Gender: Male Age: 64 Joined: 15 Feb 2006 Posts: 2219 Location: Tienhoven (Utr.)
Posted: Sun 03 Jun 2007, 12:45 Post subject: Canon MP-E 65mm F 2.8 Macro i.c.m Canon MR-14EX Ringflitser
Momenteel bevindt ik me in Kuala Lumpur. Alles is hier zeer goedkoop, ook foto-apparatuur.
Nu ben ik in de verleiding gebracht om bovenstaande combinatie te kopen maar ik twijfel nog.
Voordeel: de prijs. De hele set voor nog geen 900 euro en daar gaat misschien nog wel iets af. En.... met deze lens kan ik mooie(re) macro-plaatjes maken.
Nadeel: meer gewicht en bovendien is een goed statief nodig (ik heb nu een monopod) en dan wordt mijn rugzak nog zwaarder (ik draag al meer dan 32kg mee), maar dat is een afweging die ik zelf kan maken.
De lens heeft zijn kwaliteiten al bewezen maar is er iemand die ervaring heeft in het gebruik van deze ringflitser of is de Twin-flitser MT-24EX een betere optie?
Gender: Male Age: 64 Joined: 22 Aug 2006 Posts: 81 Location: Oost-Groningen, NL
Posted: Sun 03 Jun 2007, 16:50 Post subject:
Los van welk merk dan ook; ringflitsers geven saai frontaal licht. Prima voor bijv. documentair-medische plaatjes maar niet iets waar je een macro mooi mee uitlicht.
Twin nmm ten allen tijde te verkiezen boven ring dus. _________________ Nikonian / Gitzo
http://home.wanadoo.nl/egonkraak/foto
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum