Posted: Fri 21 Nov 2008, 19:31 Post subject: Aanschaf ev. van de 24-70,2.8 van nikon
HAllo allemaal
Wil deze lens aanschaffen voor m.n. landschapsfotografie en een beetje als allround lens. Heb de sites van Bjorn Borslett en van Fredmirande bekeken en bij eerstgenoemde staat daar bij de test op de D200. IR wat betekent dat.
Heb begrepen dat ie speciaal voor een FX camera ontworpen is. Kan ik deze lens dan ook zonder problemen op de D300 gebruiken?
Wie met me mee wil denken alvast bedankt?
Ook voor wat betreft gebruikerservaringen.
Mvg.Martine
Je kunt de 24-70 probleemloos op elke Nikon camera gebruiken, maar voor landschappen zou ik liever een echte groothoek aanschaffen. De eerder genoemde 14-24 f 2.8 schijnt waanzinnig mooi te zijn, maar je kunt er geen filters op gebruiken, en hij is groot en zwaar. Zelf heb ik de Nikon 17-35 f2.8 en ben daar uitermate tevreden over. Deze 2 lenzen ( 14-24 en 17-35 ) zijn echte toppers. Ze presteren beter dan de groothoek primes van Nikon!
Het grote voordeel van mijn 17-35 is dat je er probleemloos mee tegen het licht kunt fotograferen. Nooit last van flare of ghosting. En de 17-35 kan met gewone 77mm filters werken.
Succes met je keuze.
grt
Ad _________________ NIKON
Ad en Momo, bedankt voor het meedenken.De groothoek 14-24mm heb ik al.
Ook de 70-200mm heb ik. Deze 24-70 mm.wil ik dan gebruiken als all round lens. En past mooi binnen de range van de lenzen die ik nu heb. Als iemand nog suggesties heeft........ Graag!
Mvg. Martine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum