Ik heb sinds kort ook voor "erbij" een compact-cameraatje gekocht. Ik heb gekozen voor de Canon Ixus 80IS omdat die:
a) in de aanbieding was bij Saturn voor 175 euro's en
b) scherp stelt vanaf 3 centimeter
Handig bijvoorbeeld tijdens het begeleiden van kanoreizen waar ik geen rugzak vol apparatuur wil meeslepen, maar wel af en toe bewijsplaatjes wil schieten van met name nachtvlindertjes.
Hieronder een voorbeeld van een opname met dit cameraatje van een micro van ongeveer 1 cm, weliswaar een aardige crop, maar door de 8 Mpx heb je die mogelijkheid ook. Belichting was in dit geval niet optimaal (zie het uitgebeten wit), maar dat had met belichtingscompensatie wel netter gekund want dat is wel mogelijk met dit model.
Groet,
Jaap
_________________ Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Gender: Male Age: 33 Joined: 03 Jan 2007 Posts: 388 Location: Lutjegast
Posted: Thu 28 Aug 2008, 16:34 Post subject:
Ik had eerst een Fujifilm S9500 Een compact camera. Alleen wel een redelijk grote in vergelijking met die van Jaap.
Met die Fuji kun je scherpstellen van ja.. Je kunt je vinger scherpstellen die je op de lens legt. Dus scherpstellen vanaf 0 cm
Cees Klomp heeft hem ook gehad is hem aan al die foto's ook prima bevallen. _________________ Canon EOS 50D, Canon 5D Mk II, Canon 300mm F/2.8 IS USM, Sigma 150-500mm, Tamron 90mm Macro, Canon 17-40mm, Canon 85mm F1,8mm, Metz 48 AF-1,
Gender: Male Age: 35 Joined: 16 Aug 2007 Posts: 26 Location: Beuningen gld.
Posted: Thu 28 Aug 2008, 21:38 Post subject:
ik had een sony dsc h5
erg fijn, met 2x zoom kon je op 1 cm dichtbij scherpstellen (echt dichtbij)
en met een raynox DCR-250 erop kreeg je een vergroting van ongeveer 2:1 (standard dslr macro lens gaat tot 1:1)[/i] _________________ http://www.flickr.com/photos/23444496@N05/
Gender: Male Age: 67 Joined: 08 Sep 2007 Posts: 66 Location: Den Haag
Posted: Thu 28 Aug 2008, 22:07 Post subject:
Ik heb voor erbij en inderdaad ook voor die gevallen dat mijn SLR te veel ruimte en gewicht betekent een Nikon coolpix P80. Stelt ook scherp tot 1 cm en heeft 18 x optische zoom. Camera heeft veel mogelijkheden, maar veel kan ik er niet mee fotograferen, omdat mijn dochtertje van 3 hem heeft ingepikt om haar creativiteit te ontwikkelen.
Groeten, Leo
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum