Posted: Fri 20 Jul 2007, 13:51 Post subject: Vlinders/Libellen in Oostenrijk
Hallo allemaal,
Ik ga volgende week naar Oostenrijk, en ben nu wel benieuwd naar de vlinders en libellen die ik daar tegen kan komen. Heb al wat rondgezocht op internet, maar niet bijster veel gevonden.
Ik zal vooral aan de oostkant van oostenrijk zijn. We trekken rond, dus ook op verschillende hoogtes.
Alvast bedankt,
Niels _________________ Nikon D70+70-300, Sigma 170-500 en Sigma 180/3.5
Gender: Male Age: 34 Joined: 27 Dec 2006 Posts: 132 Location: Alblasserdam
Posted: Fri 20 Jul 2007, 19:28 Post subject:
Ik ben zelf ook al een paar keer in OOstenrijk geweest, ook dit jaar ga ik weer. Ik zit in het westen van Oostenrijk tegen de Itliaanse grens aan. Aan libellen heb ik daar nooit veel gezien. Vlinders barst het echt van. Heel veel soorten blauwtjes en iberia's. Ook de apollovlinder kom ik elk jaar tegen. Met een beetje goed opletten ook zilveren maan en andere parelmoervlinders (bosparelmoervlinder heb ik in ieder geval gezien). Ook veel pijlstaarten (vooral windepijlstaart) Ook vuurvlinders kom ik altijd tegen. En dan natuurlijk nog veel meer gewonere soorten (distelvlinder, witjes, enz)
hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.
groet Naturepix _________________ Canon EOS 400D + servies (Canon 18-55 mm en
Tamron 90 mm 2.8 SP Macro)
Gender: Male Age: 34 Joined: 27 Dec 2006 Posts: 132 Location: Alblasserdam
Posted: Sat 21 Jul 2007, 14:14 Post subject:
Graag gedaan! Ik ga de eerste 3 weken van augustus. Ik ben benieuwd naar je foto's.
groet Naturepix _________________ Canon EOS 400D + servies (Canon 18-55 mm en
Tamron 90 mm 2.8 SP Macro)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum