Posted: Mon 07 Apr 2008, 17:01 Post subject: Vraag over accu's
Hallo allemaal,
Op korte termijn wil ik een nieuwe camera gaan kopen (de Canon EOS 40D) en ik was even aan het kijken voor een accu. nu viel het mij op dat bij Foto Konijnenberg er twee accu's geschikt zijn voor deze camera, namelijk de accu van Canon en een accu van Lenmar (en die van Lenmar is aanzienlijk goedkoper). Heeft iemand ervaring met de goedkopere variant en zijn dat positieve of negatieve ervaringen (vooral met betrekking tot levensduur en prestaties).
Bij mijn 20D had ik naast de standaard Canon accu ook een 2e accu van Lenmar gekocht (ook toen ongeveer de helft van de prijs). Ik heb beide accu's precies even veel gebruikt, zodra de ene leeg was de andere in de camera enzovoort. Na ruim 3 jaar gebruik merk ik nog steeds geen verschil in prestaties, hoewel het soms lijkt alsof de Lenmar nog wat beter presteert. Wel heb ik onlangs een 40D erbij gekocht die met dezelfde accu's werkt en die "verse" Canon accu houdt het een stuk langer vol dan de beide kennelijk al wat versleten accu's van de 20D.
Groet,
Jaap _________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Gender: Male Age: 54 Joined: 18 Nov 2006 Posts: 578 Location: Heteren
Posted: Mon 07 Apr 2008, 18:24 Post subject:
Hoi Antonie,
'k Had bij mijn Nikon d70 twee soorten accu's die ik beide gebruikte. Een van Nikon zelf en 1 van Lenmar. Merkte eerlijk gezegd geen verschil tussen het meegaan. Qua levensduur weet ik het niet, maar ze gaan nu allebei al 4 jaar mee.
Gender: Male Age: 62 Joined: 09 Oct 2005 Posts: 30 Location: prinsenbeek
Posted: Mon 07 Apr 2008, 22:06 Post subject:
orgineel zat bij de 20D een 7,4volt 1390mah . een extra battery koste toen erg veel .
ik kocht toen een imitatie battery 7,4 volt 1600mah . van 10 euro
volgens mij zijn ze nu weer een stuk zwaarder te krijgen,hoe hoger het getal ..... (mah ) .hoe sterker de battery is .
1600/1800mah zijn de zwaarste nu .
gr ad _________________ canon 20D 100-400mm L IS USM / 14-70mm L f4 USM .
Gender: Male Age: 69 Joined: 15 Oct 2006 Posts: 543 Location: Apeldoorn
Posted: Tue 08 Apr 2008, 18:29 Post subject:
Ter info en aanvulling, en voor wat het waard is: bij een bekende fotowinkel in het oosten des lands hebben ze mij ooit eens verteld dat de accu's van Canon gemaakt worden door... Lenmar.
I.i.g. veel plezier met je nieuwe camera, je hebt er zeker geen miskoop aan gedaan.
Groet, Joop _________________ Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum