar zijn denken andere weleens.
En vervolgens zien mijn kleren er dan ook niet uit, maar het blijft genieten.
_________________
______________________
http://www.pbase.com/paulcoolsphotography
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 11:00    Post subject:
Joop schreef:
Vraagje: Hoe neem je dat allemaal mee zodanig dat je a) comfortabel kunt wandenlen, en b) je spullen toch snel kunt pakken en opzetten

Bij een volledige bepakking neem ik altijd een viskar mee.
Dit karretje gebruik ik om daar de spullen op te laden dus kan ik daar leuke afstanden mee afleggen.
Zelfs als ik naar de Hoge Veluwe ga, wil ik mijn karretje nog wel mee nemen aangezien ik de indruk heb de laatste jaren in rap tempo oud begin te worden.
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 11:36    Post subject:
Voorheen wandelde ik meer en fotografeerde ik wat ik zag. Vaak ook met andere natuurfotografen. Ik maakte dan gebruik van de telelens. Soms ging ik ook wel naar een gebiedje waar je je hart op kon halen voor macro fotografie en nam dan bewust de macrolens mee.
Nu is mijn manier van fotograferen best wel veranderd.
Ik heb daarom gekozen voor optie 5.
Samen met Agnes brengen we nu zoveel mogelijk tijd door in een vast gebied om vossen te fotograferen. Het kan zijn dat er bijv. onverwachts een ree langsloopt, of een vogel naast je gaat zitten. Dit zijn dan leuke "bijvangsten", maar het hoofddoel is een vos fotograferen.
Vooral in de tijd dat de welpjes waren geboren ging er de nodige tijd inzitten. We zaten soms van 's ochtends tot 's avonds bij de burcht en dat kon erg vermoeiend zijn. We wisselden elkaar dan af..de 1 posten en de ander slapen. Het is best wel een obsessie geworden, maar nu we hier aan begonnen zijn is het niet meer te stoppen en wat mij betreft gaan we hier voorlopig nog vrolijk mee door.

Groetjes Colinda
_________________
http://www.naturefocus.nl
Back to top
Reply with quote
 
Tjeerd visser


Gender: Male
Age: 32
Joined: 03 Jan 2007
Posts: 388
Location: Lutjegast
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 13:55    Post subject:
Ik ga meestal niet echt op fotojacht. Ik ga gewoon een stuk wandelen in een algemeen mooi stuk natuur en kijk wel wat ik tegen kom. Meestal zijn het wat reeen hazen fazanten en dat spul, maar ook sinds kort de Ijsvogel en uitwerpselen van de Vos!! Ik kijk wel op die plekken waar ik ze heb gezien. Het is leuk als je weet waar de reeen slapen, grazen en daar kijk ik dan ook, maar het leukste is gewoon wandelen en kijken wat je dan tegenkomt.

Groeten Tjeerd Visser
_________________
Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 13:58    Post subject:
Henk van den Born wrote:
Nog niet lang geleden riep ik, 'ik nooit een SLR, zwaar, dure lenzen, die je ook nog vaak moet verwisselen, stof op je sensor, enz. Neen, geef mij maar een mooie kleine handzame camera waar een goede tele en macro opzit'.
Maar ja, hobby's groeien, ideeën groeien en dan ook vaak het matriaal.
En dan wordt het echt sjouwen, maar met een goede fotorugzak kun je best comfortabel wandelen en aardig uit de voeten.
Alleen als je nog alles nog moet uitpakken als je plotseling vlakbij een uil op een paal ziet zitten, is het best even stressen. Wink


Een zeer bekend verhaal, Henk. Ooit ben ik begonnen met een analoge reflex met een paar vaste-brandpunt lenzen. Ik was toen voornamelijk "treintjesgek", en dat was gelijk ook het onderwerp voor mijn foto's. Op een gegeven moment werden het meer vakantiefoto's, en werd ik het gedoe en gezeul met lenzen zat. Toen kwam er een tweedehands zoomlens, scheelde toch weer wat aan omvang en gewicht. Uiteindelijk de hele "reflexzooi" in de kast gelegd, en een digitale compact gekocht waar ik zeer tevreden mee was. Na het overlijden van mijn vrouw nu ca. 2 jaar terug probeer ik natuurfotografie als serieuze hobby op te pakken. Wanneer je ooit de look-and-feel van een reflexcamera ervaren hebt, dan valt een digitale compact al gauw tegen. Dus toch maar weer een reflex gekocht met een par lenzen erbij, met het gevolg dat ik nu met meer spullen loop rond te sjouwen dan ooit tevoren (je wilt immers geen kansen missen...). Aanvankelijk stopte ik al mijn spullen net zoals jij in een fotorugzak. Dit wandelt aardig comfortabel, maar als je een mooi moment moment wilt pakken ben je toch al gauw te laat met het opzetten van de spullen. "Ach, laat maar zitten ook" is dan het onbevredigende gevolg. Inmiddels ben ik er achter dat mijn camera schietklaar om mijn nek moet hangen, en dat ik ook mijn statief snel moet kunnen pakken, dus ook die hangt aan mijn schouder. Momenteel ben ik aan het experimenteren met een soort vest, warbij ik de meeste spullen aan de voorkant heb zitten, dus redelijk snel te pakken. Wat minder snel noodzakelijke spullen stop ik dan in een kleine rugzak. Tot op heden voldoet me dit systeem nog het beste, maar suggesties voor verbetering zijn altijd welkom.

Robby wrote:
Bij een volledige bepakking neem ik altijd een viskar mee

Heb je die dan aan een fiets gekoppeld? Hoe doe je dat dan als je naar de Hoge Veluwe gaat (op de fiets er naar toe, of een grote auto)?

Robby wrote:
aangezien ik de indruk heb de laatste jaren in rap tempo oud begin te worden.

Ach, wat is oud? Hoe moeten de vele 50plussers op dit forum zich dan wel niet voelen? Laughing

Overigens is het bij mij wel zo dat ik mij voor mijn gevoel, door de hierboven even terloops aangestipte gebeurtenis, minstens tien jaar ouder ben gaan voelen Confused

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Sep 2007, 15:21    Post subject:
Robby schreef:
aangezien ik de indruk heb de laatste jaren in rap tempo oud begin te worden

Doordat ik jarenlang fanatiek heb gesport heb ik artrose aan mijn enkels overgehouden en is het voor mij niet meer te doen om met een rugzak op mijn rug door de natuur te wandelen, raar, maar waar.
Dat zijn helaas niet de enige klachten waar ik de laatste jaren mee kamp en moet daardoor dus zoeken naar andere betere oplossingen.

Daarom moet het voor mij reeds bekend zijn of ik ergens kan gaan zitten of wordt het een hele dag wandelen (struinen), ik moet dus kiezen voor het 1e.
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Isabelle


Gender: Female
Age: 56
Joined: 13 Jul 2007
Posts: 4
Location: Meijel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 05 Sep 2007, 19:56    Post subject:
Met een baan, twee kinderen en een paardenbedrijfje thuis heb ik weinig tijd om echt op pad te gaan en al helemaal niet om ergens te gaan zitten wachten. Ik probeer wel zoveel mogelijk mijn camera mee te nemen als we er met kinderen en/of paarden op uit trekken. Ook als ik met de honden een stukje ga lopen sleur ik hem mee. Omdat ik langs NP De Groote Peel woon lukt het dan toch wel eens om een leuke foto te maken. Op vakantie gaan we meestal naar IJsland, daar leef ik me dan helemaal uit (helaas zat er dit jaar wegens een ongeval geen reis in).
_________________
Pentax ist d
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 05 Sep 2007, 20:29    Post subject:
Ik zal ook mijn eigen vraag even beantwoorden Smile

Meestal als ik ga fotograferen ga ik naar een plekje toe waar veel libellen zitten, leg daar m'n spullen neer en probeer dan daar zoveel mogelijk leuke foto's te maken. Veel lopen is er meestal dus niet bij (maar uren lang zitten wachten tot een libel een keer langskomt ook weer niet Wink).

Een enkele keer wil ik gewoon wel eens wat rondlopen op zoek naar wat ik ook maar tegen kom. Maar over het algemeen kom ik dan met veel minder, en minder mooie foto's thuis.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Tim Hofmeester


Gender: Male
Age: 36
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 73
Location: Umeå
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 05 Sep 2007, 21:03    Post subject:
Ik heb gekozen voor anders nl...

Dit omdat ik een deel van de tijd op pad ga om een specifieke soort te fotograferen, zowel verweg als dichtbij (bijvoorbeeld laatst bandheidelibel en kleine heivlinder verweg en wilde zwijnen dichtbij). Verder ga ik regelmatig gewoon op pad en zie wel wat ik tegenkom. Ook ga ik er regelmatig op uit om te fotograferen en fotografeer dan alles wat ik tegen kom. Het is dus heel verschillend per keer.

wat ik ook erg fijn vind is gewoon even een half uurtje tot een uurtje weg om wat foto's te maken.

Grts,

Tim
_________________
Kijk voor meer foto's op:
www.hofmeester-natuur.nl

Ik gebruik Canon apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum