Posted: Mon 07 Jul 2008, 16:10 Post subject: Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC MACRO
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe groothoek-zoomlens. Mijn oog was gevallen op de Sigma 17-70 f/2.8-4.5 DC MACRO. Mijn eerste vraag is: is dit kwalitatief een goede lens?
Mijn tweede vraag is: is USM op zo'n soort lens nodig, want dan moet ik misschien even verder zoeken.
USM is een lichte, geluidloze scherpstelmotor. Ik ken de lens niet, maar stel je van MACRO bij dergelijke lenzen niet veel voor, op zijn best haal je 1 op 3 of 4 (vergroting 0,25-0,33x). _________________ inactief
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Tue 08 Jul 2008, 9:22 Post subject:
erg goede lens voor zo'n groot bereik en je komt verrassend dichtbij. Ik geloof dat ik hem prettiger in gebruik vind dan de 18-50 F2,8 van Sigma.
ook scherpstellen gaat behoorlijk snel (focust op een pentax K10D sneller dan een D300 met 300 F4 met AF-S - zoals ze USM op een Nikon noemen). _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Je zou deze ook nog kunnen overwegen: Tamron AF17-50mm F/2.8 Di-II LD Aspherical. Heeeele fijne lens, heb daar een tijd erg veel lol mee gehad totdat ie spontaan uit een taxi verdween, helaas. Later heb ik een combi body-lens set van Canon gekocht (scherpe aanbieding), waardoor ik deze lens niet meer hoefde aan te schaffen omdat ik anders twee lenzen met hetzelfde bereik had. Maar het is een absolute aanrader. _________________ Nederpixer in ruste
Posted: Mon 21 Jul 2008, 13:04 Post subject:
Sorry voor mijn late reactie . Ik heb nog even verder gezocht naar reviews van de 17-70 op internet en ik heb even gekeken op photozone.de (een hele goede site!!!). Bijna overal was men er erg tevreden mee. Daarom heb ik besloten de 17-70 te kopen. Zaterdag ga ik hem halen. Ik ben er heel benieuwd naar. Ik kon de laatste tijd niet veel fotograferen, want ik had alleen een 28mm, een 50mm en een 200 mm lens. Dat zijn alledrie oude lenzen, waarbij je alles handmatig moet instellen. Dus niet echt handig.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum