Posted: Sat 20 Oct 2007, 19:28 Post subject: Afstandbediening voor de D 200
Ook op statief trillingsonscherpte bij langere sluitertijden.
Is het raadzaam dan een afstandbediening te kopen voor de D 200?
Heeft iemand hier ervaring mee? Heb gezocht naar dit onderwerp maar op nederpix niets gevonden. Heb ook gekeken op de site van konijnenberg en de enige die er staat voor de D 200 is de MC 36 en kost wel een boel geld 145 euri. zijn erook nog alternatieven?
Posted: Sat 20 Oct 2007, 19:32 Post subject: Re: Afstandbediening voor de D 200
martine wrote:
zijn erook nog alternatieven?
Wat ik zelf meestal doe bij langere sluitertijden is de zelfontspanner aanzetten. In combinatie met mirror lock up heb ik dan 2 seconden om m'n camera los te laten.
Posted: Sat 20 Oct 2007, 19:45 Post subject:
Martine, als de mc_30 ook past, dan heb ik die nog wel voor jou te koop . _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Voor Canon zijn er universele, merkloze draadontspanners die het prima doen (paar tientjes), voor Nikon zullen die er ongetwijfeld ook zijn. Voor macro gebruik ik vaak de draadontspanner, maar ook voor vogels. Als je wilt zien wat je met een draadontspanner kunt: hier een plaatje met een sluitertijd van een seconde, en hier een met een sluitertijd van 2 seconden. Zonder draadontspanner (en een stevig statief) was dit compleet kansloos geweest! _________________ Nederpixer in ruste
Arjan, vindt deze procedure te omslachtig, scheelt wel geld.
Digiton, bedankt voor je aanbod. Heb inmiddels vanmorgen zelf een mc 30 gekocht die inderdaad op de d 200 van nikon past.
Luc, prachtige foto's van de blafuil en ga zeker in de toekomst met vogels fotograferen ook de draadontspanner gebruiken bij weinig licht.
Bedankt allen voor het meedenken. Heb inmiddels met de mc 30 gewerkt en hij bevalt me goed en heel wat goedkoper dan de mc 36 met toeters en bellen.
Mvg. Martine
Posted: Tue 23 Oct 2007, 6:50 Post subject:
@martine, jammer, had je bij mij voor een paar tientjes kunnen kopen. _________________ De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Ja dan dacht ikal digiton, maar gisteren was het zo een mooi weer. Ik wilde er meteen mee aan de slag. Ik ben nogal iemand dat als ik iets nodig heb het ook zo snel mogelijk wil hebben, mits mijn portemonaie het toelaat. En nogmaals van harte met je schitterende foto op de frontpage.
Mvg. Martine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum