Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Hoe ga jij op fotojacht?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Hoe ga jij op fotojacht?
Ik ga ergens wandelen en zie dan wel wat ik onderweg tegen kom.
49%
 49%  [ 104 ]
Ik zit altijd in mijn favoriete gebiedjes, en maak daar al mijn foto's, van welke groep dan ook.
18%
 18%  [ 39 ]
Ik ga speciaal op pad voor een foto van een bijzondere soort en rij hierbij soms half Nederland door.
1%
 1%  [ 3 ]
Als ik een leuk onderwerp gevonden heb, bijt ik me daar helemaal in vast en hou pas op als ik alles ervan gefotografeerd heb.
4%
 4%  [ 10 ]
Ik ga naar een gebiedje en probeer daar zoveel mogelijk foto's te maken van mijn favoriete diergroep(en).
18%
 18%  [ 38 ]
Anders, namelijk......
7%
 7%  [ 15 ]
Total Votes : 209


Author
Message
viper


Gender: Female
Age: 46
Joined: 30 Jul 2007
Posts: 13
Location: Diepenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 16:23    Post subject:
Anders, namelijk : ik zwerf, willekeurig waar, maar wat rond en kijk vooral naar structuren, patronen en kleurcombinaties, die ik in een kunstwerk om denk te kunnen zetten. Soms gebruik ik een frame om de best mogelijke uitsnijding of de meest tot de verbeelding sprekende weergave van het onderwerp te bepalen, voordat ik de foto neem. En af en toe maak ik een "portretje" van een vrucht, bloem, varen, gal of paddenstoel, die ervoor lijkt te zijn gaan zitten of staan. Met name de vormen van fossielen vind ik intrigerend en fascinerend. Insecten zijn mij te ongedurig, extreme uitvergrotingen van hun facetogen en borstelantennes of van libellen- of vlindervleugels spreken mij echter wel aan. Bij zoogdieren, reptielen, amfibieën en vogels vind ik vooral het vastleggen van hun gedrag interessant.

Last edited by viper on Thu 06 Sep 2007, 20:17; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 19:52    Post subject:
Ik heb gekozen voor optie 1 . We trekken er meestal met de auto op uit op zondagmiddag. Vaak bepaal ik dan waar we heen gaan en fotografeer ik wat ik tegenkom( zoals een libel op mijn man's hoofd). De laatste maanden trek ik ook alleen erop uit met mijn vespa en ga dan naar de omliggende natuurgebieden van Tilburg.

Last edited by martine on Tue 25 Sep 2007, 20:40; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Agnes Bax


Gender: Female
Age: 57
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 71
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 20:17    Post subject: -
Ik heb gekozen voor:
Ik ga naar een gebiedje en probeer daar zoveel mogelijk foto's te maken van mijn favoriete diergroep(en).

Momenteel is dat hoofdzakelijk het fotograferen van vossen, omdat ik daar echt naar op zoek ben. Soms wordt je pad wel eens gekruist door een ree of een damhert. Vooral vroeg in de ochtend of 's avonds in de schemer. Dan probeer ik die ook te fotograferen.

Ondanks dat ik deze keuze heb ingevuld, vind ik het ook erg leuk om hele einden te gaan wandelen, zonder veel apparatuur bij me te hebben. Gewoon genietend van de mooie natuur.
Rugzakje, koffie en wat broodjes mee en dan kilometers maken.
Meestal komt het hier niet zo veel van, omdat ik dan toch weer voor de vossen kies. Dat onderwerp blijft knagen en kan ik niet laten rusten.

Wat ik absoluut niet doe, is heel Nederland van noord naar zuid of van oost naar west doorkruisen voor die ene vogel of wat dan ook maar zo bijzonder moet zijn. Ik ben geen soorten jager, met een lijstje in m'n handen van wat ik wel of niet gezien heb.
Ik zie altijd wel wat de dag brengt.

Ik ben opgegroeid op de Veluwe en als we naar m'n ouders gaan, moet ik altijd even de snelweg af bij 't Harde en dan rijden we door de prachtige bossen. Dat ruikt zo lekker. Dan gaan we wel eens met de hond heerlijk wandelen. De Veluwe is gewoon ook een mooi gebied wat ik soms wel mis. Maar de duinen heeft ook z'n charme.

Groetjes van Agnes Wink
Back to top
Reply with quote
 
Tjeerd visser


Gender: Male
Age: 32
Joined: 03 Jan 2007
Posts: 388
Location: Lutjegast
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 06 Sep 2007, 20:28    Post subject:
Ik word jaloers als ik het lees Agnes? Sad

Groeten Tjeerd Visser
_________________
Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Back to top
Reply with quote
 
Fuse


Gender: Male
Age: 43
Joined: 15 Aug 2006
Posts: 29
Location: Oudenaarde
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 13:17    Post subject:
Eigenlijk doe ik optie 2, 3 en 4 allemaal. Hangt van het moment af.
_________________
www.bartheirweg.com
library.bartheirweg.com
Back to top
Reply with quote
 
Ruben de Bruijn


Gender: Male
Age: 32
Joined: 09 May 2007
Posts: 110
Location: Molenaarsgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 07 Sep 2007, 17:49    Post subject: Fotojacht
Ik ga altijd naar gebieden in de buurt om daar lekker foto's te gaan maken. Sauweboezem, Donkse Laagten, enz.

Gr. Ruben
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 08 Sep 2007, 9:03    Post subject:
@Tjeerd: wat jij nu al aanbiedt met jouw foto's ondanks de beperkingen die je hebt!
Dat belooft wat als jij zover bent en je hebt je papiertje en je karretje bij elkaar, volgens mij kan je dan niet wachten.
Maar blijf ons blij maken, Tjeerd!

Groeten.

Robby Roos

www.photofanatic.nl
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Frank_Stavenuiter


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Apr 2006
Posts: 224

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 08 Sep 2007, 17:09    Post subject:
Ik heb toch maar voor anders gekozen. Ik ga regelmatig lekker naar buiten. Niet zozeer om te wandelen maar om buiten te zijn. Meestal neem ik een camera mee. Vaak zit ik gewoon ergens op de grond te kijken wat er om me heen gebeurd. Erg leuk. Zoek er wel rustige omgevingen voor uit.

Als de camera mee is neem ik meestal wel een paar (honderd) foto´s van wat er gebeurd. Heb geen vast onderwerp. Ben nieuwsgierig en zal me niet vastbijten in een specifiek onderwerp want daarvoor ben ik te snel afgeleid door andere gebeurtenissen rondom.

Gr Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Annelies


Gender: Female
Age: 68
Joined: 03 Feb 2006
Posts: 23
Location: Roermond
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 09 Sep 2007, 10:43    Post subject:
Quote:
heb dus geen rijbewijs en kan niet naar mooie gebieden


@Maarten,
Ook zonder rijbewijs en auto zijn er heel veel mooie gebieden bereikbaar! Wat dacht je van de trein?
Ken je de NS-wandelingen? Dat zijn wandelroutes door natuurgebieden van het ene naar het andere station. Deze bijvoorbeeld:
Kennemerduinen
Kampina
Veluwezoom
Noordhollands Duinreservaat
Hollandse Biesbosch
Deze (en nog veel meer) heb ik gelopen, sommige meerdere malen. Warm aanbevolen!

groetjes,
Annelies
_________________
Ambulo ergo sum.
www.limburg.anneliesverheijen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 09 Sep 2007, 11:21    Post subject:
Annelies wrote:
Quote:
heb dus geen rijbewijs en kan niet naar mooie gebieden
Ook zonder rijbewijs en auto zijn er heel veel mooie gebieden bereikbaar! Wat dacht je van de trein?


En de bus??
Denk bijvoorbeeld ook eens aan de Lange Afstand Wandelpaden (LAW's), die worden beschreven van OV-halte naar OV-halte. Ook die komen vaak door de mooiste natuurgebieden.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
bluenote


Gender: Male
Age: 66
Joined: 21 Sep 2005
Posts: 3
Location: Nijverdal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 11 Sep 2007, 10:06    Post subject:
Probleem van een poll is dat je moet kiezen. Dus dan maar 1. Ik wandel veel, zowel dicht bij huis op de Sallandse Heuvelrug als tijdens vakanties. Zelden ga ik gericht op pad, maar schiet wat me toevallig voor de lens komt. Verder heb ik een kleine vijver in de tuin en wat je daar al niet kunt fotograferen, dat hou je niet voor mogelijk. Misschien wel mijn meest favoriete fotoplekje.
Groet, Ruud
_________________
Alles Canon: EOS 5D mark II en 7D, 17-40 f/4L, 24-105 f/4L, 100-400 f/4.5-5.6L, 100 f/2.8L macro, 180 f/3.5L macro, MP-E65 f/2.8 1-5x macro, extenders 12 en 24 II, 300 f/4L, 500 F/4L, converters 1.4x en 2x II, 580EX en MT24EX flitsers
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 11 Sep 2007, 10:37    Post subject:
[offtopic]

bluenote wrote:
Canon Eos 40D


En, hoe bevalt-ie?

[/offtopic]

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Taka




Joined: 20 Apr 2006
Posts: 103

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 21:46    Post subject:
Een enquete. Ook maar een keertje ingevuld, want dat doe ik meestal niet.

Mijn werkwijze (op dit moment) is dat ik een gebied kies - dat kan elk jaar een ander gebied zijn - en dat gedurende dat jaar frekwent bezoek. Primair doe ik libellen, maar als me iets anders opvalt, dan ga ik daar ook voor zitten (of liggen). Ik heb een soort thematisch eindproduct in mijn hoofd in de vorm van een tentoonstelling, website, of iets dergelijks. Misschien komt het er niet van om dat te maken, maar het is wel een leiddraad bij het fotograferen.

Mijn belangstelling is dus niet alleen fotograferen. Ik wil ook weten hoe zo'n gebied ecologisch in elkaar zit, wat er in het verleden mee gebeurd is, of bepaalde soorten op plekken in de buurt zitten (ik zwerf ook een beetje rondom het gebied), beetje ecologie en populatiebiologie dus.

Ik ben ook geinteresseerd in "gewone" soorten. Een zeldzame soort is best leuk af en toe, maar ze moeten maar naar me toe komen. Gewone soorten leveren veel meer mogelijkheden om interessant gedrag vast te leggen of een bijzonder perspectief te kiezen. En daarnaast hoef ik me ook niet zo druk te maken of mijn aanwezigheid de populatie verstoord.

De gebiedjes die ik kies zijn dan ook geen heel bijzondere. Dit jaar een parkachtig stukje aan de rand van Utrecht, vol hondenuitlaters, joggers en paardrijdende meisjes. En het leuke is dat daar bijna alle soorten libellen zitten die met enige regelmaat in de provincie worden waargenomen. Een kwestie van goed kijken en er veel tijd doorbrengen. Ik heb er ook nog een paar heel verrassende waarnemingen gedaan. Uiteindelijk blijkt zo'n gebiedje dan toch heel bijzonder.
_________________
Canon Powershot A400
Back to top
Reply with quote
 
Arjen


Gender: Male
Age: 55
Joined: 09 Jul 2006
Posts: 10
Location: Klaaswaal
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 23:03    Post subject:
Anders namelijk.... ik kijk naar het weer en besluit dan wat het doel van mijn fotografietochtje gaat worden. Niet alle omstandigheden lenen zich even goed voor de bepaalde vormen van fotografie die mogelijk zijn. Bijv. veel wind leent zich niet voor macro fotografie; saai grijzig weer is niet ideaal voor landschapsfotografie, maar dan kan je nog altijd wel een leuke paddo platen. Ik pas dus mijn keuze daar op aan. Is de keuze gemaakt dan verzin ik daar wel een passend gebiedje, polder of streek bij.

Hierbij rij ik echter niet stad en land af. Ik beperk me vrijwel tot de Rijnmond, Zeeland en westelijk Noord-Brabant, met af en toe een uitstapje net over de grens (Kalmthoutse heide).

Ik ga nooit op pad met in het achterhoofd die ene vogel, dat vosje, bronstig hert of dat ene plantje. Ik zie wel wat er op mijn pad komt en ik moet zeggen dat de natuur (nog steeds) zo rijk is dat ik eigenlijk nimmer teleurgesteld ben / word met wat ik te zien heb gekregen.
Back to top
Reply with quote
 
Peter Grobben


Gender: Male
Age: 62
Joined: 23 Sep 2005
Posts: 22
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 23:21    Post subject:
Om te beginnen ga ik eerst naar de patatzaak en koop een zak bitterballen.
_________________
CANON EOS 5D Mark II, en de 600mm 4.0 IS, plus nog diversen glas en randapparatuur.
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 15:37    Post subject:
Quote:
Om te beginnen ga ik eerst naar de patatzaak en koop een zak bitterballen.


Peter, vergeet geen lijm(stokjes) en vloeibare stikstof voor het geval je wat anders tegenkomt dan alleen een vos....
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4749
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 15:58    Post subject:
Hoe ga ik op fotojacht.
Achter het huis waar ik woon is een veld dat nu niet meer gemaaid word.
Goed voor insecten en vogels.
En er is rondom ook het bos waar ik veel in te vinden ben.
Ga gewoon voor een wandeling en zie dan wel wat ik tegen kom.
Als ik naar de stad ga (25 min rijden) ligt de camera altijd op de bank naast me in de truck.
Je weet maar nooit wat je tegen komt en als je hem niet bij je hebt kom je zeker wat tegen. Smile
Ga soms naar een park maar nooit echt voor een speciele sooort.

Groet Jan
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
astrid


Gender: Female
Age: 65
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 316
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 20:34    Post subject:
Hoe ik op fotojacht ga ligt aan de tijd die ik heb. Heb ik maar een paar uurtjes, dan ga ik hier vlakbij naar de Wamberg, daar is het mooi, met veel insecten en spechten en bloemen en wat verder nog plotseling voor de lens komt.
Soms ook ga ik speciaal op zoek naar iets, bijvoorbeeld de boomkikker.
Heb eerst wat onderzoek gedaan waar ze zouden moeten zitten en ben toen wel een keer of zes gaan wandelen/zoeken, voordat ik ze gevonden had en kon fotograferen. Als het dan nog lukt er een goede foto van te nemen ben ik heel content.
Heb ik een hele dag, dan ga ik wat verder, naar gebieden waar ik dan specifiek op zoek ben naar iets, bijv. ijsvogeltjes of zo.
Maar nu het bronsttijd is, ga ik vaak naar de HV in de hoop daar wat mooie opnames te maken.
Ik moet zeggen, dat ik het natuurlijk heel leuk vind, als ik met een aantal geslaagde foto's thuiskom, maar als ik een dier, vogel of insect of zo zie, zonder dat ik er een foto van kan maken, dan geniet ik daar ook van.
Ik hou wel bij, wat je in welke maand het beste kunt zien, dat schrijf ik dan in een boekje. Dus bijv. september = bronst, juni/juli = uilen bij een kennis die een uilenkast heeft, voorjaar = zwanennest bij ons in de sloot etc. etc.
Als ik dan tijd heb, probeer ik er naar de desbetreffende plaats te gaan en hoop dan wat foto's te kunnen maken.
groetjes,
Astrid
_________________
2xNikon D-300 en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Jacob-Carl Pauw


Gender: Male
Age: 33
Joined: 23 Jan 2007
Posts: 21
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Sep 2007, 8:25    Post subject:
Ik fotografeer wat ik tegenkom. Soms ga ik voor een bepaald dier of iets de deur uit. Daarbij ga ik het liefst met zonnig, helder weer. Soms ga ik s'morgens vroeg, als de ochtendnevel er nog hangt. Ik fotografeer al het mooie wat voor m'n lens komt.

Gr. Jacob-Carl
_________________
Nikon D850 + Tamron AF 14mm; Sigma Art AF 70-200 mm; Nikon 200-500mm F5.6
Back to top
Reply with quote
 
dremelink


Gender: Male
Age: 75
Joined: 27 May 2006
Posts: 5
Location: Hoorn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 27 Sep 2007, 16:48    Post subject:
Laat me elke keer weer verrassen door wat de natuur biedt.
Gr.Dick
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Tim Oord
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 63
Joined: 24 Feb 2006
Posts: 204
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 29 Sep 2007, 18:48    Post subject:
Als ik op "vogeljacht" ga zie ik wel wat ik voor mijn lens krijg. Soms veel soorten. Ook keer ik wel eens terug naar huis zonder bijzondere foto's.
Met landschappen is het anders. Ik heb een aantal gebieden in Friesland waar ik veel kom. Ieder gebied heeft zo zijn specialiteiten.
Ik houd wel het weer in de gaten. Zo ben ik in het voor- en najaar weer op hele andere plekken dan in de zomer en winter.
Als ik luchten fotografeer dan ben je afhankelijk van het weer en de seizoenen. De plaats waar je deze foto's kunt maken is erg belangrijk.

Dus aan de ene kant zie ik wel wat er gebeurt, aan de andere kant kies ik bewust locatie en tijdstip. (Zelfs of het vloed of eb is.)

Tim
_________________
Olympus OM-D E-M1X
Olympus 12-100mm f4.0 PRO
Olympus 35mm f3.5 macro
Olympus 60mm f2.8 macro
Back to top
Reply with quote
 
Hillebrand Breuker


Gender: Male

Joined: 13 Nov 2005
Posts: 29
Location: Warten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 04 Oct 2007, 19:03    Post subject:
Hoewel ik regelmatig lekker ga wandelen en de camera dan afwisselend wel of niet mee neem, stel ik mezelf aan het begin van het jaar meestal een paar doelen. Die doelen kunnen verschillend van aard zijn. Vaak is het mix van soorten en landschappen, die ik themathisch wil fotograferen.

Dit jaar ben ik bijvoorbeeld naar Hongarije, Belgie en Noorwegen geweest om vooral landschappen te fotograferen. Binnen die landschappen zoek ik dan weer specifieke onderwerpen zoals Kuifleeuwerikken, bijeneters en muskusossen.

Ik bereid de onderwerpen - zeker buitenlandse onderwerpen - vaak goed voor, zodat ik weet waar ik moet zijn en mijn tijd dan efficient kan besteden.
_________________
Groet

Hillebrand
www.pixus.nl
www.fotografie.nl
www.breuker-fotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Dnl


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Apr 2006
Posts: 1
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 13 Dec 2007, 16:37    Post subject:
Tim Oord wrote:
Als ik op "vogeljacht" ga zie ik wel wat ik voor mijn lens krijg. Soms veel soorten. Ook keer ik wel eens terug naar huis zonder bijzondere foto's.


Deze methode gebruik ik eigelijk ook, gewoon lekker vogelen of twitchen en dan zien we wel wat er allemaal bij komt kijken. Integenstelling tot Tim komen eigelijk ook mijn Landschappen en close ups op deze manier tot stand. Het komt natuurlijk wel eens voor dat een zeldzame vogel net weg is, of zich een paar uur niet laat zien, voor mij geen probleem, meestal zoeken de zeldzame vogels ook zeldzaam mooie stukjes uit en pak ik gewoon mijn groothoeklens erbij.. en met slecht weer de macrolens. Wordt de vogel dan gezien, dan is het snel wisselen van lens Laughing Maar voor die resultaten hebben ze Birdpix Very Happy

Het enige - puntje is het sjouwen van de apparatuur, want meestal loop je met een verrekijker én een joekel van een camera met lens om je nek en dan ook nog eens een tas vol lenzen Wink En dat doe ik sinds mijn blunder, toen er een IJsduiker op ongeveer 2 meter voor me rond dreef en ik alleen mijn 17-40mm mee had #Mad
_________________
CANON: EOS 5D, BG E4, EF 70-200mm 2.8 IS L USM, EF 17- 40mm 4.0 L USM, EF 2X Extender II, EF 180mm 3,5 L USM Macro. B+W FILTER: CIR-POL 77mm Slim MRC, UV 72mm MRC, CIR-POL 72mm MRC, UV 77mm Slim MRC. COKIN VERLOOPFILTER: P120, P121.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Adema


Gender: Male
Age: 73
Joined: 10 Oct 2007
Posts: 281
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Jan 2008, 13:31    Post subject: fotodoelen
Ik ga meestal zo maar wandelen of fietsen en zie wel wat ik tegenkom, maar voor sommige doelen ga ik af en er expres voor uit, o.a. als we op mijn werk op Naturalis foto's nodig hebben voor artikelen of tentoonstellingen. Maar ik houd van hap-snap, .
Mvgr
Hans
_________________
Pentax K 200D, Pentax K7, Pentax K3, Pentax 18-55 mm, Sigma 70-210 (2.8-4.5), Sigma 28-84 en Sigma 70-300 APO Macro DG. Sigma 50 mm (2.Cool Macro, Pentax 100 mm macro.en diverse randapparatur nog uit mijn analoge Pentax/Minolta/Mamya rolfilm-tijd
Back to top
Reply with quote
 
hans a.dam


Gender: Male

Joined: 18 Dec 2007
Posts: 29
Location: amsterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Jan 2008, 22:09    Post subject:
tja het is 1 en 2 wat ik net tegen kom, en als het dan ook nog mijn favoriet onderwerp is, dan maak ik er gelijk wat van. soms ga ik er ook wel eens helemaal apart op uit voor een speciaal onderwerp. maar dat moet dan mijn bui zijn. komt dus dan minder vaak voor.
groetjes.
_________________
olympus c5060 4x wide zoom ed lens 27x110mm
met tcon 30c tele 3x zoom, wcon 07c groothoek
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum