Als je landschappen wilt fotograferen is die 18-55 lens zelfs haast een must. Hoe kleiner het getal, des te groter je beeldhoek, dus dat wil zeggen, des te meer je op je foto krijgt. Het is echter wel zo dat die 18-55 lens die standaard als 'kitlens' geleverd wordt bij zo'n camera vaak van een matige kwaliteit is. Ik weet niet of dat ook het geval is bij de camera die jij op het oog hebt, maar 18-55 is wel een veelvoorkomende lens die standaard bij een body geleverd wordt. Wat ik zelf heb gedaan toen ik toentertijd een 350D kocht is in plaats van die standaard 18-55 lens een Sigma 18-125 erbij gekocht. Sigma heeft een goede prijskwaliteit verhouding. 't Zijn niet de beste lenzen die er zijn, maar gezien de prijs wel zeer aantrekkelijk om mee te beginnen.
De 70-300 heb ik ook. Een leuke lens, maar als dat je enige lens is, ben je toch wel een beetje 'gehandicapt' voor onderwerpen die groothoek vereisen...
Trouwens: waarom een 350D? Inmiddels is er de 450D en er was al de 400D, dus dat betekent twee modellen terug. Bewuste keuze misschien i.v.m. de prijs, maar denk er nog even goed overna! Overigens is de 350D een prima body hoor! Je lenzen zijn misschien zelfs nog wel belangrijker! Kortom, goede afwegingen maken!
Groeten,
Arie T.
Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC
Sigma 70-300 F4-5,6 APO DG MACRO
Compact camera: NIKON Coolpix S8000
Overig: Lichtgewicht statief en rijstzak