Hoi,
Heb geen ervaring met dat statief.
Toevallig heb ik een tijdje geleden een nieuw statief gekocht, omdat het werken met mijn 2 oudere niet echt handig was. Ben dus gaan zoeken naar één multifunctioneel statief.
Het is de Manfrotto 190xProB (1,8 kg) geworden met een 486RC2 COMPACT BALL HEAD (0,46 kg).
Ball head heeft wat voordeel bij macro fotografie, want je kunt hem in alle richtingen draaien. Is denk ik wel minder handig voor landschap e.d. om hem exact horizontaal te krijgen. Voor portret is hij volgens mij wel erg geschikt.
Dit statief is op zich wel handig omdat de middenstang ook heel eenvoudig horizontaal kan worden gebruikt, zonder vanalles los te schroeven. Voor macro-fotografie kort boven de grond erg practisch. De poten kunnen onafhankelijk scharnieren. Na de demonstratie in Den Ham was ik helemaal overtuigd dat dit het statief was wat ik zocht.
In statieven en koppen is veel keuze (gewicht, kwaliteit, prijs, mogelijkheden). Advies is dus om in elk geval in een goede winkel te gaan kijken en uit te proberen, zoals bijvoorbeeld in Den Ham.
Veel succes bij je zoektocht!
Albert